AndroidHealthClinic

Peiling Coronavaccin

Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?


  • Totaal stemmers
    57

Bezoekers in dit topic

Nouja ik had het wel specifiek over weldenkenden. Ik blijf inderdaad altijd verrast worden door hoe dom veruit de meeste mensen zijn.
Je kan iedereen die ergens anders over denkt dan jij wel dom noemen, maar wat schiet je daarmee op?

Je zou je ook kunnen proberen te verplaatsen in de situatie van bedrijven, ondernemers en hun werknemers. Die mensen hebben een bedrijfspand en/of een huis waarvan de huur of hypotheek betaald moet worden. De rekeningen blijven binnenkomen. Zij kunnen veelal hun werk niet op afstand doen.
 
Zou jij je laten vaccineren als ze met een (verplicht?) vaccin tegen Corona afkomen?
Ik laat me vaccineren, naar aanleiding van advies van deskundigen. Daarbij kan het me geen reet schelen wat de overheid wil. Mij kun je dus niet dwingen. Ik maak die keuze zelf. En het advies is nu (nog steeds) voor vaccinatie.
 
Als je tegen een permanente coronawet bent, ondertekenen en zoveel mogelijk delen a.u.b.

Ik teken NIKS van corrupte organisaties als FVD. Er zijn maar 2 motieven voor deze petitie: zelfverrijking en ontwrichting van de samenleving. Doe het niet.
 
Ik teken NIKS van corrupte organisaties als FVD. Er zijn maar 2 motieven voor deze petitie: zelfverrijking en ontwrichting van de samenleving. Doe het niet.
Sommigen denk dat het alternatief sowieso beter is.
 
Dan weten de controleurs ook waar ze vooral moeten controleren. ;)
Ja dat weten die NSB'ers inderdaad.
Ik laat me vaccineren, naar aanleiding van advies van deskundigen. Daarbij kan het me geen reet schelen wat de overheid wil. Mij kun je dus niet dwingen. Ik maak die keuze zelf. En het advies is nu (nog steeds) voor vaccinatie.
Ik ben trots op je. Als iedereen zich nou liet vaccineren dan konden we ook niemand meer besmetten, maar helaas zijn mensen zo egoïstisch.
 
Je kan iedereen die ergens anders over denkt dan jij wel dom noemen, maar wat schiet je daarmee op?
Ik zeg slechts de waarheid n.a.v. jouw comment. Wat schieten we uberhaupt op met hier posten?

Je zou je ook kunnen proberen te verplaatsen in de situatie van bedrijven, ondernemers en hun werknemers. Die mensen hebben een bedrijfspand en/of een huis waarvan de huur of hypotheek betaald moet worden. De rekeningen blijven binnenkomen. Zij kunnen veelal hun werk niet op afstand doen.
Ik sta helemaal aan hun kant en ben er toch voor dat zij gewoon zoals normaal in alle vrijheid doorgaan en open blijven..
 
Ja dat weten die NSB'ers inderdaad.
Ik ben trots op je. Als iedereen zich nou liet vaccineren dan konden we ook niemand meer besmetten, maar helaas zijn mensen zo egoïstisch.
Thanks! Ja ik weet het sowieso niet beter dan een expert. Dat is mijn idee erachter.
 
Ik teken NIKS van corrupte organisaties als FVD. Er zijn maar 2 motieven voor deze petitie: zelfverrijking en ontwrichting van de samenleving. Doe het niet.
Prima, dat is je goed recht en je mag vinden wat je wil.

Vraagje: Als een politieke partij die jouw "goedkeuring" heeft met exact dezelfde petitie was gekomen, had je dan wél getekend?
 
Prima, dat is je goed recht en je mag vinden wat je wil.

Vraagje: Als een politieke partij die jouw "goedkeuring" heeft met exact dezelfde petitie was gekomen, had je dan wél getekend?
Zo hypocriet zijn ze wel
 
Nouja ik had het wel specifiek over weldenkenden. Ik blijf inderdaad altijd verrast worden door hoe dom veruit de meeste mensen zijn.
En jij bent weldenkend omdat.... Je overal ontzettend moeilijk over doet? ???
 
Prima, dat is je goed recht en je mag vinden wat je wil.

Vraagje: Als een politieke partij die jouw "goedkeuring" heeft met exact dezelfde petitie was gekomen, had je dan wél getekend?
Het gaat me inderdaad niet om de petitie, maar om de motieven van de verantwoordelijke partij.

Zo hypocriet zijn ze wel
En dan volgt de vraag: wie zijn ze?

Heeeel misschien ga ik deze discussie wel aan en zijn jullie morgen woker dan Greta Turnberg.

*edit: ohnee grapje het is te warm hiervoor.
 
Het gaat me inderdaad niet om de petitie, maar om de motieven van de verantwoordelijke partij.

Dit vind ik jammer, want dan beoordeel je slechts de zender/boodschapper en niet de inhoud van het bericht cq. de petitie zelf.
Daar gaat het hier tenslotte om -de inhoud van de petitie- toch?

Wat ik dan ook wel interessant vind: Hoe je er bij komt dat deze petitie tot zelfverrijking en ontwrichting van de samenleving zou leiden.
Hoe moet ik me dat dan voorstellen?
 
Laatst bewerkt:
Dit vind ik jammer, want dan beoordeel je slechts de zender/boodschapper en niet de inhoud van het bericht cq. de petitie zelf.
Daar gaat het hier tenslotte om -de inhoud van de petitie- toch?

Wat ik dan ook wel interessant vind: Hoe je er bij komt dat deze petitie tot zelfverrijking en ontwrichting van de samenleving zou leiden.
Hoe moet ik me dat dan voorstellen?
Dus goede ideeën van Rutte en zijn kompanen omarm jij wel?
 
Laatst bewerkt:
Dus goede ideeën van Rutte en zijn kompanen omarm jij wel?

Jazeker, alleen zie ik bijna alleen het tegenovergestelde de laatste jaren, waardoor het misschien net lijkt of dat niet zo is.
Dit permanente coronawets-voorstel is weer bij uitstek een zeer slecht idee in mijn optiek.

edit: Een goed idee is een goed idee, ongeacht de vraag van wie het komt.
Dus ja, dit geldt voor het gehele politieke spectrum.
 
Laatst bewerkt:
Jazeker, alleen zie ik bijna alleen het tegenovergestelde de laatste jaren, waardoor het misschien net lijkt of dat niet zo is.
Dit permanente coronawets-voorstel is weer bij uitstek een zeer slecht idee in mijn optiek.

edit: Een goed idee is een goed idee, ongeacht de vraag van wie het komt.
Dus ja, dit geldt voor het gehele politieke spectrum.
In beginsel ben ik het met je eens, een goed idee zou een goed idee moeten mogen zijn. Net zoals "guilty by association", zoals laatst bij Caroline van BBB toen Trump en Le Pen hun steun voor de Nederlandse boeren uitspraken een zwaktebod is.

Nu is het wel zo dat één van de bezwaren tegen de spoedwet, buiten de inhoud van de maatregelen, was dat het beter was dit in een echte wet te regelen, zodat er in ieder geval democratische controle is geweest op het hele proces. Wat dat betreft zou je dit als een goede ontwikkeling kunnen zien. Als je tegen de inhoud van deze wet bent, zelf heb ik niet precies scherp wat daarin wel en niet geregeld wordt, dan snap ik dat het een schrale troost is. Ook op een juiste manier tot stand gekomen wetten kunnen op allerlei manieren slechte wetten zijn.

Voor FvD geldt dat ze zich ook gedurende corona alleen als de tegenpartij hebben laten gelden. Er kwam en komt niets constructiefs uit, geen reëel alternatief, alleen maar ontkenning en complotten. Ik kan mij de terughoudendheid om steun te betuigen aan een petitie van FvD goed voorstellen. Net zoals ik mijn vraagtekens zou hebben bij petities waar GL of D66 achter zitten.
 
In beginsel ben ik het met je eens, een goed idee zou een goed idee moeten mogen zijn. Net zoals " zoals laatst bij Caroline van BBB toen Trump en Le Pen hun steun voor de Nederlandse boeren uitspraken een zwaktebod is.

Er is in de NL politiek en media een algehele trend van voortdurend op de man spelen en het veroordelen op vorm en toon, in plaats van op inhoud.
Dit slaat veel te ver door en vrijwel iedere betrokken partij zich maakt zich hier -in mindere of meerdere mate- schuldig aan.

"guilty by association" is een van de onderliggende psychologische factoren die hier ook bij horen.
Ook al is het idee nog zo goed, je hebt inhoudelijk al afgedaan omdat je bijvoorbeeld bij Fvd "hoort" of GL of weet ik veel wie.
Ik vind dit storend en zeer verontrustend, omdat "we" daardoor in het algemeen bij voorbaat al niet meer naar elkaar luisteren.
Je krijgt zo alleen maar elkaar bestrijdende kampen, die op voorhand alleen nog maar met modder naar elkaar kunnen gooien.

Je hoort voortdurend dat een partij zoals Fvd voor fascistisch en hun leden voor nazi worden uitgemaakt.
Dat is nogal wat en je vraagt je dan af in hoeverre dit ook echt zo is.
Als ik dan eens inhoudelijk kijk naar hun partij programma of luister naar bepaalde seminars, dan kan ik daar eigenlijk nooit iets van terugvinden.
Laat staan keiharde bewijzen die dit aantonen..
Ik hoor slechts meningen en visies die weliswaar behoorlijk afwijken van het gemiddelde narratief, maar daarmee nog niet direct kwaadaardig zijn.

Daar kun je het verder mee eens zijn of niet, dat is een keuze, maar in mijn beleving mag dit geen aanleiding voor een dergelijk mate van demoniseren.
De andere kant van de medaille is, dat ook een Fvd of PVV beslist niet vies is van allerlei aantijgingen en stemmingmakerij.
Wat dat betreft komt het op mij over als een grote pot nat.
Je kun dus sowieso je vraagtekens zetten bij de hele manier van politiek bedrijven op dit moment..

Nu is het wel zo dat één van de bezwaren tegen de spoedwet, buiten de inhoud van de maatregelen, was dat het beter was dit in een echte wet te regelen, zodat er in ieder geval democratische controle is geweest op het hele proces. Wat dat betreft zou je dit als een goede ontwikkeling kunnen zien. Als je tegen de inhoud van deze wet bent, zelf heb ik niet precies scherp wat daarin wel en niet geregeld wordt, dan snap ik dat het een schrale troost is. Ook op een juiste manier tot stand gekomen wetten kunnen op allerlei manieren slechte wetten zijn.

Ik probeer het zo feitelijk en simpel mogelijk te houden:
- Ik ben tegen de inhoud van deze permanente coronawet.
- Alles wat ik zie als een mogelijkheid (hoe klein ook) om deze wet tegen te houden zal ik aangrijpen.


Voor FvD geldt dat ze zich ook gedurende corona alleen als de tegenpartij hebben laten gelden. Er kwam en komt niets constructiefs uit, geen reëel alternatief, alleen maar ontkenning en complotten. Ik kan mij de terughoudendheid om steun te betuigen aan een petitie van FvD goed voorstellen. Net zoals ik mijn vraagtekens zou hebben bij petities waar GL of D66 achter zitten.

Persoonlijk vind ik vind Baudet maar een karikatuur, die allerlei dingen zegt die hij misschien beter voor zich had kunnen houden.
De retoriek van een Wilders is tegenwoordig niet veel meer dan een oude plaat die blijft hangen.
Iemand als Pvda's Attje Kuiken, is voor mij de vleesgeworden manifestatie van hypocrisie.
Kaag of Paternotte, daar gaan mijn nekharen recht van overeind staan. Politieke correcte D66 deugers die totaal niet deugen.
GL'er Jesse Klaver is er nota bene in geslaagd om in de 2e kamer de woorden democratie en uitsluiten van andere partijen in 1 zin te verenigen.
Wat maakt hem dat dan eigenlijk voor iemand? Een demo-facistocraat of zo?
Van Rutte word ik inmiddels fysiek onpasselijk als ik hem alleen al hoor praten.
Constructief en reëel zijn nou niet bepaald eigenschappen die ik kan toedichten aan een aartsleugenaar met narcistisch gedrag.

En toch probeer ik daar allemaal doorheen te breken en even goed te luisteren wat ze daadwerkelijk te zeggen hebben.
De eerder genoemde petitie gaat slechts in tegen de inhoud van deze wet, niet meer en niet minder.
Dat het dit keer Fvd is die er mee komt vind ik verder niet heel erg relevant.
Als Pvda er mee was gekomen, of eender iedere andere partij- had ik de petitie net zo hard getekend.
Zelfs als het Rutte himself was geweest, hoe onwaarschijnlijk dit misschien ook klinkt.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven