AndroidHealthClinic

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
Prima, alleen dan misbruik jij de mogelijkheid om Influenza een verkoudheidsvirus te noemen om op die wijze de manier aanpak van beide ziekte als gelijkwaardig te beschouwen. TBC is ook een ontsteking van de luchtwegen, waarom maak je dan geen vergelijk in de bestrijding van SARS-CoV-2 met Mycobacterium?
Omdat het om de werking van vaccinatie ging. Het verschil daarin met bacteriën hebben we het ook over gehad. :P

Laatst bewerkt:
En op basis van welke wetenschappelijk onderbouwde argumenten had je kunnen voorspellen dat deze vaccins tegen dit type virus niet zo goed zouden werken als men zou hopen?
Dit doet mij een beetje denken aan Judith Sargentini die riep dat er helemaal geen (wetenschappelijk) bewijs was dat er terroristen op vluchtenlingenbootjes zaten.

Iedereen met gezond verstand wist dat dit wel het geval was. Uiteindelijk bleek dat ook het geval te zijn na meerdere aanslagen.

En ze waren allemaal verbaast, behalve de mensen met gezond verstand. Bleken de onderbuikjes toch gelijk te hebben.

Omdat het om de werking van vaccinatie ging. Het verschil met bacteriën hebben we het ook over gehad. :P
Ja, want Influenza en Corona lijken qua opbouw an het virusdeeltje zo ontzettend veel op elkaar dat je dat wel 1 op 1 over kunt nemen.

Ik ga er even in mee. Waarom zouden we straks al binnen een jaar een tweede booster shot moeten krijgen tegen corona en is de griepprik maar 1 keer per jaar. De griepprik is (bijna?) altijd een cocktail van meerdere varianten van influenze waarvan men verwacht dat deze de meeste kans hebben om het komende seizoen dominant te zijn, hoe wordt de keuze voor samenstelling van het coronavaccin gemaakt?

Ja, want Influenza en Corona lijken qua opbouw an het virusdeeltje zo ontzettend veel op elkaar dat je dat wel 1 op 1 over kunt nemen.

Ik ga er even in mee. Waarom zouden we straks al binnen een jaar een tweede booster shot moeten krijgen tegen corona en is de griepprik maar 1 keer per jaar. De griepprik is (bijna?) altijd een cocktail van meerdere varianten van influenze waarvan men verwacht dat deze de meeste kans hebben om het komende seizoen dominant te zijn, hoe wordt de keuze voor samenstelling van het coronavaccin gemaakt?
Toch geven ze ook vaak een variant elk jaar opnieuw, van influenza type B zijn er geloof ik maar 2 en was die Yamaha variant al heel lang dominant, dus dat lijkt me niet het onderscheidende in dezen. (zo uit het hoofd van eens gezien te hebben dus als ik ze niet door elkaar haal)

Bij de griepprik accepteren/accepteerden ze nog dat mensen een deel van het jaar niet beschermt zijn tegen besmetting/verspreiding? Wat sommige landen en mogelijk binnenkort ook wij niet van covid19 accepteren.

Politiek?

Toch geven ze ook vaak een variant elk jaar opnieuw, van influenza type B zijn er geloof ik maar 2 en was die Yamaha variant al heel lang dominant, dus dat lijkt me niet het onderscheidende in dezen. (zo uit het hoofd van eens gezien te hebben dus als ik ze niet door elkaar haal)

Bij de griepprik accepteren/accepteerden ze nog dat mensen een deel van het jaar niet beschermt zijn tegen besmetting/verspreiding? Wat sommige landen en mogelijk binnenkort ook wij niet van covid19 accepteren.

Politiek?
Naar mijn mening omdat ze genetisch meer verschillen dan overeenkomsten hebben.

Maar stel er is maar 1 griep variant. Waarom zou je dan 2 griepprikken plus nog minimaal 1 cocktail moeten hebben voor voldoende bescherming?

Ze zouden een vaccin moeten maken tegen brakheid van alcohol. Zou ik nu goed kunnen gebruiken voor morgen :roflol:.

Slaap lekker.

Maar stel er is maar 1 griep variant. Waarom zou je dan 2 griepprikken plus nog minimaal 1 cocktail moeten hebben voor voldoende bescherming?
Vertel mij het iedereen met gezond verstand (wat ik dus niet heb) weet dat de regels omtrent griep en corona 1 op 1 over te nemen zijn?

Naar mijn mening omdat ze genetisch meer verschillen dan overeenkomsten hebben.
Maar de vaccins werken toch allemaal hetzelfde? Introduceren van een stukje virus/genetisch materiaal dat het immuun systeem traint het virus te herkennen. De antistoffen die daardoor gemaakt worden blijven nou eenmaal tijdelijk in het bloed rondgaan en moeten bij herinfectie weer geproduceerd worden. Dat is wat vaccins voor verkoudheidsvirussen als overeenkomst zouden hebben. Het ziektebeeld van verkoudheidsvirussen is ook grofweg hetzelfde, dus de uitkomst met en zonder antistoffen eveneens. Of tenminste kun je daar wel wat overeenkomst verwachten, ongeacht best verschillende genetische structuren tussen alle verschillende soorten verkoudheidsvirussen.

Maar de vaccins werken toch allemaal hetzelfde? Introduceren van een stukje virus/genetisch materiaal dat het immuun systeem traint het virus te herkennen. De antistoffen die daardoor gemaakt worden blijven nou eenmaal tijdelijk in het bloed rondgaan en moeten bij herinfectie weer geproduceerd worden. Dat is wat vaccins voor verkoudheidsvirussen als overeenkomst zouden hebben. Het ziektebeeld van verkoudheidsvirussen is ook grofweg hetzelfde, dus de uitkomst met en zonder antistoffen eveneens. Of tenminste kun je daar wel wat overeenkomst verwachten, ongeacht best verschillende genetische structuren tussen alle verschillende soorten verkoudheidsvirussen.
Deursloten werken toch ook allemaal hetzelfde, Boudewijn wordt er toch beter door buiten gehouden dan Achmed.

Terug
Naar boven