MuscleMeat

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
Ze hielpen bij beiden, alleen het uiteindelijk effect op de griep was groter.

Maar 0 gevallen is natuurlijk erg onwaarschijnlijk. RIVM zegt zelf over de aantallen dat er "nauwelijks mensen geregistreerd zijn met de griep" in het griepseizoen 20/21. Maarja wat is nauwelijks? Er zit nogal een wezenlijk verschil tussen nauwelijks en de epidemiegrens. Ze schrijven namelijk nauwelijks en geen sprake van een griepepidemie.

Dit alles zegt natuurlijk niet perse iets over de aanwezigheid van de griep onder de bevolking, maar wellicht meer over de noodzaak om hierop bij zieke mensen te testen. De vraag is of dit überhaupt gedaan is. Zeggen dat iets er niet of nauwelijks is, als je er niet op meet, heeft uiteindelijk natuurlijk geen waarde.

Wie heeft er zin om deze door te akkeren :emo:

https://forum.bodybuilding.nl/attachments/2021-0133-pdf.662603/

Bijlagen

Maar 0 gevallen is natuurlijk erg onwaarschijnlijk. RIVM zegt zelf over de aantallen dat er "nauwelijks mensen geregistreerd zijn met de griep" in het griepseizoen 20/21. Maarja wat is nauwelijks? Er zit nogal een wezenlijk verschil tussen nauwelijks en de epidemiegrens. Ze schrijven namelijk nauwelijks en geen sprake van een griepepidemie.

Die 0 gevallen ging toch over het aantal doden niet over het aantal mensen met die geïnfecteerd waren? Het kan heel goed dat er maar een enkele influenza infectie heeft plaatsgevonden.

• Like
Waarderingen: Vonk
Die 0 gevallen ging toch over het aantal doden niet over het aantal mensen met die geïnfecteerd waren? Het kan heel goed dat er maar een enkele influenza infectie heeft plaatsgevonden.

Klopt, ik doelde meer op de media die steeds schrijven dat de griep volledig onbestaand was geworden. Dat staat gelijk aan 0 gevallen.

Verder betwist ik jouw beredenering dat het heel goed kan dat er maar een enkele influenza infectie heeft plaatsgevonden. Ik weet niet of het RIVM in vorige rapporten ook met het zogeheten ILI heeft gerapporteerd, want dat doen ze nu dus wel. Ergo het kan goed dat alle griepgevallen nu worden geschaald onder Ifluenza Like Illness. Maar het ontbreekt mij nu even aan de motivatie om hier echt in te duiken. Dus als iemand het weet? Een vergelijk met 2019/2020 seizoensrapport kan natuurlijk inzicht verschaffen. Het valt mij in elk geval direct op als ik naar het rapport kijk;

1634291235299.png

Of kloppen de cijfers niet helemaal?
Over het algemeen zullen de daadwerkelijke aantallen hoger liggen, dus nee cijfers kloppen niet 100%.
Ik denk dat je wel kan stellen dat bijna 100% van de negatief geteste personen een vorm van een influenza of verkoudheidsvirus heeft. Echter wordt hier niet op getest mits je ook ernstige klachten zoals benouwdheid of ernstige koorts hebt.

Over het algemeen zullen de daadwerkelijke aantallen hoger liggen, dus nee cijfers kloppen niet 100%.
Ik denk dat je wel kan stellen dat bijna 100% van de negatief geteste personen een vorm van een influenza of verkoudheidsvirus heeft. Echter wordt hier niet op getest mits je ook ernstige klachten zoals benouwdheid of ernstige koorts hebt.

Dat impliceert dus dat we onze methoden naar gelang CoVID zijn intrede heeft gedaan, drastisch hebben veranderd.

Ongeveer 40 huisartspraktijken in Nederland zijn aangesloten bij een netwerk om te bepalen hoe ernstig de griepepidemie ieder jaar verloopt. In deze praktijken neemt de huisarts (of assistent) bij patiënten met IAZ slijm af via de neus en uit de keel. In deze monsters wordt onderzocht of het influenzavirus verantwoordelijk is voor de klachten. Het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu houdt de resultaten daarvan landelijk bij en zet deze elke week op de RIVM-website.

Zijn we daar dan volledig mee gestopt afgelopen winterseizoen?

Klopt, ik doelde meer op de media die steeds schrijven dat de griep volledig onbestaand was geworden. Dat staat gelijk aan 0 gevallen.

Verder betwist ik jouw beredenering dat het heel goed kan dat er maar een enkele influenza infectie heeft plaatsgevonden. Ik weet niet of het RIVM in vorige rapporten ook met het zogeheten ILI heeft gerapporteerd, want dat doen ze nu dus wel. Ergo het kan goed dat alle griepgevallen nu worden geschaald onder Ifluenza Like Illness. Maar het ontbreekt mij nu even aan de motivatie om hier echt in te duiken. Dus als iemand het weet? Een vergelijk met 2019/2020 seizoensrapport kan natuurlijk inzicht verschaffen. Het valt mij in elk geval direct op als ik naar het rapport kijk;

1634291235299.png
https://forum.bodybuilding.nl/attachments/2020-0177-pdf.662604/ pagina 5 is denk ik wat je zoekt. Staan uiteraard meerdere grafieken in.

Bijlagen

• Like
Dat impliceert dus dat we onze methoden naar gelang CoVID zijn intrede heeft gedaan, drastisch hebben veranderd.

Ongeveer 40 huisartspraktijken in Nederland zijn aangesloten bij een netwerk om te bepalen hoe ernstig de griepepidemie ieder jaar verloopt. In deze praktijken neemt de huisarts (of assistent) bij patiënten met IAZ slijm af via de neus en uit de keel. In deze monsters wordt onderzocht of het influenzavirus verantwoordelijk is voor de klachten. Het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu houdt de resultaten daarvan landelijk bij en zet deze elke week op de RIVM-website.

Mensen gingen echt niet naar de dokter als het niet perse moest vermoed ik. Dus ook de registratie zal veel minder geweest zijn dan daarvoor. Als je met symptomen getest was op covid en dat niet had: uitzieken maar.

Ik vermoed dat er inderaad anders mee omgegaan is. Waar mensen voorheen met griepklachten naar de huisarts gingen, gaan ze nu naar de GGD voor een coronatest waardoor je denk ik een incorrecte registratie van griep hebt.
Nu is de huisarts natuulijk niet de enige bron gezien er ook in ziekenhuizen getest wordt, maar het is een wereldweide trend, weinig tot geen griepgevallen.

Je kunt misschien ook stellen dat alle maatregelen ook helpen om de griep tegen te houden. Verschil in gedrag is er uitraard oook, voorheen ging je snotverkouden/grieperig naar het werk/school etc, nu blijft men veelal thuis.

• Like
  • Like
En over een jaar of 10-20 komt deze terug, nagenoeg geen kruisresistentie meer in de risicogroepen en dus veel doden -> Lockdowns etc all over again?

En over een jaar of 10-20 komt deze terug, nagenoeg geen kruisresistentie meer in de risicogroepen en dus veel doden -> Lockdowns etc all over again?
Het vaccin ertegen is er al dus dat scheelt :P

aannemende dat die werken

Zou misschien nog ergens in een natuurlijk reservoir rond kunnen gaan, of te kleine aantallen besmettingen om in de steekproeven op te merken, dus wie weet.

1634291235299.png
Mijn beredenering was gebaseerd op het reproductiegetal van beide ziektes en het effect van de beperkende maatregelen daarop. Het is zeer aannemelijk dat de beperkende maatregelen een gelijk effect hebben gehad op de verspreiding van beide ziektes en dus is het zeer aannemelijk dat R(t) van influenza gedurende een jaar of langer <1 is geweest m.a.g. amper gevallen van influenza.

Laatst bewerkt:
Wat vinden jullie van zo'n mens? Als het mijn dochter/vrouw/whatever zou zijn had ik alvast preventief een ander soort spuit erbij besteld

Wat vinden jullie van zo'n mens? Als het mijn dochter/vrouw/whatever zou zijn had ik alvast preventief een ander soort spuit erbij besteld

Beetje aandachtsgeil, maar voor de rest moet iedereen lekker doen wat ie zelf wilt.
Als het iemand was die ik graag zou zien en mij op zo'n manier zou behandelen dan mag ze lekker bij iemand anders op de koffie gaan voortaan.

Wat vinden jullie van deze dan? Volgens mij legt ie wel precies goed uit wat er nu aan de hand is

Dat maak ik daar niet uit op.

Weet niet of het hier anders is.. Als ik de Amerikaanse CDC begrijp wordt er standaard niet verder getest. Die raden juist aan een panel te gaan gebruiken die zowel op covid als influenza test zodat die in het griepseizoen onderscheiden kunnen worden.

CDC encourages laboratories to consider adoption of a multiplexed method that can facilitate detection and differentiation of SARS-CoV-2 and influenza viruses. Such assays can facilitate continued testing for both influenza and SARS-CoV-2 and can save both time and resources as we head into influenza season.

Terug
Naar boven