XXL Nutrition

COVID 19 vaccinatiepaspoort

Mij gaat het er niet eens om of het wel of niet veilig zou zijn.
Dat het veilig is geloof ik verder wel.

Mij gaat het om het principe... alles alle oudjes/ risicogroepen gevaccineerd zijn heb je geen overvolle IC's meer.
Vervolgens zijn er daarna nog steeds maatregelen en moeten ook jongeren zich laten vaccineren.
Als we dan direct terug naar normaal zouden gaan wil ik me best laten prikken. Dat dit aankomende jaren waarschijnlijk niet terugkomt, zelfs als je je wel laat vaccineren
doet mij denken waarom zou ik dan een vaccin nemen..

Ik ben ook niet eens perse tegen een vaccinatiebewijs maar dan moet het wel voor een ziekte zijn die oprecht erg is.
Als het oprecht erg was stonden de meeste mensen wel in de rij voor een vaccin (buiten wat religie en completgekkies om).
Ik denk niet dat men de beste vaccinatiestrategie toepast, maar met de beperkte leveringen van verschillende leveranciers voor verschillende doelgroepen geloof ik wel dat men zoveel groepen tegelijk probeert te bereiken.

Direct terug naar normaal, dit zal geen jaren duren zoalsje schetst maar zodra er een goede vaccinatiegraad is.
Waarom je dan een vaccin moet nemen? Ten eerste niks moet, eerste doel is natuurlijk dat mensen niet of veel minder ernstig ziek worden en dus de zorg ontlasten om zo de reguliere zorg door te kunnen laten gaan.
Als je het niet voor jezelf doet, doe je het voor je omgeving. Er zijn immers ook mensen die NIET gevaccineerd kunnen worden. De groep die niet wilt, dat is erg vervelend en niet solidair.

Wanneer bij jou of je ouders volgende week darmkanker ontdekt wordt wil je dat dat zo snel mogelijk behandeld wordt, en niet tot de conclusie komen dat de MDL afdeling gesloten is.

Waar men op hoopte en nu ook lijkt te gebeuren is dat het vaccin zorgt dat de verspreiding van het virus wordt tegengegaan. Israël (en ook de UK) loopt erg voor heeft een goede vaccinatie graad en studies laten zien dat infecties (asymptomatisch & symptomatisch) met 90% verminderd.
Aantal ernstige gevallen en sterfgevallen dalen gewoon gigantisch.

Dat mensen niet in de rij wachten (of het niet van de daken schreeuwen) heeft denk ik toch wel te maken met
  1. Beschikbaarheid van de vaccins
  2. Je krijgt een oproep, je kan niet zomaar naar de GGD of de huisarts wanneer het je uitkomt.
  3. Er is denk ik wel een vorm van "schaamte", er is best een verdeeldheid die komt denk ik door het algemene coronabeleid wat wordt gevoerd en een grote groep die het daar niet mee eens is, om wat voor (terechte/onterechte) reden dan ook.
  4. Men wil geen discussie met mensen die geen vaccin willen.
    Het beeld wat ik persoonlijk heb is dat deze mensen in het algemeen sowieso tegen alle overheidsbemoeienis zijn, maar vrij overtuigend kunnen/willen zijn in hun "gelijk" naar hun omgeving wat resulteert in mensen aan het twijfelen gaan en niet gevaccineerd willen worden.
  5. Er wordt veel desinformatie verspreid, veel van deze informatie kan plausibel overkomen waar Henk&Ingrid dus "intrappen"

Ik denk niet dat men de beste vaccinatiestrategie toepast, maar met de beperkte leveringen van verschillende leveranciers voor verschillende doelgroepen geloof ik wel dat men zoveel groepen tegelijk probeert te bereiken.

Direct terug naar normaal, dit zal geen jaren duren zoalsje schetst maar zodra er een goede vaccinatiegraad is.
Waarom je dan een vaccin moet nemen? Ten eerste niks moet, eerste doel is natuurlijk dat mensen niet of veel minder ernstig ziek worden en dus de zorg ontlasten om zo de reguliere zorg door te kunnen laten gaan.
Als je het niet voor jezelf doet, doe je het voor je omgeving. Er zijn immers ook mensen die NIET gevaccineerd kunnen worden. De groep die niet wilt, dat is erg vervelend en niet solidair.

Wanneer bij jou of je ouders volgende week darmkanker ontdekt wordt wil je dat dat zo snel mogelijk behandeld wordt, en niet tot de conclusie komen dat de MDL afdeling gesloten is.

Waar men op hoopte en nu ook lijkt te gebeuren is dat het vaccin zorgt dat de verspreiding van het virus wordt tegengegaan. Israël (en ook de UK) loopt erg voor heeft een goede vaccinatie graad en studies laten zien dat infecties (asymptomatisch & symptomatisch) met 90% verminderd.
Aantal ernstige gevallen en sterfgevallen dalen gewoon gigantisch.

Dat mensen niet in de rij wachten (of het niet van de daken schreeuwen) heeft denk ik toch wel te maken met
  1. Beschikbaarheid van de vaccins
  2. Je krijgt een oproep, je kan niet zomaar naar de GGD of de huisarts wanneer het je uitkomt.
  3. Er is denk ik wel een vorm van "schaamte", er is best een verdeeldheid die komt denk ik door het algemene coronabeleid wat wordt gevoerd en een grote groep die het daar niet mee eens is, om wat voor (terechte/onterechte) reden dan ook.
  4. Men wil geen discussie met mensen die geen vaccin willen.
    Het beeld wat ik persoonlijk heb is dat deze mensen in het algemeen sowieso tegen alle overheidsbemoeienis zijn, maar vrij overtuigend kunnen/willen zijn in hun "gelijk" naar hun omgeving wat resulteert in mensen aan het twijfelen gaan en niet gevaccineerd willen worden.
  5. Er wordt veel desinformatie verspreid, veel van deze informatie kan plausibel overkomen waar Henk&Ingrid dus "intrappen"
Hoeveel mensen zijn er inmiddels in opleiding die een spoedcursus volgen om op de IC aan de slag te gaan?

Dat is natuurlijk onzin. Als je straks op een normale manier aan de maatschappij wil deelnemen zul je wel moeten vaccineren of om de haverklap testen.
Ze hebben nu al een jaar de tijd gehad om de IC op te schalen en dat is niet gebeurd. Omdat ze dat niet gedaan hebben kunnen wij straks allemaal alleen met een vaccinatiepaspoort normaal aan de maatschappij deelnemen.

Dat is natuurlijk onzin. Als je straks op een normale manier aan de maatschappij wil deelnemen zul je wel moeten vaccineren of om de haverklap testen.
Zoals de Jonge het zei: "Van ons hoef je niet naar een festival".
Dat we dit nog pikken met z'n allen..

Hoeveel mensen zijn er inmiddels in opleiding die een spoedcursus volgen om op de IC aan de slag te gaan?
Wat heeft dat direct met de “noodzaak” tot vaccinatie te maken. Had het Deltaplan ook niet uitgevoerd hoeven te worden als er verplichte zwemlessen in open water waren geweest?

Volgens Hugo zou elke Nederlander in juli al ten minste één prik kunnen hebben gehad als ze dat willen. Dan zou je dus in augustus / september volledig terug kunnen gaan naar normaal. Als dat zo zou zijn neem ik direct een prik hoor.

maar dat gebeurd niet dus neem dan ook geen prik. Ga geen prik nemen en dan alsnog maanden / jaren met mondkapjes lopen, 1,5 M afstand houden en testen

Ze hebben nu al een jaar de tijd gehad om de IC op te schalen en dat is niet gebeurd. Omdat ze dat niet gedaan hebben kunnen wij straks allemaal alleen met een vaccinatiepaspoort normaal aan de maatschappij deelnemen.
Een individu heeft nog nooit deel moeten nemen aan een vaccinatieprogramma, maar als iedereen de BMR en DKTP prikken zou weigeren was er ook een reactie met beperkingen gekomen vanuit de overheid.

Wat heeft dat direct met de “noodzaak” tot vaccinatie te maken. Had het Deltaplan ook niet uitgevoerd hoeven te worden als er verplichte zwemlessen in open water waren geweest?
Als je nog steeds als argument geeft dat het probleem de zorg is. Dan zou je toch verwachten dat er massaal word ingezet op de IC opschalen.
Of denk je dat het goedkoper is om iedereen maar te laten testen? Dus je bent 'ziek' tot het tegendeel is bewezen maatschappij.

Als je nog steeds als argument geeft dat het probleem de zorg is. Dan zou je toch verwachten dat er massaal word ingezet op de IC opschalen.
Of denk je dat het goedkoper is om iedereen maar te laten testen? Dus je bent 'ziek' tot het tegendeel is bewezen maatschappij.
Simpelweg wat opschalen zet geen zoden aan de dijk. Zelfs een vervijfvoudigding brengt ons pas op het niveau van Duitsland en daar is de samenleving ook niet vrij van beperkende maatregelen.
Oeverloos blijven testen is ook geen oplossing en dat is ook niet nodig, zodra de risicogroepen zijn gevaccineerd moet alles vrij snel weer open kunnen.

Simpelweg wat opschalen zet geen zoden aan de dijk. Zelfs een vervijfvoudigding brengt ons pas op het niveau van Duitsland en daar is de samenleving ook niet vrij van beperkende maatregelen.
Oeverloos blijven testen is ook geen oplossing en dat is ook niet nodig, zodra de risicogroepen zijn gevaccineerd moet alles vrij snel weer open kunnen.
Volgens het RIVM valt 2% van de Nederlanders in het risico gebied voor covid. Dat zijn 350.000 mensen. Ofwel 700.000 prikken.
Dat moet toch binnen de kortste keren wel zijn gelukt zou je denken.

Volgens het RIVM valt 2% van de Nederlanders in het risico gebied voor covid. Dat zijn 350.000 mensen. Ofwel 700.000 prikken.
Dat moet toch binnen de kortste keren wel zijn gelukt zou je denken.
Hoe kom je aan dat getal, daar klopt helemaal niets van.

Zijn ze er nu al uit of dat daadwerkelijke klinische infecties of slechts positieve pcr-testen zijn? En (dus) of een gevaccineerd persoon (in de regel) nog anderen ziek kan maken?

Dan hebben we over een tijdje 5000 IC medewerkers (we gaan er voor het gemak er maar van uit ook de bedden), en een goede vaccinatiegraad, wat gaan deze 5000 mensen dan doen?

Eens, je bent enigzins verplicht om te vaccineren, alternatief is doorleven met de beperkingen die we hebben met wat lucht om te leven in de zomer/najaar en opgesloten zitten in de winter/voorjaar.

Volgens Hugo zou elke Nederlander in juli al ten minste één prik kunnen hebben gehad als ze dat willen. Dan zou je dus in augustus / september volledig terug kunnen gaan naar normaal. Als dat zo zou zijn neem ik direct een prik hoor.

maar dat gebeurd niet dus neem dan ook geen prik. Ga geen prik nemen en dan alsnog maanden / jaren met mondkapjes lopen, 1,5 M afstand houden en testen
Hoezo denk je dat dat niet gebeurt? Dat is wel het streven. Er is nog volop onderzoek gaande naar de bescherming (hoe lang/ben je nog besmettelijk etc) die het vaccin bied. Zoals ik al net zei, het eerste doel van het vaccin was dat de gevaccineerde persoon niet op de IC terecht komt.

Er zijn landen die ruimer in de zorg zitten en alsnog overlopen. Verder is testen nog altijd goedkoper dan FTE's, gebouwen, apparatuur en infrastructuur te bouwen. Op dit moment is dit een goede oplossing, de verwachtingen zijn dat na vaccinatie covid controleerbaar is en je dus niet of veel minder ernstig ziektbeeld zal hebben.
Het is niet alleen de IC, de meeste mensen van de IC hebben nog een lange revalidatietraject te ondergaan. Een ander deel eindigt in de oven of onder de grond.

Zijn ze er nu al uit of dat daadwerkelijke klinische infecties of slechts positieve pcr-testen zijn? En (dus) of een gevaccineerd persoon (in de regel) nog anderen ziek kan maken?
Denk dat je vraag niet helemaal klopt maar een PCR test is niet meer dan een vasstelling dat je een pre- of asymptomische besmet bent op het moment van testen.
Je hebt niet heel mijn tekst gelezend denk ik maar of een gavaccineerd persoon nog iemand anders ziek kan maken moet nu blijken.
Onderzoeksdata uit Israël laat zien dat infecties (asymptomatisch & symptomatisch) met 90% verminderd.

Hoezo denk je dat dat niet gebeurt? Dat is wel het streven. Er is nog volop onderzoek gaande naar de bescherming (hoe lang/ben je nog besmettelijk etc) die het vaccin bied. Zoals ik al net zei, het eerste doel van het vaccin was dat de gevaccineerde persoon niet op de IC terecht komt.
Als we na genoeg vaccinatiegraad (70%) dus niet eens de volle 100 weer terug naar normaal zouden gaan zou er geen vaccinatiebewijs/ testbewijs hoeven komen.
Want tegen de tijd dat dat wordt ingezet zouden we al bijna weer naar normaal kunnen.
Als dat oprecht het streven is zou dat ook wel in een routekaart naar voren komen of uberhaupt benoemd worden. Het enige wat wordt benoemd is dat er versoepelingen komen.
Beetje naïef denk ik om te geloven dat we in het najaar terug naar normaal zijn.
Zolang ze niet zeggen dat we 100% terug naar normaal gaan (dus niet versoepelingen... nee echt 100% terug naar normaal zonder kapjes, 1,5m, testen etc) nadat we een prik hebben gehad neem ik er niet één. Is voor mij een principekwestie, dat is voor mij de voorwaarde.

Mooi om te zien hoe ze in China met zoveel man BINNEN bij elkaar zitten.
🤣
Wel met een mondkapje natuurlijk
2020-05-21T000000Z_821100797_RC2WSG9036SI_RTRMADP_3_CHINA-PARLIAMENT-400x267.jpg

Een individu heeft nog nooit deel moeten nemen aan een vaccinatieprogramma, maar als iedereen de BMR en DKTP prikken zou weigeren was er ook een reactie met beperkingen gekomen vanuit de overheid.
Ook vanuit het volk, dat gebeurde al. We noemden weigeraars vaccinatiegekkies en wilden niet dat hun kinderen nog binnen mochten op de KDV's en scholen waar onze kinderen opzaten. We vroegen eigenlijk om een vaccinatiepaspoort met daaraan gelinkte privileges.

Denk dat je vraag niet helemaal klopt maar een PCR test is niet meer dan een vasstelling dat je een pre- of asymptomische besmet bent op het moment van testen.
Mijn vraag klopt. Wat je hier uitlegt is juist precies waarom ik de vraag stel.
Je hebt niet heel mijn tekst gelezend denk ik maar of een gavaccineerd persoon nog iemand anders ziek kan maken moet nu blijken.
Jawel en daaruit werd me dit niet duidelijk. Je zei dat waar men op hoopte nu lijkt te gebeuren en ik vroeg me af of je daarmee ook dit gegeven bedoelde.

Zou met 90% effectiviteit denken van wel, hoewel er altijd uitzonderingen blijven.

Dan hebben we over een tijdje 5000 IC medewerkers (we gaan er voor het gemak er maar van uit ook de bedden), en een goede vaccinatiegraad, wat gaan deze 5000 mensen dan doen?
Coronacrisis heeft er wel best wat gemotiveerd tot die opleiding. 5000 is natuurlijk overdreven, zeker wanneer alle oudjes gevaccineerd zijn, maar dat het er sowieso meer moeten zijn dan we hebben is toch wel duidelijk.

En opdat ze zich niet gaan vervelen zou een deel flexibel inzetbaar kunnen zijn voor in de verkoudheidsseizoenen? Of wellicht dat algemene verpleegkundigen er tijdens die drukte specifieke bij-taken krijgen, of andersom dat er seizoens-ICers zijn en zij in de zomer naar gewone of andere verpleegkundigheid terugvallen. Weet niet in hoeverre dat medisch uitvoerbaar is maar als de middelen er zijn is het geen rocket science om die te organiseren.

Misschien is het ook wel wijs om een oplossing te hebben voor de volgende epidemie of voor wanneer er een ziekte komt die echt iedereen ernstig ziek maakt. Bleek in rapporten van voorgaande jaren toch al dat we daar helemaal niet op voorbereid zijn. Reserve/Oproep ICers, defensie, whatever.

Met de huidige capaciteit moeten we eigenlijk elk verkoudheidsseizoen in lockdown. Of de populatie niet verder laten groeien? :eek:

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven