Helaas is daar geen ruimte voor binnen de stikstofnorm.Hier ram je dan ook noodhospitaals voor uit de grond
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Helaas is daar geen ruimte voor binnen de stikstofnorm.Hier ram je dan ook noodhospitaals voor uit de grond
Die vorige zomer al geïmplementeerd had moeten worden.. we lopen achter de feiten aan, terwijl de plannen al klaar liggen voor noodhospitaals.Dat zou zeker een alternatieve oplossing kunnen zijn.
Je denkt toch niet dat ik van plan ben om subject in een medicijn-onderzoek te worden puur uit solidariteit?De groep die niet wilt, dat is erg vervelend en niet solidair.
Volgens mij krijgt maar maximaal 10% van de bevolking griep per seizoen, dan kan 1 seizoen overslaan de extra sterft van de kwetsbaren toch niet compenseren.Volgens Appie Osterhaus wel aangezien dit jaar niemand immuniteit heeft opgebouwd tegen de griep waardoor die volgend jaar extra hard zal toeslaan![]()
Afgelopen zomer was het wereldwijd zo goed als onder controle, wellicht had men goede hoop dat het zo bleef en dat er eerder vaccins waren. Geen idee. Maar achteraf is mooi wonen en met 17 miljoen virologen kunnen we het wel oplossen.Die vorige zomer al geïmplementeerd had moeten worden.. we lopen achter de feiten aan, terwijl de plannen al klaar liggen voor noodhospitaals.
Waarom denk je dat we in een medicijn-onderzoek zitten dan?Je denkt toch niet dat ik van plan ben om subject in een medicijn-onderzoek te worden puur uit solidariteit?
Ik weet het toch ook niet, vond het wel een grappige opmerking van Appie.Volgens mij krijgt maar maximaal 10% van de bevolking griep per seizoen, dan kan 1 seizoen overslaan de extra sterft van de kwetsbaren toch niet compenseren.
(specifieke) Immuniteit voor coronavirussen werkte ook maar 1-2 jaar las ik eens ergens. (vanuit geheugencellen)De fluctuaties bij griep komt door de vele varianten die afwisselend opduiken voor zover ik begrepen heb zal dit met corona niet (in die mate) gaan gebeuren.
Ja dat ook maar ik bedoel niet perse direct dit of volgend jaar. Of anders dat het nu zo erg is dat in een hypothethisch scenario zonder corona we hetzelfde rampscenario hadden gehad met influenza.Een zware griepgolf dit jaar of volgend jaar kan toch haast niet met zo belastende zijn als de laatste zware griepgolf (seizoen ‘17-‘18 uit mijn hoofd) aangezien de heel kwetsbare patiënten nu al zijn overleden.
Ik denk dat er genoeg VWO'ers die net hun diploma hebbben gehaald wel willen werken voor 70k per jaar (+ een dik betaalde spoedopleiding) en een uitstekende pluspunt op je CV omdat je geholpen hebt in de crisis.Met alleen werklozen opleiden kom je er niet. Je hebt geen idee of die mensen uberhaupt wel capabel zijn om op de IC te werken.
Ik vraag me trouwens toch af in hoeverre dit kan hoor. De coronapatienten op ICs hebben natuurlijk veel comorbiditeiten die je ook moet (mee-)behandelen. Dan moet je misschien alsnog al die kennis die normaal al nodig is hebben. Misschien kan het wel grotendeels hoor, maar dacht hier nog aan. Zal het eens navragen als het daarvoor vereiste sociaal contact weer toegestaan is.Deze discussie is hier inmiddels al een paar keer gevoerd.
Je maakt een spoedopleiding voor corona verpleegkundige. Het enige dat je behandeld zijn dus corona patiënten. Hier ram je dan ook noodhospitaals voor uit de grond zodat de normale gezondheidszorg niet meer extra belast wordt. Ziekenhuizen zijn dan dus vrij van corona patiënten.
Ja waar blijft mijn salaris trouwens? Hebben jullie al wat ontvangen?met 17 miljoen virologen kunnen we het wel oplossen.

Voor 70k wil ik dit ook wel gaan doen hoorIk denk dat er genoeg VWO'ers die net hun diploma hebbben gehaald wel willen werken voor 70k per jaar (+ een dik betaalde spoedopleiding) en een uitstekende pluspunt op je CV omdat je geholpen hebt in de crisis.
Je moet ze er gewoon goed voor betalen. Alles is goedkoper dan de 50 miljard die we hebben verbrand afgelopen jaar.
Geld is dus echt totaal niet de issue hier.
Omdat alle vaccins die momenteel beschikbaar zijn onder een voorlopige voorziening zijn goedgekeurd. Dit betekent dat ze doordat wij in een 'noodsituatie' zitten versneld op extreem grote schaal mogen worden gebruikt. Dat neemt niet weg dat de laatste fase van een normaal onderzoek nog altijd gaande is, welke tot (iirc) december 2023 zal duren. De enige afweging die men momenteel maakt is of de gevolgen van een infectie zwaarder wegen dan de mogelijke bijwerkingen van het middel.Waarom denk je dat we in een medicijn-onderzoek zitten dan?
Ik zou het dan eerder voor de parttimers in de zorg aantrekkelijker maken om fulltime te gaan werken ipv mensen na een korte cursus het werk te laten doen.Ik denk dat er genoeg VWO'ers die net hun diploma hebbben gehaald wel willen werken voor 70k per jaar (+ een dik betaalde spoedopleiding) en een uitstekende pluspunt op je CV omdat je geholpen hebt in de crisis.
Je moet ze er gewoon goed voor betalen. Alles is goedkoper dan de 50 miljard die we hebben verbrand afgelopen jaar.
Geld is dus echt totaal niet de issue hier.
Kan ook.Ik zou het dan eerder voor de parttimers in de zorg aantrekkelijker maken on fulltime te gaan werken ipv een mensen na een korte cursus het werk te laten doen.
Dit.Deze discussie is hier inmiddels al een paar keer gevoerd.
Je maakt een spoedopleiding voor corona verpleegkundige. Het enige dat je behandeld zijn dus corona patiënten. Hier ram je dan ook noodhospitaals voor uit de grond zodat de normale gezondheidszorg niet meer extra belast wordt. Ziekenhuizen zijn dan dus vrij van corona patiënten.
Ik denk dat er wat context mist. Zodra phase 3 is afgerond gaan we naar phase 4 waar (wat standaard procedure is) veiligheid wordt gemonitord nadat een vaccinatie op de markt wordt losgelaten.Omdat alle vaccins die momenteel beschikbaar zijn onder een voorlopige voorziening zijn goedgekeurd. Dit betekent dat ze doordat wij in een 'noodsituatie' zitten versneld op extreem grote schaal mogen worden gebruikt. Dat neemt niet weg dat de laatste fase van een normaal onderzoek nog altijd gaande is, welke tot (iirc) december 2023 zal duren. De enige afweging die men momenteel maakt is of de gevolgen van een infectie zwaarder wegen dan de mogelijke bijwerkingen van het middel.
Dit.
En in 2015 hadden we nog de dubbele IC capaciteit. Waar is al dat personeel naartoe dan? Salarissen verhogen en terughalen die mensen.
Het punt is dat fase 3 normaal veel langer duurt, vandaar in dit geval de voorlopige goedkeuring. Wat je eigenlijk doet is naar een autodealer gaan en na een rondje over de parkeerplaats besluiten dat je de auto koopt.Ik denk dat er wat context mist. Zodra phase 3 is afgerond gaan we naar phase 4 waar (wat standaard procedure is) veiligheid wordt gemonitord nadat een vaccinatie op de markt wordt losgelaten.