XXL Nutrition

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
Dat denk ik zelf niet, er waren een jaar geleden al geschat door het RIVM, 4 miljoen besmettingen geweest in NL, veel van deze mensen hebben gewoon niks gemerkt.
Nadeel is dat je alleen door testen met een stok in je neus mag aantonen of je wel of geen Covid hebt gehad en niet door middel van een bloedtest.
Er zijn dus genoeg mensen die én Covid hebben gehad én 2 prikken, waar je er eigenlijk maar 1 zou moeten krijgen.

Schattingen kunnen we niet zoveel mee. En het RIVM kunnen we eigenlijk ook niet zo heel veel mee :p (insider joke).
Wie heeft eigenlijk bedacht dat je maar 1 prik moet krijgen als je het al gehad hebt? Waarom moet je uberhaupt 1 prik krijgen als je al de beste immuniteit die er is tot je beschikking hebt? Een vaccin gaat sowieso geen betere immuniteit geven dan een natuurlijk doorgemaakte besmetting.

Waarom moet je uberhaupt 1 prik krijgen als je al de beste immuniteit die er is tot je beschikking hebt? Een vaccin gaat sowieso geen betere immuniteit geven dan een natuurlijk doorgemaakte besmetting.
Waar haal je deze informatie vandaan? En wordt daar ook de immuniteit na alleen een besmetting vergeleken met die van een combinatie van een besmetting en een vaccinatie in welke volgorde dan ook.

@Vonk Dat was een schatting van het RIVM aan de hand van cijfers vanuit Sanquin volgens mij, dat staat/stond altijd in die rapporten van het OMT.

Schattingen kunnen we niet zoveel mee. En het RIVM kunnen we eigenlijk ook niet zo heel veel mee :p (insider joke).
Wie heeft eigenlijk bedacht dat je maar 1 prik moet krijgen als je het al gehad hebt? Waarom moet je uberhaupt 1 prik krijgen als je al de beste immuniteit die er is tot je beschikking hebt? Een vaccin gaat sowieso geen betere immuniteit geven dan een natuurlijk doorgemaakte besmetting.
Lekker onlogisch allemaal he, collega van mij week hartstikke ziek geweest van de covid griep, maar moet toch een prikje halen. Bizar :D

Stel werknemer is in contact geweest met een positief getest persoon. Werknemer moet dan in quarantaine wanneer deze niet volledig is gevaccineerd enzovoorts, in ieder geval totdat blijkt of werknemer positief is. Moet zich dan wanneer thuiswerken niet lukt ziek melden o.i.d? Dan weet de werkgever waarschijnlijk dat werknemer zich niet of nog niet volledig heeft laten vaccineren (anders kon werknemer gewoon naar werk), en het kost extra geld. Ik heb het idee dat wanneer bovenstaande redelijk klopt, bedrijven hier nog iets op gaan verzinnen.

Lekker onlogisch allemaal he, collega van mij week hartstikke ziek geweest van de covid griep, maar moet toch een prikje halen. Bizar :D

Geloof dat het gemiddelde percentage onder de rijkere landen inmiddels 55% bedraagt tegen 1% van de derde wereldlanden, inzake gevaccineerd. Als je daar geen vraagtekens bij zet in deze extreem gevaarlijke pandemie ;)

Stel werknemer is in contact geweest met een positief getest persoon. Werknemer moet dan in quarantaine wanneer niet volledig is gevaccineerd enzovoorts. Moet zich dan wanneer thuiswerken niet lukt ziek melden o.i.d? Dan weet de werkgever waarschijnlijk dat werknemer zich niet of nog niet volledig heeft laten vaccineren, en het kost extra geld. Ik heb het idee dat bedrijven hier nog iets op gaan verzinnen.

Net zoals de werknemers daar dan weer wat op verzinnen toch? Eeuwenoud spel. Geen klachten en de persoon meldt hier dan vanzelfsprekend niets over aan werkgever. Wel klachten en blijft thuis, want klachten dus moet thuis blijven. Ik zie hier niet echt een heel groot probleem ontstaan.

Geen klachten en de persoon meldt hier dan vanzelfsprekend niets over aan werkgever. Wel klachten en blijft thuis, want klachten dus moet thuis blijven
Succes bij functioneringsgesprek als je meerdere keren per jaar kort thuisblijft vanwege allerlei vage klachten. Werkgever mag niet naar medische zaken vragen maar als er een patroon zichtbaar wordt zijn ze niet achterlijk. Hangt wellicht af van de sector maar als er deadlines in het spel zijn en iets moet af en werknemer is thuis en een externe kracht moet worden ingehuurd dan gaat dat geld kosten. Tot een bepaalde mate geen probleem maar hypothetisch natuurlijk wel bij een patroon.

Edit.
IMG-20210916-WA0108.jpg

Succes bij functioneringsgesprek als je meerdere keren per jaar kort thuisblijft vanwege allerlei vage klachten. Werkgever mag niet naar medische zaken vragen maar als er een patroon zichtbaar wordt zijn ze niet achterlijk. Hangt wellicht af van de sector maar als er deadlines in het spel zijn en iets moet af en werknemer is thuis en een externe kracht moet worden ingehuurd dan gaat dat geld kosten. Tot een bepaalde mate geen probleem maar hypothetisch natuurlijk wel bij een patroon.

Maar waarom zou je meerdere keren per jaar vage klachten hebben dan? Ik weet niet hoe vaak jij vage klachten hebt, maar dat is bij mij niet vaker dan eens in de 3-5 jaar.

Volgende rel is weer geboren inmiddels inzake de vaccins. Heerlijk dit.

Maar waarom zou je meerdere keren per jaar vage klachten hebben dan? Ik weet niet hoe vaak jij vage klachten hebt, maar dat is bij mij niet vaker dan eens in de 3-5 jaar.
Het gaat in theorie om mensen die zich niet laten vaccineren of niet volledig gevaccineerd zijn en wellicht in aanraking komen met mensen die besmet zijn*. Wanneer die mensen bij klachten gehoor geven aan de nu geldende regels moeten ze in isolatie.

Punt 1 is dan dat een werkgever die 1+1 zou kunnen gaan invullen, wanneer er sprake is van een patroon (ten opzichte van gevaccineerden bijvoorbeeld) helemaal.

Punt 2 is dat als punt 1 extra kosten met zich gaat meebrengen er vast maatregelen genomen gaan worden. Althans dat kan ik mij goed voorstellen. Zie bijlage vorige post.

*Weet niet of mensen die niet gevaccineerd zijn zich bovengemiddeld vaker begeven in groepen die ook niet gevaccineerd zijn. Als dat zou zijn is de kans op besmetting met eventuele klachten als gevolg wellicht hoger.

Edit.
IMG-20210916-WA0108.jpg
Het bedrijf waar ik werk komt er nu achter dat hun beleid in de praktijk niet werk. I.p.v. het beleid aan te passen vragen ze nu aan de werknemers er voor te zorgen de kans dat ze niet op het werk mogen verschijnen te verkleinen.

Het bedrijf waar ik werk komt er nu achter dat hun beleid in de praktijk niet werk. I.p.v. het beleid aan te passen vragen ze nu aan de werknemers er voor te zorgen de kans dat ze niet op het werk mogen verschijnen te verkleinen.
Het is ingewikkeld. Ik verwacht zelf geen klachten te ontwikkelen maar er zijn groepen waar die kansen wel toenemen (weet niet hoe een eventueel plaatje eruit ziet bij >90% vaccinatiegraad). Je mag als werknemer zelf bepalen of je vaccin neemt en dat is een goed recht. Als werkgever heb je betrekkelijk weinig om handen.

Het gaat in theorie om mensen die zich niet laten vaccineren of niet volledig gevaccineerd zijn en wellicht in aanraking komen met mensen die besmet zijn*. Wanneer die mensen bij klachten gehoor geven aan de nu geldende regels moeten ze in isolatie.

Punt 1 is dan dat een werkgever die 1+1 zou kunnen gaan invullen, wanneer er sprake is van een patroon (ten opzichte van gevaccineerden bijvoorbeeld) helemaal.

Punt 2 is dat als punt 1 extra kosten met zich gaat meebrengen er vast maatregelen genomen gaan worden. Althans dat kan ik mij goed voorstellen. Zie bijlage vorige post.

*Weet niet of mensen die niet gevaccineerd zijn zich bovengemiddeld vaker begeven in groepen die ook niet gevaccineerd zijn. Als dat zou zijn is de kans op besmetting met eventuele klachten als gevolg wellicht hoger.

Oke maar ik ben de afgelopen 2 jaar naar mijn weten niet 1x met een besmette Rona in aanraking geweest, ook heb ik geen klachten gehad. Dus ik begrijp nogmaals (in mijn situatie) even niet hoe dat patroon zich moet laten ontstaan, aangezien de kans dat je besmet wordt de afgelopen 2 jaar drastisch is afgenomen inmiddels.

Ik beweeg mij evenveel in beide groepen overigens.

Oke maar ik ben de afgelopen 2 jaar naar mijn weten niet 1x met een besmette Rona in aanraking geweest, ook heb ik geen klachten gehad. Dus ik begrijp nogmaals (in mijn situatie) even niet hoe dat patroon zich moet laten ontstaan, aangezien de kans dat je besmet wordt de afgelopen 2 jaar drastisch is afgenomen inmiddels.

Ik beweeg mij evenveel in beide groepen overigens.
Ik ken iemand (32jaar) die nu voor de 3e keer thuis moet blijven omdat een collega positief getest is. Zij moet thuisblijven tot haar uitslag er is o.i.d. Of dit veel voorkomt weet ik niet. Of deze regels blijven gelden of tot hoelang weet ik ook niet.

• Wow
Waarderingen: Vonk
These data are extremely disturbing, especially in view of the proven link between the vaccine and the risk of myocarditis (myocarditis),
Maar het is onderhand bekend dat myocarditis 7x zoveel voorkomt bij een Covid infectie dan een vaccinatie?

Een andere collega van me (ik lig bijna onder mn bureau van het lachen) 2x gevaccineerd, zoals clown hugo het wil, word snip verkouden en heeft zich weer laten testen :ds:

Ik ken iemand (32jaar) die nu voor de 3e keer thuis moet blijven omdat een collega positief getest is. Zij moet thuisblijven tot haar uitslag er is o.i.d. Of dit veel voorkomt weet ik niet. Of deze regels blijven gelden of tot hoelang weet ik ook niet.
Heftig haha. Positief en besmettelijk of “vals” PCR positief? Ik denk dat ik het mij moeilijk kan voorstellen, omdat ik vind dat als je geen klachten hebt er ook geen reden is om thuis te blijven.
Maar het is onderhand bekend dat myocarditis 7x zoveel voorkomt bij een Covid infectie dan een vaccinatie?
Dus daarmee zouden we moeten weten het aantal geïnfecteerden natuurlijke wijze en hartproblemen en het aantal gevaccineerden en hartproblemen én het aantal natuurlijk + vaccin en hartproblemen.

Kortom, zullen we nooit weten.

Een andere collega van me (ik lig bijna onder mn bureau van het lachen) 2x gevaccineerd, zoals clown hugo het wil, word snip verkouden en heeft zich weer laten testen :ds:

Als iedereen eens ophoudt met zich te laten testen bij elke nies of hoest. Dat zou al een hoop schelen in de cijfers. Maar ondanks dat een groot deel van de bevolking bibbert van angst om besmet te geraken, lijkt het wel een soort race naar de testlocatie om toch te kunnen roepen dat ook jij het hebt!

Als iedereen eens ophoudt met zich te laten testen bij elke nies of hoest. Dat zou al een hoop schelen in de cijfers. Maar ondanks dat een groot deel van de bevolking bibbert van angst om besmet te geraken, lijkt het wel een soort race naar de testlocatie om toch te kunnen roepen dat ook jij het hebt!
Ja dat zij ik ook tegen haar: Ik doe alleen wat me opgedragen word is haar reactie.

Heftig haha. Positief en besmettelijk of “vals” PCR positief? Ik denk dat ik het mij moeilijk kan voorstellen, omdat ik vind dat als je geen klachten hebt er ook geen reden is om thuis te blijven.
Verder niet gesproken wellicht weer terug op werk, anders kon 70% van het werk thuis worden gedaan maar goed het zette mij aan het denken. Volgens mij ook vorig jaar corona gehad. Maar het is een bedrijf waar ongekend veel mensen zich niet laten vaccineren (aannemersbedrijf) en op kantoor gelden er strikte regels. Nee niet in Urk.

• Like
Waarderingen: Vonk
Terug
Naar boven