MuscleMeat

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
Gezond verstand, daar kan geen wetenschappelijk onderzoek tegenop.

Helaas heeft een grote groep mensen deze nooit ontwikkeld en het overgrote gedeelte van de groep die het wel heeft, die is het al dan niet tijdelijk kwijt, want angstpropaganda verkoudheidsvirus des doods.

Met vaccin wordt je als zwakke oudere gewoon minder ernstig ziek, daar heeft het echt wel nut.

Als we de cijfers mogen geloven, dan komen er percentatief gezien steeds meer gevaccineerden in het ziekenhuis terecht.
Dit terwijl de vaccinaties nog maar relatief kort geleden zijn uitgevoerd.

Het nut is er dan wel, maar ook beperkt in termen van beschermings-tijdsduur met name.
Dat valt best wel tegen eigenlijk, ik had er toch wat meer van verwacht.

Voor het eerst in de geschiedenis wordt de inefffectiviteit van een medicijn afgeschoven op diegenenen die het NIET hebben genomen.
Wetenschap en bewijs is ook niet meer van deze tijd. Het gaat erom hoe je je voelt!

1024x576a.jpg

Joh

Anderhalf jaar de tijd gehad om enigszins preventief te handelen, maar niets doen en dan nu lopen mekkeren. :rolleyes:

Maar wat als ze zich nou jonger ipv ouder
voelen?

N=Wikipedia et al.

Verkoudheid is een infectie van de bovenste luchtwegen die zich makkelijk verspreidt. Meestal wordt verkoudheid verwekt door het rinovirus. Dit virus is verantwoordelijk voor 30% tot 80% van alle gevallen. Een rinovirus is een RNA-virus uit de familie van de Picornaviridae. Van deze virusfamilie zijn 99 typen virussen bekend.[14][15] Verkoudheid kan ook worden verwekt door andere virussen. Het coronavirus veroorzaakt ook gevallen. Griep (influenza) is de oorzaak van 5% tot 15%.[7] Verder kan verkoudheid het gevolg zijn van menselijke para-influenzavirussen, menselijke respiratoir syncytieel virussen, adenovirussen, enterovirussen en metapneumovirussen.[16] Vaak zijn er meerdere virussen aanwezig die de infectie veroorzaken.[17] In totaal worden meer dan tweehonderd virussen in verband gebracht met verkoudheid.

Mag tegen mij eigenwijs zijn wat je wilt, maar de hele wereld definieert verkoudheid gewoon zo. :o

Niet goed opgelet!

Griep wordt veroorzaakt door een gevaarlijker virus dan een verkoudheidsvirus: het influenzavirus.

Griep of influenza, verkoudheid en het coronavirus (Covid-19) zijn alle drie virusziekten die door verschillende virussen worden veroorzaakt. Griep krijg je door het influenzavirus, verkoudheid door een verkoudheidsvirus en COVID-19 door het coronavirus.

Het grote verschil tussen verkoudheid en griep is het soort virus dat de klachten veroorzaakt. Het influenzavirus veroorzaakt de griep, terwijl allerlei verkoudheidsvirussen voor een verkoudheid kunnen zorgen.

U kunt nooit helemaal voorkomen dat u besmet raakt het griep- of het verkoudheidsvirus.
https://forum.bodybuilding.nl/attachments/400038_verkoudheid_en_griep-pdf.662611/

Bijlagen

https://forum.bodybuilding.nl/attachments/400038_verkoudheid_en_griep-pdf.662612/
Leuk allemaal maar als je denkt dat dit mij tegenspreekt dan begrijp je dat helemaal verkeerd. Niks hiervan veranderd dat ook influenza een verkoudheidsvirus is, en dat zelfs het woord griep gebruikt kan worden om naar verkoudheid te verwijzen. Verkoudheidsvirus is geen taxonomische term waar virussen afhankelijk van hun lineage onder vallen maar een ziektebeeld waar allen onder passen die dat kunnen veroorzaken. Afhankelijk van de context en bedoeling kun je termen meer specifiek gebruiken. Als je het wilt hebben over wat uniek griep is en niet overeenkomt met gevallen van verkoudheid kun je gewoon verschillen benoemen zoals hierboven.

Maar ik zeg nergens dat griep hetzelfde is als verkoudheid. Enkel dat influenza zijnde het griep virus ook een verkoudheidsvirus is. En sars-cov-2 geen griep virus maar een verkoudheidsvirus is, een virus dat verkoudheid veroorzaakt. Waarnaar in de volksmond weer als "griepje" verwezen kan worden.

Het is echt niet zo ingewikkeld.

Heb ik ook allemaal al met bronnen en letterlijk geciteerde definties aangetoond, maar die citaties lees je niet eens. Bronnen die je zelf ook weer kunt vinden als je niet enkel zoekt wat je eigen invalshoek lijkt te bevestigen. Dus ik ga er ook niet verder meer op in. Als je je eigen definities los van die van de rest van de wereld wilt gebruiken zal ik je niet in de weg zitten.

Bijlagen

Terug
Naar boven