MuscleMeat

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
Pharma als een businessmodel, wie had dat gedacht! :lol:

Lekker dit. We weten nog helemaal niet hoe, wat, waarom en wat als, maar iedereen moet wel even gevaccineerd worden in het belang van de volksgezondheid :o Echt, wtf.

Lekker dit. We weten nog helemaal niet hoe, wat, waarom en wat als, maar iedereen moet wel even gevaccineerd worden in het belang van de volksgezondheid :o Echt, wtf.
Myocarditis is een bekende, zeldzame bijwerking van het vaccin, maar ook van covid zelf. Er zijn vele miljoenen gevaccineerd, die drie jongelui zijn nou niet bepaald angstaanjagende getallen als je naar het geheel kijkt. Je kans op myocarditis is een stuk groter bij een covid-infectie dan van het vaccin. Gezien iedereen geïnfecteerd gaat worden met covid als er geen vaccins zijn, is het duidelijk welke keuze de betere keuze is. Daar zullen er helaas nog steeds een paar mensen problemen bij hebben of zelfs dood gaan, maar dat getal zal vele malen lager zijn dan bij covid-infecties.

Vraag mij af waarom er bij jongeren nooit gemeten wordt op hoeveelheid antistoffen. Het is aannemelijk dat die aanzienlijk hoger zijn dan bij bejaarden, en een reële kans dat dat meespeelt.

Je kans op myocarditis is een stuk groter bij een covid-infectie dan van het vaccin.
Oh? Bron of cijfers?

Ik vraag mij af hoeveel er gekeken wordt naar bronnen en cijfers. Mensen die pro-vaccin zijn, zullen dat blijven. Mensen die anti-vaccin zijn, zijn grofweg niet over te halen en doen ook geen moeite voor degelijke bronnen en cijfers. En de legitieme bronnen en cijfers die er zijn, zijn dan weer onzin want overheid of wat dan ook.

Maar goed. Ik zie dat het onderzoek dat ik eerder las nog peer-reviewed moet worden, dus die laat ik achterwege.
Myocarditis and pericarditis after COVID-19 vaccination are rare. As of August 11, 2021, VAERS has received 1,306 reports of myocarditis or pericarditis among people ages 30 and younger who received COVID-19 vaccine. Most cases have been reported after mRNA COVID-19 vaccination (Pfizer-BioNTech or Moderna), particularly in male adolescents and young adults. Through follow-up, including medical record reviews, CDC and FDA have confirmed 762 reports of myocarditis or pericarditis.
https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/vaccines/safety/adverse-events.html

Van zo'n 357mlj vaccins in de VS alleen, zijn er maar 1306 reports van myocarditis/pericarditis. Ik weet niet of dat ook alleen VS is of niet, snel opgezocht. Maar zelfs met alleen VS-cases, is dat getal dus laag.

Ik kan geen goede getallen vinden voor myocarditis specifiek van long-covid. Wat ik wel kan vinden, zijn getallen voor MIS-C (Multisystem inflammatory syndroom in kinderen tot 20). In het grafiek hieronder kun je zien dat het wel wat vaker voorkomt dan myocarditis.
1629280394710.png

Volgens mij zetten ze myocarditis bij kinderen onder MIS-C? Als ik het volgende stukje zo lees.
"MIS-C is a newly defined post-viral myocarditis and inflammatory vasculopathy of children following COVID-19 infection."

Laatst bewerkt:
Ik vraag mij af hoeveel er gekeken wordt naar bronnen en cijfers. Mensen die pro-vaccin zijn, zullen dat blijven. Mensen die anti-vaccin zijn, zijn grofweg niet over te halen en doen ook geen moeite voor degelijke bronnen en cijfers. En de legitieme bronnen en cijfers die er zijn, zijn dan weer onzin want overheid of wat dan ook.

Maar goed. Ik zie dat het onderzoek dat ik eerder las nog peer-reviewed moet worden, dus die laat ik achterwege.

Van zo'n 357mlj vaccins in de VS alleen, zijn er maar 1306 reports van myocarditis/pericarditis. Ik weet niet of dat ook alleen VS is of niet, snel opgezocht. Maar zelfs met alleen VS-cases, is dat getal dus laag.

Ik kan geen goede getallen vinden voor myocarditis specifiek van long-covid. Wat ik wel kan vinden, zijn getallen voor MIS-C (Multisystem inflammatory syndroom in kinderen tot 20). In het grafiek hieronder kun je zien dat het wel wat vaker voorkomt dan myocarditis.
1629280394710.png

Volgens mij zetten ze myocarditis bij kinderen onder MIS-C? Als ik het volgende stukje zo lees.

Dus als ik het goed begrijp, zeg jij meerdere keren dat je door covid daar meer kans op hebt, maar ondertussen kan je het zelf niet echt hardmaken?

Dus als ik het goed begrijp, zeg jij meerdere keren dat je door covid daar meer kans op hebt, maar ondertussen kan je het zelf niet echt hardmaken?
Ik sla alle artikelen die ik lees niet op nee. De meest recente die ik had onthouden is nog niet peer-reviewed, maar daarvoor waren er meerderen die ik door snel te googlen niet 1 2 3 kan vinden. Ook heb ik geen zin om tussen alle bronnen te scrollen van dat artikel om het juiste te vinden.

Maar verder zou ik een inhoudelijke reactie willen zien op wat ik wel heb kunnen vinden, en niet zo'n reactie.

1629280394710.png

Deze noemt 4% bij vaccinatie onder 9 miljoen tieners. Ook data van CDC. :dunno:

Ik denk dat bronnen die het zeldzaam noemen alleen naar ernstige gevallen met ziekenhuisopnames kijken?

Deze noemt 4% bij vaccinatie onder 9 miljoen tieners. Ook data van CDC. :dunno:

Ik denk dat bronnen die het zeldzaam noemen alleen naar ernstige gevallen met ziekenhuisopnames kijken?
Apart, 4% van 9mlj is 360k.
  • Myocarditis and pericarditis after COVID-19 vaccination are rare. As of August 11, 2021, VAERS has received 1,306 reports of myocarditis or pericarditis among people ages 30 and younger who received COVID-19 vaccine. Most cases have been reported after mRNA COVID-19 vaccination (Pfizer-BioNTech or Moderna), particularly in male adolescents and young adults. Through follow-up, including medical record reviews, CDC and FDA have confirmed 762 reports of myocarditis or pericarditis. CDC and its partners are investigating these reports to assess whether there is a relationship to COVID-19 vaccination. Learn more about COVID-19 vaccines and myocarditis.
Maar hier hebben ze 1306 meldingen van myocarditis gekregen. Tenzij ze sinds 12 augustus ineens ruim 350k meer meldingen hebben gekregen, snap ik niet zo goed waar al die getallen ineens vandaan komen.
myocarditis and other conditions that might be associated with myocarditis were among the most common terms reported
Als ik dit zo lees, wordt iedereen met kortadmigheid, pijn op de borst etc gelijk onder myocarditis geplaatst?

Nee volgens mij niet, ernstige bijwerkingen waren nog veel meer - 9% - en er worden ook bloedtests voor myocarditis genoemd.
Tot zover mijn kennis om getallen te lezen. Ik snap niet hoe ze bij het CDC op twee compleet verschillende getallen zijn gekomen. 9% is toch wel een veel te hoog percentage om doorgezet te mogen worden lijkt mij?
Ach ja, iedereen met een beetje kortademigheid wordt ook gelijk onder long covid geplaatst.
Net zo'n hoog percentage long-covid als het vetpercentage van die long-dikzakken.

Myocarditis is een bekende, zeldzame bijwerking van het vaccin, maar ook van covid zelf. Er zijn vele miljoenen gevaccineerd, die drie jongelui zijn nou niet bepaald angstaanjagende getallen als je naar het geheel kijkt. Je kans op myocarditis is een stuk groter bij een covid-infectie dan van het vaccin. Gezien iedereen geïnfecteerd gaat worden met covid als er geen vaccins zijn, is het duidelijk welke keuze de betere keuze is. Daar zullen er helaas nog steeds een paar mensen problemen bij hebben of zelfs dood gaan, maar dat getal zal vele malen lager zijn dan bij covid-infecties.

Dit is natuurlijk lulkoek van de bovenste plank.

Er zijn ook vele miljoenen die corona zonder ook maar enig levensbedreigend gevaar hebben overleefd. De aantallen die eraan zijn overleden op het totale aantal geïnfecteerden zijn ook niet bepaald angstaanjagend als je naar het geheel kijkt, om het maar even in jouw bewoording uit te drukken. En toch moet iedereen even onbekende vage shit in zijn lichaam laten spuiten, anders mag je misschien niet meer mee doen :dunno: ja doei

Mensen die pro-vaccin zijn, zullen dat blijven. Mensen die anti-vaccin zijn, zijn grofweg niet over te halen en doen ook geen moeite voor degelijke bronnen en cijfers. En de legitieme bronnen en cijfers die er zijn, zijn dan weer onzin want overheid of wat dan ook
Heb je daar bronnen en cijfers van?

Apart, 4% van 9mlj is 360k.

Maar hier hebben ze 1306 meldingen van myocarditis gekregen. Tenzij ze sinds 12 augustus ineens ruim 350k meer meldingen hebben gekregen, snap ik niet zo goed waar al die getallen ineens vandaan komen.

Als ik dit zo lees, wordt iedereen met kortadmigheid, pijn op de borst etc gelijk onder myocarditis geplaatst?
Dat staat er ook niet, er staat:
Myocarditis was listed among 4.3% (397) of all VAERS reports.
Dus van ALLE Vaccine Adverse Event Reporting System reports waren 4.3% een melding van myocarditis. Die 9% van serious adverse events is ook 9% van ALLE reports.

Terug
Naar boven