XXL Nutrition

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
Jij bent er zeker ook tegen gevaccineerd? ;)
Ja kheb dktp gehad vroeger. Mijn kind ga ik niet vaccineren tegen polio. Kzie de meerwaarde van dit specifieke vaccin niet. Als het nog ronddwaalde in Europa/Nederland had ik het wel gedaan.

Daarnaast zijn ook behandelmethodes voor de meeste ziektes flink verbeterd. Ziektes waar je vroeger kapot aan ging kunnen nu gewoon behandelt geworden.

Het enige waar ik mij echt zorgen voor maak voor die kleine(in de toekomst) is de ziekte van Lyme.

Ja kheb dktp gehad vroeger. Mijn kind ga ik niet vaccineren tegen polio. Kzie de meerwaarde van dit specifieke vaccin niet. Als het nog ronddwaalde in Europa/Nederland had ik het wel gedaan.

Daarnaast zijn ook behandelmethodes voor de meeste ziektes flink verbeterd. Ziektes waar je vroeger kapot aan ging kunnen nu gewoon behandelt geworden.

Het enige waar ik mij echt zorgen voor maak voor die kleine(in de toekomst) is de ziekte van Lyme.
Krijgt je kind alleen geen poliovacinatie, of helemaal niet.

Die keuze kan je nu grotendeels maken omdat er zoveel mensen gevaccineerd zijn
(geweest).

Krijgt je kind alleen geen poliovacinatie, of helemaal niet.

Die keuze kan je nu grotendeels maken omdat er zoveel mensen gevaccineerd zijn
(geweest).
O.a. vaccinatie ja. Ook hygiëne.

Maar waardoor ik die keuze nu kan maken doet er niet toe. Wat er toe doet is dat ik het tegenwoordig overbodig vind om mijn kind te vaccineren tegen polio. De rest blijft toch wel het rijksvaccinatieprogramma volgen.

Mbt de overige vaccinaties ben ik nog niet uit welke ik wel en welke ik niet aan mijn kind ga geven. Hep B vind ik iig zinloos, evenals HPV.

Er is geen specifieke behandeling voor polio, mazelen, difterie, kinkhoest, bof, rodehond behalve algemene antibiotica en pijn- en symptoombestrijding. Is een van de redenen dat er gevaccineerd wordt tegen deze ziektes.
Verder zijn die ziektes grotendeels uitgeroeid in NL dankzij vaccinaties, op sporadische uitbarstingen onder ongevaccineerden na. Globaal zijn de ziektes op veel plekken nog alom aanwezig.

Er is geen specifieke behandeling voor polio, mazelen, difterie, kinkhoest, bof, rodehond behalve algemene antibiotica en pijn- en symptoombestrijding. Is een van de redenen dat er gevaccineerd wordt tegen deze ziektes.
Verder zijn die ziektes grotendeels uitgeroeid in NL dankzij vaccinaties, op sporadische uitbarstingen onder ongevaccineerden na. Globaal zijn de ziektes op veel plekken nog alom aanwezig.
Wat je zegt mbt polio is dus niet waar.
Polio komt al 27 jaar niet meer voor in Nederland en is wereldwijd uitgeroeid op Pakistan en Afghanistan na. Zelfs in een shithole als India komt polio niet meer voor.

Maar het staat jou gelukkig vrij om je kinderen er wel (of niet) tegen te laten vaccineren.

Ik noemde meerdere ziektes, niet alleen polio. Polio is gelukkig grotendeels uitgeroeid, dankzij vaccinaties

Hoe komen we eigenlijk in het coronavaccin topic weer terug op deze al pagina's oude discussie over vaccins die hier helemaal niet ter discussie staan?

Wat je zegt mbt polio is dus niet waar.
Polio komt al 27 jaar niet meer voor in Nederland en is wereldwijd uitgeroeid op Pakistan en Afghanistan na. Zelfs in een shithole als India komt polio niet meer voor.

Maar het staat jou gelukkig vrij om je kinderen er wel (of niet) tegen te laten vaccineren.
Nou krijg je naast polio ook andere virussen en bacteriën er gratis bij in. Als je je inent tegen polio, is het niet alleen polio. Wat krijgen ze tegenwoordig, DKTP-hib-hepB+pneumokokken? Sinds 2006 zitten pneumokokken er bij in. Mijn vriendin (1997) heeft nu nog last van de bergen antibiotica en het meerdere keren per jaar flink ziek worden toen ze op de basisschool en middelbare zat. Bleek achteraf dat haar lichaam gewoon niet goed tegen pneumokokken beschermd was. Sinds ze de pneumokokkenprik krijgt, heeft ze er geen last meer van. Alleen nog van de blijvende schade door het regelmatig volledig nuken van de goede bacteriën in je lichaam.

Waarom risico nemen, als je ook gewoon prachtige cocktails kunt krijgen die bewezen zijn te helpen. Had een hoop ellende gescheeld voor m'n vriendin.

Hoe komen we eigenlijk in het coronavaccin topic weer terug op deze al pagina's oude discussie over vaccins die hier helemaal niet ter discussie staan?
Omdat anno 2021 mensen blijkbaar nog niet overtuigd zijn van vaccins die al vele jaren bewezen zijn. Het argument over lange-termijn effecten van het coronavaccin is dus ook een argument van niets, als je zelfs tegen de andere vaccins bent :D. Voor covid kan ik het nog enigszins snappen, maar de standaard vaccinatieprogramma voor baby's/kinderen?

Omdat voor een deel van de anti-coronavaccin campagne geldt dat ze anti alle vorm van vaccinaties zijn. Dat geldt heel duidelijk niet voor iedereen maar men begeeft zich wel in een ratjetoe van veganistische boomknuffelaars, orthodox protestanten, holistisch genezers, anti-allesmensen etc.

Er is geen behandeling voor polio. En zodra jouw kind ooit een reis wil maken naar azie oid, dan is dat een enorm risico ongevaccineerd. Ik vind het echt extreem kortzichtig, met name omdat het niet over jezelf gaat maar je kind - met de vaccinaties doe je geen schade. Sterker nog, vaccinatie is de meest effectieve behandeling die we zo ongeveer kennen, met de minste bijwerkingen ook nog eens. Met wat pech krijgt je kind wel kinkhoest (dan hoor ik je nog wel), tetanus is toch ook iets wat je gewoon kunt krijgen als je een keer pech hebt met buitenspelen. Misschien moet je je toch eens laten voorlichten - je keuze is mogelijk niet zonder (heel nare) consequenties voor je kind. Difterie en Polio zul je hier moeilijk krijgen, klopt (voorlopig). Een meisje uit mijn klas is doodgegaan aan hersenvliesontsteking (meningokokken), dat was binnen twee dagen gebeurd. Antibiotica waren ze te laat mee.

Dat jij de meerwaarde niet ziet is nou niet echt een sterk argument tegen vaccinatie. Omdat het namelijk gewoon werkt, het heeft bewezen meerwaarde. Daarnaast is je kind waarschijnlijk niet welkom op een kinderdagverblijf (en terecht). Laat je alsjeblieft voorlichten, want iets niet doen is niet zonder consequenties.

Omdat voor een deel van de anti-coronavaccin campagne geldt dat ze anti alle vorm van vaccinaties zijn. Dat geldt heel duidelijk niet voor iedereen maar men begeeft zich wel in een ratjetoe van veganistische boomknuffelaars, orthodox protestanten, holistisch genezers, anti-allesmensen etc.
Het is ongelofelijk eigenlijk.

Jeetje zo racistisch! Killy telt tot tien en verwacht een uitleg.

Maar waardoor ik die keuze nu kan maken doet er niet toe. Wat er toe doet is dat ik het tegenwoordig overbodig vind om mijn kind te vaccineren tegen polio. De rest blijft toch wel het rijksvaccinatieprogramma volgen.
Ok, kan je dan nu voor een DTK prik kiezen zonder de P?

Terug
Naar boven