Typefoutje neem ik aan?
Dit is natuurlijk gewoon collectief belang, waar we allemaal aan onderhevig zijn.
Dat ben ik helemaal met je eens, niet vanuit uber-individualisme, maar bezien in het grotere maatschappelijke plaatje.
Uiteindelijk lijkt het bij wat er op dit moment allemaal gebeurd te draaien om de vraag: Heiligt het doel wel de middelen?
(Dan duid ik o.a. op G2, QR code en de vermeende coronapas op het werk)
Jij vindt -corrigeer me als ik het mis heb- van wel, in het belang van het collectief.
Ik vind dus van niet, nét zo hard in het belang van het collectief.
Het is nét zozeer een collectief belang, dat het ontstaan van apartheid, discriminatie en uitsluiting door zoiets als vaccinatie-dwang een QR code aan banden wordt gelegd.
In ieders belang dient de grondwet daarin gerespecteerd worden, daar is lang genoeg voor gevochten in het recente verleden.
Persoonlijk twijfel ik er ook sterk aan dat we, door de steeds dieper ingrijpende corona gerelateerde beperkingen, op den duur per saldo meer vrijheid gaan terug krijgen. Eerder het tegendeel.
Ik ben bang dat er een precedent ontstaat die fungeert als opstapje om collectieve vrijheidsbeperking te blijven forceren, onder het mom van valse informatie, leugens, disproportionele angst en dito maatregelen.