AndroidHealthClinic

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
Met vaccin wordt je als zwakke oudere gewoon minder ernstig ziek, daar heeft het echt wel nut.

Dat minder ernstig ziek kans op een infectie welke symptomatisch verloopt neemt dus substantieel af na maand 4-5 in tijd, vanaf het laatste spuitje genomen. Om niet te spreken over 6-9 maanden tijd.

Laatst bewerkt:
Dat minder ernstig ziek kans op een infectie welke symptomatisch verloopt neemt dus substantieel af na maand 4-5 in tijd, vanaf het laatste spuitje genomen. Om niet te spreken over 6-9 maanden tijd.

Gewoon dus elke winter als oudere het vaccin halen. In de zomer zal je het toch minder nodig hebben dan in de winter. Eigenlijk hetzelfde als met griep

• Like
Waarderingen: Vonk
M'n ma heeft net uitnodiging gekregen voor derde prik. Zou mooi zijn als alle oudjes die prik gewoon nemen aangezien zij vooralsnog redelijk rap in het ziekenhuis belanden.

Is er wel eens eerder een vaccin geweest dat zo effectief was dat je om de 6 maanden een booster moest nemen?

Is er wel eens eerder een vaccin geweest dat zo effectief was dat je om de 6 maanden een booster moet nemen?
Wat is ineffectief? Initiele bescherming was aardig hoog, maar hoe hoger hoe beter imo. Al helemaal als het gaat om zieke mensen die al omgeblazen worden door een regulier griepje. Dan zijn alle procenten extra mooi meegenomen.

M'n ma heeft net uitnodiging gekregen voor derde prik. Zou mooi zijn als alle oudjes die prik gewoon nemen aangezien zij vooralsnog redelijk rap in het ziekenhuis belanden.

Mijn moeder heeft haar derde ook al een week of twee geleden kunnen halen. Voor oude(re) mensen en risicogroepen zeker aan te raden.

Mijn moeder heeft haar derde ook al een week of twee geleden kunnen halen. Voor oude(re) mensen en risicogroepen zeker aan te raden.
Zitten wij niet ook allemaal in de risicogroep met overgewicht en obesitas👀 ik heb een BMI van 30.8 bijvoorbeeld

Zitten wij niet ook allemaal in de risicogroep met overgewicht en obesitas👀 ik heb een BMI van 30.8 bijvoorbeeld
Spiermassa is juist goed voor het immuunsysteem, terwijl vetmassa een grotere inflammatoire last geeft. Mensen overlijden juist aan dat laatste. Dus waar die BMI uit bestaat maakt uit.

Maar laten we eerlijk zijn dat voor 99.999% van de bevolking 30BMI gewoon puur vet is.

AAS is weer een ander verhaal.

Spiermassa is juist goed voor het immuunsysteem, terwijl vetmassa een grotere inflammatoire last geeft. Mensen overlijden juist aan dat laatste. Dus waar die BMI uit bestaat maakt uit.

Maar laten we eerlijk zijn dat voor 99.999% van de bevolking 30BMI gewoon puur vet is.

AAS is weer een ander verhaal.
De spiermassa die je moet behalen voor een BMI boven de 30 (als je niet veel vet hebt) heb je toch wel vaak AAS voor nodig. AAS geeft ook een hoge inflammation dus tja… beetje spiermassa is goed, maar boven je natural limit is spiermassa alleen maar meer stress op je lichaam en op je hart(vooral door de anabolen). Maar was niet een serieuze opmerking van net over dat overgewicht bij sporters

Rutte en co wanneer ze je QR codes elke paar maanden gaan laten vervallen. Na weer 160 miljoen te investeren om de app daarvoor te updaten, natuurlijk.
Op dit moment is het dacht ik vooral de Pfizer CEO die vind dat het moet. Verder heb ik me niet laten vaccineren om voor de QR code en tot nu toe zou ik er prima zonder mee kunnen leven, dus dat is voor mij ook geen beweegreden.

En op basis van welke wetenschappelijk onderbouwde argumenten had je kunnen voorspellen dat deze vaccins tegen dit type virus niet zo goed zouden werken als men zou hopen?
Dat antistoffen na een paar maanden uit het bloed verdwijnen en dus niet meer infecties en daarmee verspreiding kunnen voorkomen, maar bij herinfectie weer aangemaakt moeten worden en daarmee enkel nog het ernstige ziekteverloop voorkomen. Lijkt nogal relevant voor verkoudheidsvirussen. Zou denken dat de experts daar wel rekening mee hadden kunnen houden in hun voorspellingen, of tenminste de tijdsfactor hadden kunnen benoemen wanneer ze zeiden dat het niet zeker is of het ook verspreiding kon voorkomen.

Op dit moment is het dacht ik vooral de Pfizer CEO die vind dat het moet. Verder heb ik me niet laten vaccineren om voor de QR code en tot nu toe zou ik er prima zonder mee kunnen leven, dus dat is voor mij ook geen beweegreden.
Ga je nog wel eens graag op reis/vakantie?

Dat antistoffen na een paar maanden uit het bloed verdwijnen en dus niet meer infecties en daarmee verspreiding kunnen voorkomen, maar bij herinfectie weer aangemaakt moeten worden en daarmee enkel nog het ernstige ziekteverloop voorkomen. Lijkt nogal relevant voor verkoudheidsvirussen. Zou denken dat de experts daar wel rekening mee hadden kunnen houden in hun voorspellingen, of tenminste de tijdsfactor hadden kunnen benoemen wanneer ze zeiden dat het niet zeker is of het ook verspreiding kon voorkomen.
En waarom is dat nogal relevant voor verkoudheidsvirussen en hoe was men daarvan op de hoogte?

Voor het eerst in de geschiedenis wordt de inefffectiviteit van een medicijn afgeschoven op diegenenen die het NIET hebben genomen.

Terug
Naar boven