Fitness Seller

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
Dat is best jong ja. Kun je over discussiëren. Problematisch vind ik het : 13 jaar is jong, dus alles wat met QR codes te maken heeft is slecht, BOEEEEE! Oprutte!!!1111
Qr zorgt voor verdeeldheid en dat is niet iets wat we nu kunnen gebruiken imo.

Germany, France Restrict Moderna’s Covid Vaccine For Under-30s Over Rare Heart Risk
Daar wordt door de gezondheidsautoriteiten inderdaad erg goed op gelet. Dus als het is goedgekeurd zou ik me daar vooral geen zorgen over maken.

Dat gebeurt alleen als de risico’s minimaal zijn en dan alsnog als er toch nog iets niet is opgepikt dat heel zeldzaam is wordt dat gewoon meegenomen en dus wordt iets weer gestopt.

Heel wat veiliger dan boe roepen.

Want nog steeds hebben ongevaccineerde iets van 7x minder kans het te krijgen, en 6x minder kans als ze het krijgen op de IC te komen.

Typefoutje neem ik aan? :)

Het zijn allemaal voorwaarden waarin absolute persoonlijke vrijheid beperkt wordt om uiteindelijk met zijn allen per saldo veel meer vrijheid te verkrijgen

Dit is natuurlijk gewoon collectief belang, waar we allemaal aan onderhevig zijn.

Dat concept is niet zo eenvoudig te begrijpen en ook lastig in stand te houden..

Dat ben ik helemaal met je eens, niet vanuit uber-individualisme, maar bezien in het grotere maatschappelijke plaatje.
Uiteindelijk lijkt het bij wat er op dit moment allemaal gebeurd te draaien om de vraag: Heiligt het doel wel de middelen?
(Dan duid ik o.a. op G2, QR code en de vermeende coronapas op het werk)

Jij vindt -corrigeer me als ik het mis heb- van wel, in het belang van het collectief.
Ik vind dus van niet, nét zo hard in het belang van het collectief.

Het is nét zozeer een collectief belang, dat het ontstaan van apartheid, discriminatie en uitsluiting door zoiets als vaccinatie-dwang een QR code aan banden wordt gelegd.
In ieders belang dient de grondwet daarin gerespecteerd worden, daar is lang genoeg voor gevochten in het recente verleden.

Persoonlijk twijfel ik er ook sterk aan dat we, door de steeds dieper ingrijpende corona gerelateerde beperkingen, op den duur per saldo meer vrijheid gaan terug krijgen. Eerder het tegendeel.
Ik ben bang dat er een precedent ontstaat die fungeert als opstapje om collectieve vrijheidsbeperking te blijven forceren, onder het mom van valse informatie, leugens, disproportionele angst en dito maatregelen.

Typefoutje neem ik aan? :)

Dit is natuurlijk gewoon collectief belang, waar we allemaal aan onderhevig zijn.

Dat ben ik helemaal met je eens, niet vanuit uber-individualisme, maar bezien in het grotere maatschappelijke plaatje.
Uiteindelijk lijkt het bij wat er op dit moment allemaal gebeurd te draaien om de vraag: Heiligt het doel wel de middelen?
(Dan duid ik o.a. op G2, QR code en de vermeende coronapas op het werk)

Jij vindt -corrigeer me als ik het mis heb- van wel, in het belang van het collectief.
Ik vind dus van niet, nét zo hard in het belang van het collectief.

Het is nét zozeer een collectief belang, dat het ontstaan van apartheid, discriminatie en uitsluiting door zoiets als vaccinatie-dwang een QR code aan banden wordt gelegd.
In ieders belang dient de grondwet daarin gerespecteerd worden, daar is lang genoeg voor gevochten in het recente verleden.

Persoonlijk twijfel ik er ook sterk aan dat we, door de steeds dieper ingrijpende corona gerelateerde beperkingen, op den duur per saldo meer vrijheid gaan terug krijgen. Eerder het tegendeel.
Ik ben bang dat er een precedent ontstaat die fungeert als opstapje om collectieve vrijheidsbeperking te blijven forceren, onder het mom van valse informatie, leugens, disproportionele angst en dito maatregelen.
De meeste mensen zijn gewoon vanuit hun Uber individualisme aan het zoeken naar argumenten. In de meeste gevallen spettert de domheid er vanaf. Logica is ver te zoeken, drogredenen stapelen zich op. De meeste mensen hebben alleen hun egocentrisch vasthouden aan hun comfort als reden.

Lekker eigenwijs niet vaccineren en daarbij zelf de reden zijn van meer maatregelen. Tsja. Ik ben niet echt een voorstander van 2g, maar het gaat nu in de richting dat het bijna niet anders kan. De ongevaccineerden hebben zichzelf ermee.

Ik vind sommige zaken ook wel tricky, mbt precedentwerking. Maar voor nu is het helaas nodig om te voorkomen dat er heel veel mensen ernstige gezondheidsproblemen krijgen.

De overheid heeft geen Corona nodig om mensen slecht te behandelen, zie de toeslagenaffaire. De bestuurscultuur in Nederland is rot en de overheid wordt steeds incompetenter. Daarom maak ik me ook wat minder zorgen om Corona an sich.

Het negeren van referenda, een demissionair kabinet dat al 9 maanden demissionair is , het nauwelijks democratisch gehalte van de EU en de draai naar autocratische types in Hongarije en oost Europa, gebrek aan bescherming van de Europese grenzen en naïviteit richting Rusland en China vind ik zelf grotere problemen dan tijdelijke maatregelen mbt Corona. Maar daar interesseert de hele bubs zich niet voor - want lekker goedkoop pakketjes van de ali.

@Onslow, hoe voelt het om zoveel macht te hebben ?

Machteloos ;)
Ik heb het gehad (via een gevaccineerde) en geen gebruik gemaakt van een ziekenhuisbed dankzij mijn sterk onderhouden lijf, toch moet ik mij blijkbaar schuldig voelen voor de (straks nieuwe) maatregelen omdat zwakkeren de bedden innemen.

Lekker eigenwijs niet vaccineren en daarbij zelf de reden zijn van meer maatregelen. Tsja. Ik ben niet echt een voorstander van 2g, maar het gaat nu in de richting dat het bijna niet anders kan. De ongevaccineerden hebben zichzelf ermee.
Hoeveel effect is er te verwachten als de vaccinatiegraad van 85% oploopt naar zeg 95%? Kunnen alle beperkingen dan van de baan? Nee, dus het is erg kortzichtig om de ongevaccineerden er alle schuld van te geven.

Hoeveel effect is er te verwachten als de vaccinatiegraad van 85% oploopt naar zeg 95%? Kunnen alle beperkingen dan van de baan? Nee, dus het is erg kortzichtig om de ongevaccineerden er alle schuld van te geven.

Nou kijk maar eens naar Zweden, uh ik bedoel Portugal.

Daar zijn dingen over te berekenen. Het scheelt iets van 80 mensen op de ic, minimaal, ook iets van de patiënten in het ziekenhuis. Een hoop besmettingen en transmissie wordt sterker ingeperkt. Nog steeds is de besmetting vaak van niet-gevaccineerd naar niet-gevaccineerd.

Omdat gevaccineerden elkaar minder vaak aansteken is te verwachten dat er ook een stuk minder daarvan eindigen in het ziekenhuis.

Als nu 15% niet gevaccineerd is en je gaat naar 5% dan ga je iig ongeveer 2/3e omlaag in ongevaccineerde patiënten. Met opslingereffect voor iedereen.

Schuld is een groot woord. Maar ongevaccineerden dragen zeker een groter deel van de verantwoordelijkheid van wat er nu aan de gang is.

Daar zijn dingen over te berekenen. Het scheelt iets van 80 mensen op de ic, minimaal, ook iets van de patiënten in het ziekenhuis. Een hoop besmettingen en transmissie wordt sterker ingeperkt. Nog steeds is de besmetting vaak van niet-gevaccineerd naar niet-gevaccineerd.

Omdat gevaccineerden elkaar minder vaak aansteken is te verwachten dat er ook een stuk minder daarvan eindigen in het ziekenhuis.

Als nu 15% niet gevaccineerd is en je gaat naar 5% dan ga je iig ongeveer 2/3e omlaag in ongevaccineerde patiënten. Met opslingereffect voor iedereen.

Schuld is een groot woord. Maar ongevaccineerden dragen zeker een groter deel van de verantwoordelijkheid van wat er nu aan de gang is.
Dan gaan we dus van 320 naar 240 coronalijers op de ic, ik zie niet in waarom dat nou een en cruciaal verschil zal geven.

Ik ben benieuw naar de bron van jouw stelling dat de besmetting vaak tussen niet gevaccineerden plaats vindt.

Als je al een groep mensen de schuld wilt geven zijn het toch echt de mensen die al jarenlang ongezond leven.

Dan gaan we dus van 320 naar 240 coronalijers op de ic, ik zie niet in waarom dat nou een en cruciaal verschil zal geven.

Ik ben benieuw naar de bron van jouw stelling dat de besmetting vaak tussen niet gevaccineerden plaats vindt.

Als je al een groep mensen de schuld wilt geven zijn het toch echt de mensen die al jarenlang ongezond leven.
En de ouwetjes, die moeten ook gewoon eerder dood!

https://www.rivm.nl/nieuws/vaccinat...ccineerde-huisgenoten-bij-deltavariant-met-63 <-- transmissie onder gevaccineerden is veel lager

https://www.rivm.nl/nieuws/ongevacc...kenhuis-bijna-20jaar-jonger-dan-gevaccineerde <-- kans op IC opname is 17x lager voor gevaccineerden vs ongevaccineerden.

Ongezond leven moet zeker iets aan worden gedaan - het beschermt alleen echt niet specifiek tegen corona. Het geeft wss wel meer kans op IC opname... als dat meer dan 17x zoveel is dan heb je een punt. Dat was de laatste keer dat ik keek nog niet het geval

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/obr.13095

Overigens kun je een gezond gewicht en vaccinatie combineren voor een nog lagere odds ratio. Daarmee sluiten beiden elkaar niet uit en is het dus slimmer om beiden te doen dan slechts 1 van beiden.

Laatst bewerkt:
Iets minder zorg mag daar wel naartoe ja, of we moeten allemaal er wat meer voor betalen.
Er zal beter naar gewonnen levensjaren per euro investering gekeken moeten worden. Mensen laten creperen is natuurlijk ook lastig... iets met ethiek enzo. Ik vind dat de boomers vooral wat meer belasting moeten betalen, dan betalen ze ook wat meer mee aan de enorme rekening voor ons die ze achter laten.

Dat zal dan toch een kleine 30 doden schelen.
Elke dode er een teveel en het is een nare dood. Om dit te voorkomen mogen 1.8 miljoen ongevaccineerden niet meer naar de gym. Hoeveel doden door overgewicht hebben we jaarlijks eigenlijk?

Elke dode er een teveel en het is een nare dood. Om dit te voorkomen mogen 1.8 miljoen ongevaccineerden niet meer naar de gym. Hoeveel doden door overgewicht hebben we jaarlijks eigenlijk?
Veel, maar die red je niet met het open houden van de sportscholen.

Deze week heeft de tante van mijn vrouw die bijna zestig is (die tante ;)) te horen gekregen dat ze beginnend diabetes patiënt is, een verstoorde schildklierfunctie heeft en een schrikbarend hoge bloeddruk. Ze krijgt 7 medicijnen voorgeschreven en ja ze gebruikt al jaren zoetjes en geen suiker, dus wat kan ze er zelf verder aan doen dat ze 120kg weegt op een lengte van 175cm?

Veel, maar die red je niet met het open houden van de sportscholen.

Deze week heeft de tante van mijn vrouw die bijna zestig is (die tante ;)) te horen gekregen dat ze beginnend diabetes patiënt is, een verstoorde schildklierfunctie heeft en een schrikbarend hoge bloeddruk. Ze krijgt 7 medicijnen voorgeschreven en ja ze gebruikt al jaren zoetjes en geen suiker, dus wat kan ze er zelf verder aan doen dat ze 120kg weegt op een lengte van 175cm?

Is het een idee dat in plaats van een Co2 taks, we een calorie taks invoeren? :dunno:
Pak je meteen het hele "Co2-probleem" aan omdat al die vette zwijnen gewoon minder voer mogen kopen.

Nou kijk maar eens naar Zweden, uh ik bedoel Portugal.

Hoe heeft Zweden de covidramp precies ontweken met regionale lockdowns, noodwet, overwerkte zorg en https://coronakommissionen.com/wp-content/uploads/2021/10/summary-sweden-in-the-pandemic.pdf.

Er zal beter naar gewonnen levensjaren per euro investering gekeken moeten worden.
Inderdaad, als ik zie wat mijn vader in zijn laatste half jaar heeft gekost zonder uitzicht op overleven kan daar heel veel geld bespaart worden.
2 keer chemo, 1 keer dotteren, 6 weken ic. En dan nog heel wat scans ed. Voor een paar maanden extra leven.

Persoonlijk ben je daar natuurlijk wel blij mee, maar logisch gezien is het zonde om zoveel geld uit te geven voor een paar maanden.

Terug
Naar boven