MuscleMeat

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
Laatst bewerkt:

:eek: De waarheid is heftig!
Klinkt als een betrouwbare vent die geert.

"Toch is naar schatting nog steeds maar 30 tot 50 procent van de zwangere vrouwen gevaccineerd."

:o

Ja hoeveel zijn dit er dan, want bijna alles op de IC is veel te oud om nog kindjes te krijgen. En wekenlang aan de beademing? Kunnen er niet veel jonge vrouwen zijn die zoveel mankeren dat ze zo'n heftige covid krijgen.

En dan nog de vergelijking met als het geen covid maar griep was waar ze ook niet voor gevaccineerd zijn, hoeveel meer zijn het er dan dat?

En vaccineren tijdens de zwangerschap was niet getest en kan ook miskramen veroorzaken, kunnen we die aantallen dan inmiddels vergelijken?

Of weten we dat allemaal inmiddels nog eigenlijk niet echt? Want het staat ook nergens in de artikelen die zeggen dat het nu allemaal wel duidelijk is..

Ja hoeveel zijn dit er dan, want bijna alles op de IC is veel te oud om nog kindjes te krijgen. En wekenlang aan de beademing? Kunnen er niet veel jonge vrouwen zijn die zoveel mankeren dat ze zo'n heftige covid krijgen.

En dan nog de vergelijking met als het geen covid maar griep was waar ze ook niet voor gevaccineerd zijn, hoeveel meer zijn het er dan dat?

En vaccineren tijdens de zwangerschap was niet getest en kan ook miskramen veroorzaken, kunnen we die aantallen dan inmiddels vergelijken?

Of weten we dat allemaal inmiddels nog eigenlijk niet echt? Want het staat ook nergens in de artikelen die zeggen dat het nu allemaal wel duidelijk is..
Vergis je niet in wat voor mate al je organen in de verdrukking komen wanneer je verder bent in de zwangerschap, ook je longen. Wanneer je al benauwd wordt van COVID-19 kan deze combinatie nogal eens problemen opleveren. Zeker wanneer COVID-19 een longontsteking veroorzaakt. Vandaar ook dat ze hiervoor waarschuwen. Bij longontsteking door influenza zal dit waarschijnlijk niet veel anders zijn, maar ik vermoed dat de incidentie van longontsteking hoger is bij COVID-19.

Vergis je niet in wat voor mate al je organen in de verdrukking komen wanneer je verder bent in de zwangerschap, ook je longen. Wanneer je al benauwd wordt van COVID-19 kan deze combinatie nogal eens problemen opleveren. Zeker wanneer COVID-19 een longontsteking veroorzaakt. Vandaar ook dat ze hiervoor waarschuwen. Bij longontsteking door influenza zal dit waarschijnlijk niet veel anders zijn, maar ik vermoed dat de incidentie van longontsteking hoger is bij COVID-19.
Praktisch iedereen die zwanger wordt heeft al eens de griep gehad en zal daar dus ook minder snel zo ernstig ziek van worden als van corona.

Laatst bewerkt:
Ik kan me inderdaad voorstellen dat de longen verdrukt raken, en er juist een grotere belasting op de zuurstof en doorbloeding is.

Maar ik ben nog niet zwanger geraakt dus heb de waarschuwing niet gekregen. Wat is die waarschuwing precies? In welke mate gebeurt hetgeen waarvoor gewaarschuwd wordt? En in welke mate gebeurt dat met andere luchtweginfecties? En in welke mate kan vaccinatie tijdens de zwangerschap daar ook een ongewenste uitkomst aan geven?

Tot nu toe zie ik alleen maar krantenartikelen roepen dat er zich een ramp voltrekt en dat dit onnodig is omdat ze eigenlijk allemaal gevaccineerd horen te zijn, maar zie ik geen concrete data van hoe erg dat dan is en hoeveel problematische zwangerschappen die vaccinatie dan voorkomt. En ik zie gezien de wel beschikbare data van leeftijd en gezondheid weinig ruimte voor zeeën aan te vroeg geboren babies doordat moeders maanden op de IC in coma zouden liggen.

Ik herinner mij ook nog dat bij de komst van covid al snel bekend werd dat zwangerschap geen risicofactor voor een ernstig ziekteverloop was. Dus wat en vooral hoeveel is er hier dan precies aan de hand, en waarom wordt dat niet duidelijk transparant gepresenteerd zodat mensen een geïnformeerde beslissing kunnen nemen? Of moeten ze gewoon allemaal zoals het brave burgers betaamt luisteren naar wat de autoriteit, die al voor ze heeft bepaald hoeveel miskramen het risico waard zijn, ze zegt te doen?

Laatst bewerkt:
😂

Bijlagen

• 1174E426-6F44-4FA8-8642-357B182883A7.jpeg
    1174E426-6F44-4FA8-8642-357B182883A7.jpeg
    91,8 KB · Weergaven: 57
Ja joh gewoon zwangere vrouwen hiermee vaccineren, wat kan er misgaan :roflol:

Bij de groep vrouwen die momenteel zwanger willen raken of zijn is er een grote groep ongevaccineerden. Laatste weken opeens het ene na het andere bericht.

Nu zijn de kinderen aan de beurt. Op1 trapte gisteren af met zeldzame spookverhalen van kinderen die na Corona een andere reactie kregen en op de ic belanden. De voorspelbare slotvraag "is dan toch verstandig de kinderen te vaccineren" werd natuurlijk met een "ja" aangeprezen. Wat toevallig allemaal.

Ben benieuwd wanneer er eens iemand met bijwerkingen van het vaccin aan tafel schuift.

Praktisch iedereen die zwanger wordt heeft al eens de griep gehad en zal daar dus ook minder snel zo ernstig ziek van worden als van corona.
Flu is serious for pregnant women and their babies
Even if you are generally healthy, changes in immune, heart, and lung functions during pregnancy make you more likely to get severely ill from the flu. Pregnant women who get the flu are at higher risk of hospitalisation and even death.

Influenza is more likely to cause severe illness in pregnant people than in people of reproductive age who are not pregnant. Changes to the immune system, heart, and lungs during pregnancy make people more susceptible to influenza severe enough to cause hospitalization throughout pregnancy and up to two weeks postpartum. Influenza also may be harmful for the developing baby.

Nee, er is wel degelijk een toename. Is hoger dan ooit. Althans, ik neem voor het gemak maar even aan dat die toename door de zwangere vrouwen komt

zwangere.jpg

Staat gewoon op het Lareb :)

Based on the current knowledge, pregnant women do not seem to have a higher risk of becoming infected with the coronavirus; this means that they do not appear to be more susceptible to the virus than people who are not pregnant. Pregnant women do have a higher risk of becoming seriously ill from COVID-19. That is why the recommendation is for pregnant women to be vaccinated with an mRNA vaccine. It is also important to follow the current measures.

Based on the data currently available, there is no evidence to suggest that SARS-CoV-2 poses an increased risk of miscarriage or birth defects. However, some risk factors have recently emerged that increase the likelihood of a more severe course of COVID-19 in pregnant women. This mainly applies to pregnant women who are in a risk group.

Pregnant women in risk groups have a higher risk of more severe illness from COVID-19. Pregnant women aged 35 and over, who are overweight (BMI of 30 or higher) or from a non-Western background, are also at higher risk for a more severe course of illness.

Dus als je niet 35+ bent, geen 30+BMI hebt, of uit een 3e wereld land komt heb je niet of nauwelijks een hoger risico bij covid?

Nee, er is wel degelijk een toename. Is hoger dan ooit. Althans, ik neem voor het gemak maar even aan dat die toename door de zwangere vrouwen komt

zwangere.jpg
Zal verre van 1-op-1 zijn, het merendeel van alle leeftijden op de ICs zijn toch ook mannen? Ok dus mogelijk een paar procent van de 600 opnames. En dan voornamelijk uit een risico groep 35+ en >30BMI en buitenlands.

Dat is niet veel om vervolgens alle jongere fittere zwangere vrouwen bang te maken dat ze die experimentele vaccins maar moeten nemen.

"Het is goed" ja dat zeiden ze wel meer waar ze later toch op terug moesten komen. Er zijn toch echt bijwerkingen bekend, maar dat risico is dus 'acceptabel' bevonden en meer hoeft u niet te weten ongeacht bij welke groep u hoort. Hoewel, er staat zelfs dat ze het risico van Jansen en AZ nog niet eens onderzocht hebben.

"Het is goed" ja dat zeiden ze wel meer waar ze later toch op terug moesten komen. Er zijn toch echt bijwerkingen bekend, maar dat risico is dus 'acceptabel' bevonden en meer hoeft u niet te weten ongeacht bij welke groep u hoort. Hoewel, er staat zelfs dat ze het risico van Jansen en AZ nog niet eens onderzocht hebben.
De bijwerkingen op het ongeboren kind zijn onbekend. Wel lullig als je er na 5 jaar achterkomt dat je kindje 1 of ander syndroom heeft wat bij veel van de covidvaccinmoeders voorkomt.

T zal niet de eerste keer zijn dat zoiets gebeurd. Zie DES, Softenon, etc.

Schandalig dat ze dit promoten.

De bijwerkingen op het ongeboren kind zijn onbekend. Wel lullig als je er na 5 jaar achterkomt dat je kindje 1 of ander syndroom heeft wat bij veel van de covidvaccinmoeders voorkomt.

Of niet eens na 5 jaar, ik heb al veel voorbij zien komen van miskramen en babies met vreemde syndromen na vaccinatie.

Moeilijk te correleren, en misschien is het bangmakerij van facebook wappiegroepen, maar goed alles was moeilijk in cijfers te duiden terwijl het gebeurde. Pas achteraf blijkt wat het risico nou echt was en voor wie.

En tot die tijd wordt er voor je bepaalt dat het het allemaal wel waard is want 'nadelen zijn nog niet bekend' en er komen s'winters enkele ongezonde mensen op de IC te liggen wat koste-wat-kost voorkomen moet worden om efficiënte zorg te kunnen garanderen.

Ik lees toch echt dat zwangeren sowieso meer risico lopen.
Dat benoemt het geheel aan zwangere vrouwen, maar wat dus voornamelijk een risicogroep daarbinnen betreft. Weet je mijn vraag over het restant buiten die risicogroep dan te beantwoorden?

Of niet eens na 5 jaar, ik heb al veel voorbij zien komen van miskramen en babies met vreemde syndromen na vaccinatie.

Moeilijk te correleren, en misschien is het bangmakerij van facebook wappiegroepen, maar goed alles was moeilijk in cijfers te duiden terwijl het gebeurde. Pas achteraf blijkt wat het risico nou echt was en voor wie.

En tot die tijd wordt er voor je bepaalt dat het het allemaal wel waard is want 'nadelen zijn nog niet bekend' en er komen s'winters enkele ongezonde mensen op de IC te liggen wat koste-wat-kost voorkomen moet worden om efficiënte zorg te kunnen garanderen.
Juist, dus je moet wel een ekte verrekte zijn als je dit risico wilt nemen.

Ten eerst is het toedienen van een vaccin niet gelijk aan iets als DES of Softenon. Verder is er ook geen data wat er op de lange termijn kan gebeuren met een kind als de moeder corona had gedurende de zwangerschap.

Ten eerst is het toedienen van een vaccin niet gelijk aan iets als DES of Softenon.
Het is wel hetzelfde als in, de langetermijnseffecten op zwangere vrouwen zijn onbekend. Het is in feite 1 groot experiment waarin jij maar vooral je ongeboren baby het proefkonijn zijn.

Verder is er ook geen data wat er op de lange termijn kan gebeuren met een kind als de moeder corona had gedurende de zwangerschap.
Dat staat los van de mogelijke bijwerkingen van het vaccin bij ongebore baby's. Mogelijk is de kuur erger dan de kwaal, dat weten we gewoonweg nog niet. Dan vind ik het onverantwoord om het bij deze groep te promoten.

Terug
Naar boven