XXL Nutrition

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
Waarom überhaupt stemmen op hetgeen wat ze beloven?
Het bekende dilemma:
1. Wel stemmen, anders niet zeiken; of,
2. Niet stemmen, want je legitimeert het circus.

Het blijft het minst slechte alternatief, maar er zijn best verbeteringen denkbaar.

Uiteindelijk komt er toch een advies uit rollen en bij mij ligt dat veelal wel in de lijn der verwachting van wat het zou moeten zijn. Soms een kleine verrassing erin, maar dat is dan vaak een nieuwe partij, waarvan mij niet duidelijk is wat hun speerpunten en visies zijn voor ons land. Je hoeft daar overigens geen hele partijprogramma's voor te lezen, als het goed is zou je goed terug moeten zien in de dagelijkse kabinets- of oppositievoering, waar een partij voor staat. Automatisch zou je bij de best passende dan ook de beste antwoorden uit JA en NEE selecteren. Dus dan is de vraag, antwoord je de vraag met JA of NEE omdat je dat echt vindt, of antwoord je de vraag met JA of NEE, omdat je weet dat "jouw partijtje" daarbij aansluit?
Is ook zo.

Vaak is het zo'n 5 opties schaal van heel erg mee eens, mee eens, neutraal, enz.

Politiek is wel compromissen sluiten, dus helemaal terugzien doe je dat niet.

Het bekende dilemma:
1. Wel stemmen, anders niet zeiken; of,
2. Niet stemmen, want je legitimeert het circus.

Het blijft het minst slechte alternatief, maar er zijn best verbeteringen denkbaar.

Is ook zo.

Vaak is het zo'n 5 opties schaal van heel erg mee eens, mee eens, neutraal, enz.

Politiek is wel compromissen sluiten, dus helemaal terugzien doe je dat niet.

Ja en dat prachtige poldermodel zorgt er nu juist voor dat die debielen blijven zitten waar ze zitten en een mooi baantje in het verschiet hebben na die periode, bij een grote multinational. Het uitsluiten van partijen etc., ook zoiets bizars.

Beide.

Maar er is er maar één waarbij geheugenverlies helemaal niet zo'n domme zet is. Hij komt ermee weg, dus geef hem eens ongelijk?

De meest achterlijke stemmers zijn de "als je niet gaat stemmen, mag je ook niet klagen".

Ik vind wel dat je zou moeten stemmen, al is het een blanco stem zodat deze nergens meegeteld kan worden (gewoon alleen al uit principe dan wat mij betreft).
Zo lastig is het toch ook niet om de partij te kiezen met de minst slechte ideeën. Kleine moeite imo. Verder moet iedereen zelf weten of ze stemmen en of ze klagen. We wonen nu eenmaal in een verouderd model van een "democratie", wat inmiddels wel bewezen heeft zo corrupt te zijn als de pest, dus je kunt je wel afvragen of je daar nog wel actief aan deel wilt nemen.

Ja en dat prachtige poldermodel zorgt er nu juist voor dat die debielen blijven zitten waar ze zitten en een mooi baantje in het verschiet hebben na die periode, bij een grote multinational. Het uitsluiten van partijen etc., ook zoiets bizars.

Ik vind wel dat je zou moeten stemmen, al is het een blanco stem zodat deze nergens meegeteld kan worden (gewoon alleen al uit principe dan wat mij betreft).
Zo lastig is het toch ook niet om de partij te kiezen met de minst slechte ideeën. Kleine moeite imo. Verder moet iedereen zelf weten of ze stemmen en of ze klagen. We wonen nu eenmaal in een verouderd model van een "democratie", wat inmiddels wel bewezen heeft zo corrupt te zijn als de pest, dus je kunt je wel afvragen of je daar nog wel actief aan deel wilt nemen.
Volgens mij moet je dan een ongeldige stem uitbrengen, blanco gaat naar de winnaar iirc?

Volgens mij moet je dan een ongeldige stem uitbrengen, blanco gaat naar de winnaar iirc?

Blanco/ongeldig​

Kiezers kunnen blanco stemmen. Iemand stemt blanco als hij geen enkel vakje van het stembiljet aankruist. Het uitbrengen van een blanco stem heeft, net als niet-stemmen, geen invloed op de zetelverdeling. Voor de berekening van de uitslag en de kiesdeler/kiesdrempel worden uitsluitend de op de kandidaten uitgebrachte stemmen geteld. Het is dus niet zo dat een blanco stem naar de grootste partij gaat.

Blanco/ongeldig​

Kiezers kunnen blanco stemmen. Iemand stemt blanco als hij geen enkel vakje van het stembiljet aankruist. Het uitbrengen van een blanco stem heeft, net als niet-stemmen, geen invloed op de zetelverdeling. Voor de berekening van de uitslag en de kiesdeler/kiesdrempel worden uitsluitend de op de kandidaten uitgebrachte stemmen geteld. Het is dus niet zo dat een blanco stem naar de grootste partij gaat.
I stand corrected, dank!

Dan is blanco beter, anders lijkt het alsof je het niet begrepen hebt.

Laatst bewerkt:
  • Heart
Waarderingen: Vonk
Beide.

Maar er is er maar één waarbij geheugenverlies helemaal niet zo'n domme zet is. Hij komt ermee weg, dus geef hem eens ongelijk?

De meest achterlijke stemmers zijn de "als je niet gaat stemmen, mag je ook niet klagen".
Als je ook de optie blanco/ongeldig stemmen hebt vind ik dat nog steeds.

Bijna 2 miljoen mensen stemmen gewoon op Mark "without Memory, Recallless" Rutte, zeg het maar.

Lastig niet. En erg fijn voor partijen zoals D66.

Maar dan stem je op een reclamepraatje op tell sell niveau. Het zegt helemaal niets over waar de partij nu echt voor staat, waar het zich hard voor maakt, en waar je wél op kan rekenen.

• Like
Waarderingen: Vonk
Lastig niet. En erg fijn voor partijen zoals D66.

Maar dan stem je op een reclamepraatje op tell sell niveau. Het zegt helemaal niets over waar de partij nu echt voor staat, waar het zich hard voor maakt, en waar je wél op kan rekenen.

Om nog even te zwijgen over alle NIET gekozen ambtenaren in functie :kots:

Maar ja welke alternatieven hebben we, ik zou zo snel geen betere weten. Het is niet de vraag of macht corrupt maakt, maar wanneer. En dat is weer afhankelijk van de setting en de ruimte die de macht krijgt. Vooralsnog herhaal ik nog een keer; we're fucked!

“A fourth wave is inevitable in Quebec,” he said. “The idea is to give access to these locations only to people who are fully vaccinated, instead of closing them like we have during the first three waves.”

“A fourth wave is inevitable in Quebec,” he said. “The idea is to give access to these locations only to people who are fully vaccinated, instead of closing them like we have during the first three waves.”

Tja Canada volgt slechts waar vele landen al hun weg vrij hebben gemaakt voor deze medische apartheid. Ben benieuwd waar het op de lange termijn op uit zal draaien.

Ja lastig, kun je helemaal niks mee :emo:

Mijn pa paar weken na 2e vaccinatie Pfizer trombose in zijn been geconstateerd.
Hij is dan wel niet de gezondste man van 78 en mankeert weleens wat, maar zet je toch te denken.
Hij haalt er zelf zijn schouders over op, maar over een mogelijk verband is door geen enkele arts een woord over gerept.
Bijwerkingen worden door het lareb bijgehouden, daar kan je het ook melden als je dat zou willen.
Beterschap voor je vader!

Through mid-July, nearly 9 million teens in the age group had received at least one dose of the two-shot vaccine, with just over 4% developing myocarditis,
Wow veel vaker dan ik dacht.

the acute course was relatively benign ... the long term cardiac effects remain unknown,"
"in short-term follow-up, patients were mildly affected."
As a result, whether the benefits of vaccination outweigh the risks "may need to be reassessed as we learn more about this complication," she said.

Wanneer gaan we het hebben over long-pfizer?

Terug
Naar boven