AndroidHealthClinic

Bezoekers in dit topic

Friso_HK

Novice
Lid geworden
2 aug 2017
Berichten
17
Waardering
1
Lengte
1m78
Massa
75kg
Vetpercentage
14%
Beste Pompers,

Ik ga deze zomer uiteraard weer cutten. Dit is mijn 2e cut die ik ga doen en hoop een betere als vorig jaar (zoveel spierverlies..), hierom ga ik ook even iets eerder beginnen met cutten. Ik heb wel een paar vragen die ik beantwoord hoop te krijgen.

Wat informatie:
Leeftijd: 17 (Over 3 maanden 18)
Lengte: 180 cm
Huidig gewicht: 89 kg
Geslacht: Man

Ik eet nu z'n 3500 calorieën nodig en ik heb ongeveer 2700-2800 kcal nodig wil ik op gewicht blijven. Mijn doel is om op 2200 kcal te komen.

Een van mijn vragen is: Hoe kom ik er achter wat mijn beste verhouding is tussen koolhydraten, vet en eiwitten. Ik zit nu (bulk) 50-20-30 (kve). Deze verhouding heb ik ooit op internet gevonden. Maar zijn hier standaard verhoudingen voor of kom je daar verloop van tijd zelf achter? Welke verhoudingen gebruiken jullie met de bulk en de cut?

Mijn andere vraag: Ik ben van plan om van 3500 kcal in 3 weken naar 2750 kcal te gaan, daarna 100 kcal per week te doen tot 2200 kcal. Als ik straks op 2200 kcal zit ook weer iets naar boven gaan met mijn kcal?

Ik hoop dat ik jullie het een beetje duidelijk vinden!

Met vriendelijke groet,
Friso Kort
 
Sticky - Geupdatet excel voedingsschema
Hier staat wat meer info over voeding.

Gebruik geen percentages maar Over het algemeen wordt de volgende richtlijn aangehouden:

2-2,5 gr eiwit per kgg lichaamsgewicht
minimaal 1 gr (goede) vetten per kg lichaamsgewicht
de rest van je benodigde calorieen kan je uit je koolhydraten halen

Wat betreft je tweede opmerking. Je kan in een paar stappen naar je onderhoud gaan. Kijk dan eerst of je stabiel blijft op die 2750 kcal. Kan best zij omdat je gebulkt hebt en dus spiermassa bent aangekomen dat je onderhoud wat hoger ligt. Als je dan je onderhoud weet kan je in stappen van 200 kcal wel verlagen. Dan in de gaten houden hoeveel je afvalt. Zorg dat het niet te snel gaat. Val je 0,3-0,5 kg per week af op bijvoorbeeld 2400 kcal dan zou ik niet verder verlagen. Maar pas weer verlagen als je niet meer afvalt. Zo kan je in ieder geval zo lang mogelijk wat meer blijven eten.
Mogelijk anders eerst nog wat cardio toevoegen voordat je verder gaat verlagen.
 
Back
Naar boven