Fitness Seller

DBB GAME: een nieuw begin

Op zich lijkt het me voor een eerste dag niet gek om aan te nemen dat de wolven in ieder geval geprobeerd hebben de burgemeester te bepalen. Dan zijn de mensen die op LM gestemd hebben dus safe, dat zijn Orgineel, Sanca en Wengstertje. Tremendes heeft alleen stemmen van LM en mijzelf en LM was burger, dus Tremendes lijkt me ook wel safe. HillR en Wauter hebben stemmen gehad, dus logischerwijs zal een van deze twee wolf zijn. Zal wel op een van deze twee gaan stemmen, tenzij er nog iets anders boven komt natuurlijk.

Zo vroeg in het spel al moves gaan maken als wolf lijkt me dom. De cults winnen altijd doordat ze op de achtergrond blijven en de burgers laten raden. Op dit spelersaantal zijn er waarschijnlijk 3 a 4 wolven en dan is het niet ondenkbaar dat ze verdeeld hebben gestemd. Anders zijn ze te plukken als rijpe appelen aan een boom.

Ik heb begrepen dat HillR en LM wat onderlinge beef hadden over de stem naar burgemeesterschap.
Ook vind ik dat ze het er erg dik bovenop legt dat zij 'goed' is:

Mijn stem gaat als gevolg hiervan uit naar HILLR

Aii, jou had ik idd niet op het lijstje van goed zijn ;) We hadden geen beef daarover. Dat was geouwehoer omdat zij mij in de vorige game in de eerste nacht had opgevreten ;)

Je denkt toch niet serieus, dat ik mij als wolf zijnde zo makkelijk te grabbel zou gooien. Maar is iig duidelijk in welk rijtje jij thuis hoort ;)

Ik ben zowat de enigste die bezig is met hints op te lossen. Als Wolf zijnde zou ik dit niet hoeven te doen want ik zou dan weten wie er allemaal aan mijn kant staat, ik kan dan gewoon een slachtoffer uitkiezen. De reden waarom ik voor burgemeester wou gaan heb ik al verklaard. Ik wou voorkomen dat deze rol in de handen kwam van een mogelijk wolf en ik weet wat mijn rol is. Voor het verdere spel is het handiger dat ik er nog wat langer inblijf trouwens... Dat er mogelijk wolven op mij gestemd hebben is goed mogelijk maar ik ben het in ieder geval niet. Sommige van je goed spelers hebben trouwens amper al wat gepost dus dan peilen wie goed/slecht is moeilijk imo.

Ik vind het ook moeilijk hoor. Ik ben er nog niet echt over uit wat ik van jou moet vinden. Je speelt erg goed, en het kan ook zijn dat de wolven bedacht hebben niet voor het burgemeesterschap te gaan zodat ze niet opvallen. Mijn eerste keus was Fred22 omdat ik vond dat hij te makkelijk meeging in jouw burgemeesterschap. Maar dat leek me wat een doelloze stem.

Zoals ik al zei is het een voorlopige stem ;)

De lui van het lijstje "goed zijn" hebben gestemd op mij, ik zie niet in waarom de wolven op mij zouden stemmen, dus die zijn het niet. De mensen die op LM en Tremendes hebben gestemd lijken mij ook goed.

Dat ik overigens benadruk dat ik goed ben is omdat de wolven van iedereen weten wie slecht zijn. Dus voor hen is het niet moeilijk te bepalen. Wij als burgers e.d. onder elkaar weten dat niet, dus moeten we elkaar overtuigen toch ;)

Besluit ik eens een keer een beetje waardevol te zijn in een game, ipv alleen maar te ouwehoeren en niet mee te denken.. is het weer niet goed.

Op zich lijkt het me voor een eerste dag niet gek om aan te nemen dat de wolven in ieder geval geprobeerd hebben de burgemeester te bepalen.
Dan zijn de mensen die op LM gestemd hebben dus safe, dat zijn Orgineel, Sanca en Wengstertje.

Tremendes heeft alleen stemmen van LM en mijzelf en LM was burger, dus Tremendes lijkt me ook wel safe.

HillR en Wauter hebben stemmen gehad, dus logischerwijs zal een van deze twee wolf zijn. Zal wel op een van deze twee gaan stemmen, tenzij er nog iets anders boven komt natuurlijk.

Thats my point. Ga dan met mij mee op Wauter. Dan kan in de toekomst blijken dat ik aan jullie kant sta.

---------- Toegevoegd om 09:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:40 ----------

Zo vroeg in het spel al moves gaan maken als wolf lijkt me dom. De cults winnen altijd doordat ze op de achtergrond blijven en de burgers laten raden. Op dit spelersaantal zijn er waarschijnlijk 3 a 4 wolven en dan is het niet ondenkbaar dat ze verdeeld hebben gestemd. Anders zijn ze te plukken als rijpe appelen aan een boom.

Ben ik dan ook wel weer met je eens. Maar het kunnen ook beginnelingen zijn, die daar nog niet bij na hebben gedacht?

Ik vind het ook moeilijk hoor. Ik ben er nog niet echt over uit wat ik van jou moet vinden. Je speelt erg goed, en het kan ook zijn dat de wolven bedacht hebben niet voor het burgemeesterschap te gaan zodat ze niet opvallen. Mijn eerste keus was Fred22 omdat ik vond dat hij te makkelijk meeging in jouw burgemeesterschap. Maar dat leek me wat een doelloze stem. Zoals ik al zei is het een voorlopige stem ;) De lui van het lijstje "goed zijn" hebben gestemd op mij, ik zie niet in waarom de wolven op mij zouden stemmen, dus die zijn het niet.

Omdat verdeeld stemmen slimmer zou zijn als wolven, geen aandacht vestigen opjezelf. Ik was overigens mijn campagne als burgemeester al begonnen voor de rollen werden verdeeld:D

De mensen die op LM en Tremendes hebben gestemd lijken mij ook goed. Dat ik overigens benadruk dat ik goed ben is omdat de wolven van iedereen weten wie slecht zijn. Dus voor hen is het niet moeilijk te bepalen. Wij als burgers e.d. onder elkaar weten dat niet, dus moeten we elkaar overtuigen toch ;) Besluit ik eens een keer een beetje waardevol te zijn in een game, ipv alleen maar te ouwehoeren en niet mee te denken.. is het weer niet goed. Thats my point. Ga dan met mij mee op Wauter. Dan kan in de toekomst blijken dat ik aan jullie kant sta

Ik geloof best dat je goed bent, zou wat raar zijn om anders zo vroeg in het spel al actief naar buiten te komen. Daarom dat mijn stem ook niet op jou staat. Cults hebben in het verleden ook bijna altijd de stemmingen laten gaan in de eerste dagen tussen twee burgers. Dit is wat volgens mij deze keer ook gebeurd aangezien ik zeker weet wat mijn rol is en jij ook goed lijkt te zijn.

---------- Toegevoegd om 09:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:40 ---------- Ben ik dan ook wel weer met je eens. Maar het kunnen ook beginnelingen zijn, die daar nog niet bij na hebben gedacht?

Zoals ik al eerder heb verteld dat ik dat de keuze voor LM deze nacht wil zeggen dat we hoofdzakelijk met beginnelingen zitten in het wolfteam.

Ik heb vandaag niets te doen op mijn werk :o /shame

Mijn vorige stem heb ik gebaseerd op de stemming voor burgemeester en omdat ik van Imba en Pun zeker weet dat ze goed zijn. Toch maar even het verhaal doorlezen en hints zoeken.

Anyways, uit het verhaal blijkt dat de wolven nogal mieren op LM's lekkere ruggetje en glutes.
Als je in LM haar log kijkt, waar ze dezelfde pic gepost heeft, zie je dat LeonM daar behoorlijk aan het WK'n is.

Hij wilde volgens mij maar wat graag een piece van LM..

Overigens zijn Penose en Diaephi daar ook te vinden, maar veel minder prominent. Denk niet dat het naar iedereen zou linken. Toch vind ik het wel een duidelijke link hebben met LeonM.

Maar.. dan blijkt uit het verhaal weer dat de burgemeester teleurgesteld terugkomt wanneer hij LM ziet. Hetgeen zou betekenen dat hij niet bij het lugubere voorval aanwezig was en er ook geen gains van heeft gehad.

Mijn stem op Wauter komt daarom te vervallen. Dat LeonM hem zo dramatisch verdedigd vind ik wel weird, zou het dan toch? Of LeonM is ook goed. Maar dan zou hij zijn stem op mij moeten laten vervallen.

Dat klopt, maar iets anders hebben we ook niet. Dag 1 enzo.

Omdat verdeeld stemmen slimmer zou zijn als wolven, geen aandacht vestigen opjezelf. Ik was overigens mijn campagne als burgemeester al begonnen voor de rollen werden verdeeld:D

Ik geloof best dat je goed bent, zou wat raar zijn om anders zo vroeg in het spel al actief naar buiten te komen. Daarom dat mijn stem ook niet op jou staat. Cults hebben in het verleden ook bijna altijd de stemmingen laten gaan in de eerste dagen tussen twee burgers. Dit is wat volgens mij deze keer ook gebeurd aangezien ik zeker weet wat mijn rol is en jij ook goed lijkt te zijn.

Zoals ik al eerder heb verteld dat ik dat de keuze voor LM deze nacht wil zeggen dat we hoofdzakelijk met beginnelingen zitten in het wolfteam.

Hm, denk dat ik terug moet komen op mijn beschuldiging naar jou toe.
Het is nu gewoon erg moeilijk omdat je anders alleen de cults hebt die weten wie goed zijn. Nu weten de wolven het, dus hebben ze altijd een goeie kill.

Ik kan me wel vinden mbt de beginnelingen.

Nouja, maar even zien wat de dag brengt.. Ik zal wel voor 1700u moeten stemmen omdat ik vanavond afwezig ben.

Laatst bewerkt:
Ik ga mijn stem herzien, ik weet mijn rol en dat ik belangrijk ben voor het verdere verloop van het spel. Van HillR haar speelkant ben ik nu ook overtuigd dus die stemmen lijken me nutteloos. LeonM stond al op mijn verdachtelijstje omwille van het feit dat de wolven beginnelingen lijken te zijn en hij ging heel snel mee op HillR zonder motivatie. LeonM dus.

lees ik zo slecht of zie ik weinig hints in de verhalen...

In het eerste verhaal kom ik niet verder dan de steegjes en katten (alley-cat)
en in het tweede niet veel verder dan dat wellicht het plaatselijke café een hint is? Wie zijn de fervente cafébezoekers hier??

ik lees nog even jullie reactie's bij...wie weet staat daar nog iets bij?

Hmm... ik verdenk best veel mensen, maar ik denk dat ik voor vandaag maar op een minder actieve speler stem, wolven spelen meestal mee op de achtergrond om niet zoveel op te vallen.
Voor nu staan Penose:) en Stefenovich bovenaan mijn lijstje, aangezien zij het minst actieve zijn.

Vandaag stem ik voor Penose:)

---------- Toegevoegd om 10:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:49 ----------

lees ik zo slecht of zie ik weinig hints in de verhalen...

Yup... ik lees ook redelijk weinig hints in de verhalen, dus het ligt niet alleen aan jou schat :o

Voor nu zal iedereen waarschijnlijk zomaar elkaar gaan volgen en dan stemmen op 1 persoon.

---------- Toegevoegd om 11:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:57 ----------

Gevoelsmatig ga ik met je mee vooralsnog.

Wauter

Je doet wel erg opvallend Punjab, je gaat vrijwel direct met IMBA mee, zogenaamd een ''gevoel''. Jaa... jaa... maak dat de kat maar wijs.

Beetje uit het zicht proberen te blijven he ;)

Hmm... ik verdenk best veel mensen, maar ik denk dat ik voor vandaag maar op een minder actieve speler stem, wolven spelen meestal mee op de achtergrond om niet zoveel op te vallen.
Voor nu staan Penose:) en Stefenovich bovenaan mijn lijstje, aangezien zij het minst actieve zijn.

Vandaag stem ik voor Penose:)

---------- Toegevoegd om 10:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:49 ----------

Yup... ik lees ook redelijk weinig hints in de verhalen, dus het ligt niet alleen aan jou schat :o

Voor nu zal iedereen waarschijnlijk zomaar elkaar gaan volgen en dan stemmen op 1 persoon.

---------- Toegevoegd om 11:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:57 ----------

Je doet wel erg opvallend Punjab, je gaat vrijwel direct met IMBA mee, zogenaamd een ''gevoel''. Jaa... jaa... maak dat de kat maar wijs.

Beetje uit het zicht proberen te blijven he ;)

Ja je hebt gelijk.. LeonM

Wauter zou nooit op LeonM stemmen als hij ook slecht zou zijn.

Ik moet toch ook eens met dit gedoe mee gaan doen! Klinkt veel te leuk, mijn excuus was altijd ik zit toch niet zo veel op dbb. Maar dat krijg ik mezelf de laatste tijd niet meer wijsgemaakt!

Ik moet toch ook eens met dit gedoe mee gaan doen! Klinkt veel te leuk, mijn excuus was altijd ik zit toch niet zo veel op dbb. Maar dat krijg ik mezelf de laatste tijd niet meer wijsgemaakt!

Ff ter zijde, misschien eens een idee om een facebookgroep te maken voor wolfgames? Voor de personen die niet zo vaak op dbb zijn en dan games missen. Kunnen we personen verwittigen als er games zijn :)

ik ga mee op leonm

mirin op pic van lm is op zich wel een hint denk ik. en aangezien er voor de rest nog niet veel bekend is..

Ik zal het eens toelichten waarom mijn stem op HillR valt, heel uitgebreid gaat het vandaag niet lukken want ben druk op werk.
Eventjes kort samengevat heb ik HillR, IMBA, Punjab in ieder geval in mijn lijstje staan, en als mogelijke verdachten Tremendes en Hoxyz. Dit komt omdat hun allemaal op HillR gestemd hebben zodra de rollen verdeeld waren.
Vervolgens stemt na de nacht IMBA op wauter, en volgens al snel ook Punjab en HillR wat al sterk doet lijken op een verbond tussen die drie.
Ik kaart de connectie tussen HillR en Punjab aan, en vervolgens wijzigen ze hun stem en krijg ik de stem van Punjab, vrijwel direct gevolgd door HillR.
Zo proberen ze HillR te beschermen door mij zwart af te zetten.
Wauter verdenk ik niet omdat er een strijd om burgermeesterschap was tussen HillR en Wauter, en ik denk dat de argumentatie van HillR Wauter overtuigd heeft om mij weg te stemmen.
Om zo het potentiele gevaar voor HillR te voorkomen.

Argumenten van: "Maar dat is veel te opvallend om de weerwolven te zijn." Vind ik juist een weerwolvenargument uit mijn jarenlange weerwolvencariere op school.
Waarom ik HillR kies en niet Punjab of IMBA is redelijk simpel. HillR had al de stem van Wengstertje en 2 stemmen is altijd effectiever dan op iemand van die drie te stemmen die nog geen stem op zich heeft.

Wengstertje
Imba
Tremendes
Punjab
Hoxyz
Alley Cat - Twijfelgevalletje, erg slim en nooit te peilen in het begin. Vooralsnog geloof ik in zijn goedheid.
Orgineel
Penose
Vermeiro
En natuurlijk schrijft HillR die mensen toe als 'Goed'

Ik zal het eens toelichten waarom mijn stem op HillR valt, heel uitgebreid gaat het vandaag niet lukken want ben druk op werk.
Eventjes kort samengevat heb ik HillR, IMBA, Punjab in ieder geval in mijn lijstje staan, en als mogelijke verdachten Tremendes en Hoxyz. Dit komt omdat hun allemaal op HillR gestemd hebben zodra de rollen verdeeld waren.
Vervolgens stemt na de nacht IMBA op wauter, en volgens al snel ook Punjab en HillR wat al sterk doet lijken op een verbond tussen die drie.
Ik kaart de connectie tussen HillR en Punjab aan, en vervolgens wijzigen ze hun stem en krijg ik de stem van Punjab, vrijwel direct gevolgd door HillR.
Zo proberen ze HillR te beschermen door mij zwart af te zetten.
Wauter verdenk ik niet omdat er een strijd om burgermeesterschap was tussen HillR en Wauter, en ik denk dat de argumentatie van HillR Wauter overtuigd heeft om mij weg te stemmen.
Om zo het potentiele gevaar voor HillR te voorkomen.

Argumenten van: "Maar dat is veel te opvallend om de weerwolven te zijn." Vind ik juist een weerwolvenargument uit mijn jarenlange weerwolvencariere op school.
Waarom ik HillR kies en niet Punjab of IMBA is redelijk simpel. HillR had al de stem van Wengstertje en 2 stemmen is altijd effectiever dan op iemand van die drie te stemmen die nog geen stem op zich heeft.

En natuurlijk schrijft HillR die mensen toe als 'Goed'

maar ik geloof niet dat HillR gelijk op Lm zou stemmen...
die zou dan wellicht juist op wauter hebben gestemd...

maar ik geloof niet dat HillR gelijk op Lm zou stemmen... die zou dan wellicht juist op wauter hebben gestemd...
Ten eerste is het vrij obvious dat de eerste nacht de jager bij de burgemeester staat. Dit is ongeveer de ongeschreven regel.
Ten tweede is het misschien te obvious om gelijk de burgemeester te killen wanneer je dat zelf net niet bent geworden. Een vertrouwensband opbouwen met de burgemeester om vervolgens een grotere kans te maken dat je aan wordt gesteld als burgemeester wanneer die sterft.

Ten eerste is het vrij obvious dat de eerste nacht de jager bij de burgemeester staat. Dit is ongeveer de ongeschreven regel.
Ten tweede is het misschien te obvious om gelijk de burgemeester te killen wanneer je dat zelf net niet bent geworden. Een vertrouwensband opbouwen met de burgemeester om vervolgens een grotere kans te maken dat je aan wordt gesteld als burgemeester wanneer die sterft.

OK, je verklaart waarom het niet wauter is, maar niet waarom het wel LM was...

Terug
Naar boven