XXL Nutrition

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
BE81C54F-C4B9-4557-B73D-14AD8754B4F2.jpeg

Aangezien katten ook covid kunnen krijgen
Dan praat je over amper een handjevol katten in Nederland die positief getest worden. Dat terwijl er regelmatig ok getest wordt. Want ja, als iemand positief is, opgenomen moet worden, en er niemand voor de kat kan zorgen, moet de kat ook ergens ondergebracht worden.

Risico's van corona zijn al snel groter dan van het vaccin.
Als je een man van 50 bent, heb je helemaal gelijk.
Als je een vrouw van/onder 30 bent, is dat helemaal niet zeker

Daarbij: om verschillende redenen wordt er meer op mannen getest dan op vrouwen. Vaak gaat dat goed, niet altijd. Een pijnlijk voorbeeld is een hartaanval: die signalen zijn bij vrouwen anders dan bij mannen. Daarom werd het bij vrouwen lang slechter herkent.

Dat bij astrazenica pas later werd ontdekt dat het risico vooral voor vrouwen is, is dan ook geen toeval.

Op zwangere vrouwen wordt sowieso veel minder getest. Simpelweg omdat het veel te kwetsbaar is, en je daar geen onnodig risico mee gaat lopen. Kwetsbaar en minder onderzocht, dus dubbelop. En dan heb je de onrust over het baarmoederhalskankervirus een aantal jaren geleden ook nog eens wat meespeelt.

Begrijp mij niet verkeerd, er is niets in dat vaccin wat ik wantrouw. Maar dat @natty87 eerst de lat uit de boom kijkt als zij een kinderwens heeft, vind ik eigenlijk niet meer dan vanzelfsprekend.

Dan praat je over amper een handjevol katten in Nederland die positief getest worden. Dat terwijl er regelmatig ok getest wordt. Want ja, als iemand positief is, opgenomen moet worden, en er niemand voor de kat kan zorgen, moet de kat ook ergens ondergebracht worden.
Was een grapje, vermoedde dat dat obvious was, sorry.
Als je een man van 50 bent, heb je helemaal gelijk.
Als je een vrouw van/onder 30 bent, is dat helemaal niet zeker

Daarbij: om verschillende redenen wordt er meer op mannen getest dan op vrouwen. Vaak gaat dat goed, niet altijd. Een pijnlijk voorbeeld is een hartaanval: die signalen zijn bij vrouwen anders dan bij mannen. Daarom werd het bij vrouwen lang slechter herkent.

Dat bij astrazenica pas later werd ontdekt dat het risico vooral voor vrouwen is, is dan ook geen toeval.

Op zwangere vrouwen wordt sowieso veel minder getest. Simpelweg omdat het veel te kwetsbaar is, en je daar geen onnodig risico mee gaat lopen. Kwetsbaar en minder onderzocht, dus dubbelop. En dan heb je de onrust over het baarmoederhalskankervirus een aantal jaren geleden ook nog eens wat meespeelt.

Begrijp mij niet verkeerd, er is niets in dat vaccin wat ik wantrouw. Maar dat @natty87 eerst de lat uit de boom kijkt als zij een kinderwens heeft, vind ik eigenlijk niet meer dan vanzelfsprekend.
Ik gaf geen mening over wat @natty87 zou moeten doen, hoogstens dat daar meer over in het nieuws is dat neigt naar dat het wel veilig kan.

@Steks dit is een mooie discussie om je in te mengen

Dan praat je over amper een handjevol katten in Nederland die positief getest worden.
Nou, ik vind dat geen onbelangrijk fenomeen. Het toont dat coronavirussen enorm zoönitisch zijn.
Ik ben al jaren bang ofdat FIP, een ziekte veroorzaakt door een 100% fatale coronavirus-mutatie waaraan ik al veel van mijn poezevriendjes aan verloren heb, ook niet uiteindelijk naar mensen overdraagbaar is. Tot nu toe is er gelukkig nog geen duidelijke aanwijzing voor.

*Nvm geen meerwaarde

Laatst bewerkt:
Het is en blijft een welles nietus discussie tot in den treuren. Hopende dat we het snel achter ons kunnen laten en dat er een lampje gaat branden bij mensen dat er ook risico's kunnen kleven aan je manier van leven. Ik ben alleen bang dat dit nog wel een tijd door gaat etteren. Jammer voor de generatie die nu geboren wordt tot een jaar of 8. Nul kans op overlijden, maar zijn uiteindelijk wel het slachtoffer door de gekte die dit bij volwassenen teweeg brengt. Rubberen tegel ouders XXXL.

Dagelijks aan straling of dagelijkse straling?

Zichtbaar licht is ook straling.
Dat was de grap. Ben je zeker dat die portie wortelen die je gisteren gegeten hebt, welke best relatief veel straling uitzenden door hun Rn-atoom, niet gevaarlijk is voor je kind?
De bewijslast omdraaien is heel makkelijk(zie Russels teapot), en dan selectief met situaties omgaan waar dat wel het geval bleek ook. Maar die zijn enorm zeldzaam. Voor het overgrote deel is er niks aan de hand, en hier loop je meer risico om te sterven, laat staan je vrucht, door het vaccin niet te nemen, dus waar komt die twijfel vandaan?

What the f**k is een pro-corona forum? Is er een mong**l die pro-corona is?
En snap je ook niet dat anecdote geen populatiestatistiek is? Want we hadden hier laatst iemand die nog geen descriptieve statistiek kon lezen...
Velen kunnen dat ook niet schrijven of uitspreken.

Terug
Naar boven