XXL Nutrition

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
Brrrrrr gelukkig ben ik de 40 al rium gepasseerd.

Het houdt niet op :roflol:

Ik weet niet of dat minder erg is. Zowel gezien het niveau van je reacties als het feit dat het virus niet even in je paspoort komt kijken voordat het jeninfecteert.

Zolang de alternatieve bronnen, met alternatieve feiten en alternatieve interpretaties komen blijf ik liever, weliswaar als zwart schaap, bij de kudde.
RIVM zegt toch ook dat ze niet significant helpen en juist schijnveiligheid creeëren of bij verkeerd gebruik zelfs averechts kunnen werken? Blijf je dan bij de wetenschappelijke of de politieke kudde?

RIVM zegt toch ook dat ze niet significant helpen en juist schijnveiligheid creeëren of bij verkeerd gebruik zelfs averechts kunnen werken? Blijf je dan bij de wetenschappelijke of de politieke kudde?
Als meerdere studies tot dezelfde conclusie komen zijn niet ineens al die studies juist uitgevoerd.

De tu delft ook?

De tu delft ook?
Of dat onderzoek is ruk, of de berichtgeving op die site. Men spreekt over waterdamp, dat is feitelijk water is de gasvormige fase, dus losse watermoleculen. Fijn om te weten dat dat zo goed als overal doorheen gaat, maat dat wisten we al.

Als meerdere studies tot dezelfde conclusie komen zijn niet ineens al die studies juist uitgevoerd.
Ok maar wat wil je hiermee zeggen?

Of dat onderzoek is ruk, of de berichtgeving op die site. Men spreekt over waterdamp, dat is feitelijk water is de gasvormige fase, dus losse watermoleculen. Fijn om te weten dat dat zo goed als overal doorheen gaat, maat dat wisten we al.
Wisten we al en kun je ook zelf direct ervaren maar dat is dus relevant want aerosolen. Waarvan we nog niet helemaal zeker weten hoeveel ze bijdragen in ziekteverspreiding. En gezien het effect van deze kapjes op ziekteverspreiding onmeetbaar blijkt zou dit dus wel eens de reden kunnen zijn waarom.

Het gaat er dus om: houden mensen meer of minder afstand wanneer men een mondkapje draagt, of maakt dat geen verschil. Ik heb hier verschillende resultaten van gezien.

Condooms werken ook averechts bij verkeerd gebruik...
Condooms is waanzin, je gaat ook geen dure tv kopen en er een plastic zak overheen trekken?

Maar wat wil je daarmee zeggen? Dat mondenneusmaskers bij goed gebruik net zo effectief zijn als condooms voor hun doel dat zijn? Dat is onjuist.

Condooms is waanzin, je gaat ook geen dure tv kopen en er een plastic zak overheen trekken?

Maar wat wil je daarmee zeggen? Dat mondenneusmaskers bij goed gebruik net zo effectief zijn als condooms voor hun doel dat zijn? Dat is onjuist.
Beide zitten kut, het is lekkerder zonder.

Het gaat er dus om: houden mensen meer of minder afstand wanneer men een mondkapje draagt, of maakt dat geen verschil. Ik heb hier verschillende resultaten van gezien.
Sommige mensen houden zich dan inderdaad minder aan andere maatregelen zoals afstand bewaren. Waarvan je weer kunt afvragen hoe effectief die in verschillende contexten zijn; buiten maakt het niks uit of je afstand houd of niet want daar vind toch geen significante verspreiding plaats, binnen zijn de duratie van blootstelling en de airconditioning bepalend.

Ok maar wat wil je hiermee zeggen?
Dat die Stanford studie nog steeds ruk kan zijn.

Wisten we al en kun je ook zelf direct ervaren maar dat is dus relevant want aerosolen. Waarvan we nog niet helemaal zeker weten hoeveel ze bijdragen in ziekteverspreiding. En gezien het effect van deze kapjes op ziekteverspreiding onmeetbaar blijkt zou dit dus wel eens de reden kunnen zijn waarom.
Uit de tekst op fok kan ik niets vinden over aerosolen en ziekteverspreiding.

buiten maakt het niks uit of je afstand houd of niet want daar vind toch geen significante verspreiding plaats,
Als je sjoemelt met de definitie “thuis” vind er buiten geen significante verspreiding plaats, dat klopt.

Dat die Stanford studie nog steeds ruk kan zijn.
Ja klopt. En dat die ruk is wil nog niet zeggen dat daarmee alle wetenschappelijke studies ongedaan worden en mondkapjes plots wel significant werken.
Uit de tekst op fok kan ik niets vinden over aerosolen en ziekteverspreiding.
Hoewel ik het uit eigen kennis beredeneerde noemt ook die tekst het wel:

Het onderzoek laat zien dat veel maskers lekkage vertonen bij de neus, wangen en kin. Sommige maskers laten ook gewoon waterdamp door. Waterdamp, of aerosolen, wordt algemeen gezien als bron van besmettingen, omdat het coronavirus zich laat meenemen door aerosolen.

Als je sjoemelt met de definitie “thuis” vind er buiten geen significante verspreiding plaats, dat klopt.
Ook als je niet met die definitie sjoemelt vind er buiten geen significante verspreiding plaats. Dat baseer ik helemaal niet op wat de GGD doet.

Ja klopt. En dat die ruk is wil nog niet zeggen dat daarmee alle wetenschappelijek studies ongedaan worden en mondkapjes plots wel significant werken.
Klopt, ik dacht even dat je wilde aantonen dat de Stanford studie wel juist was.

Hoewel ik het uit eigen kennis beredeneerde noemt ook die tekst het wel:
Blijkbaar heb ik daar overheen gelezen, maar waterdamp en aerosolen zijn absoluut twee verschillende zaken en uit de alinea daarboven maak ik op dat ze getest zijn op waterdamp. Ik kan ook mijn eigen beredenering er op loslaten, maar dat nou net niet de bedoeling van wetenschappelijke onderzoeken.

Ik zie het nut van de niet medische mondkapjes trouwens ook niet, maar als je dat met wetenschappelijk onderzoek wilt aantonen doe dat dat wel op een correcte manier.

Ook als je niet met die definitie sjoemelt vind er buiten geen significante verspreiding plaats. Dat baseer ik helemaal niet op wat de GGD doet.
Waar baseer je dat dan wel op? En hoe kan het dan zijn dat er onder zoogdieren in het wild ook gewoon virale luchtweginfecties voorkomen?

Net zo effectief weet ik niet, maar goede mondenneusmaskers bij goed gebruik werken. Een panty of een zakdoek over je neus trekken helpt niet.

Terug
Naar boven