MuscleMeat

corpaul's trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
yep, die zijn het. voelde vrij veel druk op m'n elleboog bij het rollen, denk dat ik andere triceps oefeningen toch prettiger vind

Wat een oefening en lijkt me nou niet echt een killer voor de triceps vooral omdat je niet echt scharniert vanuit 1punt zodat de spanning op de triceps blijft. Imo zijn skullcrushers etc veel beter

Wat een oefening en lijkt me nou niet echt een killer voor de triceps vooral omdat je niet echt scharniert vanuit 1punt zodat de spanning op de triceps blijft. Imo zijn skullcrushers etc veel beter

Ik verkies nog overhead extensions boven de skullcrushers omdat je daarbij een nog langere ROM maakt en een constante spanning op je triceps houd.

Maar blijven variëren is imo de key :thumbs:

Dan moet je hem eens wat setjes proberen met een aanzienlijk gewicht.
Ik zeg niet dat ze beter zijn dan skullcrushers, maar het kan wel een killer zijn hoor.
Spanning op de triceps houden is boldybuildert taal. ;)

Ik verkies nog overhead extensions boven de skullcrushers omdat je daarbij een nog langere ROM maakt en een constante spanning op je triceps houd.

Maar blijven variëren is imo de key :thumbs:
Dat is een totaal andere soort oefening voor je triceps vanwege de stand van je bovenarmen. ;)

---------- Toegevoegd om 15:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:22 ----------

Nog iets gevonden in DrStrong zijn log.

mooi stukje hum
de oef is een beetje typisch
maar goed - we gaan hem eens proberen
het ging er bij mij om de elleboog er niet onder lijdt
je kan deze oef snel verkeerd doen

mooi stukje hum
de oef is een beetje typisch
maar goed - we gaan hem eens proberen
het ging er bij mij om de elleboog er niet onder lijdt
je kan deze oef snel verkeerd doen
Ik zal 'm straks ook eens voorzichtig proberen.
Als iets de elleboog zwaar belast kan ik hem op dit moment niet doen vanwege pijn, dus da's dan misschien een soort van indicatie... :o

Dan moet je hem eens wat setjes proberen met een aanzienlijk gewicht.
Ik zeg niet dat ze beter zijn dan skullcrushers, maar het kan wel een killer zijn hoor.
Spanning op de triceps houden is boldybuildert taal. ;)

Dat is een totaal andere soort oefening voor je triceps vanwege de stand van je bovenarmen. ;)

---------- Toegevoegd om 15:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:22 ----------

Nog iets gevonden in DrStrong zijn log.

Ben ik niet helemaal met je eens dat het bodybuildertaal is ik ben er ondertussen wel achter wat goed voor mijn triceps is. Spanning houden voorheen smeet ik ook keihard maar dat hielp voor geen ruk en daarom liepen ze hard achter en sinds ik oefeningen zoals extensions, crushers etc gecontroleerd doe merk ik meer explosiviteit met het close grip benchen en met pushpressen en military press en faal ik minder vaak op de lockout

****ing verkouden weer vandaag, twijfelde eigenlijk of ik naar de gym zou gaan... maar moest toch werkschoenen kopen voor strongmantraining zaterdag (wel zo prettig als er een stone op je tenen dondert) dus toch maar gegaan. Uiteindelijk weer prima training gepakt, DL PR en wat andere leuke meuk.

Deadlift
8x100kg
5x140kg
3x180kg
1x200kg
1x220kg jeuj
Fx220kg iets te enthousiast :D
3x180kg
3x180kg
3x180kg
Die 220kg was een gevecht, legde hem te vroeg op m'n bovenbenen waardoor hij net boven de knie bleef liggen... maar kon hem uiteindelijk in 1x locken, dus dat was eigenlijk wel vaag. Die setjes met 180kg heb ik erna nog gedaan omdat ik nog eigenlijk zat over had (vandaar ook die 2e poging op de 220).

Frontsquats
3x100kg
3x100kg
3x100kg
3x110kg
3x110kg
3x110kg
Gingen lekker, betere halter gepakt deze keer en die bleef wel normaal liggen.

Squats
5x100kg
5x110kg
5x120kg
en vond het squatten hier wel mooi geweest.

Pullthroughs
10x80kg (FB)
10x80kg
10x80kg

Cardio
5 mins crosstrainer, had geen zin meer en pijn in m'n reet en poten :)

Ik vraag me af of dit verstandig was met het oog op m'n strongmantraining zaterdag maar we zullen het zien :roflol:

oja alles zonder riem natuurlijk :cool:

mooie training weer paultje.
dus de 230 zou er nu wel in moeten zitten?minimaal!
?

Lol'd Deadlift + FSQ + Squat in 1 training, m'n top 3 fav. oefeningen. :p

GZ met je PR. Pff je gaat me zo nog voorbij op de DL:p.

Belachelijk sterke training weer!

Ik train al 4 jaar en je deadlift al veel meer dan ik :roflol:

Laatst bewerkt:
big weights bro, f*cking big weights ...

thx heren! en @Gast 166060 over die DL heb ik idd nooit wat te klagen gehad :)

Terug
Naar boven