Oude koeien uit de sloot halen vind ik in dit geval trouwens niet verkeerd, hoe je het ook wendt of keert en of je nu voor- of tegenstander was van de maatregelen, iedereen heeft in meer of mindere mate hinder ondervonden van het virus en alles wat dat getriggerd heeft. Wat ik nu mis in het publieke debat is niet zozeer een nabespreking van deze specifieke aanpak, maar vooral een gesprek hoe we als samenleving op meerdere niveaus (lokaal, nationaal, mondiaal) met lastige vraagstukken en de te nemen maatregelen om willen gaan. Dan doel ik niet alleen op nieuwe ziektes, maar ook op zaken als klimaat, energie, privacy, enz. Ik ben niet een persoon die daar het voortouw in neemt, ik ben heel erg adaptief en zoek binnen de gesteld regels altijd voor de minste weerstand en de meeste winst, maar het lijkt wel alsof zelf de meest kritische personen er ook geen energie in willen steken, of het nut er niet van inzien.
Ik ben het met je eens.
Buiten dat, het uitgangspunt zou moeten zijn dat er überhaupt nog lang geen sprake is van "oude koeien" binnen bovenstaande context!

Wel een half jaar meegedraaid bij de farmacie opleiding in Oslo. Het zijn over het algemeen mensen met goede intenties die daadwerkelijk hun best doen om de wereld een betere plek te maken. De professor had met zijn team aardig wat mooie dingen ontwikkeld, waaronder een type lichttherapie wat effectief is tegen bepaalde vormen van huidkanker. Ik heb ook geen sketchy deelnemersverklaring moeten invullen dat alles wat ik op de opleiding zie een geheim is en ten behoeve van de maffia.