AndroidHealthClinic

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
Ik heb er nog steeds geen problemen mee dat ouderen of zwakkeren op deze manier van de planeet verdwijnen. Is weer een beetje tegengas tegen al dat inteelt volk met een IQ < 100 dat zich maar voort blijft planten. Een beetje equilibrium is helemaal niet misplaatst.
@Galen had daar laatst nog een leuk onderzoekje over.... bodybuilders en IQ :lol:

De vraag is uiteindelijk: wie is nu de 'zwakkere'?

@Galen had daar laatst nog een leuk onderzoekje over.... bodybuilders en IQ :lol:

De vraag is uiteindelijk: wie is nu de 'zwakkere'?

Ja we hebben niet voor niets een bepaald stereotypering aan onze bicepsen kleven natuurlijk :haha:

Ik denk dat de zwakkere zichzelf heel goed herkennen op basis van de reeds voorhanden zijnde data. Onderliggende aandoeningen, (morbide) obesitas en een bepaalde leeftijdsgroep, die het grootste deel van de taart tot zich nemen. Uitzonderingen blijf je altijd houden, dat is ook zo met een stevige griep. Maar bij een stevige griep hoor je alleen niet van die ontzettend trieste gevallen van 35 jaar oud, op papier kerngezond, maar toch het leven gelaten. Die zijn ook daar gewoon aanwezig, net als bij Corona.

Uitzonderingen blijf je altijd houden, dat is ook zo met een stevige griep. Maar bij een stevige griep hoor je alleen niet van die ontzettend trieste gevallen van 35 jaar oud, op papier kerngezond, maar toch het leven gelaten. Die zijn ook daar gewoon aanwezig, net als bij Corona.
Daar ben ik dubbelop benieuwd naar. Zijn de 35 jarige corona sterfgevallen daadwerkelijk kerngezond en overlijden er ook net zo gezonde 35 jarigen met eenzelfde regelmaat aan de griep?

• Like
Waarderingen: Vonk
Het klinkt hard, maar eigenlijk zou het helemaal niet erg zijn als morgen 25% van de wereldbevolking zou sterven. Objectief gezien, op persoonlijk vlak voor de meesten een drama natuurlijk.

Overbevolking (is het nu al) gaat een heel groot probleem worden.

Het klinkt hard, maar eigenlijk zou het helemaal niet erg zijn als morgen 25% van de wereldbevolking zou sterven. Objectief gezien, op persoonlijk vlak voor de meesten een drama natuurlijk.

Overbevolking (is het nu al) gaat een heel groot probleem worden.
In veel Westerse landen is er niet eens bevolkingsvervanging, al helemaal niet als je de "nieuwe Westerlingen" meerekent.

Laatst gelukkig wel een Brits bewindspersoon dat tegen werkgevers gezegd heeft dat het niet vanzelfsprekend is om goedkope werknemers te importeren: ga eerst maar eens in eigen land mensen aannemen en daarin investeren.

Denk ook aan het voorbeeld van dat Amerikaanse bedrijf: directeur levert salaris in, salaris werknemers omhoog en goede ouderschapsregelingen: werknemers hebben geen schulden meer en kunnen veel vaker een huis kopen en aan gezinsvorming doen dan gemiddeld.

Bevolkingsvervanging?

Ik volg je niet helemaal denk ik.

Bevolkingsvervanging?

Ik volg je niet helemaal denk ik.
Mensen krijgen minder kinderen dan 1 pp gemiddeld. Dan daalt de bevolking dus. Zelfs als elk paar 2 kinderen krijgt vervang je niet de bevolking. Mensen gaan dood voor ze kinderen krijgen of krijgen ze niet.

In Europa al even aan de gang, beetje gedempt door instroom van ‘nieuwe Europeanen’.

Mensen krijgen minder kinderen dan 1 pp gemiddeld. Dan daalt de bevolking dus. Zelfs als elk paar 2 kinderen krijgt vervang je niet de bevolking. Mensen gaan dood voor ze kinderen krijgen of krijgen ze niet.

In Europa al even aan de gang, beetje gedempt door instroom van ‘nieuwe Europeanen’.
Ja ik snap wat het inhoud, maar ik had het niet over Europa of omvolking maar overbevolking in het algemeen. Afrika zal deze eeuw van 1 naar 5 miljard gaan. Azië zal ook gigantisch groeien. Als 30% morgen er niet meer zou zijn zou niet verkeerd zijn voor de planeet (en de overlevenden want minder monden om te voeden).

Lol Europa draagt vrijwel niet bij aan overbevolking. Wij zitten redelijk constant op +-500 miljoen dacht ik.

*edit* de EU heeft ong 450 miljoen inwoners en is slechts 4% gestegen van 2000 naar 2020.
Europa telt ongeveer 750 miljoen inwoners.

Laatst bewerkt:

De gemiddelde leeftijd stijgt nog steeds, dus met 2 kinderen per paar stijgt ook het aantal mensen

Daar ben ik dubbelop benieuwd naar. Zijn de 35 jarige corona sterfgevallen daadwerkelijk kerngezond en overlijden er ook net zo gezonde 35 jarigen met eenzelfde regelmaat aan de griep?
Ik ook heel erg, want pas als je zulke details kunt gaan duiden, gaan die statistieken echt wat betekenen. Dan wordt het een stuk minder makkelijk om die percentages even gemakkelijk weg te wuiven, zoals nu veelal het geval is.
Ja ik snap wat het inhoud, maar ik had het niet over Europa of omvolking maar overbevolking in het algemeen. Afrika zal deze eeuw van 1 naar 5 miljard gaan. Azië zal ook gigantisch groeien. Als 30% morgen er niet meer zou zijn zou niet verkeerd zijn voor de planeet (en de overlevenden want minder monden om te voeden).

Lol Europa draagt vrijwel niet bij aan overbevolking. Wij zitten redelijk constant op +-500 miljoen dacht ik.

*edit* de EU heeft ong 450 miljoen inwoners en is slechts 4% gestegen van 2000 naar 2020.
Europa telt ongeveer 750 miljoen inwoners.

Alleen maar uitstel van executie. Let's just get it over with man. Of we moeten elke 10-20 jaar een nieuwe "pandemie" krijgen (dan graag wel op basis van de oorspronkelijke, pre 2009 definities van de WHO), dan gaat het wellicht zin hebben.

Omdat dit stuk heel erg in mijn straatje past, op basis van feiten en cijfers, kan het zijn dat niet kritisch genoeg kijk naar dit artikel van Maurice. Dus aan de critici hier, de vraag om het stuk eens te lezen en jullie gedachten hierover te delen.

Wat mist er in dit stuk?
Zijn de overwegingen indaad wel goed genoeg gestaafd met valide argumenten?

1630315615181.png

Nou jongens, riemen vast :emo:

Wie had dit nu een gedacht een 1.5 jar geleden.

Wie had dit nu een gedacht een 1.5 jar geleden.

Dit is misschien wel waar, maar je moet eerst maar eens die eerste infectie overleven.
Voor een bepaalde leeftijdgroep is een vaccin helemaal geen verkeerde keuze, maar alles onder de 40-50 is echt niet nodig volgens de statistieken.

Dit is misschien wel waar, maar je moet eerst maar eens die eerste infectie overleven.
Voor een bepaalde leeftijdgroep is een vaccin helemaal geen verkeerde keuze, maar alles onder de 40-50 is echt niet nodig volgens de statistieken.

Het is gewoon waanzin om iedereen te willen vaccineren. Ten eerste onhaalbaar en ten tweede is er geen enkel valide argument te bedenken waarom je op papier kerngezonde mensen hiervoor moet beschermen. Statistisch gezien is dit ook al zo vaak achterhaald inmiddels. Maar die koersverandering blijft vooralsnog, steeds uit.

maar alles onder de 40-50 is echt niet nodig volgens de statistieken
Hoewel een heleboel jonge mensen er weinig last van hebben zijn volgens mij statistisch gezien op zijn minst boven de 30 de risico's van vaccineren kleiner dan van niet vaccineren.

Ook verspreiden gevaccineerden het virus minder.

Hoewel een heleboel jonge mensen er weinig last van hebben zijn volgens mij statistisch gezien op zijn minst boven de 30 de risico's van vaccineren kleiner dan van niet vaccineren.

Ook verspreiden gevaccineerden het virus minder.
Maar dan is hun bescherming dus minder lang/goed tov een echte infectie. Die zou je ook in je afweging mee moeten nemen om het risico van vaccineren te bepalen. Het nemen van een vaccin betekend een minder goede bescherming dan een echte infectie oplopen. (volgens dat filmpje hierboven)

En dat gevaccineerden het minder verspreiden maakt niet echt veel uit, uiteindelijk krijgt iedereen het wel en waarschijnlijk over tijd wel meerdere malen en verschillende varianten.

Terug
Naar boven