MuscleMeat

Peiling Coronavaccin

Peiling Peiling Ga jij je nog (verder) laten vaccineren?

• Totaal stemmers
    64
Werkt goed, dat vaccineren. Beste toename onder 70-79 :roflol:

Screenshot_20210501_193107_com.android.chrome_edit_27297414917187.jpg
Vaccineren werkt prima, maar deze cijfers zijn prima te duiden: die groep was nog helemaal niet beschermd door vaccinatie om ziekenhuisopname te voorkomen in de week van 19 april.

Thuiswonende 70-79-jarige die in 19-25 april werden opgenomen in het ziekenhuis, hebben hun infectie circa 3 weken eerder opgelopen, zeg de eerste week van april. Het duurt verder ook zo'n 2 weken voordat een vaccinatie goede bescherming biedt. Die mensen zouden dus vóór eind maart gevaccineerd moeten zijn. Half april ging vaccinatie voor 70- tot 74-jarigen pas van start, dus die waren überhaupt nooit op tijd beschermd. Halverwege maart dat van 75- tot 79-jarigen. Er was dus hoogstens een klein percentage van 70-79-jarigen die voldoende beschermd was op dat moment.

Als dat al zo is zou dat kunnen zijn omdat velen zich niet (alleen) voor hun zelf, maar ook voor de zwakkeren in de samenleving laten vaccineren. En doe dit niet af als onzin, want voor corona was dit een veel gehoorde reden om je (kind) te laten vaccineren.
Inderdaad, moest ik al aan denken in het kader van de discussie over vrijheid.

Kinderen die niet gevaccineerd worden
mag je wat mij betreft weigeren bij de KDVs, zo kan je ook volwassenen van alles weigeren die geen prikje willen.

mag je wat mij betreft weigeren bij de KDVs, zo kan je ook volwassenen van alles weigeren die geen prikje willen.
Ja, en dan? Opa en oma laten oppassen omdat de ouders moeten werken, maakt de situatie ineens compleet anders?
In België gaan kinderen ook naar school vanaf 2 jaar.

Ja, en dan? Opa en oma laten oppassen omdat de ouders moeten werken, maakt de situatie ineens compleet anders?
Anders riskeer je wel veel meer BMR besmettingen aangezien je daar pas bij 14 maanden tegen gevaccineerd wordt.

De eerste besmetting in Nederland werd op 27 februari 2020 vastgesteld. Het eerste sterftegeval was pas op 6 maart (week 10). Week 12 kwam het pas 'op gang', en de eerste dag van week 13 kwam er een lockdown in ons land. Het beginjaar 2018 is ook netjes gecherrypickt; dat was het hevigste griepseizoen (2017/2018) qua aantal doden sinds 2010: https://www.volksgezondheidenzorg.info/onderwerp/influenza/cijfers-context/sterfte

In week 13 t/m 15 vielen er respectievelijk 9125, 8813 (-3,5%), 14525 (+59%), 9391(+2,9%) doden in 2018, 2019, 2020, en 2021. Deze laatste twee getallen waren mét lockdown en andere maatregelen (die natuurlijk tijd nodig heeft om door te druppelen in de sterftecijfers), die eerste twee zónder, en ik druk hier het verschil uit als percentage t.o.v. het hevigste griepseizoen sinds 2010 (oftewel: 2018). Er wordt hier ook alleen naar weken van het griepseizoen gekeken;
Dat getal van 2020 is ook met verkeerde medische behandeling. Geen idee hoe erg dat is geweest maar moet wel genoemd worden, samen met het uitblijven van oversterfte het jaar ervoor. En effectief nog zonder lockdown in de uitkomst van die weken zoals je denk ik wel aangeeft? Als dat samen het verschil van de lockdown aangeeft valt het effect van maatregelen wel mee? (tenminste in die periode, de weken erna zou het natuurlijk oneindig exponentieel toenemen)

Waarom trouwens vergelijken met het heftigste griepseizoen sinds 2010 en niet van langer geleden? Ik vond de opmerking van Van Dissel dat het vergelijkbaar was met de intrede van een nieuw verkoudheidsvirus wel interessant. Is dat een misvatting of zou je dat dan ook wel zo in die cijfers zien?

griepsterfte buiten het griepseizoen om is nihil te noemen, terwijl dit voor corona niet het geval is als je geen maatregelen treft.
Covid sterfte was tijdens de zomer toch ook nihil, toen er ook geen/nauwelijks nog maatregelen waren?

Vaccineren werkt prima, maar deze cijfers zijn prima te duiden: die groep was nog helemaal niet beschermd door vaccinatie om ziekenhuisopname te voorkomen in de week van 19 april.

Thuiswonende 70-79-jarige die in 19-25 april werden opgenomen in het ziekenhuis, hebben hun infectie circa 3 weken eerder opgelopen, zeg de eerste week van april. Het duurt verder ook zo'n 2 weken voordat een vaccinatie goede bescherming biedt. Die mensen zouden dus vóór eind maart gevaccineerd moeten zijn. Half april ging vaccinatie voor 70- tot 74-jarigen pas van start, dus die waren überhaupt nooit op tijd beschermd. Halverwege maart dat van 75- tot 79-jarigen. Er was dus hoogstens een klein percentage van 70-79-jarigen die voldoende beschermd was op dat moment.
Zonder direct een waardeoordeel te vellen zie je wel een verschil tussen de mensen die voor vaccinatie zijn en tegen.

Zou kunnen, ik zie jou ook nogal druk bezig daarmee. Argumentatie in de vorm van 'als je het niet met me eens bent ben je een fascist'.
Ik zie vooral leden die elkaar vliegen afvangen. Het is hier al 82 pagina's lang dezelfde discussie en niemand komt er verder mee.
Prima verder natuurlijk, als je dat leuk vindt.
Mwah dat zeg ik niet. Ik zeg dat andere mensen je wil opleggen fascisme is. Ik ben voor vrijheid.

Maar als ze willen/moeten overtuigen met uitleg, waar begin je dan in dit specifieke geval?
Roepen dat iedereen in een paar weken exponentieel doodgaat aan de R-waarde boven 1. Als men zich dan niet komt vaccineren verwelkomt men dat einde blijkbaar.

De meeste ouders die hun kinderen niet laten vaccineren zijn de jou welbekende grefo's. Daar speelt dat probleem niet zo met de KDVs.

De Antroposofische Facebookkutjes hoeven niet op mijn medeleven te rekenen dat ze hun projectje nergens kunnen dumpen terwijl ze hun lessen klankschalenmeditatie voor yuppen geven of volgen.

Mijn punt is dat de mening over het niet-vaccineren van kinderen in zoverre is gekanteld dat het niet acceptabel is dat (jongere) kinderen van anderen aan die risico's worden blootgesteld. Het niet-vaccineren levert dan een reden tot weigering op bij een KDV. Langs vergelijkbare lijnen kan je dan ook mensen die zich niet tegen covid willen laten vaccineren weigeren om in sommige situaties voor anderen een risico te laten zijn. Dit ook omdat er ook een groep is die zich op medische gronden niet kan laten vaccineren of daar op medische gronden nog even mee moet wachten.

Laatst bewerkt:
Anders riskeer je wel veel meer BMR besmettingen aangezien je daar pas bij 14 maanden tegen gevaccineerd wordt.
Meer dan hoe het in Nederland voor Corona gedaan werd? Zo nee, dan zou ik niet weten waarom dat ermee temaken heeft.

Werkt goed, dat vaccineren. Beste toename onder 70-79 :roflol:

Screenshot_20210501_193107_com.android.chrome_edit_27297414917187.jpg
M'n vader is 70 en heeft afgelopen maand corona gehad. Pas eergisteren z'n eerste prik, de daling onder 70'ers zal pas komende weken zichtbaar worden. Bij 80'ers kwam de daling ook pas in maart.

Wat ik niet begrijp is waarom de gevaccineerden zich zo druk maken om mensen die dat liever (nog) niet willen. Je bent zelf beschermd en die 80% wordt echt wel gehaald. Probleem opgelost zou je denken...
Nee, dat ben je niet per se. De effectiviteit van de vaccins ligt tussen de 66% en 90%.

Als je gym je zonder prikje wil weigeren moeten ze dat ook kunnen doen. Als de overheid dat maar niet alle gyms oplegt. Je bent niet vrij om ergens te moeten mogen trainen, maar bedrijven zijn wel vrij om hun eigen toegangseisen te bepalen. Als jij daar dan niet wil(zonder t!) trainen ben je daar ook weer vrij in. Iedereen vrij, iedereen blij. Geen politiek/overheid voor nodig.

Om geen drogreden te gebruiken zul je het moeten onderbouwen, maar ook met drogreden kan de bewering wel kloppen.

Probleem met wetenschappelijke consensus is dat het (vaak?) niet kan bepalen wat men aan overeengekomen feiten moet doen.
p1) X is een autoriteit op Y en beweert Z
p2) de bewering van X is niet in strijd met de consensus
c) Z is waarschijnlijk waar

Waar zit de drogredenering hier? Waar is de fallacies fallacy die jij wil veronderstellen?

Als je gym je zonder prikje wil weigeren moeten ze dat ook kunnen doen. Als de overheid dat maar niet alle gyms oplegt. Je bent niet vrij om ergens te moeten mogen trainen, maar bedrijven zijn wel vrij om hun eigen toegangseisen te bepalen. Als jij daar dan niet wil(zonder t!) trainen ben je daar ook weer vrij in. Iedereen vrij, iedereen blij. Geen politiek/overheid voor nodig.
Vaak is daar wel een overheid of politiek voor nodig, want een dergelijk onderscheid mag je niet zomaar maken, medische informatie is vertrouwelijk.

Jij wilt is correct, men wilt deed je fout, mogelijk pakte de controle dat niet omdat voor wilt 'van je' stond.

Waarom een prik als ie al corona heeft gehad?

M'n vader heeft ook voor de tweede keer corona.

Terug
Naar boven