MuscleMeat

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
Hij is geen epidemioloog. Cardioloog en r*tard zou wat toepasselijker zijn. Ik dacht al dat ik de naam ergens van herkende:
Inderdaad, Dr Malone heeft hem ook neergesabeld. Het is ongelooflijk hoe door de media verklaarde experts onzin uitkramen.

Daar gaat het niet om, ik stel zelfs in een reactie op diezelfde pagina het volgende:

Het gaat erom dat die grafieken misleidend zijn in de representatie ervan.
Oh zo, ja zijn quotes zijn wat dat betreft misleidend.

Ik vond de stemmingmakerij ahv de VAERS data alleen niet incorrect, het geeft/gaf wel aan dat er iets onderzocht moe(s)t worden. Maar je kunt er inderdaad niet direct conclusies uit trekken. Overigens kan de data van nu ook vooral door het niet aspireren komen, wat de vaccins op zich dan (bij juiste toediening) weer kan vrijwaren. Volgens mij was er een studie in Denemarken waarbij ze het weer wel gingen doen maar heb ik niks meer van gezien.

Je zin leek mij daar dan vooral afwijzend van de vermoedens van toen. Maar ja misrepresentatie idd. Hoewel ik geen zin heb om de bron van 1.45 uur te beluisteren of hij het echt zo verwoord en niet in een betere context plaatst. Obv de samenvatting hoor ik al wel wat meer nuance, of tenminste geen directe claim dat het betekend dat die VAERS uitkomsten perse door vaccinatie komen.

Aan de andere kant vind ik het ook nogal een dooddoener om te zeggen dat die VAERS data niets betekent omdat er voor het eerst zoveel werd geregistreerd. De tegenclaims in de link vervallen een beetje in absense of evidence is evidence of absense.

Iedereen in NL heeft een BSN, daar hebben ze chip vaccin voor nodig
Hij zegt toch om het onderscheid te maken met ongevaccineerden en dat te gebruiken voor handel en gedragsmanipulatie letterlijk wat er hier en daar in de wereld toch echt mee gedaan wordt.

Niks is zo goed als door de ziekte zelf verworven antilichamen. Ik heb twee keer covid gehad, ik sta in het onderwijs. De afgelopen 9 maanden heb ik geen covid meer gehad terwijl ik iedere dag tussen honderden kinderen loop waarvan er heel veel positief getest zijn doorheen de afgelopen maanden. Kinderen van 5 jaar komen je hand vastpakken, met een snotneus...., kinderen springen op je nek, ze geven je een knuffel op het eind van de dag, of als je hen troost als ze verdrietig zijn. En ik heb geen covid meer gehad.
EN NOGMAALS de mRNA vaccins zijn GEEN vaccins. Het is gentherapie.

• Like
Waarderingen: p.b.
Het vermoeden is dat hij het heeft over het aantal doden na vaccinatie dat gemeld is bij het Amerikaanse VAERS. Er is bij de COVID-vaccins actief opgeroepen aan zorgverleners om alle bijwerkingen en doden te melden als deze in de dagen tot weken na vaccinatie plaatsvinden (of na langere tijd als er geen duidelijke verklaring is). Als je miljoenen mensen vaccineert, ga je zondermeer een hoop meldingen krijgen.
Dan ga je dus niet dood aan het vaccin, maar met het vaccin.

Laatst bewerkt:
Niks is zo goed als door de ziekte zelf verworven antilichamen. Ik heb twee keer covid gehad, ik sta in het onderwijs. De afgelopen 9 maanden heb ik geen covid meer gehad terwijl ik iedere dag tussen honderden kinderen loop waarvan er heel veel positief getest zijn doorheen de afgelopen maanden. Kinderen van 5 jaar komen je hand vastpakken, met een snotneus...., kinderen springen op je nek, ze geven je een knuffel op het eind van de dag, of als je hen troost als ze verdrietig zijn. En ik heb geen covid meer gehad.
Die stelling van hem vind ik ook (obv wetenschap) kloppen, alleen hij noemt de risico's er niet bij. Ja goed dan moet je het van beide kanten over leeftijdscategorieën enzo gaan hebben.
Wel volgens de nieuwe definitie van "vaccins" :trollface:

Hij zegt toch om het onderscheid te maken met ongevaccineerden en dat te gebruiken voor handel en gedragsmanipulatie letterlijk wat er hier en daar in de wereld toch echt mee gedaan wordt.

Dan las ik het anders, namelijk dat door vaccineren iedereen in een database zou komen die voor allerlei doeleinden gebruikt zou kunnen worden.

Het gebeurt soms nogal eens dat Amerikanen iets als een enorm gevaar en een complot zien wat in de (rest van de) beschaafde wereld heel gewoon is. Laat ik als voorbeeld niet met wapens of ziektekostenverzekering komen, maar met zoiets als je moeten identificeren om te kunnen stemmen.

Het is gissen waar hij naar refereert, want in tegenstelling tot echte wetenschappers, onderbouwt deze meneer zijn claims niet. (Hij verwijst soms wel naar studies, maar misrepresenteert deze stelselmatig overigens.)

Eigenlijk dan soort van ongefundeerd roeptoeteren begrijp ik.

Het vermoeden is dat hij het heeft over het aantal doden na vaccinatie dat gemeld is bij het Amerikaanse VAERS. Er is bij de COVID-vaccins actief opgeroepen aan zorgverleners om alle bijwerkingen en doden te melden als deze in de dagen tot weken na vaccinatie plaatsvinden (of na langere tijd als er geen duidelijke verklaring is). Als je miljoenen mensen vaccineert, ga je zondermeer een hoop meldingen krijgen. Die doden geregistreerd bij VAERS zijn net zo vaccingerelateerd als watergerelateerd, want ik durf ook te wedden dat al die doden water hadden gedronken in de nabijheden van het overlijden. Systemen zoals VAERS zijn hier niet voor bedoeld, ze zijn er voor bedoeld om zo vroeg mogelijk signalen op te vangen om hier gedegen onderzoek naar te doen. Ze zijn niet bedoeld om in de media te suggereren dat er duizenden doden vallen door deze vaccins. Ze schrijven zelf dan ook:

Het is een statistische onvermijdelijkheid dat veel mensen doodgaan vlak na toediening van een vaccin als je en masse mensen gaat vaccineren, en dan ook nog eens met een overrepresentatie van zwakkeren en ouderen.

Duidelijk, in dat opzicht is massaal vaccineren natuurlijk altijd een kwestie van "weighing the percentages".

We hebben hier ook en masse mensen gevaccineerd. Om precies te zijn: bijna iedereen en z'n moeder, m.u.v. wat dansleraren, is in de periode van januari 2021 t/m augustus 2021 volledig gevaccineerd:
1642097025717.png

Ik verwacht toch wel een stijging in het aantal doden bij het massaal injecteren van the most legal toxic biologic agent ever injected into a human body in American History aan het overgrote merendeel van de volwassenen populatie. Maar dat valt wel mee, er is geeneens oversterfte in dezelfde periode:
1642097120745.png

Ik had wat meer sterfte verwacht bij toediening van the most legal toxic biologic agent ever injected into a human body in American History aan bijna heel Nederland. Wat jij?

Ik zou nu op z'n minst verwachten dat de mensen om mij heen bij bosjes dood neervallen. Maar je weet het, wat niet is kan nog komen. :p

Waar de genoemde hospitalisaties vandaan komen durf ik niet te zeggen. Het is natuurlijk mogelijk dat je door vaccinatie in het ziekenhuis terecht komt, die kans is alleen echt heel klein.

Wat ik wel altijd een fascinerend vraagstuk vind, is hoeveel "veel" (in de context van hospitalisatie of doodgaan na toediening vaccin) dan exact is en welke absolute hoeveelheid nog moreel-ethisch verantwoordelijk wordt bevonden. Kort gezegd, wanneer is er sprake van voldoende statistische significantie om te zeggen "nu gaan er teveel mensen de pijp uit dit moeten we verder onderzoeken".

Dat gezegd hebbende: het is moeilijker aannemelijk te maken dat iets niet zo is dan dat iets wel zo is. Het is wellicht handig om mensen die lukraak uitspraken te doen volledig te negeren. Ik houd het zelf niet meer zo bij. Ik heb de fase-3-studies van de vaccins gelezen en heb daarna nog met één oog naar de data die de CDC rapporteerden gekeken en een blik geworpen op de gegevens in uptodate.com. Die data liet mij in elk geval geen moment twijfelen. Hier-en-daar lees ik nog weleens een nieuwsbericht of zie ik iemands mening voorbij komen die niet strookt met de consensus, en dan moet ik meestal toch wel flink facepalmen over de enorme flaters die gemaakt worden bij de interpretatie van de data door zo'n iemand.

Als je er vanuit gaat dat dergelijke door studies verkregen data eenduidig en betrouwbaar is, dan snap ik dat je niet zult twijfelen.
Wat ik zelf zo moeilijk vind is om zeker te weten in hoeverre data 'raw and trustworthy' is, of een feitelijk gefilterd extract daarvan die je onder ogen krijgt.
Data is natuurlijk zodanig te manipuleren dat het je laat zien en concluderen wat men wil dat je ziet en concludeert.

Ook hier wordt weer heel veel geroepen dat dit gebeurt en dat er geen echte transparantie is. Beetje dat rabbithole principe.
(laatst ook weer zo'n heel gedoe met FDA en rapportages van Pfizer, waarbij de rechter o.a. had bepaald dat ze aanzienlijk sneller de authentieke data moeten uitleveren)
Ik krijg altijd de kriebels van "bewust achterhouden", "vertraging inzage", "gebrek aan transparantie", want dat geeft ook de onderbuik-inspeel-roeptoeters hefbomen.

Ik vind dit echt veel moeilijker te controleren, dan de analyse van van informatie zelf.

En ik heb geen covid meer gehad.
Ze zijn geclassificeerd als gentherapie, maar dat zijn het niet.

Het is ook altijd de vraag bij de KvK in welk vakje iemand moet, is een stripster een danseres of een sekswerker, misschien moeten die op termijn een eigen categorie.

Ik laat tegenwoordig alles wel links liggen als het om de vaccins gaat, want het maak me niet meer uit. Ik ben al driemaal gevaccineerd met the most lethal toxic biologic agent ever injected into a human body in American history.

Voor een dooie ben je anders nog best goed bij de pinken, Binkie van me!

Als je er vanuit gaat dat dergelijke door studies verkregen data eenduidig en betrouwbaar is, dan snap ik dat je niet zult twijfelen.
Wat ik zelf zo moeilijk vind is om zeker te weten in hoeverre data 'raw and trustworthy' is, of een feitelijk gefilterd extract daarvan die je onder ogen krijgt.
Data is natuurlijk zodanig te manipuleren dat het je laat zien en concluderen wat men wil dat je ziet en concludeert.

Ook hier wordt weer heel veel geroepen dat dit gebeurt en dat er geen echte transparantie is. Beetje dat rabbithole principe.
(laatst ook weer zo'n heel gedoe met FDA en rapportages van Pfizer, waarbij de rechter o.a. had bepaald dat ze aanzienlijk sneller de authentieke data moeten uitleveren)
Ik krijg altijd de kriebels van "bewust achterhouden", "vertraging inzage", "gebrek aan transparantie", want dat geeft ook de onderbuik-inspeel-roeptoeters hefbomen.

Ik vind dit echt veel moeilijker te controleren, dan de analyse van van informatie zelf.
Nou, dat vind ik ook een moeilijk en terecht punt. Ik ga er niet vanuit dat het 100% zuivere koffie is, want dat is het hoogstwaarschijnlijk niet. Zowel met als zonder intentie rammelen er dingen aan klinische studies. Ik vond dit ook zeer kwalijk aan Pfizer-trial:
A regional director who was employed at the research organisation Ventavia Research Group has told The BMJ that the company falsified data, unblinded patients, employed inadequately trained vaccinators, and was slow to follow up on adverse events reported in Pfizer’s pivotal phase III trial.
De vraag is hierbij tweeledig: in hoeverre heeft dit de resultaten beïnvloed en hoe zit het met de andere organisaties waaraan Pfizer het e.e.a heeft uitbesteed? (En kunnen de heren van Ventavia Research Group strafrechtelijk vervolgd worden? Dat zou mij wel deugd doen.)

Wat in elk geval geruststellend is, is dat de data van de fase-3-trial goed overeenkomt met wat vervolgens met de post-marketingsurveillance wordt gezien: zowel qua effectiviteit als bijwerkingen. De bijwerkingen die niet naar boven zijn komen drijven in de fase-3-studie, maar wel met de post-marketingsurveillance, waren statistisch ook niet mogelijk om te detecteren in de studie. Samengenomen vind ik die data in elk geval een stuk betrouwbaarder dan wat er wordt geroeptoeterd op Twitter en in interviews door willekeurige artsen, dansleraren of iemand die in een ver verleden ooit met cellen in petrischaaltjes heeft lopen klooien. Neemt natuurlijk niet weg dat ik ook jeuk krijg van gebrek aan transparantie en bijv. bovengenoemde buitengewoon kwalijke kwestie van het Pfizer-onderzoek. Begrijp me niet verkeerd, ik ben een groot voorstander van kritiek op wetenschappelijk onderzoek: zolang deze maar goed is onderbouwd. Dat laatste, daar schort het hem vaak aan en begint in de meeste gevallen - wanneer het om deze pandemie gaat - al bij de misinterpretatie van onderzoek.

Iedereen op mijn werk heeft t over ene Geert van den Bossche, hebben mijn dbb broeders ooit van de beste man gehoord?

Iedereen op mijn werk heeft t over ene Geert van den Bossche, hebben mijn dbb broeders ooit van de beste man gehoord?
Samenvatting?

Voor een viroloog of vaccinoloog heeft hij wel heel weinig gepubliceerd, sinds 1995 niks meer ook: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/?term=Vanden+Bossche+g[au]&sort=date
Kort gezegd: iemand die in een ver verleden ooit met cellen in petrischaaltjes heeft lopen klooien.

Jazeker, hij wordt geroemd én verguisd in de media heb ik gemerkt.

Ook vaak aangemerkt op z'n "gebrek aan 'credentials".
(Uitspraken als omhoog gevallen veearts ben ik tegengekomen en zie ook de opmerkingen van @Galen hierboven)

Voor hem spreekt een zekere mate van onafhankelijkheid en belangeloosheid, voor zover na te gaan.
Naar eigen zeggen is hij viroloog en vaccinoloog en jarenlang in dat beroepsveld pragmatisch bezig geweest.

Puur kijkend naar zijn inhoudelijke betogen komt hij mijn ogen toch zeker over als iemand die zinnige dingen zegt, maar waar ik niet zo zeker ben van de valide wetenschappelijke onderbouwing daarvan. In ieder geval wel genoeg om tot nadenken te stemmen.

Wat ik dan weer jammer vind is toch weer die dramatisering met een uitspraak zoals "Het is een doodzonde om kinderen te vaccineren".
Maar goed misschien heeft hij daar wel degelijk gelijk in...ik vind dit thema ook nogal tricky.

Nou, dat vind ik ook een moeilijk en terecht punt. Ik ga er niet vanuit dat het 100% zuivere koffie is, want dat is het hoogstwaarschijnlijk niet. Zowel met als zonder intentie rammelen er dingen aan klinische studies. Ik vond dit ook zeer kwalijk aan Pfizer-trial:

De vraag is hierbij tweeledig: in hoeverre heeft dit de resultaten beïnvloed en hoe zit het met de andere organisaties waaraan Pfizer het e.e.a heeft uitbesteed? (En kunnen de heren van Ventavia Research Group strafrechtelijk vervolgd worden? Dat zou mij wel deugd doen.)

Wat in elk geval geruststellend is, is dat de data van de fase-3-trial goed overeenkomt met wat vervolgens met de post-marketingsurveillance wordt gezien: zowel qua effectiviteit als bijwerkingen. De bijwerkingen die niet naar boven zijn komen drijven in de fase-3-studie, maar wel met de post-marketingsurveillance, waren statistisch ook niet mogelijk om te detecteren in de studie. Samengenomen vind ik die data in elk geval een stuk betrouwbaarder dan wat er wordt geroeptoeterd op Twitter en in interviews door willekeurige artsen, dansleraren of iemand die in een ver verleden ooit met cellen in petrischaaltjes heeft lopen klooien. Neemt natuurlijk niet weg dat ik ook jeuk krijg van gebrek aan transparantie en bijv. bovengenoemde buitengewoon kwalijke kwestie van het Pfizer-onderzoek. Begrijp me niet verkeerd, ik ben een groot voorstander van kritiek op wetenschappelijk onderzoek: zolang deze maar goed is onderbouwd. Dat laatste, daar schort het hem vaak aan en begint in de meeste gevallen - wanneer het om deze pandemie gaat - al bij de misinterpretatie van onderzoek.
Dankjewel voor uitgebreide informatie en onderbouwing.

Waar ik graag jou mening nog over zou willen horen is het geval Fauci, als je daar tenminste een mening over hebt.

Gesprek van de dag zo lijkt het en ik zie medialand -met name in de US- bol staan van controverse daarover.
Alsof er een enorme, decennialange met diarree volgescheten, beerput open gaat waarbij Fauci het zondebokken-middelpunt lijkt te zijn.

Ik zie door de bomen het bos niet meer, heb jij hier nog chocola van kunnen maken?
Haast je niet ;)

Dankjewel voor uitgebreide informatie en onderbouwing.

Waar ik graag jou mening nog over zou willen horen is het geval Fauci, als je daar tenminste een mening over hebt.

Gesprek van de dag zo lijkt het en ik zie medialand -met name in de US- bol staan van controverse daarover.
Alsof er een enorme, decennialange met diarree volgescheten, beerput open gaat waarbij Fauci het zondebokken-middelpunt lijkt te zijn.

Ik zie door de bomen het bos niet meer, heb jij hier nog chocola van kunnen maken?
Haast je niet ;)
Volgens mij heb ik wat dingen gemist, welke beerput? Ik heb ook niet echt een mening over Fauci (ik volg z'n uitspraken ook niet echt, m.u.v. wat snippets die zo nu en dan in de media terechtkomen).

Opmerkelijk trouwens, als iemand zegt dat je geen viroloog bent, en jij vindt van wel en je pretendeert pretendeert notabene je PhD in de virologie te hebben: waarom plaats je dan niet een kopie van je doctoraat?

Ik zie alleen wat correspondentie en aanstellingen, maar nergens waaruit zou blijken dat hij daadwerkelijk is afgestudeerd als viroloog. Wie zegt dat hij zich niet al die tijd heeft uitgegeven als Dr. en bijgevolg zo wordt geadresseerd? Sterker nog; in de academische wereld word er vaak maar vanuit gegaan dat je een doctorstitel hebt en wordt het standaard gebruikt. Ik ben ook talloze keren geadresseerd als Dr. Bond door professoren waar ik correspondentie mee heb gehad, maar ook door serieuze peer-reviewed journals.

Opmerkelijk trouwens, als iemand zegt dat je geen viroloog bent, en jij vindt van wel en je pretendeert pretendeert notabene je PhD in de virologie te hebben: waarom plaats je dan niet een kopie van je doctoraat?

Ik zie alleen wat correspondentie en aanstellingen, maar nergens waaruit zou blijken dat hij daadwerkelijk is afgestudeerd als viroloog. Wie zegt dat hij zich niet al die tijd heeft uitgegeven als Dr. en bijgevolg zo wordt geadresseerd? Sterker nog; in de academische wereld word er vaak maar vanuit gegaan dat je een doctorstitel hebt en wordt het standaard gebruikt. Ik ben ook talloze keren geadresseerd als Dr. Bond door professoren waar ik correspondentie mee heb gehad, maar ook door serieuze peer-reviewed journals.
Dr. Bond klinkt ook wel héél erg lekker moet ik toegeven :D

Dr. Binck -call me Binkie- Bond, daar win je de Nobelprijs mee zonder ook maar iets te hebben gepresteerd! ;)

Terug
Naar boven