XXL Nutrition

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64

Deze noemt 4% bij vaccinatie onder 9 miljoen tieners. Ook data van CDC. :dunno:

Ik denk dat bronnen die het zeldzaam noemen alleen naar ernstige gevallen met ziekenhuisopnames kijken?
Je dacht toch niet serieus dat 4% myocarditis kreeg van het vaccin? :roflol:

Dat staat er ook niet, er staat:

Dus van ALLE Vaccine Adverse Event Reporting System reports waren 4.3% een melding van myocarditis. Die 9% van serious adverse events is ook 9% van ALLE reports.

Aha. Dus in werkelijkheid ligt dat getal vele malen lager want de meeste mensen zonder klachten melden niets oid?

Aha. Dus in werkelijkheid ligt dat getal vele malen lager want de meeste mensen zonder klachten melden niets oid?
Uiteraard. Serieuze bijwerkingen hebben een vrij grote kans om gemeld te worden, zeker zoiets als myocarditis (daar komt een arts ook aan te pas). Dus die data zal redelijk compleet zijn. Wat minder ernstige bijwerkingen zoals hoofdpijn gaan wel (sterk) onder gerapporteerd zijn. In totaal vermelden ze 9246 meldingen op een totaal van ongeveer 8,9 miljoen personen. In totaal waren er 397 meldingen van myocarditis. Al hebben ze de helft van de myocarditisgevallen gemist, komt dat neer op een risico van ongeveer 0,009%.

Dan is dit wel heel slecht geschreven:

Through mid-July, nearly 9 million teens in the age group had received at least one dose of the two-shot vaccine, with just over 4% developing myocarditis,

Je dacht toch niet serieus dat 4% myocarditis kreeg van het vaccin? :roflol:
Waarom niet het is toch maar een milde bijwerking die ook bij elke griep voorkomt waar je je helemaal geen zorgen over hoeft te maken en gewoon het vaccin moet nemen? 4% is niet zo veel..

En ik zei er nog letterlijk bij dat 4% meer is dan ik dacht.

Dan is dit wel heel slecht geschreven:

Waarom niet het is toch maar een milde bijwerking die ook bij elke griep voorkomt waar je je helemaal geen zorgen over hoeft te maken en gewoon het vaccin moet nemen? 4% is niet zo veel..

En ik zei er nog letterlijk bij dat 4% meer is dan ik dacht.
Eens, dat is héél slecht geschreven. (Ik snap je comment nu ook wat beter als dat daar zo overtuigend geschreven staat.)

Myocarditis is vaak mild van aard ja. Maar gezien het hier ging om cijfers gerapporteerd door de CDC zou het dus moeten gaan om myocarditis die is vastgesteld door een arts op basis van symptomen in combinatie met, op z'n minst dan, een afwijkend ECG en troponine-verhoging.

Eens, dat is héél slecht geschreven. (Ik snap je comment nu ook wat beter als dat daar zo overtuigend geschreven staat.)

Myocarditis is vaak mild van aard ja. Maar gezien het hier ging om cijfers gerapporteerd door de CDC zou het dus moeten gaan om myocarditis die is vastgesteld door een arts op basis van symptomen in combinatie met, op z'n minst dan, een afwijkend ECG en troponine-verhoging.
Zag dat laatste er wel bij staan ergens maar wist niet voor hoeveel van de stats dat dan opging en dacht dat het misschien deels vermoedelijk was, maar als het slechts om die 300 totaal gevallen gaat zullen ze wel bedoelen dat die allemaal zo bevestigt zijn.

Had COVID? You’ll probably make antibodies for a lifetime​

People who recover from mild COVID-19 have bone-marrow cells that can churn out antibodies for decades, although viral variants could dampen some of the protection they offer.
Maar een positieve test geef je slechts 6 maanden vrijheid, daarna moet je je alsnog laten vaccineren.

Je moet en zal vaccineren.

Maar een positieve test geef je slechts 6 maanden vrijheid, daarna moet je je alsnog laten vaccineren.

Je moet en zal vaccineren.
Dat blijkt inderdaad uit hetzelfde artikel:
“This is a very important observation,” given claims of dwindling SARS-CoV-2 antibodies, says Rafi Ahmed, an immunologist at Emory University in Atlanta, Georgia, whose team co-discovered the cells in the late 1990s. What’s not clear is what antibody levels will look like in the long term and whether they offer any protection, Ahmed adds. “We’re early in the game. We’re not looking at five years, ten years after infection.”

Ellebedy’s team has observed early signs that Pfizer’s mRNA vaccine should trigger the production of the same cells4. But the persistence of antibody production, whether elicited by vaccination or by infection, does not ensure long-lasting immunity to COVID-19. The ability of some emerging SARS-CoV-2 variants to blunt the protective effects of antibodies means that additional immunizations may be needed to restore levels, says Ellebedy. “My presumption is, we will need a booster.”

Dus het is een tegenstrijdig artikel?
Het een impliceert nog niet het ander. Dat je na een infectie mogelijk nog voor een lange tijd antilichamen zou kunnen produceren tegen de variant waar je ziek door bent geworden, op basis van bepaalde aanwijzingen, betekent nog niet dat je (volledig) immuun blijft.

Wellicht zal er in de toekomst weer een coronavirus zijn waarbij het vaccin genoeg immuniteit biedt om de problemen laag te houden. In 2003 was de eerste, 2012 de tweede, nu de derde. Je zou bijna verwachten dat er in de toekomst een 4e en 5e zal zijn.

Als ik het goed heb is er in 2003 voor SARS-COV-1 en 2012 voor MERS-COV, geen vaccin ontwikkeld. Ben wel benieuwd of dat het probleem laag had kunnen houden indien dat wel zo het geval was geweest.

Het een impliceert nog niet het ander. Dat je na een infectie mogelijk nog voor een lange tijd antilichamen zou kunnen produceren tegen de variant waar je ziek door bent geworden, op basis van bepaalde aanwijzingen, betekent nog niet dat je (volledig) immuun blijft.
(betreft deze quote en ook omtrend dat laatste artikel dat @apfelstrudel postte...)

Wat ik me afvraag he; wat wil je/men precies onder immuniteit verstaan?

Er komt geen force-field om je heen hangen die alle virus deeltjes uit je neus houdt. Komen ze er in dan zullen ze daar cellen gaan besmetten. Actieve specifieke antilichamen kunnen dan het meest effectief ingrijpen om de viral load zo laag mogelijk te houden en te verslaan. Maar ook meer generieke (tegen alle coronavirussen) antilichamen kunnen dat in veel gevallen voldoende. Daarom zijn ook veel eerste blootstellingen asymptomatisch of niet erger dan een snotneusje.

Of als het dan bij een nieuwe blootstelling even een paar dagen duurt voordat uit het geheugen de meer specifieke antilichamen weer voldoende geproduceerd worden om een nieuw verder ziekteverloop in te dammen, is dat ook een prima effectieve immuniteit.

En dat kan allemaal door blootstelling aan coronavirussen in het algemeen, of aan sars, of aan sars-cov2, of aan vaccinatie. (wellicht dat die variaties zich epidemiologisch in verschillende maten statistisch uiten, dat is even besides the point) Maar je kunt ook een te zwak immuunsysteem of algehele gesteldheid hebben dat ondanks specifieke antilichamen die op het virus werken te bezitten toch overmeesterd wordt door de ziekte.

Wat maakt het verschil dat 'volledig immuun' te noemen is?

Laatst bewerkt:
Eet gewoon je groenten en er overkomt je niks.

- dreamy1
Dit zou wel serieus veel mensen, in combinatie met bewegen, van de IC af houden. Meesten die daar komen hebben overgewicht, diabetes en dat soort dingen. Misschien maar wat aan de obesitas pandemie doen, dan hebben we ook minder “last” van covid

Dit zou wel serieus veel mensen, in combinatie met bewegen, van de IC af houden. Meesten die daar komen hebben overgewicht, diabetes en dat soort dingen. Misschien maar wat aan de obesitas pandemie doen, dan hebben we ook minder “last” van covid
Of je nou links of rechts bent, een coronawappie of pro-vacin, een ecto of een wedstrijdatleet, één ding zijn we het er hier met elkaar eens. Al die dikke vetkleppen (m.u.v. powerlifters/strongmans) moet eens wat aan gedaan worden.

Terug
Naar boven