Fitness Seller

Contest Log Cut With Me If You Want To Live (Cutten met K82)

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
Hoe is je split eigenlijk en maak je nog vooruitgang qua kracht?
Doe je ook elke sessie “hetzelfde rondje” dus standaard beginnen bv bij bench / incline / flys / shoulder press etc of varieert dit?
Split gaat goed en kracht neemt gek genoeg toe. Veel dikkere pomp trouwens dan met powerlift setjes, wel logisch maar eigenlijk ook veel lekkerder die langere setjes. Ik push mezelf ook meer om toch nog een extra rep eruit te drukken.

Volgorde is inderdaad wel altijd hetzelfde, dit kan ik natuurlijk gaan variëren om de prikkel weer te verversen.
Ik denk er trouwens ook over om een aantal weken geen flat Bench te doen maar incline, even bedenken of dit logisch is of effectief.

Volg

• Bicep
Waarderingen: K82
Volgorde is inderdaad wel altijd hetzelfde,
Dit altijd blijven doen zodat je data accuraat is. Starten of eindigen met een oefening maakt behoorlijk wat verschil uit, bij mensen waar dit niet zo is trainen verre van intensief
dit kan ik natuurlijk gaan variëren om de prikkel weer te verversen.
Prikkel geef je dmv intensiviteit, “shock the muscle” is een onzin verhaal dus. Doe oefeningen die jij goed voelt/kan doen en doe deze voor jaren aan een stuk. Ondertussen moet je er sterker in worden.

Zou zelf overigens altijd starten met een incline op push dag aangezien upperchest bij iedereen achterblijft. 1 incline press, 1 flat press en 1 fly variant en bent er al, shoulder press en eventueel side raise of doe dit met pull net wat je voorkeur heeft en eindig push met tricep of eventueel biceps als je dag later geen pull sessie hebt.

Split gaat goed en kracht neemt gek genoeg toe. Veel dikkere pomp trouwens dan met powerlift setjes, wel logisch maar eigenlijk ook veel lekkerder die langere setjes. Ik push mezelf ook meer om toch nog een extra rep eruit te drukken.

Volgorde is inderdaad wel altijd hetzelfde, dit kan ik natuurlijk gaan variëren om de prikkel weer te verversen.
Ik denk er trouwens ook over om een aantal weken geen flat Bench te doen maar incline, even bedenken of dit logisch is of effectief.
Zorg eerst dat je lang lol erin houdt. Als je alles meteen als een autist probeert te doen is de kans aanwezig dat het je gaat tegenstaan. Dat hele strakke autistische moet erin groeien , dan hou je het het langste vol.
Plezier houden, intens trainen, eten goed tracken en dan kom je de eerste 1.5 jaar genoeg gains tegen. Bouw dit langzaam maar gestaag op.

Keertje wat anders proberen, een andere reprange of houding of uitvoering kan voor jou echt geen kwaad.
Keertje wat extra reps, een dropsetje. Ervaar en leer jezelf kennen en wat bij je past. Experimenteer .

Maar je voeding wel zo strak mogelijk houden, dat is waar je het meeste mee bereikt, en het snelste.

• Topic Starter Topic Starter
Dit altijd blijven doen zodat je data accuraat is. Starten of eindigen met een oefening maakt behoorlijk wat verschil uit, bij mensen waar dit niet zo is trainen verre van intensief

Prikkel geef je dmv intensiviteit, “shock the muscle” is een onzin verhaal dus. Doe oefeningen die jij goed voelt/kan doen en doe deze voor jaren aan een stuk. Ondertussen moet je er sterker in worden.

Zou zelf overigens altijd starten met een incline op push dag aangezien upperchest bij iedereen achterblijft. 1 incline press, 1 flat press en 1 fly variant en bent er al, shoulder press en eventueel side raise of doe dit met pull net wat je voorkeur heeft en eindig push met tricep of eventueel biceps als je dag later geen pull sessie hebt.
Ik doe eigenlijk een ub/lb.
Maandag upper
Dinsdag lower
Donderdag upper
Vrijdag lower

• Like
Waarderingen: AK
Ik doe eigenlijk een ub/lb.
Maandag upper
Dinsdag lower
Donderdag upper
Vrijdag lower
Het maakt in cut niet zoveel uit, op lagere reps heb je alleen meer aanslag op je gewrichten en pezen. Dus ben ik meer voorstander van high-reps in cut.
Je verliest het minst spiermassa door te trainen met gewichten. dus flinke trainingssessie in cut is niet erg, dan verbrand je ook meer Kcals. anders voordeel van high-reps is ook dat ik er goede pomp van krijg.

Het maakt in cut niet zoveel uit, op lagere reps heb je alleen meer aanslag op je gewrichten en pezen. Dus ben ik meer voorstander van high-reps in cut.
Je verliest het minst spiermassa door te trainen met gewichten. dus flinke trainingssessie in cut is niet erg, dan verbrand je ook meer Kcals. anders voordeel van high-reps is ook dat ik er goede pomp van krijg.
Dat laatste is misschien persoonlijk, ik krijg vaak de beste pomp van 5-8 langzame reps.

Probleem met dropsets etc is dat het heel moeilijk te loggen is en dus progressive overload te tracken. Rust je de ene keer 3 sec en sessie erop 10’sec kan dit al enorm verschil uitmaken in je logboek. Beetje hetzelfde als iemand die elke sessie verbeterd op alle oefeningen, dan weet je gewoon dat het ten koste gaat van uitvoering en jezelf gewoon saboteert.

Probleem met dropsets etc is dat het heel moeilijk te loggen is en dus progressive overload te tracken. Rust je de ene keer 3 sec en sessie erop 10’sec kan dit al enorm verschil uitmaken in je logboek. Beetje hetzelfde als iemand die elke sessie verbeterd op alle oefeningen, dan weet je gewoon dat het ten koste gaat van uitvoering en jezelf gewoon saboteert.
Yes mee eens maar ging in dit geval om pomp, mr82 moet natuurlijk wel zijn eigen programma volgen😁

• Like
Waarderingen: AK
#woarheddegijhetover ?

en stel je neemt teveel van een supplement....hoe kan je dan achterhalen om welk supplement teveel is en of het een combo is ..
zat even te zoeken op de site of er iets bestaat als een test , wat je lichaam tekort komt of juist zou moeten gebruiken, buiten de stomme bloedwaardes van de huisarts
Nu zijn mijn krampen minder...dus ik denk zelf dat ik wel de goede combo heb maar mijn aanhechting van biceps en schouders blijven wel pijnlijk en ik kan niet ver rekken. zoals met squaten...iets met de rotator en dan die stang draaien dat voel ik zo erg.
en ik denk dat aan die ..omdat ik weer oud ben...aderverkalking ...ja ik weet niet wat ik moet denken eigenlijk hihi.

Meeste plas je uit, zo oud ben je niet truttebel.
Collageenpoeder, Chrondoitine,MSM, Glucosamine werkt goed voor je pezen en aanhechtingen

Meeste plas je uit, zo oud ben je niet truttebel.
Collageenpoeder, Chrondoitine,MSM, Glucosamine werkt goed voor je pezen en aanhechtingen
Ik zou hier wel mee oppassen. Genoeg water oplosbare vitamines die bij bepaalde (multi)vits retarded hoog gedoseerd zijn en schade kunnen veroorzaken. B6 en zenuwschade o.a.

Ik zou hier wel mee oppassen. Genoeg water oplosbare vitamines die bij bepaalde (multi)vits retarded hoog gedoseerd zijn en schade kunnen veroorzaken. B6 en zenuwschade o.a.
Daarom kun je beter gericht suppleren. oa B-complex van Kruidvat zit maar 1mg B6 in. vaak zit er B6 verstopt in ZMA supps. goed etiketten lezen.
Een vitamine B6-tekort kan leiden tot een lagere vitamine C-serum, een verhoogde uitscheiding van calcium, zink en magnesium en een lagere koperopname

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven