XXL Nutrition

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
Gewoon een andere verwoording voor; door meer doden toe te kennen aan Corona, zijn er minder gevallen toe te kennen aan de andere doodsoorzaken.
Behalve voor de mankepoten:

Meer mensen overleden door accidentele val​

Het aantal overledenen met een niet-natuurlijke doodsoorzaak (ongevallen, zelfdodingen, en moord en doodslag) neemt sinds 2012 toe en lag in 2020 op bijna 52 per 100 duizend sterfgevallen. De toename komt volledig doordat meer mensen overlijden aan de gevolgen van een accidentele val (onopzettelijk vallen, struikelen of uitglijden). De sterfte door deze doodsoorzaak neemt al sinds 2000 toe. Het aantal overledenen door wegverkeersongevallen en zelfdodingen daalt de afgelopen jaren, en ook in 2020 zette die daling door.

• Haha
Waarderingen: Vonk
Zijn er ook cijfers over de naweeën van een Corona-infectie? Er zit blijkbaar meer tussen een asymptomatische infectie/besmettting en een overlijden die niemand interessant blijkt te vinden?
Iedereen vind long Covid interessant, alleen zijn er nergens echte cijfers, alleen hier en daar een facebookpost van een dikz*k die nu altijd moe is. (werkmoe zeker)

Als jij wel echte cijfers hebt dan ben ik daar wel benieuwd naar.
Ik gok dat de cijfers extreem laag zijn, ik ken namelijk niemand met long Covid, en volgens de schattingen heeft de helft van de bevolking al Covid gehad.

Gewoon weer een bangmakertje zodat je je prikje gaat halen. Ik snap echt niet dat mensen de cijfers vanuit de staat nog geloven.
Hugo de jonge zegt 30.000 doden in NL
''Echte'' cijfers van het RIVM 18.231 (maar hier zitten ook alle griepdoden in, want die teller stond vorig jaar onverklaarbaar op 0)

Maar die 30.000 bekt natuurlijk een stuk beter dan de waarheid. Net als dat al die opgenomen mensen in het ziekenhuis in Leeuwarden niet gevaccineerd waren.
Aantal opnamen die dag in Leeuwarden: 0

Die Hugo loopt gewoon de hele dag te liegen en ziet zijn bankrekening in één of ander belastingparadijs en zijn cryptowallet elke dag groeien met elk verkocht prikje.

Of deze is ook wel grappig, die komt niet langs op de NPO

Laatst bewerkt:
Gewoon een andere verwoording voor; door meer doden toe te kennen aan Corona, zijn er minder gevallen toe te kennen aan de andere doodsoorzaken.
Een deel van die mensen is zwak en zou bij elke ernstige ziekte, of bijvoorbeeld een val waarbij je dan een heup breekt (meestal einde verhaal) sterven. Maar Covid was die oorzaken voor. Die mensen waren dit jaar nog niet gestorven, maar een jaar later misschien, of twee jaar.

Als iemand kanker heeft en dood zou gaan, maar nu is gestikt door covid - waaraan is hij/zijn dan doodgegaan? Niet aan de kanker, al heeft dat ongetwijfeld iemand zwakker gemaakt en vatbaar voor de dood door covid.

Een deel van die mensen is zwak en zou bij elke ernstige ziekte, of bijvoorbeeld een val waarbij je dan een heup breekt (meestal einde verhaal) sterven. Maar Covid was die oorzaken voor. Die mensen waren dit jaar nog niet gestorven, maar een jaar later misschien, of twee jaar.

Als iemand kanker heeft en dood zou gaan, maar nu is gestikt door covid - waaraan is hij/zijn dan doodgegaan? Niet aan de kanker, al heeft dat ongetwijfeld iemand zwakker gemaakt en vatbaar voor de dood door covid.
Absoluut, de introductie van Covid verklaart de daling van doordsoorzaken in andere categorieën. Ben benieuwd naar de cijfers over 2021.
Echter statistieken lezen en begrijpen is voor veel mensen moeilijk. Heb al al voorbij zien komen dat de reguliere zorg helemaal niet in het gedrang is omdat er minder patienten met kanker/hart&vaatziekten zijn.

Als iemand kanker heeft en dood zou gaan, maar nu is gestikt door covid - waaraan is hij/zijn dan doodgegaan? Niet aan de kanker, al heeft dat ongetwijfeld iemand zwakker gemaakt en vatbaar voor de dood door covid
Zou diegene zijn gestorven aan covid zonder de kanker? Waarschijnlijk niet.

Maar ja zo houdt je de angst voor covid natuurlijk wel in stand.

Iedereen vind long Covid interessant, alleen zijn er nergens echte cijfers, alleen hier en daar een facebookpost van een dikz*k die nu altijd moe is. (werkmoe zeker)

Als jij wel echte cijfers hebt dan ben ik daar wel benieuwd naar.
Ik gok dat de cijfers extreem laag zijn, ik ken namelijk niemand met long Covid, en volgens de schattingen heeft de helft van de bevolking al Covid gehad.

Gewoon weer een bangmakertje zodat je je prikje gaat halen. Ik snap echt niet dat mensen de cijfers vanuit de staat nog geloven.
Hugo de jonge zegt 30.000 doden in NL
''Echte'' cijfers van het RIVM 18.231 (maar hier zitten ook alle griepdoden in, want die teller stond vorig jaar onverklaarbaar op 0)

Maar die 30.000 bekt natuurlijk een stuk beter dan de waarheid. Net als dat al die opgenomen mensen in het ziekenhuis in Leeuwarden niet gevaccineerd waren.
Aantal opnamen die dag in Leeuwarden: 0

Die Hugo loopt gewoon de hele dag te liegen en ziet zijn bankrekening in één of ander belastingparadijs en zijn cryptowallet elke dag groeien met elk verkocht prikje.

Of deze is ook wel grappig, die komt niet langs op de NPO

Nummer noemen die niet kloppen is inderdaad niet handig. Gezien je reactie denk ik niet dat je aan onderstaande enige waarde aan hecht:

Aantal corona-overlijdens ligt hoger​

Het aantal patiënten dat overlijdt aan corona ligt hoger dan het meldingscijfer aangeeft. Daar zijn twee redenen voor. Ten eerste geldt de meldingsplicht alleen voor coronapatiënten. Zij kunnen het virus verspreiden en zo risico opleveren voor anderen. Dat risico is er niet meer als iemand is overleden.

Ten tweede overlijden er ook mensen aan COVID-19, terwijl ze niet zijn getest. Dit zag je vooral tijdens de eerste golf in het voorjaar van 2020. Deze mensen tellen ook niet mee in het sterftecijfer volgens meldingen.

Verder roepen over een bankrekening van een ministier is totaal niet relevant voor een normale discussie.

Lastige, want hoeveel van die mensen heeft kanker, welke vanwege onderliggend lijden weleens veel vaker voorkomend is, dan iemand zonder onderliggend lijden. Dus even waarschijnlijk wel als niet als je het mij vraagt, maar ik heb deze cijfers niet en weet ook niet hoe vaak dit voorkomt, maar ik gok voor nu even vaker wel dan niet.

Maar dat is toch een kip-ei situatie.

Kanker & covid = dood
Kanker & geen covid = waarschijnlijk niet dood
Geen kanker & covid = waarschijnlijk niet dood

Maar dat is toch een kip-ei situatie.

Kanker & covid = dood
Kanker & geen covid = waarschijnlijk niet dood
Geen kanker & covid = waarschijnlijk niet dood

Maar dan is het net alsof kanker het enige onderliggend lijden dat iemand kan hebben. Er zijn natuurlijk veel meer soorten risico's op dit vlak. Obese, hart- en vaatziekten, auto immuun aandoeningen, astma, bronchitis, Diabetes etc. etc.

Verder roepen over een bankrekening van een ministier is totaal niet relevant voor een normale discussie.
Je kop in het zand steken is ook niet goed voor een discussie.

En als je even een abonnement op Follow the money neemt kan je het hele artikel lezen

Wel echt super regelt in de wet dat je een onafhankelijk onderzoek naar jezelf gewoon mag verbieden. :roflol:
Alleen al het feit dat ze het toezicht niet instellen wilt zeggen dat ze iets te verbergen hebben.

Of liegen over de gascontracten die Rutte met Rusland heeft afgesloten. Waarom liegen als je niks te verbergen hebt? Zou hij ergens toch wat geld toegestopt hebben gekregen?

Maar denk vooral dat politici te vertrouwen zijn, dat maakt het leven een stuk makkelijker.

Laatst bewerkt:
Zou het nog interessant vinden of alle covid slachtoffers ook nog op influenza en andere griep- en verkoudheidsvirussen zijn getest. Gewoon, leuk om te weten.

Je kop in het zand steken is ook niet goed voor een discussie.

En als je even een abonnement op Follow the money neemt kan je het hele artikel lezen

Wel echt super regelt in de wet dat je een onafhankelijk onderzoek naar jezelf gewoon mag verbieden. :roflol:
Alleen al het feit dat ze het toezicht niet instellen wilt zeggen dat ze iets te verbergen hebben.

Of liegen over de gascontracten die Rutte met Rusland heeft afgesloten. Waarom liegen als je niks te verbergen hebt? Zou hij ergens toch wat geld toegestopt hebben gekregen?

Maar denk vooral dat politici te vertrouwen zijn, dat maakt het leven een stuk makkelijker.

Wat is de conclusie van dat FTM artikel? Ik kan het helaas niet lezen. Belangenverstrengelingen zijn er altijd wel in de politiek en nee, niet alle politici zijn te vertrouwen dat geloof ik ook wel.

Omdat al die maatregelen de griep vrijwel heeft stopgezet in dat jaar? En ongetwijfeld zal er een dodelijke griep aan de registratie zijn ontkomen. Er gingen tenslotte duizendenmensen meer dood dan normaal.

In jouw geval zou ik willen zeggen: omdat jij het toevallig niet snapt, wil niet zeggen dat er allemaal niets van klopt. Je hebt veel te veel last van bias - omdat jij denkt dat iets op een bepaalde manier 'zit' leg je alle feiten, halve feiten, onwaarheden en ideeen zo dat het jouw verhaal ondersteunt. Je negeert lekker handig de zaken die jouw ideeen tegenspreken, of doet ze af als onzin. Zie je dan niet dat je op die manier gewoon achter de extreme idioten zoals Willem Engel aanloopt? Je trapt in hun trucjes.

"Zelf nadenken" , right, maar alleen met 'feiten' die passen in het verhaal van de antivaxers, wappies en ander mentaal in de war volk natuurlijk.

Omdat al die maatregelen de griep vrijwel heeft stopgezet in dat jaar? En ongetwijfeld zal er een dodelijke griep aan de registratie zijn ontkomen. Er gingen tenslotte duizendenmensen meer dood dan normaal.

In jouw geval zou ik willen zeggen: omdat jij het toevallig niet snapt, wil niet zeggen dat er allemaal niets van klopt. Je hebt veel te veel last van bias - omdat jij denkt dat iets op een bepaalde manier 'zit' leg je alle feiten, halve feiten, onwaarheden en ideeen zo dat het jouw verhaal ondersteunt. Je negeert lekker handig de zaken die jouw ideeen tegenspreken, of doet ze af als onzin. Zie je dan niet dat je op die manier gewoon achter de extreme idioten zoals Willem Engel aanloopt? Je trapt in hun trucjes.

"Zelf nadenken" , right, maar alleen met 'feiten' die passen in het verhaal van de antivaxers, wappies en ander mentaal in de war volk natuurlijk.
Al die maatregelen hebben de griep gestopt, maar Covid kon gewoon doorgaan? Hielpen die maatregelen dan alleen voor de griep en niet voor Covid?

En gegoochel met cijfers zijn ze niet vies van bij het RIVM, dus ligt het helemaal in de lijn der verwachting dat hier ook gewoon mee gesjoemeld is.

Ik baseer het inderdaad op feiten, wat de overheid uitkraamt is vaak gewoon gelogen of ze hebben weer eens iets verzwegen.

De cijfers liegen er niet om, als ze echt goed hun werk deden waren er wel minder ministers en staatssecretarissen opgestapt onder Rutte 2 en 3.
In totaal gewoon 20, maar voor de rest kan je ze best vertrouwen hoor :roflol: en doen ze hun werk echt wel goed daar.

Terug
Naar boven