Ik denk niet dat men de beste vaccinatiestrategie toepast, maar met de beperkte leveringen van verschillende leveranciers voor verschillende doelgroepen geloof ik wel dat men zoveel groepen tegelijk probeert te bereiken.Mij gaat het er niet eens om of het wel of niet veilig zou zijn.
Dat het veilig is geloof ik verder wel.
Mij gaat het om het principe... alles alle oudjes/ risicogroepen gevaccineerd zijn heb je geen overvolle IC's meer.
Vervolgens zijn er daarna nog steeds maatregelen en moeten ook jongeren zich laten vaccineren.
Als we dan direct terug naar normaal zouden gaan wil ik me best laten prikken. Dat dit aankomende jaren waarschijnlijk niet terugkomt, zelfs als je je wel laat vaccineren
doet mij denken waarom zou ik dan een vaccin nemen..
Ik ben ook niet eens perse tegen een vaccinatiebewijs maar dan moet het wel voor een ziekte zijn die oprecht erg is.
Als het oprecht erg was stonden de meeste mensen wel in de rij voor een vaccin (buiten wat religie en completgekkies om).
Direct terug naar normaal, dit zal geen jaren duren zoalsje schetst maar zodra er een goede vaccinatiegraad is.
Waarom je dan een vaccin moet nemen? Ten eerste niks moet, eerste doel is natuurlijk dat mensen niet of veel minder ernstig ziek worden en dus de zorg ontlasten om zo de reguliere zorg door te kunnen laten gaan.
Als je het niet voor jezelf doet, doe je het voor je omgeving. Er zijn immers ook mensen die NIET gevaccineerd kunnen worden. De groep die niet wilt, dat is erg vervelend en niet solidair.
Wanneer bij jou of je ouders volgende week darmkanker ontdekt wordt wil je dat dat zo snel mogelijk behandeld wordt, en niet tot de conclusie komen dat de MDL afdeling gesloten is.
Waar men op hoopte en nu ook lijkt te gebeuren is dat het vaccin zorgt dat de verspreiding van het virus wordt tegengegaan. Israël (en ook de UK) loopt erg voor heeft een goede vaccinatie graad en studies laten zien dat infecties (asymptomatisch & symptomatisch) met 90% verminderd.
Aantal ernstige gevallen en sterfgevallen dalen gewoon gigantisch.
Dat mensen niet in de rij wachten (of het niet van de daken schreeuwen) heeft denk ik toch wel te maken met
- Beschikbaarheid van de vaccins
- Je krijgt een oproep, je kan niet zomaar naar de GGD of de huisarts wanneer het je uitkomt.
- Er is denk ik wel een vorm van "schaamte", er is best een verdeeldheid die komt denk ik door het algemene coronabeleid wat wordt gevoerd en een grote groep die het daar niet mee eens is, om wat voor (terechte/onterechte) reden dan ook.
- Men wil geen discussie met mensen die geen vaccin willen.
Het beeld wat ik persoonlijk heb is dat deze mensen in het algemeen sowieso tegen alle overheidsbemoeienis zijn, maar vrij overtuigend kunnen/willen zijn in hun "gelijk" naar hun omgeving wat resulteert in mensen aan het twijfelen gaan en niet gevaccineerd willen worden. - Er wordt veel desinformatie verspreid, veel van deze informatie kan plausibel overkomen waar Henk&Ingrid dus "intrappen"