AndroidHealthClinic

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
Oh maar dat heb ik wel in m’n achterhoofd zitten. Het is nooit waterdicht. Zelfs na maanden in een relatie weet je nog steeds niet hoe zij ècht in elkaar steekt. Dat is altijd een risico.

Toch is het voor veel vrouwen precies hetzelfde. Ze ontmoet een man, mooie praatjes, weet precies de woorden te zeggen die zij graag wilt horen, ze trapt er voor de zoveelste keer in.

Gokken, leren vertrouwen en risico’s nemen is nu eenmaal wat erbij komt kijken. Op je bek gaan ook. Niet zozeer alleen in de dating en relatiewereld maar met menselijk contact in het algemeen.
Nee maar goed. Ik doel ook op het feit dat je niet alleen kunt uitgaan van hoe iemand zich voordoet bij jou. Dat lijkt mij een beetje te naïef. Zeker als het om vrouwen gaat. Die zijn in dat opzicht veel geraffineerder dan wij.

Klopt, maar ik neem aan dat je wel genoeg ervaring hebt opgedaan dat je dat niet als leidende factor kunt/moet nemen.

Hoe doe jij het? Ben je iemand die safe speelt en over condooms begint of laat je het afhangen van de vrouw?
Ligt eraan in welke plastic kut mood ik ben. Ik vetrouw die lichtere altijd meer dan die donkere.

Mijn conclusie mondkapjes: Laten we stoppen elkaar te vertellen wat we MOETEN doen.

Laatst bewerkt:
We zijn afgezakt tot het niveau onder een derdewereldland.

Vind je België niet erg genoeg?

Lieve mensen hoor, niets mis mee, maar door de vorige economische crisis gingen ze soepeler roc Nederland doordat ze geen regering hadden.
Qua vaccinaties valt de EU toch gewoon onder hetzelfde? Dat is toch de hoofdreden dat het zo traag gaat?

coronavirus-data-explorer.png

Mijn punt was dat ze in België in staat zijn minder weg te gooien. Daar kunnen ze dat wel regelen.
Ja, schadeclaims

Gaat toch op voor alle vaccins?
Andere vaccins blijven nu niet liggen, astrazenica wel.

Het is volgens mij typisch Nederlands dat huisartsen nergens recht op hebben bij schadeclaims, ook als mensen er zelf voor tekenen dat ze graag astrazenica willen

Dat weet ik niet.

Het was mijn indruk dat er in België een beter systeem was om met de al getrokken vaccins om te gaan dan in Nederland.
In België hebben ze een mooie app daarvoor. Wat ik gehoord heb, is dat een prachtig systeem, en wat dat betreft kan Nederland nog wat leren van België.

In Nederland is er veel onduidelijkheid. Stel dat een huisarts - om wat voor reden dan ook- iemand onder de 60 vaccineert, en diegene krijgt complicaties en eist een schadeclaim, dan was een huisarts onverzekerd.
Door die onduidelijkheid werden vaccinaties weggegooid.

Sinds gisteren (dankzij die huisarts die vaccins weggooide) is het zo dat een huisarts het onder enkele strenge voorwaarden wel aan 60 minners mag toedienen, maar er zijn nog steeds veel onduidelijkheden. Zo mag een huisarts het alleen toedienen als hij kan aantonen dat het risico op complicaties lager is dan bij een ander vaccin. Iets wat je als individu volgens mij nooit kan aantonen.

Nou, de ggd is zo traag, daar heb je ook weinig aan. Dat zie je wel aan 't grote leeftijdsverschil. Op dit moment wordt 60 tot 70 gevaccineerd Mijn pa is net 62, gezond en fit, die is anderhalve week geleden al gevaccineerd door de huisarts. Er zijn genoeg plaatsen waar de ggd nu pas de de 68jarigen aan 't vaccineren is. Belachelijk.

Het is weer de lafheid van kabinet, en de beperkte afspraken met zorgverzekeraars waardoor het vaccineren nog steeds trager gaat dan nodig is.

Ook dit hebben we toch voornamelijk aan “onszelf” te danken als de mensen die opgeroepen worden gewoon hun vaccin komen halen en men op de priklocatie vial voor vial prikken en niet tientallen spuitjes vooraf vullen hoeft er toch zo goed als niets weg gegooid te worden?

Ook dit hebben we toch voornamelijk aan “onszelf” te danken als de mensen die opgeroepen worden gewoon hun vaccin komen halen en men op de priklocatie vial voor vial prikken en niet tientallen spuitjes vooraf vullen hoeft er toch zo goed als niets weg gegooid te worden?
En wat hebben 'we' dan precies aan onszelf te danken?

Dat als huisartsen de overgebleven vaccins opprikken aan mensen onder de 60 (die ervoor tekenen dat ze graag astrazenica willen) niet gedekt zijn bij een schadeclaim?
In wat voor gestoord land leven we, als dat terecht en 'aan ons zelf te danken' is.

Dankzij die huisarts die de vaccins weggooide, is er een begin qua aansprakelijkheid en 60 minners toedienen. Beperkt en gering, maar toch. De man is in mijn ogen een held.

En wat hebben 'we' dan precies aan onszelf te danken?

Dat als huisartsen de overgebleven vaccins opprikken aan mensen onder de 60 (die ervoor tekenen dat ze graag astrazenica willen) niet gedekt zijn bij een schadeclaim?
In wat voor gestoord land leven we, als dat terecht en 'aan ons zelf te danken' is.

Dankzij die huisarts die de vaccins weggooide, is er een begin qua aansprakelijkheid en 60 minners toedienen. Beperkt en gering, maar toch. De man is in mijn ogen een held.
Volgens mij worden er nu vaccins weggegooid omdat de opkomst lager is dan verwacht. Als iedereen die een oproep krijgt gewoon langs gaat voor een prik hoeft er niets weggegooid te worden. Of heb ik het verkeerd begrepen en vullen ze op de priklocaties gewoon bewust meer spuiten af dan dat er die dag aan patiënten langs zullen komen?

Volgens mij worden er nu vaccins weggegooid omdat de opkomst lager is dan verwacht. Als iedereen die een oproep krijgt gewoon langs gaat voor een prik hoeft er niets weggegooid te worden. Of heb ik het verkeerd begrepen en vullen ze op de priklocaties gewoon bewust meer spuiten af dan dat er die dag aan patiënten langs zullen komen?
Maar ligt dat dan aan onszelf of aan een slechte communicatie en voorlichting? Schijnt dat vooral in achterstandswijken veel mensen bang zijn geworden voor het Astra-Zeneca vaccin of zelfs voor alle corona-vaccins.

Er gaan 10 vaccinaties uit een flesje. Het duurt ongeveer een kwartiertje om zo'n vaccin klaar te maken. Dus je houdt vrijwel altijd iets over.

Of een huisarts nu 2 vaccins over had, of 50 vaccins over: hij mocht ze niet toedienen aan 60 minners. Ook niet als die mensen tekenden dat het op eigen risico was.
Nou ja, dat mocht wel.. Maar als hij dan een schadeclaim kreeg, moest hij die uit eigen zak betalen.

Dus wat hebben "we" aan ons zelf te danken?

Terug
Naar boven