- Waardering
- 15.482
- Lengte
- 1m89
- Massa
- 125kg
Nee maar hallo. Immuunsysteem! Jij snowflake met je kunstmatige afweer.Er is geen behandeling voor polio. En zodra jouw kind ooit een reis wil maken naar azie oid, dan is dat een enorm risico ongevaccineerd. Ik vind het echt extreem kortzichtig, met name omdat het niet over jezelf gaat maar je kind - met de vaccinaties doe je geen schade. Sterker nog, vaccinatie is de meest effectieve behandeling die we zo ongeveer kennen, met de minste bijwerkingen ook nog eens. Met wat pech krijgt je kind wel kinkhoest (dan hoor ik je nog wel), tetanus is toch ook iets wat je gewoon kunt krijgen als je een keer pech hebt met buitenspelen. Misschien moet je je toch eens laten voorlichten - je keuze is mogelijk niet zonder (heel nare) consequenties voor je kind. Difterie en Polio zul je hier moeilijk krijgen, klopt (voorlopig). Een meisje uit mijn klas is doodgegaan aan hersenvliesontsteking (meningokokken), dat was binnen twee dagen gebeurd. Antibiotica waren ze te laat mee.
Dat jij de meerwaarde niet ziet is nou niet echt een sterk argument tegen vaccinatie. Omdat het namelijk gewoon werkt, het heeft bewezen meerwaarde. Daarnaast is je kind waarschijnlijk niet welkom op een kinderdagverblijf (en terecht). Laat je alsjeblieft voorlichten, want iets niet doen is niet zonder consequenties.

. Voor covid kan ik het nog enigszins snappen, maar de standaard vaccinatieprogramma voor baby's/kinderen?