XXL Nutrition

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
Dat ben ik niet met je eens, als niet test dan weet je ook niet. De resultaten moeten alleen niet verkeerd geïnterpreteerd worden.

Ik zou het met je eens zijn als er niet zo'n hoog percentage aan "vals" positieven zou zijn, ergo niet besmettelijke positieve testen, die wel meetellen als besmettelijk. Ik weet overigens niet of er een alternatief is op de PCR methode.

Ik zou het met je eens zijn als er niet zo'n hoog percentage aan "vals" positieven zou zijn, ergo niet besmettelijke positieve testen, die wel meetellen als besmettelijk. Ik weet overigens niet of er een alternatief is op de PCR methode.
De veel gebruikte kwalificatie vals positief schaar ik ook onder verkeerde interpretatie.

• Haha
Waarderingen: Vonk
Op jongere leeftijd en bij mannen en met meerdere prikken meer kans op myocarditis, waar het dan niet meer zo veel scheelt van het gemiddelde risico bij infectie. Heb helaas geen verdeling naar leeftijd van myocarditis bij infectie gezien, jij wel?

Tiener jongens hebben bij 2 shots zag ik al 1 op 700 kans, bij een 3e booster waarschijnlijk nog meer, bij infectie heb je het gemiddeld over een dozijn per wat was het 100k of een miljoen.
Waar heb je die 1/700 gevonden?

Kans door vaccinatie bij tieners zit op 0,0063%:
The highest reporting rates were among males aged 12−17 years and those aged 18−24 years (62.8 and 50.5 reported myocarditis cases per million second doses of mRNA COVID-19 vaccine administered, respectively).
https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/70/wr/mm7027e2.htm?s_cid=mm7027e2_w

Kans door covid bij tieners:
1632397717246.png

Als ik die tabel zo lees, dan is de kans op myocarditis bij <16 jaar dus ruim 33 keer hoger met covid dan zonder covid. Wat bij De groep 25-39 jaar al drastisch zakt naar 7,7 keer. Dus tieners zou je juist moeten vaccineren lijkt mij, zij hebben best een fikse kans op myocarditis. Vaccineren verlaagt de kans op myocarditis met 21,1 keer als ik de cijfers berekenen. Gezien het een feit is dat iedereen Covid zal oplopen, kan dat dus best simpel berekend worden. Er van uitgaande dat 100% ooit in contact zal komen en het op zal lopen.

1632397717246.png

Als ik die tabel zo lees, dan is de kans op myocarditis bij <16 jaar dus ruim 33 keer hoger met covid dan zonder covid. Wat bij De groep 25-39 jaar al drastisch zakt naar 7,7 keer. Dus tieners zou je juist moeten vaccineren lijkt mij, zij hebben best een fikse kans op myocarditis. Vaccineren verlaagt de kans op myocarditis met 21,1 keer als ik de cijfers berekenen. Gezien het een feit is dat iedereen Covid zal oplopen, kan dat dus best simpel berekend worden. Er van uitgaande dat 100% ooit in contact zal komen en het op zal lopen.
De kans op myocarditis is nou ook niet zo hoog met covid. Rechtvaardigt het vaccin niet voor mij

• Like

1632397717246.png

Patiënten die positief getest zijn op covid. Het merendeel ontwikkelt niet eens klachten en heeft dus geen idee dat ze positief zijn. Het percentage jongeren dat myocarditis krijgt van covid is dus velen malen lager.

Patiënten die positief getest zijn op covid. Het merendeel ontwikkelt niet eens klachten en heeft dus geen idee dat ze positief zijn. Het percentage jongeren dat myocarditis krijgt van covid is dus velen malen lager.
Dat is ook wel zo, staat ook in de discussie. Maar of het dusdanig lager is dat de kans groter is met vaccinatie dan zonder, betwijfel ik. Wellicht zit de verhoogde kans eerder tegen die 7-17 keer aan zoals bij de oudere groepen die een stuk vaker symptomen hebben. Dat zou best die piek kunnen verklaren dat de kans bij <16 33x hoger is.

Ik heb geen idee. Door gebrek aan data blijft het giswerk.

Ik zie dat ik die 1/700 niet had opgeslagen, zal m'n ogen ervoor open houden of ik het weer voorbij zie komen. Was van Israelische data geloof ik met inschatting per (1/2/3) injecties en ik geloof ook per merk. Amerikaanse CDC noemt inderdaad 1 op 15000, maar heeft ook al 1 op 5000 gezien op basis van VAERS data. Israel 1 op 3000. Onder de ergste groep van jonge jongens. Moderna was nog wat erger risico dus misschien dat die groep dan daar op uit kwam. Misschien was het wel typfout 1/7000.

On August 23rd, the Federal Drug Administration (FDA) released a Pfizer-BioNTech vaccine report[4] which outlines “an excess risk [of myocarditis] approaching 200 cases/million” or 1/5000 in 16–17-year-old boys, which was three times higher than reported by the CDC [2,3]. In their harm-benefit analysis, the most likely scenario was the benefits of vaccination would outweigh harms in 16-17-year-old males, but “predicted excess cases of vaccine-associated myocarditis/pericarditis would exceed COVID-19 hospitalizations and deaths under the ‘worst case’ scenario” [4].

1632397717246.png

Zou die dus verder verdeelt willen zien voor de leeftijden 12-19 en dat dan naar geslacht. Bij meiden komt het veel minder voor wat het gemiddelde omlaag haalt. En bij specifieke leeftijden kan het een stuk hoger zijn gebleken.

Ik zie dat ik die 1/700 niet had opgeslagen, zal m'n ogen ervoor open houden of ik het weer voorbij zie komen. Was van Israelische data geloof ik met inschatting per (1/2/3) injecties en ik geloof ook per merk. Amerikaanse CDC noemt inderdaad 1 op 15000, maar heeft ook al 1 op 5000 gezien op basis van VAERS data. Israel 1 op 3000. Onder de ergste groep van jonge jongens. Moderna was nog wat erger risico dus misschien dat die groep dan daar op uit kwam. Misschien was het wel typfout 1/7000.
Kan obv deze pre-print uit Canada zijn geweest:

There were 15,997 doses of Moderna vaccine, and 16,382 doses of Pfizer vaccine administered over the study period, for a total of 32,379 doses. Note that these numbers represent a mixture of first and second doses. Therefore, if our cohort captured all cases in the Ottawa area, then the incidence of myocarditis would be 0 .1% of all vaccine doses (32 cases/32,379 dos es x 100), or 10 cases of myocarditis for every 10,000 doses of vaccine. The numbers by vaccine type are: 7 cases of myocarditis after a most recent dose of Pfizer vaccine compared to 16 ,382 doses administered, for an incidence of 0 .04% or 4 cases per 10,000 inoculations . 25 cases of myocarditis occurred after a most recent dose of Modern a vaccine, compared to 15,997 doses administered, for an incidence of 0.16% or 16 cases of myocarditis per 10,000 inoculations .

Kan obv deze pre-print uit Canada zijn geweest:

Ah, dat zijn al wat hogere getallen inderdaad. Wel logisch dat Moderna het een stuk heftiger heeft, interessant ook om te zien dat het redelijk liniair verloopt. Pfizer heeft 30 ug, Moderna 100. Dus die 3.3x hogere dosering leidt tot 4x meer risico.

Het is best een flinke uitdaging om de juiste keuzes te vinden met al deze uiteenlopende cijfers.

• Like
Maar hebben we het nu over myocarditis of myopericarditis?

Beiden :dunno:

We vergelijken dus sinaasappels met citrusvruchten.

Wat wordt er vergeleken dan?

1632397717246.png

Okay dit een beetje een raar verhaal en waarschijnlijk klopt er niks van maar dit is beetje kijken naar kansen.

2 miljoen besmettingen in totaal, 432 dagen sinds we besmettingen tellen. Dat zijn 4629 per dag. 17 miljoen mensen in nederland dus 0.027% zijn per dag positief getest. nu is een beetje de vraag wat is de kans dat je bij zo iemand in de buurt komt op een dag en je jezelf bij diegene besmet. Je hebt een 0.146% kans op mycarditis van covid. Maar ik heb bv nog geen covid gehad dus dan is er voor mij op dit moment alleen de kans van het vaccin op myocarditis totdat ik covid krijg. De prik heb je genomen dus de kans op de bijwerkingen is er. Denk dat die kans groter is dan dat ik een positief geteste tegen kom, me besmet en dan myocarditis ontwikkel. Ik loop door die vaccinatie dan alleen maar meer risico op myocarditis, covid kan ik ook nog steeds krijgen en dan loop je ook weer kans op myocarditis

Idk of iemand snapt wat ik bedoel lol

Nou het ging dacht ik over myocarditis en nu word er gelinkt naar data over myopericarditis.

Volgens mij gaat het over myocarditis, pericarditis, perimyocarditis en heart failure/arrest.

Zou handiger zijn als we het allemaal gewoon konden scharen onder hartproblemen ja :o

We vergelijken dus sinaasappels met citrusvruchten.
Whatabout: onstekingen van sinaasappelvruchtvlees, samen met ontstekingen van hun schil, of alleen van hun schil. Meestal allemaal "ontstoken sinaasappels" genoemd wat mij toch best wel redelijk lijkt.

Myocarditis is an inflammation of the heart muscle; if it is accompanied by pericarditis, an inflammation of the thin tissue surrounding the heart (the pericardium), it is referred to as myopericarditis. Hereafter, myocarditis is used to refer to myocarditis, pericarditis, or myopericarditis.

Maakt het nog ergens voor uit?

• Like
Terug
Naar boven