AndroidHealthClinic

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
En de Zweden waarschijnlijk nog meer. Daar gebeurt echt helemaal niks meer. Toch de juiste strategie gekozen? :rolleyes:

Jij hebt duidelijk niet de docu gezien. Kijk em anders eerst dan heb je je antwoord. Hij is de moeite waard.

En mbt nieuwe inzichten. Ze hadden een proef gedaan om de effectiviteit van het griepvaccin bij jonge kinderen met astma vast te stellen.

De helft kreeg de griepprik, de andere helft een placebo. Er bleek geen verschil te zijn in aantal ziektes, ziekteverloop en doden. Later wilden ze nogmaals zo'n onderzoek doen maar dan bij ouderen, dit werd als onethisch gezien. Want stel je voor dat je bejaarde opa sterft aan de griep omdat hij een placebo had.
Ik ben hem aan het kijken, maar het kan nooit kwaad om kritisch te zijn richting de critici waar je het het graag mee eens wilt zijn.

Interessant dingetje uit die docu. Van alle griepgevallen blijkt maar circa 20% daadwerkelijk influenza te zijn. 80% van de gevallen blijken virale infecties met een soortgelijk ziekteverloop te zijn.
Artsen en doktoren stellen bij griepachtige verschijnselen automatisch de diagnose griep/influenza, hetgeen dus eigenlijk pas kan na bloedonderzoek (zoals we al een keer eerder concludeerden in eerdere pagina's).

Maar die 80% is dus geen influenza en de griepprik heeft daar dan dus ook totaal geen effect op. Het aantal gemelde griepdoden komt dan ook niet overeen met het werkelijke aantal griepdoden.

De grieprik is zinloos. Maar een groepje mensen, dezelfde die nu 10 jaar later ook in het OMT zitten, verdienen er goud geld aan.

En de Zweden waarschijnlijk nog meer. Daar gebeurt echt helemaal niks meer. Toch de juiste strategie gekozen? :rolleyes:
Ik zag gisteren ergens een oversterfte grafiek van een antal landen langskomen en in Zweden was bijna geen oversterfte.

En in onderstaande grafiek is goed te zien dat de oversterfte er alleen is voor 45+ers in Europa

Heb je daar een linkje/bericht van Sanquin van of gaat dat om de geregistreerde vaccinatiegraad? Ik kon geen nieuwer bericht van Sanquin vinden maar zou het wel graag even lezen als je die hebt...
Tuurlijk ☺️

Interessant dingetje uit die docu. Van alle griepgevallen blijkt maar circa 20% daadwerkelijk influenza te zijn. 80% van de gevallen blijken virale infecties met een soortgelijk ziekteverloop te zijn.
Artsen en doktoren stellen bij griepachtige verschijnselen automatisch de diagnose griep/influenza, hetgeen dus eigenlijk pas kan na bloedonderzoek (zoals we al een keer eerder concludeerden in eerdere pagina's).

Maar die 80% is dus geen influenza en de griepprik heeft daar dan dus ook totaal geen effect op. Het aantal gemelde griepdoden komt dan ook niet overeen met het werkelijke aantal griepdoden.

De grieprik is zinloos. Maar een groepje mensen, dezelfde die nu 10 jaar later ook in het OMT zitten, verdienen er goud geld aan.
Zinloos is misschien overdreven en hoewel ik hem wel laat zetten (met de insteek dat ik er geen nadeel van ondervind) weet ik ook dat je maar gemiddeld eens per 10 jaar (ofzo) daadwerkelijk de griep krijgt. Het is dan best wel vreemd om me jaarlijks te laten vaccineren tegen een ziekte die ik waarschijnlijk zonder al te veel complicaties zal doorlopen.

Ik ben hem aan het kijken, maar het kan nooit kwaad om kritisch te zijn richting de critici waar je het het graag mee eens wilt zijn.
Ik heb hem gekeken. Ik ben niet verbaasd, dit soort praktijken zijn in de huidige wereld eerder regel dan uitzondering. Misschien ben ik heel naïef, maar hoe slecht zijn dit soort praktijken nu voor mij als individue?

Zinloos is misschien overdreven en hoewel ik hem wel laat zetten (met de insteek dat ik er geen nadeel van ondervind) weet ik ook dat je maar gemiddeld eens per 10 jaar (ofzo) daadwerkelijk de griep krijgt. Het is dan best wel vreemd om me jaarlijks te laten vaccineren tegen een ziekte die ik waarschijnlijk zonder al te veel complicaties zal doorlopen.
Waarom doe je het dan?

Ik heb hem gekeken. Ik ben niet verbaasd, dit soort praktijken zijn in de huidige wereld eerder regel dan uitzondering. Misschien ben ik heel naïef, maar hoe slecht zijn dit soort praktijken nu voor mij als individue?
Diezelfde corrupte gasten zitten ook in het OMT die de maatregelen verzint tegen covid.

Dat verklaard ook waarom ze de griepprik nu gaan pushen voor gebruik op grote schaal. Gezonde kinderen laten enten met een nietwerkend vaccin tegen een ziekte waar ze amper last van hebben (op die paar uitzondering na). Stel ze gaan straks de grieppeik toevoegen aan de QR-app, of als toelatingseis voor scholen of KDV. Dan ondervind ik daar zeker last van.

En dat allemaal omdat ze zichzelf willen verrijken. Er zijn mensen tegen de muur gezet voor minder.

Zou het kunnen zijn dat die informatie inmiddels achterhaald is en er nieuwe inzichten zijn die het belang van de griepvaccins wel ondersteunen?
Bij gezonde volwassenen: https://www.cochranelibrary.com/cdsr/doi/10.1002/14651858.CD001269.pub6/full
Bij ouderen: https://www.cochranelibrary.com/cdsr/doi/10.1002/14651858.CD004876.pub4/full

De data bij ouderen (waarvoor het wellicht het relevantst is) is gebrekkig. In totaal slechts 699 deelnemers waarbij mortaliteit werd bijgehouden. Dat is véél te weinig, je hebt echt wel duizenden deelnemers nodig om er iets significants uit te krijgen. Data over hospitalisaties is niet beschikbaar. Het is in elk geval bemoedigend dat er een aanzienlijke risicoreductie is op een laboratoriumbevestigde influenza-infectie.

Bij gezonde volwassenen is er wat meer data, maar nog steeds vrij beperkt. Lijkt ook een aanzienlijke risicoreductie op influenza-infectie, maar geen significant effect op hospitalisaties. Maar wederom, gebrekkige data.

Iedereen hier zou deze docu moeten kijken.
Nogmaals
Gaat het wat betreft de "andere virussen" die de longontstekingen en sterfgevallen veroorzaken toch o.a. om de coronavirussen? Of om andere soorten influenza dan waarvoor gevaccineerd is?

Laatst bewerkt:
Gaat het wat betreft de "andere virussen" die de longontstekingen en sterfegevallen veroorzaken toch o.a. om de coronavirussen? Of om andere soorten influenza dan waarvoor gevaccineerd is?
Het betreft geen influenza virus. Dus van alles en nog wat behalve influenza. Naar de specifieke cijfers ben ik wel benieuwd.

*edit* nice @Galen , zo eens doornemen.

Dan ondervind ik daar zeker last van.
Ik niet :D. Verder bedoelde ik het veel ruimer. Alles en iedereen is corrupt, ik accepteer dat en beschouw het als normaal of zelfs de standaard. Waarom zou ik me daar druk om maken als ik er niets aan kan veranderen en er (tot op heden) geen nadelige gevolgen van ondervind.

Iedereen hier zou deze docu moeten kijken.
Nogmaals
Ze hebben het over longontsteking, maar in de meeste gevallen is dat toch een verwaarloosde keelontsteking?

Ik snap enigsinds de logica maar toch, wat een clown world

Misschien klinkt dit heel delusional. Maar waarom wordt er steeds gepraat over dat het zorgpersoneel het mentaal zo zwaar heeft? Ze hebben toch gewoon voor een baan gekozen waar je zorg moet verlenen lijkt mij, of niet? Wat voor job je ook hebt, ben je vrijwel elke dag met een project bezig.

Of was het dan zo dat ze pre corona maar een beetje aan het slacken waren en helft van de dag niks deden? :shrug:

Misschien klinkt dit heel delusional. Maar waarom wordt er steeds gepraat over dat het zorgpersoneel het mentaal zo zwaar heeft? Ze hebben toch gewoon voor een baan gekozen waar je zorg moet verlenen lijkt mij, of niet? Wat voor job je ook hebt, ben je vrijwel elke dag met een project bezig.

Of was het dan zo dat ze pre corona maar een beetje aan het slacken waren en helft van de dag niks deden? :shrug:
Denk dat het eerder te maken heeft met de enorme hoeveelheid overwerken e.d. i.c.m geen vrij kunnen nemen.

Terug
Naar boven