MuscleMeat

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
Daar kunnen die kwetsbaren zich toch zelf voor vaccineren.
Het punt is dus dat het vaccin niet voor 100% werkt, dit is een veelgehoord argument van mensen die het begrip groepsimmuniteit niet begrijpen. Stel zo'n vaccin werkt voor 80%. Dat betekent dus dat het bij één op de vijf niet 'aanslaat'. Daarom is bepaald percentage benodigd (volgens mij iets van 65% ofzo) om groepsimmuniteit te bereiken, zodat het virus niet doorgegeven kan worden aan de kwetsbaren bij wie het vaccin niet aanslaat.

Wat het maar zo mooi dat het virus bij 100% van de mensen werkte. Dan zou je inderdaad niet de hele bevolking hoeven te vaccineren en doe je het alleen voor jezelf.

(Nu ga ik er overigens van uit dat vaccineren ertoe leidt dat je het virus niet kan doorgeven / besmettelijk kan zijn; volgens mij is daar nog onduidelijk over.)

Het punt is dus dat het vaccin niet voor 100% werkt, dit is een veelgehoord argument van mensen die het begrip groepsimmuniteit niet begrijpen. Stel zo'n vaccin werkt voor 80%. Dat betekent dus dat het bij één op de vijf niet 'aanslaat'. Daarom is bepaald percentage benodigd (volgens mij iets van 65% ofzo) om groepsimmuniteit te bereiken, zodat het virus niet doorgegeven kan worden aan de kwetsbaren bij wie het vaccin niet aanslaat.

Wat het maar zo mooi dat het virus bij 100% van de mensen werkte. Dan zou je inderdaad niet de hele bevolking hoeven te vaccineren en doe je het alleen voor jezelf.

(Nu ga ik er overigens van uit dat vaccineren ertoe leidt dat je het virus niet kan doorgeven / besmettelijk kan zijn; volgens mij is daar nog onduidelijk over.)
Risico's horen ook een beetje bij het leven. Ik ga toch ook niet meer stoppen met autorijden omdat ik wel eens iemand zou kunnen aanrijden?

1619808244555.png

Oftewel: vaccineren doe je niet alleen voor jezelf, maar met name voor degenen die er toch flink ziek kunnen worden ondanks vaccinatie.

Helaas wel, vaccin zorgt er alleen voor dat je minder ziek wordt dus minder sterfgevallen of ziekenhuis opnames maar je kunt nog besmettelijk zijn voor anderen

Risico's horen ook een beetje bij het leven. Ik ga toch ook niet meer stoppen met autorijden omdat ik wel eens iemand zou kunnen aanrijden?
Dat is appels met peren vergelijken en dat argument slaat nergens op. Stel dat je je opa/oma besmet en hij/zij komt te overlijden, zou je wel anders praten.

In de auto draag je toch ook een gordel om de risico's te beperken en je rijdt toch ook niet met 60 per uur door de woonwijk.

Bovendien: je staat elke dag voor klas met kids die je kunt besmetten. Niemand wilt toch dat de hele klas thuis in quarantaine komt te zitten, of nog erger, dat één van die kids opa of oma besmet.

Hier in het zuiden zijn de besmettingscijfers veel hoger:o
Aangezien katten ook covid kunnen krijgen is die hele verhuizing eigenlijk dierenmishandeling!

Hadden jullie niet op het Russische virus voor huisdieren kunnen wachten?

Dat is appels met peren vergelijken en dat argument slaat nergens op. Stel dat je je opa/oma besmet en hij/zij komt te overlijden, zou je wel anders praten.

In de auto draag je toch ook een gordel om de risico's te beperken en je rijdt toch ook niet met 60 per uur door de woonwijk.

Bovendien: je staat elke dag voor klas met kids die je kunt besmetten. Niemand wilt toch dat de hele klas thuis in quarantaine komt te zitten, of nog erger, dat één van die kids opa of oma besmet.
Ik vind dat we allemaal een beetje doordraaien met de angst voor het virus. Veel mensen lijken wel helemaal gehersenspoeld. Meer dan 99% van de mensen die covid krijgt overleeft het gewoon. Ik neem toch ook niet jaarlijks een griepprik om anderen te beschermen? In een stevig griepseizoen overlijden ook best wat mensen. Ik wacht het liefst eerst tot de komende jaren alle risico's van het vaccineren bekend zijn alvorens ik overweeg me te laten vaccineren.

Heb eigenlijk wat schrik van Astra, ivm trombose. Liever zou ik gewoon geen enkele nemen maar wat als landen in de toekomst ( buiten Europa) zullen eisen dat je gevaccineerd bent, vooraleer je binnen mag
Risico's van sommige andere vaccins zijn groter, tenzij je andere trombose risico-factoren hebt.

Als ik morgen een prik met AZ zou kunnen krijgen zou ik het doen ook, Pfizer/Biontech idem.

Risico's van corona zijn al snel groter dan van het vaccin.

Voorlopig niet. Ik wil eerst de risico's afwachten ook ivm kinderwens.

Volgens mij zijn ze nog volop bezig met onderzoeken daar naar.
Als het maar geen PL-er wordt, die zijn bij de geboorte al zo groot, dat komt nooit meer goed.

Er komen de laatste dagen al berichten langs over het vaccineren van zwangere vrouwen, geen idee hoe ver de onderzoeken en trials daarmee zijn.

1619808244555.png

Oftewel: vaccineren doe je niet alleen voor jezelf, maar met name voor degenen die er toch flink ziek kunnen worden ondanks vaccinatie.
Zou dan eigenlijk ook nog graag willen weten hoeveel van die 10-15% bij wie de vaccins niet effectief zijn niet alsnog bij het eerstvolgende andere zuchtje wind omvallen en hoeveel levensjaren winst groepsimmuniteit hen geeft.

Ik vind dat we allemaal een beetje doordraaien met de angst voor het virus. Veel mensen lijken wel helemaal gehersenspoeld. Meer dan 99% van de mensen die covid krijgt overleeft het gewoon. Ik neem toch ook niet jaarlijks een griepprik om anderen te beschermen? In een stevig griepseizoen overlijden ook best wat mensen. Ik wacht het liefst eerst tot de komende jaren alle risico's van het vaccineren bekend zijn alvorens ik overweeg me te laten vaccineren.
Is dit satire of niet? Ferme Poe dit...

Indien niet, kunnen we mong*len als dit uit een moderator-functie zetten? Het begint hier echt een beetje stereotype-bodybuilder te worden buiten Galen. Basisintelligentie en educatie van de gemiddelde bouwvakker. Hoort niet in een ict-functie.

Ik heb best veel vertrouwen in mijn immuunsysteem. Kben eigenlijk nooit ziek.

The kung flu ain't got shit on me.

Dit is net waarom ik niet meer autorij... Autorijden is de grootste externe doodoorzaak in mensen onder 35 in België.

Nee.

uit onderzoek is gebleken dat het veilig is voor zwangerschap en is tevens waargenomen dat de antistoffen doorgegeven kunnen worden aan de foetus

Is dit satire of niet? Ferme Poe dit...

Indien niet, kunnen we mong*len als dit uit een moderator-functie zetten? Het begint hier echt een beetje stereotype-bodybuilder te worden buiten Galen. Basisintelligentie en educatie van de gemiddelde bouwvakker. Hoort niet in een ict-functie.
Wat ben jij voor jankerd zeg. Ga lekker naar een pro corona forum als je het niet bevalt dat mensen zelf een keuze maken over het vaccin. Zit zelf nu thuis met corona, stelt geen reet voor man

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven