Dan lees je toch echt verkeerd.Niks hiervan veranderd dat ook influenza een verkoudheidsvirus is
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dan lees je toch echt verkeerd.Niks hiervan veranderd dat ook influenza een verkoudheidsvirus is
Ik heb het niet gelezen ik weet hoe de woorden werken en die zijn gewoon niet zo strak ingedeeld zoals jij zou willen. Dit is een discussie die je verder met de beheerders van wikipedia en hun bronnen moet opnemen.
WikipediaIk heb het niet gelezen ik weet hoe de woorden werken en die zijn gewoon niet zo strak ingedeeld zoals jij zou willen. Dit is een discussie die je verder met de beheerders van wikipedia en hun bronnen moet opnemen.
Ik sprak toch echt Nederlands. Ik weet niet waarom je denkt dat andere talen een autoriteit zouden zijn over ons gebruik van het woord verkoudheidsvirussen of het woord griepje. Noch dat dit centraal bepaald zou zijn. Alsof er een soort universeel comité achter zit?Wikipedia
Ga jij dan maar eerst alle talen naast elkaar leggen.
![]()
Common cold - Wikipedia
en.m.wikipedia.org
Erkältung – Wikipedia
de.m.wikipedia.org
Wikipedia
Ga jij dan maar eerst alle talen naast elkaar leggen.
![]()
Common cold - Wikipedia
en.m.wikipedia.org
Erkältung – Wikipedia
de.m.wikipedia.org
je leest je eigen bronnen niet? zei:The common cold is an infection of the upper respiratory tract which can be caused by many different viruses. The most commonly implicated is a rhinovirus (30–80%), a type of picornavirus with 99 known serotypes.[30] Other commonly implicated viruses include human coronaviruses (≈ 15%),[31][32] influenza viruses (10–15%),[33][34][35] adenoviruses (5%),[33] human respiratory syncytial virus (RSV), enteroviruses other than rhinoviruses, human parainfluenza viruses, and human metapneumovirus.[36] Frequently more than one virus is present.[37] In total, more than 200 viral types are associated with colds.[4]
Ik sprak toch echt Nederlands. Ik weet niet waarom je denkt dat andere talen een autoriteit zouden zijn over ons gebruik van het woord verkoudheidsvirussen of het woord griepje. Noch dat dit centraal bepaald zou zijn. Alsof er een soort universeel comité achter zit?
Als je toch niks te doen hebt; wat is het verschil tussen hét verkoudheidsvirus en de verkoudheidsvirussen?
Bestaan er wel verkoudheidsvirussen? Een verkoudheid is een ontsteking van de neus- en keelslijmvliezen. Is iets een verkoudheidsvirus als het virus deze slijmvliezen kan doen ontsteken? Maar wat als het ook nog meer kan doen ontsteken, hoe noemen we het dan? Als je duidelijk wilt redeneren en discussiëren dan doe je er goed aan dit soort vage termen als verkoudheid achterwege te laten.
Meerdere malen zegt je dat corona (Covid-19) slechts een griep(je) is of dat het veroorzaakt wordt door een verkoudheidsvirus, Dat zijn gewoon onwaarheden, dat griep in de volksmond te pas en te onpas wordt gebruikt betekend niet dat je je daar achter kunt blijven verschuilen. Wat het verkoudheidsvirus betreft heb je ook geen gelijk, als je die vage term toch wilt blijven, klopt je stelling dat corona daardoor wordt veroorzaakt ook niet. Virussen van afstammingslijn A van de betacoronavirussen zou je een verkoudheidsvirus kunnen noemen, maar daar valt SARS-CoV-2 niet onder, die valt onder afstammingslijn A.
Best frappant ook dat je een van een virus genoemd SARS-CoV-2 genaamd beweert dat het officieel geen SARS is.
Ik zeg toch dat als jij Wikipedia als referentie wilt gebruiken je er eerst alle andere talen naast elkaar moet leggen. In de Duitse versie kom je alleen dit tegen.
Nicht zu verwechseln ist der grippale Infekt mit der „echten“ Grippe (Influenza),
Haal je nu niet 2 verschillende discussies door elkaar? De laatste ging over influenza als verkoudheidsvirus, die eerdere over covid als verkoudheidsvirus. Hebben wel veel gemeen.Let's agree to disagree. Om onduidelijkheid te voorkomen doe je er wel beter aan om vage begrippen als een verkoudheidsvirus in dit soort discussies achterwege te laten.
Jouw bedoelingen zijn heel duidelijk, betrekkelijk ernstige ziektes als de griep en corona bagatelliseren door ze gelijk te stellen aan een simpele verkoudheid.
Volgens mij ben ik daar toch echt vrij in om dat te doen. Hoewel ik het niet zo zeer bagatelliseren vind omdat ik ook benoem dat griep ook heftig en kut kan zijn, maar meer accuraat beschrijven wat het is.Jouw bedoelingen zijn heel duidelijk, betrekkelijk ernstige ziektes als de griep en corona bagatelliseren door ze gelijk te stellen aan een simpele verkoudheid.

Als dat zou kunnen graag.Wat zijn jouw bedoelingen dan? Jij wil voor de hele volksmond bepalen hoe het woord 'griep' gebruikt mag worden en mij opleggen wat ik wel of niet mag zeggen omdat de wikipedia in de taal van onze voormalige bezetters mijn gebruik niet lijkt te beamen?
Verschrikkelijke ziektes. Filovirussen zijn er niks bij.Jouw bedoelingen zijn heel duidelijk, betrekkelijk ernstige ziektes als de griep en corona bagatelliseren door ze gelijk te stellen aan een simpele verkoudheid.
Wel grappig, vroeger mocht je op school wikipedia niet als bron gebruiken. Kopieerde je de referenties erin naar wat gewoon wetenschappelijke studies waren dan was er natuurlijk niks aan de hand. De waarheid wordt er niet anders door.Sinds wanneer is Wikipedia de onbetwiste bron van waarheid? Oh wacht. Ik ging weg uit dit topic.
IkkeLekker bezig pikkies
Iemand hier nog een verkoudheidje te pakken lately?
Sinds je daar kan vinden dat de eerste symptomen van mazelen wel erg veel op een verkoudheid lijken. De groep verkoudheidsvirussen blijft groeien en groeien.Sinds wanneer is Wikipedia de onbetwiste bron van waarheid? Oh wacht. Ik ging weg uit dit topic.
Nee pfizer.nl is pas een goede bronSinds je daar kan vinden dat de eerste symptomen van mazelen wel erg veel op een verkoudheid lijken. De groep verkoudheidsvirussen blijft groeien en groeien.

knomc.nl zei: