MuscleMeat

Cutting with Zeenius 🤰🏻

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.161
7/9/20 - FB schema - week 1 dag 1
~10 min naar de gym lopen
warmup

chin-up negatives
1x6xBW
1x5xBW

eerste set ging echt goed! ik merk echt stukken verbetering wat betreft de snelheid :D

squat @80%
1x5x20
1x3x30
1x3x40
1x3x40 net onder parallel
1x3x40 parallel

moet echt even oefenen met het aanvoelen qua diepte, set 1 was prima, daarna wel minder. maar wanneer ik er juist op focus squat ik minder diep :o
wat wel fijn is is dat de goodmorning beweging nagenoeg weg is! m’n form is echt stukken beter geworden vergeleken met 2 maanden terug :grinny:

bench 3 sec paused @72,5%
1x5x20
1x3x27,5
1x3x27,5
1x3x27,5

ging echt easy

hipthrust
1x10x40 (b-stance, maar f**k wat is dat kut qua verdeling, hierna maar normale gedaan)
3x12x70

geen zin om meer te laden en er was geen pad aanwezig, had geen zin om mezelf pijn te doen :rolleyes:

V grip cable row
1x15x15
3x12x25

dumbbell bulgarian split squats
1x10x8
1x8x8

moest nog een set maar f**k dat, ging zo al dood :emo: moest eigenlijk db's van 6kg pakken mja die waren bezet #hardk00r

dumbbell lateral raise
skipped hehe

abdominal crunch machine
2x15x60

trainingstijd: 1:30 uur

7/9/20 - Katie Sonier flexibility program - week 1 dag 4
2x30sec:
lying hip flexion
lying hamstring raise (eerste set vergeten)
pike stretch
straddle frontal reach
kneeling hip flexor stretch
kneeling hamstring stretch

trainingstijd: 15 min

~10 min naar huis lopen

lange training, heb ik in tijden niet meer gehad imo. terwijl een jaar terug mijn trainingen doorgaans 2 uur duurden. maar goed komt er van als ik alles in 3 dagen wil proppen :p

• #2.162
9/9/20 - FB schema - week 1 dag 2
~5 min lopen
rekken en strekken
10x de bar beuken

chin-up negatives
2x4xBW

sumo deadlift @80%
1x10x20
1x5x40
1x3x61
1x3x61
1x3x61

meh, ging best wel ruk. heb ze wel omhoog gekregen maar form was niet goed. voelde ook ontzettend zwaar aan

incline bench @57,5%
1x5x20 oeps vergeten dat ik 8 reps moest :roflol:
1x8x20
1x8x20

voor het eerst incline gedaan. eerste setje was wel even wennen maar daarna ging het wel denk ik

lat pulldown
1x15x15
3x8x27,5

zie nu pas dat ik maar 2 setjes hoefde :o

leg press (cable)
1x12x22,5
1x8x54,5
1x8x54,5
1x8x63,5

wilde eigenlijk plate loaded maar die was bezet door 2 jongens, geen zin om te wachten

hip abduction (licht)
3x30x27,5

face pull
1x15x15
3x12x22,5

trainingstijd: 1:05 uur

9/9/20 - Katie Sonier flexibility program - week 1 dag 6
2x30sec:
lying hip flexion
lying hamstring raise
pike stretch
straddle frontal reach

gisteren niet gedaan :fluit:

~5 min lopen

trainingstijd: 15 min

jammer van de deadlifts maar zit er niet zo mee. had vanochtend een piercing gezet dus had al tegen mezelf gezegd als ik op een gegeven moment niet meer door kan trainen door de pijn oid dan is het niet erg. heb gelukkig alles kunnen doen zoals ik wilde, dus helemaal prima :)

was vandaag weer eens gaan trainen in de gym waar ik voor corona altijd trainde (thuis), heb het niet gemist :o in de gym waar ik afgelopen maanden heb getraind waren alleen maar tattas en koelies/pakos en nu sta ik weer tussen de mocro's die me continu aankijken :(

Waarom beuk je de bar 10x in godsnaam?

• #2.164
12/9/20
geen motivatie vandaag
10 min naar gym lopen
alles bezet dus even 2 min op de loopband

chin-up negatives
2x5xBW

rondje lopen in de gym

abdominal crunch machine
2x12x60

3 rondjes gelopen door de gym

alles bezet, geen zin
/out

trainingstijd: 10 min

niceee
Waarom beuk je de bar 10x in godsnaam?
sorry zal het niet meer doen

12/9/20
geen motivatie vandaag
10 min naar gym lopen

chin-up negatives
2x5xBW

rondje lopen in de gym

abdominal crunch machine
2x12x60

alles bezet, geen zin
/out

niceee

Kan wel eens gebeuren hé zo een dagje.
Soms kan dan een beetje pompwerk wonderen doen.
Even de biceps aanvallen en wat kuiten ofzo.

Ennuh nog een klein off-topic vraagje voor vanavond.
Afhaal of steken we de BBQ aan?

Nette training

• #2.168
nee hoor ben wel wat gewend :fluit:
Kan wel eens gebeuren hé zo een dagje.
Soms kan dan een beetje pompwerk wonderen doen.
Even de biceps aanvallen en wat kuiten ofzo.

Ennuh nog een klein off-topic vraagje voor vanavond.
Afhaal of steken we de BBQ aan?
denk dat ik vanmiddag weer een poging waag in een andere gym die over het algemeen wat rustiger is. en anders maar niet :p

afhaal aangezien het geen mooi weer is hier vandaag! plus dan kunnen we ondertussen onze nagels doen zonder te moeten letten of iets aanbrandt. beter toch?
dank bruur ik probeer anderen te inspireren en hoop dat het lukt

Ik ben spontaan gaan trainen, zo geïnspireerd ben ik nu :)

we dikke fail op ohp. Maar mag de pret niet drukken.

nee hoor ben wel wat gewend :fluit:

afhaal aangezien het geen mooi weer is hier vandaag! plus dan kunnen we ondertussen onze nagels doen zonder te moeten letten of iets aanbrandt. beter toch?
giphy.gif

Zei iemand barbecue?

Maar was dit nou in de chille gym of in de mocrogym? #dtv

• #2.173
12/9/20 - FB schema - week 1 dag 3
~10 min naar gym lopen

chin-up negatives
2x5xBW vorige training gedaan

rekken en strekken

pin squat @60%
1x5x20
1x5x30
1x5x30
1x5x30

ging goed! was even wennen, laatste set vooral gelet op borst omhoog want ik begin altijd eerst met mijn heupen waardoor ik een goodmorningbeweging creeer en dat willen we eruit hebben, waardoor ik dus pin squats in mijn schema heb toegevoegd.

bench 1 sec paused @75%
1x5x20
1x5x28,5
1x5x28,5
1x5x28,5

ezpz :)

conventional rack pull @77,5%
1x10x20
1x8x40
1x4x60
1x5x77,5 (met straps)
1x5x77,5 ""
1x5x77,5 ""

had eigenlijk 75kg ingepland oops :fluit: maar ging wel goed!

dumbbell bicep curl
3x12x3

wilde eigenlijk 8x4 kg of 8x5 kg maar die waren nergens te bekennen en zelfs de 6kg niet dus dan maar wat meer reps gedaan met de 3 :emo:

rope tricep extension
1x15x5
3x12x10

unilateral leg extension
3x12x27,5
mijn linkerbeen is wel echt zwakker dan rechts :(

abdominal crunch machine
2x12x60 vorige training gedaan

trainingstijd: 1:20 uur

12/9/20 - Katie Sonier flexibility program - week 2 dag 2

2x30sec:
lying hip flexion
lying hamstring raise
pike stretch
straddle frontal reach
progressed kneeling hamstring stretch

trainingstijd: 17 min

note to self: in week 1 heb ik 2 dagen geskipt

~10 min naar huis lopen

hele goede training gehad! :grinny:
zometeen girlsnight met @IRONic Pumper :cheer:

Maar was dit nou in de chille gym of in de mocrogym? #dtv
dit was de chille gym :p wat minder chill is, is dat die vaak (veel) te druk is, zeker in weekenden. ben er net weer heen geweest en het was gelukkig wel rustig (3-4 mensen in dezelfde ruimte terwijl daarvoor het ruim 15-20 was). dus misschien wel vaker in de middagen trainen in het weekend.

Laatst bewerkt:
12/9/20
geen motivatie vandaag
10 min naar gym lopen

chin-up negatives
2x5xBW

rondje lopen in de gym

abdominal crunch machine
2x12x60

alles bezet, geen zin
/out

niceee

Keurige training kan je dit schema ook naar mij sturen want dit kan ik misschien nog wel volhouden :$

• #2.175
gewicht

1600002759694.png

Screenshot 2020-09-13 at 15.14.55.png

ben al 2 weken aan het tracken en het gaat wel goed, volgende week doelen op 2600kcal gemiddeld (wilde deze week eigenlijk 2500kcal gemiddeld maar is me ook niet gelukt, ben een slechte eter tegenwoordig :rolleyes:).
ik doel op een toename van 0,2-0,3kg per week vanaf nu, dan zal ik over 4 weken de 75 kg hopelijk bereiken en wanneer dat gebeurt zal ik een minicut inlassen want dan is de bulk wel genoeg geweest voor mij :emo:
mentaal gaat het bulken wel goed, zit er niet zoveel mee zoals eerst dus dat is heel fijn :grinny: kijk er wel naar uit om weer eens te cutten, benieuwd hoe ik er dan uit zal zien vooral! laatste bewuste cut was alweer zo'n halfjaar geleden, tijd vliegt :rolleyes:

• #2.176
14/9/20 - FB schema - week 2 dag 1
~10 min naar de gym lopen
warmup

chin-up negatives
1x6xBW
1x5xBW

squat @82,5%
1x5x20
1x5x30
1x3x41
1x3x41
1x3x41

hmpf imo ging het deze keer niet zo goed omdat ik niet in een rack ging squatten, had geen safetybars dus dan ga ik bewust hoger squatten en haal ik de diepte niet :o ze waren wel allemaal parallel denk ik, maar had beter gekund.

bench 3 sec paused @75%
1x5x20
1x3x28,5
1x3x28,5
1x3x28,5

ging vlot! vooral geprobeerd langzaam te zakken.

hipthrust
1x10x40
1x5x60
3x12x80

V grip cable row
1x15x15
3x10x30

moest eigenlijk 27,5 doen maar die optie was er niet en ik had geen zin om een schijf te pakken, dus blij dat 30 ook gewoon is gelukt :)

dumbbell walking lunges ipv dumbbell bulgarian split squats
2x10x8 (reps per been en kg per hand)

ja ik ga de split squats dus vervangen door walking lunges zodat ik het niet per been moet doen steeds, het ergste is namelijk wanneer ik klaar ben met m’n ene been en dan nog de ander moet :emo: mijn hartslag was 181 bpm na set 2 en ik was al 1,5 uur bezig dus ik had geen zin in een derde set :o

dumbbell lateral raise
1x12x4
2x12x3

weak ass motherfucker ben ik wel

abdominal crunch machine
2x12x62,5

trainingstijd: 1:45 uur

14/9/20 - Katie Sonier flexibility program - week 2 dag 4
2x30sec:
lying hip flexion
lying hamstring raise (eerste set vergeten)
pike stretch
straddle frontal reach
progressed kneeling hamstring stretch

trainingstijd: 18 min

~10 min naar huis lopen

superlange training wel, maar voldaan.
mentaal gaat het bulken wel goed, zit er niet zoveel mee zoals eerst dus dat is heel fijn :grinny: k
mooi dat ik dit ook zei gisteren want vandaag denk ik er weer anders over :roflol: komt echt met vlagen. vandaag ingewogen op 74,7kg, een halve kilo meer dan gisteren (en m’n hele weekgemiddelde) dus ik schrok wel ff omdat ik zei dat ik tot 75 wilde gaan en het zo wel heel snel ging ineens :roflol: maar slaat nergens op want kan aan veel factoren liggen en uiteindelijk kijk ik naar het weekgemiddelde.

heb even een foto van mezelf gepakt van februari, m’n startpunt van de cut destijds. nu zo’n 2kg zwaarder maar wel ietssssjes smaller nog. dus all good I guess. moeilijk hoor het mentale spelletje :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Je taille is echt een stuk smaller nu dan in februari, dus dat kan alleen maar veel goeds betekenen!
Gelukkig ben ik niet de enige die het mentaal lastig heeft met bulken (alleen zeur ik er meer over :roflol: ).
Goed bezig Z!

@Zeenius mooi logje! Knappe resultaten ook. Hoe houd jij je progressie bij? Heb je nog programma’s/apps/tips die dit makkelijk maken?
Groetjes

• #2.180
Je taille is echt een stuk smaller nu dan in februari, dus dat kan alleen maar veel goeds betekenen!
Gelukkig ben ik niet de enige die het mentaal lastig heeft met bulken (alleen zeur ik er meer over :roflol: ).
Goed bezig Z!
ja inderdaad! ga woensdag/donderdag weer even meten en eens vergelijken :)
denk dat de meesten het wel lastig vinden omdat het je shape wel degelijk om zeep helpt, maar we weten allemaal dat het nodig is om wat te kunnen bouwen :p
thanks bubsieee :heart: jij bent ook goed bezig, trots op dat je door bent blijven bulken :grinny:
eventjes de randjes afgewerkt inderdaad

@Zeenius mooi logje! Knappe resultaten ook. Hoe houd jij je progressie bij? Heb je nog programma’s/apps/tips die dit makkelijk maken?
Groetjes
dankjewel :) ik log sowieso alles hier qua training, zo houd ik dus mijn progressie bij qua trainingen.
heb ook zelf een (google) spreadsheet met een aantal koppen: tdee sheet om mijn gewicht en kcal inname te monitoren, sheet om mijn gewicht in een grafiek te zien (vind ik visueel toch wel prettiger), sheet van al mijn metingen tot nu toe en dan nog een paar sheets van elk schema dat ik tot nu toe gevolgd heb, die open ik namelijk wanneer ik een training heb. ik schrijf dan op wat ik moet doen en pas het eventueel aan wanneer ik minder heb gedaan en kan ook eventueel notities toevoegen.
verder gebruik ik ook myfitnesspal waar ik mijn voeding invoer en ook elke dag mijn gewicht, hier kan ik deze het makkelijkst terugzoeken denk ik. daarnaast maak ik ook foto's met dezelfde pose om te kunnen vergelijken (zoals hierboven) en video's van elke compound per training zodat ik kan kijken wat ik kan verbeteren qua form (tijdens de training maar ook erna stuur ik deze naar @ProudPizza voor nog feedback)
denk dat dat het is :p dus voornamelijk hier in mijn log de trainingen opschrijven, de google sheets om alles bij te houden en foto's/video's.
ook bewerk ik de beginpost wel eens om een overzicht te hebben voor mezelf, dan kan ik altijd nog terugkijken bij bepaalde veranderingen.
groetjes terug!

Terug
Naar boven