MuscleMeat

D. - Trainingslog

D. zei:
Ik heb een paar klokken horen luiden, mijn genen geven me de luxe niets van de klepels te hoeven weten.

Training A
  • Benchpress (DB of BB, wellicht onder een klein hoekje)
  • Squats (waarschijnlijk voornamelijk front squats)
  • Bent-over row of seated cable row
  • Dips

Training B
  • Deadlift
  • Overhead presses (DB of BB)
  • Pulldowns of chins
  • Jouw suggestie!

?

Hoe diep ga je? Je zegt dat je niet toch failure gaat? hmm, in dat geval zou dit waarschijnlijk wel kunnen al zou ik er zelf niet voor kiezen

dag 1 bench
dag 2 OH press
dag 3 bench
dag 4 OH press

elke dag worden je voorste schouderkoppen aangesproken, is niet ideaal lijkt me.

Zelfde verhaal voor deadlift dag 1, rows dag 2

Maar ik ben niet zo into die no-failure crap dus voor feiten moet je niet bij mij zijn. Maar waarom wil je nu die no/failure techniek gaan toepassen? en waarom dan 3x6 en geen 5x5 of 3x3 of iets dergelijks?

• Topic Starter Topic Starter
Het moet wel een beetje normaal blijven hè.

oké. ik doe geen 5x5 omdat ik het volume per oefening laag wil houden. En geen 3x3 omdat dat me niet bevalt. Sets van +/-6 doe ik het liefst en groeien doe ik toch wel.

Ik wil dit toepassen omdat ik eens iets anders wil gaan doen. Ik pas even een interessante curve in mijn leven, zo ook in mijn training. No failure om alles niet teveel te belasten, lijkt me een goed idee.

Is het met deze methode echt zo not done dan om die presses zo te doen? Het volume gaat niet omhoog over de week gezien. Nou ja ietsje dan, maar dat kan geen kwaad als je mijn huidige trainingen kent ;)

Laatst bewerkt:
Elke dag voorkant schouders is niet handig, ik vind het sowiezo een rare combinatie van oefeningen, waarom doe je bijvoorbeeld niet UB/LB of iets dergelijks?

D. zei:
oké. ik doe geen 3x5 omdat ik het volume per oefening laag wil houden. En geen 3x3 omdat dat me niet bevalt. Sets van +/-6 doe ik het liefst en groeien doe ik toch wel.

Ik wil dit toepassen omdat ik eens iets anders wil gaan doen. Ik pas even een interessante curve in mijn leven, zo ook in mijn training. No failure om alles niet teveel te belasten, lijkt me een goed idee.

Is het met deze methode echt zo not done dan om die presses zo te doen? Het volume gaat niet omhoog over de week gezien. Nou ja ietsje dan, maar dat kan geen kwaad als je mijn huidige trainingen kent ;)

hmm ik weet niet of dat echt not done is maar voor mij persoonlijk zou het niets zijn denk ik. Maar ja probeer het en aanschouw.
Toch vind ik het moedig van je dat je deze stap gaat nemen. Het is niet zomaar iets!
Het punt is wel, zoals je zelf al een beetje aangeeft dat je wel alle trainingen ook echt meot doen om nog een beetje volume te trainen dus geen trainingen meer skippen om naar de mac te gaan diana en ook geen vroege indrink-avondjes meer

En waar blijft de karma? Ik ben de enige die nog wat interesse toont voor dat logje van je!

Sorry ik kan je nog niks geven.
@ Zelda, ik wil mijn "LB" nauwelijks trainen. Ik wil gewoon wat te doen hebben.

18fitie zei:
Dat dacht ik ook eerst

Het schema gelijkt wat op Dan alexander

ma: sq+bp
di: dl+mp
do: sq+bp
vr: dl+mp

Volgens mij moet het wel kunnen. Nu en dan eens een deload weekje invoeren.
Daar hoef je je niet druk om te maken, die heb ik legio.

@D.

Wat zijn je stats momenteel?

edit

Ik zie het al. Monster stats ;)

85kg @ een procentje of 12-15

D. zei:
Sorry ik kan je nog niks geven.
@ Zelda, ik wil mijn "LB" nauwelijks trainen. Ik wil gewoon wat te doen hebben.

Dan kan je ook iets als dit doen:

Training A:
Borst, vk+zk schouders, buik, triceps

Training B:
Rug, ak schouders, biceps (+ een squatje nu en dan?)

Nu niet gelijk doen alsof ik een mietje ben he, want ik drink je er nog steeds uit!

Die presses kunnen makkelijk; zowel motorische patronen als loads van bijv. militaries en benches verschillen aardig. Ik zou op je B-dag nog een been-oefening als bulgarian squats oid erin gooien.

Belangrijk op een high-frequency schema is dat je je CZS van een burnout behoedt dmv het cyclen van volume/oefeningen/repranges.

Je hoeft echt geen moeilijk schema samen te stellen(daar ben jij immers veel te lui voor), maar door verschillende 'setups' van hoofdoefeningen te doen, en af en toe een back-off weekje in te lassen geraak je al een heel eind. Met verschillende setups van hoofdoefeningen doel ik bijv. op incline/db/close grip/decline bij de benchpress. Idee daarachter is dat je de load + intensiteit hoog kunt houden, maar je CZS geprikkeld blijft door het licht wijzen van het motorische patroon.

Goede voornemens trouwens, fatboy.

Whatever, minderjarige ecto en je tips zijn waardeloos. Jij mag nog niet eens sigaretten kopen en je lult hier over CZS-en, cyclen en bulgarian squats dat het een aard heeft.
Heb je enig idee in wiens log je je begeeft? Met je gelul.

D. zei:
Nu niet gelijk doen alsof ik een mietje ben he, want ik drink je er nog steeds uit!

Momenteel absoluut, ik ben niks meer gewend! M'n vriendin zuipt me er nog uit met haar 55 kilo.

Maar ik snuif en slik jou eruit.

Adema zei:
Die presses kunnen makkelijk; zowel motorische patronen als loads van bijv. militaries en benches verschillen aardig. Ik zou op je B-dag nog een been-oefening als bulgarian squats oid erin gooien.

Belangrijk op een high-frequency schema is dat je je CZS van een burnout behoedt dmv het cyclen van volume/oefeningen/repranges.

Je hoeft echt geen moeilijk schema samen te stellen(daar ben jij immers veel te lui voor), maar door verschillende 'setups' van hoofdoefeningen te doen, en af en toe een back-off weekje in te lassen geraak je al een heel eind. Met verschillende setups van hoofdoefeningen doel ik bijv. op incline/db/close grip/decline bij de benchpress. Idee daarachter is dat je de load + intensiteit hoog kunt houden, maar je CZS geprikkeld blijft door het licht wijzen van het motorische patroon.

Goede voornemens trouwens, fatboy.

t*ring, ben je echt 17 jaar? :p

D., shut up and listen.

@Smoothmold: Nee, ik ben huge, 40 jaar, en hoop kleine jonge sletjes als jullie in mijn bed te praten met fancy talk over theoriëen waar jullie toch geen reet van begrijpen.

Adema zei:
Potverdomme, door klote browser kan ik m'n hele bericht opnieuw typen.

Ja, een disbalans in je training kan zorgen voor een disbalans in de gewrichten. Antagonisten horen gelijkwaardig aan elkaar te zijn.

- RC = rotator cuff, voor versterking en gezondheid van je schouder.
- Heupflexie = training heupbuigers, bijv. in legraises.
- Rugrotatie = statische training met bijv. one arm deads; dynamisch met bijv. torso twists.

Beter wat extra sets frontsquats oid doen; losse gewichten zijn altijd beter ivm training van spiercoördinatie/stabilisatoren + hormonale respons etc.

Leg curls zijn wel goed, wegens training van knieflexie(belang: zie 1e commentaar). Beter zijn GH raises, maar weet niet of je die kunt doen.

- Complex = oefeningen combineren(bijv. frontsquat + pushpress)
- Circuits = meerdere oefeningen supersetten en in cycles afwerken(A+B+C+D, rust, A+B+C+D)

More = better.

Persoon 1 vs Persoon 2;
Ze hebben allebei een 10rm van 100kg op de olympic fullsquat;

Persoon 1 squat 's maandags 10x100kg, 8x100kg, 6x100kg, 5x100kg - hij loopt 4 dagen met spierpijn en voelt zich de maandag erna pas weer klaar voor een nieuwe 'tear everything apart' sessie - hij haalt een paar reps meer.

Persoon 2 squat 's maandags 8 sets van 6x100kg; hij is 2 dagen stijf, maar voelt zich donderdag weer 'klaar' voor een nieuwe sessie - hij haalt een paar reps meer.

Balans:

Volume persoon 1, 7 dagen: 2900kg, 29 lifts
Volume persoon 2, 3 dagen: 4800kg, 48 lifts

Doordat persoon 2 geen enkele set tot failure heeft gesquat, zijn zijn individuele trainingen minder taxing op zijn CZS, waardoor hij een hogere frequentie kan hanteren.

Resultaat:
Persoon 2 haalt tot wel 3x zoveel lifts - het motorisch patroon wordt véél vaker geoefend; coördinatie + MU recruitment stijgt = meer gewicht op de bar = meer fitness na-effect per lift = meer spiergroei. Tevens is de load op de bar nog steeds hoog, waardoor er meer MU aangesproken worden.

http://www.t-nation.com/img/photos/05-011-training/1.jpg
http://www.t-nation.com/img/photos/05-011-training/2.jpg

Maximale FF(fast-fatigable; de grootste) MU recruitment is bij ofwel een zware load of hoge snelheid of trainen tot failure met een submaximale load.

Zichtbaar in de eerste pic is dat de grootste MU's aan de Type IIB spiervezels gelinked zijn, en dat zijn de spiervezels die voor ons bbers het meest interessant zijn, aangezien deze de meeste groeipotentie bevatten.

Om een lang verhaal kort te maken:
Zowel superzware als superlage loads kunnen voor spiergroei zorgen, eis is dat(met name op lichte loads) de concentrische fase van de beweging altijd zo snel mogelijk uitgevoerd wordt.

Ik ben trouwens 85kg en 8% bf, wat je zelf aangaf te willen behalen voor de zomer, dus ik zou maar luisteren. Lamzak!

Terug
Naar boven