MuscleMeat

Cutting with Zeenius 🤰🏻

• Topic Starter Topic Starter
24/1/20 - freestyle SBD workout - week 10

~3 min stretch

squat - lowbar, banded
1x5x20
1x5x35
1x5x37,5
1x5x37,5
1x5x37,5
1x5x37,5
1x3,5x37,5 :p

na set 3 beetje last van schouder maarja whatever it takes goddammit, dus verder gegaan. en een extra setje gedaan maar helaas gefaald na de derde rep.

bench
1x5x20
1x5x27,5
1x5x27,5
1x5x27,5
1x5x27,5
1x5x27,5
1x5x28,5 goeie grind

een extra setje dus

deadlift
1x5x40
1x5x50
1x5x50
1x5x50
1x1x50
1x1x50
1x2x50

beetje veel volume :o niet zoals ik had gepland maar ik moest echt oefenen met de slack out of the bar halen.. ging pas beter bij de singles en double. hopelijk volgende keer een heel setje met 5 reps :)

hipthrust
1x5x40
1x5x60
1x5x80
1x4x100
1x0,5x110 leek paused want ik kreeg het niet omhoog :$

totale trainingstijd: 2u35m

immense veel spierpijn aan m’n benen vandaag dus geslaagde training :roflol: pijn aan schouder viel te overzien, véél minder dan vorige week woensdag toen ik voor het laatst back squat heb gedaan. rust heeft me dus zeker goed gedaan :D

Zo, hier gaan de booty gains ook als een malle!
Give me them gainz!

Goed bezig @Zeenius !

Als ik geen schrik heb om als midget tussen jullie lange, ranke en gespierde dames te vertoeven dan laat ik zeker nog niets weten :D!
ik gun iedereen booty gainz! :peachy:

ach hou toch op! wordt alleen maar leuk :D besides, gespierd ben ik niet, dus ik hoor nog van je! :P

Sterke chick jij
giphy.gif

Lekker bezig! Heb je trouwens met low bar squat niet meer last van je schouder? Ik vind zelf high bar veel comfortabeler en heb ook wat last rechts.

Ik krijg met lowbar ook meer last van de schouders t.o.v. highbar (kan ook zijn dat ik iets verkeerds doe, aangezien ik nog niet lang lowbar squat).

Wel een erg lange training zeg! Ik snap de spierpijn meteen :D

Lekker bezig! Heb je trouwens met low bar squat niet meer last van je schouder? Ik vind zelf high bar veel comfortabeler en heb ook wat last rechts.
thanks :D mijn pijn komt doordat ik een tijdje terug dus 2x een rep heb gefaald op squat, waarbij ik de bar aan de linkerkant later liet vallen en dus schouderaids heb gecreëerd links. voorheen toen ik lowbar deed had ik geen last van schouderpijn. alleen soms polsen maar heb nu wel door hoe ik mijn handen moet doen daarvoor om dat tegen te gaan :)
highbar is niks voor mij omdat ik dan gewoon minder diep kan gaan en de bar path gewoon echt een zigzag is.. dus vandaar ook mijn switch
Ik krijg met lowbar ook meer last van de schouders t.o.v. highbar (kan ook zijn dat ik iets verkeerds doe, aangezien ik nog niet lang lowbar squat).

Wel een erg lange training zeg! Ik snap de spierpijn meteen :D
zie hierboven. kan zijn dat je iets verkeerds doet.. geen idee. ik houd mijn handen wel anders dan highbar iig, ik doe mijn duim niet om de bar heen maar doe een thumbless grip en m’n handen in een V vorm. als ik mijn duim om de bar heen doe heb ik inderdaad meer last van mijn schouders en ook polsen :)

Low Bar is thumbless inderdaad fijner. Wrist wraps kunnen verlichting brengen als je het voelt in je polsen. Vind 'm ook fijn. Ga je nog met de SSB trainen? Hebben ze zeker niet bij de F4F? Ik wil echt niet anders meer nu. Beviel het wel goed, ondanks dat het zwaarder is?

Low Bar is thumbless inderdaad fijner. Wrist wraps kunnen verlichting brengen als je het voelt in je polsen. Vind 'm ook fijn. Ga je nog met de SSB trainen? Hebben ze zeker niet bij de F4F? Ik wil echt niet anders meer nu. Beviel het wel goed, ondanks dat het zwaarder is?
vind alleen dat ik nog niet zwaar genoeg til om me nu al te wagen aan wrist wraps :p moet gewoon letten op hoe ik mijn polsen positioneer, dan is het gewoon goed :)

bij F4F hebben ze het SSB inderdaad niet liggen dus zal het ook niet gebruiken nee :P en verder ik vond SSB echt niet fijn eigenlijk.. vond het gewoon een lastige beweging ofzo, voelde gewoon niet stabiel aan :o maar zal wel wennen zijn. en dan ook nog het feit dat een lege bar bijna mijn werkset was qua kg hielp niet mee natuurlijk haha. vind back squat toch wel beter, maar SSB was wel echt een fijne mogelijkheid om mee te trainen gezien mijn pijn destijds :)

• Like
Waarderingen: BB_
vind alleen dat ik nog niet zwaar genoeg til om me nu al te wagen aan wrist wraps :p moet gewoon letten op hoe ik mijn polsen positioneer, dan is het gewoon goed :)

bij F4F hebben ze het SSB inderdaad niet liggen dus zal het ook niet gebruiken nee :P en verder ik vond SSB echt niet fijn eigenlijk.. vond het gewoon een lastige beweging ofzo, voelde gewoon niet stabiel aan :o maar zal wel wennen zijn. en dan ook nog het feit dat een lege bar bijna mijn werkset was qua kg hielp niet mee natuurlijk haha. vind back squat toch wel beter, maar SSB was wel echt een fijne mogelijkheid om mee te trainen gezien mijn pijn destijds :)
Wrist wraps gebruik je ook niet zo zeer voor het zware gewicht, maar meer voor de knik die je polsen bij Low Bar Squats maken. Dit zal ook wel per persoon verschillen, afhankelijk van hoever je je armen/handen achter je lichaam krijgt.

Die SSB voelt inderdaad in het begin instabiel aan, dat klopt.
Heb je nog last van knee caving of is dat minder nu je elastieken gebruikt? Heeft mij erg geholpen, net als abductoroefeningen.

thanks :D mijn pijn komt doordat ik een tijdje terug dus 2x een rep heb gefaald op squat, waarbij ik de bar aan de linkerkant later liet vallen en dus schouderaids heb gecreëerd links. voorheen toen ik lowbar deed had ik geen last van schouderpijn. alleen soms polsen maar heb nu wel door hoe ik mijn handen moet doen daarvoor om dat tegen te gaan :)
highbar is niks voor mij omdat ik dan gewoon minder diep kan gaan en de bar path gewoon echt een zigzag is.. dus vandaar ook mijn switch

zie hierboven. kan zijn dat je iets verkeerds doet.. geen idee. ik houd mijn handen wel anders dan highbar iig, ik doe mijn duim niet om de bar heen maar doe een thumbless grip en m’n handen in een V vorm. als ik mijn duim om de bar heen doe heb ik inderdaad meer last van mijn schouders en ook polsen :)
Dat zigzaggen had ik ook meer bij highbar, vandaar ben ik ook geswitcht. Al ben ik met lowbar ook nog aan het zoeken voelt het in ieder geval al een stuk natuurlijker.

Ik ga het eens thumbless proberen, thanks voor de tip!

26/1/20 - workout A - week 10 dag 3

~10 min lopen
~3 min stretch

squat
1x5x20
1x5x30
1x5x40
1x4x40
1x5x40 breder gaan staan, betere diepte
1x3x40
1x3x40
1x3x40

hmmmm lkkr love triples :o door de triples ging ik me minder haasten en raakte ik de diepte beter. sowieso is dit de eerste keer met dit gewicht dus diepte komt nog wel. zeer blij met hoe het is gegaan. ook totaal geen last schouder dus me happy.

bench
1x5x20
1x7x27,5
1x7x27,5
1x7x27,5
1x7x27,5 oef 6e rep m’n borst niet aangeraakt :o
1x7x27,5 goeie grind
1x2x30 voor de lols

VPR! ging me heel goed af

barbell row
1x5x20
5x5x30

ging goed, geen last van schouder. niet volledige reps maar allang blij dat ik het gewicht kon tillen

walking lunges ipv Bulgarian split squats - extra
1x10x4
1x10x4

~10 min lopen

trainingstijd: 1u40m

zeer blij met deze training!

Heb je nog last van knee caving of is dat minder nu je elastieken gebruikt? Heeft mij erg geholpen, net als abductoroefeningen.
is er wel nog maar stukken minder door de elastieken!
Dat zigzaggen had ik ook meer bij highbar, vandaar ben ik ook geswitcht. Al ben ik met lowbar ook nog aan het zoeken voelt het in ieder geval al een stuk natuurlijker.

Ik ga het eens thumbless proberen, thanks voor de tip!
ja precies, is nog even wennen natuurlijk. hopelijk helpt het ;)

Laatst bewerkt:
Lekkerrrrrr:heart:
Fijn dat je schouder weer beter gaat !

Goeie training weer :D

Je gaat als een trein, keep it up!
Super ook dat je schouder niet pijnlijk aanvoelde!!

Je gaat als een snorfiets.

Je gaat als een raket

Terug
Naar boven