MuscleMeat

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
Het is iedereen zijn eigen keuze, tot nu toe ben je nergens niet welkom in Nederland als je geen vaccin neemt.
Zowel voorstanders (eisen bewijs) als tegenstanders (zeggen dat er een bewijs komt) maken elkaar gek, tot nu toe zijn er alleen andere landen die een paspoort eisen, Nederland werkt hieraan mee zodat als je het vaccin hebt je wel naar deze landen kan afreizen. Nederland kan die landen moeilijk onze wil/wet opleggen of Nederlanders met vaccin die daar heen willen weigeren zo een paspoort te geven.
Mensen die geen vaccin willen nemen bewust een risico Corona op te lopen, prima dit is een bewuste afweging, visa versa is dit bij het vaccin het geval.

Ik ben het met iedereen zijn besluit eens, wel een vaccin prima, geen vaccin prima. Belangrijkste is dat als iedereen de kans heeft gehad wij onze vrijheden weer terug krijgen!

Zijn er hier mensen die geen vaccin zullen nemen, of een bepaald merk niet?

Zijn er hier mensen die geen vaccin zullen nemen, of een bepaald merk niet?
Ondanks dat dat risico op trombose echt heel klein is en ik mij daar an sich niet zo druk om maak, ben ik wel benieuwd of dit risico hoger is voor AAS-gebruikers, aangezien AAS gebruik voor een verhoging van je hematocriet / verdikking van je bloed zorgt. Daarom vraag ik mij af of voor AAS-gebruikers Pfizer of Moderna de voorkeur heeft boven AstraZenica en J&J. Ik zou wel graag een arts anoniem om advies willen vragen.

Als het Sputnikvaccin EMA goedkeuring heeft (of dat Chinese), mogen ze mij dat trouwens ook zo geven.

:roflol:

Die had je al gedeeld op de vorige pagina.

Ik zie geen reden om mezelf te laten vaccineren.
  • Om groepsimmuniteit te bereiken.
  • Om de kans te verkleinen dat je een kwetsbaar iemand besmet. (Edit: en nee, dat kwetsbaren zich laten vaccineren is niet voldoende. Vaccins hebben een effectiviteit tussen de 66 en 90%, het hele idee van groepsimmuniteit is dat wanneer voldoende mensen zich laten vaccineren het virus niet meer doorgegeven kan worden aan degenen bij wie het vaccin niet 'aanslaat'.)
  • Om dadelijk weer gewoon zonder testen op vakantie te kunnen gaan naar landen waar een vaccinapaspoort verplicht is voor toegang tot van alles en nog wat.
  • Om te voorkomen dat je zelf corona krijgt.
  • Om dezelfde reden dat je ook de BMR- en DKTP-prik waarschijnlijk hebt gehad.
  • De kans is reëel dat zo'n paspoort hier ook komt of dat je anders bij bijv. een festival indien je dit niet kan tonen je iedere keer getest moet worden.
Edit:
  • Omdat het de enige uitweg is uit deze situatie. Op een natuurlijke manier groepsimmuniteit opbouwen gaat nog een paar jaar en heel veel besmettingen, ziekenhuisopnames en doden kosten.
  • Omdat we allemaal zo snel mogelijk uit deze lockdownsituatie willen.
  • Omdat jij elke dag voor een klas kinderen staat die je kunt besmetten, met alle gevolgen van dien (thuis zitten in quarantaine, kids die opa/oma besmetten).
  • Simpelweg omdat er bijna geen risico's aan verbonden zitten, het je niets kost en het de samenleving heel veel oplevert.

Laatst bewerkt:
Heb eigenlijk wat schrik van Astra, ivm trombose. Liever zou ik gewoon geen enkele nemen maar wat als landen in de toekomst ( buiten Europa) zullen eisen dat je gevaccineerd bent, vooraleer je binnen mag

:roflol:

Inmiddels kunnen ze telefonisch wel weer afspraken maken

Om groepsimmuniteit te bereiken.
Om de kans te verkleinen dat je een kwetsbaar iemand besmet.
Daar kunnen die kwetsbaren zich toch zelf voor vaccineren.
Om dadelijk weer gewoon zonder testen op vakantie te kunnen gaan naar landen waar een vaccinapaspoort verplicht is voor toegang tot van alles en nog wat.
Dat zal helaas, indien ik het zou doen, de enige reden zijn voor mij.
Om te voorkomen dat je zelf corona krijgt.
Daar ben ik niet zo bang voor.

Ondanks dat dat risico op trombose echt heel klein is en ik mij daar an sich niet zo druk om maak, ben ik wel benieuwd of dit risico hoger is voor AAS-gebruikers, aangezien AAS gebruik voor een verhoging van je hematocriet / verdikking van je bloed zorgt. Daarom vraag ik mij af of voor AAS-gebruikers Pfizer of Moderna de voorkeur heeft boven AstraZenica en J&J. Ik zou wel graag een arts anoniem om advies willen vragen.

Als het Sputnikvaccin EMA goedkeuring heeft (of dat Chinese), mogen ze mij dat trouwens ook zo geven.
Toevallig iets van langs zien komen, maar zelf nog niet in verdiept / uitgebreid gelezen.

Nee hoor dat ging over die leraar
Klopt, Apfel deelde 'm en jij reageerde erop.
1619807915289.png

Terug
Naar boven