- Waardering
- 12.367
Ik kan je voorbeeld helaas niet helemaal volgen. Maar een arts is makkelijk te controleren door bewijs te zoeken in wetenschappelijk onderzoek. Publicaties waarin appeals to authority ook niet als onderbouwing tellen.Prima, ik probeer het ook te begrijpen, maar uiteindelijk heb je toch vaak niet de kennis om zelf iets vast te stellen of om het juiste gewicht toe te kennen.
Zoals je het nu zegt heeft het namelijk een nogal hoog gehalte van: de gemiddelde temperatuur over een langere periode stijgt niet, want het sneeuwde dit jaar in februari nog. Die meteorologen weten er ook helemaal niets van. (Dit is een voorbeeld, ga nu niet het voorbeeld aanvallen dat die temperaturen makkelijk te controleren zijn, of dat het vroeger nog warmer en kouder is geweest, beter dan dit heb ik ff niet en geen zin in)
Als je hoestend en proestend naar de arts gaat en hij een covid test op je doet en die is positief en hij zegt dat je covid hebt dan kun je bijvoorbeeld opzoeken of die test betrouwbaar is en dus of het bewijs voor zijn stelling klopt, daarin is zijn status als arts geen argument.