XXL Nutrition

Cutting log-50 day clean challenge

JBass

Cool Novice
Waardering
5
Lengte
1m97
Massa
98kg
In dit topic wil mijn progressie en dagelijkse routine gaan bijhouden. Ook zal ik mijn dagelijkse trainingen en voeding hier gaan posten. Dit topic wil ik dus vooral gebruiken als stok achter de deur zodat het mij gaat lukken om 50 dagen lang clean te eten en geen alcohol te drinken. De laatste paar maanden heb ik wel gecut, maar wel nog 1 a 2 keer in de week gedronken en hier en daar weleens gecheat, mede hierdoor heb ik een soort van plateau bereikt naar mijn idee en dit wil ik doorbreken met een 50 day clean challenge.

Momenteel ben ik 7 maanden bezig en let ik 5 maand op mijn voeding. Ik kom van 108 kg en weeg nu 93 kg. Mijn vetpercentage weet ik niet precies en wil binnenkort dit even goed laten opmeten, op de sportschool waar ik sport hebben ze alleen een skere weegschaal die vp kan meten.

Sportroutine:
Maandag: Cardio(30 min) en Borst, triceps, schouders
Dinsdag: Cardio(30 min)
Woensdag: Benen, rug, biceps
Donderdag: Cardio(30 min)
Vrijdag: Cardio(30 min) en Borst, triceps, schouders
Zaterdag: Cardio(30 min)
Zondag: Benen, rug, biceps

Voeding over het algemeen:
2ywwu89.png

Natuurlijk varieer ik hier wel in en ik zal proberen elke dag een screenshot van myfitnesspal te uploaden.

Foto's:
awq8hj.png

1q5w77.png

Binnenkort meer foto's als ik fatsoenlijk licht heb weten te bemachtigen...

Zelf verwacht ik het meeste moeite als muzikant zijnde met het niet drinken, maar ik wil er echt 100% voor gaan.

O ja, tips en dergelijke zijn hartstikke welkom. De meeste informatie heb ik hier vandaan gehaald, maar er is verder niemand die mij corrigeert.

Naja, laten we dan maar beginnen.

Vandaag nog wezen hardlopen; 5km in 25 minuten.

succes

(veel) meer vet eten! Minstens 1g/kg lichaamsgewicht om precies te zijn.
Hoeveel zit je onder je onderhoud?

Wat is je onderhoud? Héél goed dat je clean gaat eten maar ik zou gewoon cleanbulken als ik van jou was, hoor.
Zoals hierboven ook al aangegeven zit je sowieso te laag in vetten, gooi er wat pindanoten tussen ofzo.

Wat je ook doet, succes ermee!

• Topic Starter Topic Starter
Vetten is inderdaad wel een ondergeschoven kindje, maar over het algemeen zit ik wel rond de 70 gram. Al zit het er ook nog vaak onder. In ieder geval een punt om op te letten.

Als giantpt mag geloven heb ik met een activiteitenfactor van 4 een onderhoud van 3712. Hmm, op deze manier lijkt het meer op een crashdiet. Ik begon met cutten op 2800 en dat ging tergend langzaam, dus wekelijks verder omlaag geschroefd.

Over een uurtje benen trainen...

---------- Post toegevoegd 12 May 2013 om 08:15 ----------

Ja over dat cleanbulken hoor ik meer mensen in mijn omgeving. Ik persoonlijk wilde alleen dat laatste restje buik eraf hebben, aangezien dat niet lijkt te verdwijnen.

Vetten is inderdaad wel een ondergeschoven kindje, maar over het algemeen zit ik wel rond de 70 gram. Al zit het er ook nog vaak onder. In ieder geval een punt om op te letten.

Als giantpt mag geloven heb ik met een activiteitenfactor van 4 een onderhoud van 3712. Hmm, op deze manier lijkt het meer op een crashdiet. Ik begon met cutten op 2800 en dat ging tergend langzaam, dus wekelijks verder omlaag geschroefd.

Over een uurtje benen trainen...

---------- Post toegevoegd 12 May 2013 om 08:15 ----------

Ja over dat cleanbulken hoor ik meer mensen in mijn omgeving. Ik persoonlijk wilde alleen dat laatste restje buik eraf hebben, aangezien dat niet lijkt te verdwijnen.

Tbh zie ik geen restje buik hoor.

Ik probeer straks nog even wat foto's te nemen.

De training van vandaag:

Benen, rug, biceps

5 min gefietst

chin-ups
8xbw
8xbw
8xbw

BOR

8x50
8x55
8x55
8x55
8x55

Lat Pulldown

8x60
8x65
8x65
8x60

barbell curl

8x30
8x35
8x35
8x35

concentration curl

8x14
8x14
8x14

biceps cable curl

8x27,5
8x27,5
8x27,5
8x25

Hammer Curl( kracht was er inmiddels wel uit)

8x12
8x12
8x12

Squat

8x20(alleen bar dus)
8x40
8x60
8x80
8x90
8x100

squat lunges with barbell

8x60
8x60
8x60

Leg press

12x100
12x140
12x170
12x190

Leg extensions

12x50
12x50
12x50
12x50

Calve raises

20xbw
20xbw
20xbw

Tijd: 92 min

Al met al wel een lekkere training, maar ik begin steeds meer te merken dat mijn kracht achteruit begint te gaan. De BOR deed ik eerst nog op 60...

Voeding voor vandaag:

ap7goy.png

Weer die vetten, mehh

Nogmaals geprobeerd wat foto's te maken:

5a3joh.png

axiil2.png

t0214z.png

Morgenvroeg weer 5km hardlopen en smiddags Borst,triceps en schouders.

5km afgelegd in 26 minuten, voelde die training van gister nog...

Ga je volgen. Zelfde lengte en gewicht ongeveer. :)!

Cool, jij ook in de cut zie ik. Dan ga ik je ook volgen!

Ik blijf erbij, hoor. Ik zou cleanbulken, ik zie echt niets van buikje.

Wat voor App gebruik je voor die voeding?

Ik heb myfitnesspal op mijn ipad en daar voer ik het elke dag even in. En Kaygell ik wil eerst even nauwkeurig mijn vp laten meten voordat ik overstap op een eventuele cleanbulk. Mijn doel was namelijk om rond de 10 procent te zitten en vanuit daar te cleanbulken.

Het eten voor vandaag:

1ovzfk.png

Training van vandaag(borst, triceps, schouders)

5 min warm fietsen

incline db press

8x20
8x20
8x22
8x22

decline db press

8x22
8x22
8x22
8x22

Db flyes

12x12
8x16
8x16
8x16

Dips

8xbw
8xbw
8xbw

skullcrusher

8x18
8x18
8x18

tricep pushdown(touw)

8x20
8x20
8x20

tricep pushdown met 1 arm

8x10
8x10
8x10

Shoulder press

8x18 laatste rep compleet gefaald, haha
8x16
8x16

upright row met plate

15x20
15x20
12x20 alles was er wel uit, haha

shrugs beide handen plate van 20kg

12x
12x
12x

tijd: 78 min

Vrij matige training moet ik zeggen, heb meestal wel wat meer kracht. Kreeg op het einde ook te kampen met honger, mehhh

Weinig tijd vandaag dus 4 km wezen lopen; afgelegd in 19min.

Album voor onder het hardlopen:
333_destruction_the_antichrist.jpg

:cool:

Mehh, begin nu toch wel te twijfelen, haha. Die Clean Challenge blijf ik sowieso doen, maar na eens wat meer informatie opgezocht te hebben en gekeken te hebben waar anderen tegen aanlopen met 'los buikvet/vel'. Komt het er op neer dat er te weinig massa op mijn buik zit en dat het er dus niet echt strakker op wordt.

Ik ben wel benieuwd wat jullie aanraden qua trainingsschema. Zelf dacht ik dan het cardio in ieder geval te minderen naar 2 a 3 keer per week en met voeding eerst richting mijn onderhoud te gaan. Mijn activiteitenfactor ligt dan rond '1,55', dus zou ik op een onderhoud van 3343 uitkomen...

Mehh, begin nu toch wel te twijfelen, haha. Die Clean Challenge blijf ik sowieso doen, maar na eens wat meer informatie opgezocht te hebben en gekeken te hebben waar anderen tegen aanlopen met 'los buikvet/vel'. Komt het er op neer dat er te weinig massa op mijn buik zit en dat het er dus niet echt strakker op wordt.

Ik ben wel benieuwd wat jullie aanraden qua trainingsschema. Zelf dacht ik dan het cardio in ieder geval te minderen naar 2 a 3 keer per week en met voeding eerst richting mijn onderhoud te gaan. Mijn activiteitenfactor ligt dan rond '1,55', dus zou ik op een onderhoud van 3343 uitkomen...

Mja, het is ofwel het een ofwel het ander he. Nu kies je precies een halve cut door op onderhoud te eten en een beetje cardio te doen.
Ik blijf erbij ga eens een aantal weken boven onderhouder eten +-500 kcal en train hard.

Terug
Naar boven