AndroidHealthClinic

DC log...

Bezoekers in dit topic

the_ur

Contest Winner '03
Elite Member
Foto Contest
20 jaar lid
Lid geworden
10 nov 2002
Berichten
1.066
Waardering
46
Na een tijdje lezen vandaag m'n eerste dc training gehad. na 8 weken hst (2 weken ziek) wilde ik weer eens wat anders proberen en aangezien ik het dc principe wel boeiend vind dacht ik laat ik het eens proberen (en ook eens een poging tot een log).

Aangezien ik al tijdne met een knie blessure loop en woensdag m'n eerste injectie krijg zal het benen stuk (en deadlifts) op een laag pitje liggen. Verder moet ik aangezien ik zeer blessure gevoelig ben van dag tot dag kijken hoe het gaat.

Ik zal proberen na iedere training een update te geven.

A1:
Bench press: 110kg/9+4+3=16RP
Millitary smith: 90kg/9+5+3=17RP
Close grip bench smith: 90kg/10+6+4=20RP
Chins: BW/8+4+3=15RP
Rack dead's: 8/180kg + 10/140kg (lang niet gelift ivm knie)

Kreeg bij het stretchen aan het chinrek last van m'n schouder. Even in de gaten houden anders dit stretchen laten vallen.

Ervaring eerste training: Ik vond het vrij zwaar, vooral de langzame uitvoering van de negatieve fase is vreselijk wennen. Moet zeggen dat ik lang niet zo'n lam gevoel heb gehad na een training dus het voelt alsof het niet voor niks geweest is :).
Tips/opmerkingen graag!
 
Hehe tof dat je log bijhoud kerel.
Je zei al dat je het zou gaan proberen. Succes en watch je schouder!
 
wat een gewichten man!

weet je wel zeker dat je de stretches goed hebt uitgevoerd?

op intensemuscle is trouwens ook een post te vinden van dante over wat hij trainees met schouderproblemen aanraad, misschien ook handig om te lezen!

succes met je trainingen, ik ga dit in de gaten houden.
 
1 dag later: Tering wat een spierpijn!! Heb vannacht slecht geslapen. Het zal wel even wennen zijn (hoop ik ).

@riggard: de last die ik aan m'n schouder kreeg, kreeg ik bij het stretchen van de lat's aan de chinstang, neem niet aan dat je daar wat verkeerd aan kan doen. dat over schouderproblemen heb ik eens gelezen idd. je bedoelt denk ik die oefening met de stok. volgens mij lukt me dat niet eens maar wil het wel gaan proberen.
 
Cool! Kun je eigenlijk weer squatten ed? Want dat kon toch niet meer ivm je schouder?
Eerste injectie? AAS of cortisone?
 
Nog steed niet squaten aangezien m'n knieblessure vrijwel niet verbeterd. Als m'n knieblessure er niet zou zijn heb ik nog steeds problemen met squat aangezien ik idd door een beperkte rom m'n armen niet achter de stang krijg, maar front squats en smiths squat met 1 arm is te doen.
de sportarts gaat me een verdoving in de knie zetten om de exacte plaats te localiseren. hierna wellicht een cortisone. maar dat is nog ff afwachten.
 
Nog steed niet squaten aangezien m'n knieblessure vrijwel niet verbeterd. Als m'n knieblessure er niet zou zijn heb ik nog steeds problemen met squat aangezien ik idd door een beperkte rom m'n armen niet achter de stang krijg, maar front squats en smiths squat met 1 arm is te doen.
de sportarts gaat me een verdoving in de knie zetten om de exacte plaats te localiseren. hierna wellicht een cortisone. maar dat is nog ff afwachten.

Zit je niet mee man qua blessures..
Je hebt trouwens bepaalde houders voor in je nek (met handvatten aan de voorkant), zodat je toch backsquats kan doen.
 
Weet je ook waar die te krijgen zijn toevallig? dat lijkt me nl wel wat. squat in de smith vind ik ook niet ideaal vooral omdat je na je set die stang nog terug moet 'rollen' in de klemmen.
 
Weet je ook waar die te krijgen zijn toevallig? dat lijkt me nl wel wat. squat in de smith vind ik ook niet ideaal vooral omdat je na je set die stang nog terug moet 'rollen' in de klemmen.

Ben ff de naam kwijt, maar zal het ff opzoeken.
 
Manta ray noemen die homodingen, ik wil er gerust 1 uit onze gym pikken en op jouw kosten opsturen :D
 
Na een tijdje lezen vandaag m'n eerste dc training gehad. na 8 weken hst (2 weken ziek) wilde ik weer eens wat anders proberen en aangezien ik het dc principe wel boeiend vind dacht ik laat ik het eens proberen (en ook eens een poging tot een log).

Aangezien ik al tijdne met een knie blessure loop en woensdag m'n eerste injectie krijg zal het benen stuk (en deadlifts) op een laag pitje liggen. Verder moet ik aangezien ik zeer blessure gevoelig ben van dag tot dag kijken hoe het gaat.

Ik zal proberen na iedere training een update te geven.

A1:
Bench press: 110kg/9+4+3=16RP
Millitary smith: 90kg/9+5+3=17RP
Close grip bench smith: 90kg/10+6+4=20RP
Chins: BW/8+4+3=15RP
Rack dead's: 8/180kg + 10/140kg (lang niet gelift ivm knie)

Kreeg bij het stretchen aan het chinrek last van m'n schouder. Even in de gaten houden anders dit stretchen laten vallen.

Ervaring eerste training: Ik vond het vrij zwaar, vooral de langzame uitvoering van de negatieve fase is vreselijk wennen. Moet zeggen dat ik lang niet zo'n lam gevoel heb gehad na een training dus het voelt alsof het niet voor niks geweest is :).
Tips/opmerkingen graag!

Hey leuk dat je ook DC training gaat proberen! Alvast een paar opmerkingen: Platte bench press wordt niet aangeraden aangezien het DE manier is om een pectair te krijgen, zeker bij hoge gewichten die jij waarschijnlijk wel aankunt icm de blessuregevoeligheid van je (zie ook de post van The Rock over zijn pectair). Stretchen van de rug aan het chinrek vind ik persoonlijk een k*tstretch, zelf doe ik die stretch op de seated row waarbij ik mijn armen zover mogelijk strek (schouders naar voren) en mijn rug bol, zo voel ik de stretch veel beter! Check anders mijn log ook eens, zie je nog wat probleempjes die ik ben tegengekomen en hoe ik ze heb opgelost.

Verder: Lekkere gewichten man! Ben jaloers! :D
 
Manta ray noemen die homodingen, ik wil er gerust 1 uit onze gym pikken en op jouw kosten opsturen :D

Zoiets ja!

Manta Ray Squat

Heeft alleen geen handvatten aan de voorkant (was in de war met de frontsquat harnas GetStrength : Frontsquat Harness® )

Aan de andere kant kun je zo'n manta ray gebruiken en moet je zelf een soort van stangen met handvatten die je aan de barbell bevestigd (2 handdoeken kun je er ook voor gebruiken).
 
Hey leuk dat je ook DC training gaat proberen! Alvast een paar opmerkingen: Platte bench press wordt niet aangeraden aangezien het DE manier is om een pectair te krijgen, zeker bij hoge gewichten die jij waarschijnlijk wel aankunt icm de blessuregevoeligheid van je (zie ook de post van The Rock over zijn pectair). Stretchen van de rug aan het chinrek vind ik persoonlijk een k*tstretch, zelf doe ik die stretch op de seated row waarbij ik mijn armen zover mogelijk strek (schouders naar voren) en mijn rug bol, zo voel ik de stretch veel beter! Check anders mijn log ook eens, zie je nog wat probleempjes die ik ben tegengekomen en hoe ik ze heb opgelost.

Verder: Lekkere gewichten man! Ben jaloers! :D

heb de log al vaker meegelezen ;) . thnx voor de tips wat betreft het stretchen zal het eens proberen volgende keer dit voelde niet relaxed.
de bench heb ik er bewust ingelaten. ik heb juist weinig klachten hiermee en er bleven niet echt veel oefeningen over aangezien de dumbbells maar tot 40 gaan. we hebben ook een hammerstrenght bench maar daar krijg ik juist altijd veel last mee (en gewone chestpress machine gaat ook maar tot 100).

verder vond ik de gewichten niet echt spectaculair maar nu weet ik wel beter heb heeeeeel erg lang niet zo'n spierpijn gehad :D . zo'n eerste training is het ook echt gokken wat je gaat pakken en heb je nog niks te verbeteren ben dus benieuwd naar de volgende A1.
 
Zoiets ja!

Manta Ray Squat

Heeft alleen geen handvatten aan de voorkant (was in de war met de frontsquat harnas GetStrength : Frontsquat Harness® )

Aan de andere kant kun je zo'n manta ray gebruiken en moet je zelf een soort van stangen met handvatten die je aan de barbell bevestigd (2 handdoeken kun je er ook voor gebruiken).

tnx!! misschien is zo'n manta ray ding wel een oplossing. maar dan zal toch eerst m'n knie gerepareerd moeten worden :mad:
 
heb de log al vaker meegelezen ;) . thnx voor de tips wat betreft het stretchen zal het eens proberen volgende keer dit voelde niet relaxed.
de bench heb ik er bewust ingelaten. ik heb juist weinig klachten hiermee en er bleven niet echt veel oefeningen over aangezien de dumbbells maar tot 40 gaan. we hebben ook een hammerstrenght bench maar daar krijg ik juist altijd veel last mee (en gewone chestpress machine gaat ook maar tot 100).

verder vond ik de gewichten niet echt spectaculair maar nu weet ik wel beter heb heeeeeel erg lang niet zo'n spierpijn gehad :D . zo'n eerste training is het ook echt gokken wat je gaat pakken en heb je nog niks te verbeteren ben dus benieuwd naar de volgende A1.

Ik doe zelf incline en decline press in de smith (geen trainingspartner) + een incline press apparaat (gaat tot 120 en ik zit nu op 75 of zo :P ). The Rock had ook nooit problemen met de bench was zijn favoriete oefening zelfs...just thought you should know! ;)
De gewichten die je normaal gebruikte kan je niet hiermee vergelijken aangezien die gecontroleerde negatieve fase er enorm inhakt.
 
B1:
Barbell curl: 45kg/10+5+4=19RP
Hammer curl (staand om en om): 11x16kg
Standing calf raises: 10x85kg
Lying leg curls: 55kg/14/6/5=25RP
Hack squat: 2 x 10 met 1 blok ivm knie

Had nog aanzienlijk spierpijn van maandag. zelfs in de biceps ??? . Hier had ik vooral last van bij de hammercurl die set duurt behoorlijk lang als je 'om en om' doet.
Kuiten was intensief, vooral het min. 10 sec vasthouden op spanning. Denk dat het gewicht nog wel een stuk omhoog kan. Branden gaat het toch bij een set die zo lang duurt.
Curls waren pittig. de 2de hakt er keihard in.

Vanmiddag een verdovingsinjectie in de knie gehad om de locatie op te zoeken. hierna voelde ik niks meer dus dat was redelijk positief. Nu is het even aankijken hoe het deze weken gaat anders komt er waarschijnlijk een cortico in.
Nu heb ik behoorlijk last van de knie en weet ik niet of dat door de injectie komt of door de leg curls waarbij je toch (haast) strekt steeds. Even morgen afwachten en anders wellicht dus ook geen curls voor mij voorlopig.
 
zware bb curls, daarintegen moeten je hammer curls minstens 20kg per db zijn ik weet zeker dat je dat lukt
 
EY buddy! Gruwelijke gewichten! Ik ben benieuwd ! :D
 
A1:
Incline Bench smith: 110kg/10+5+2=17RP
Upright row: 47kg/8+5+4=17RP
Incl. EZ ext.: 42kg/15+6+5=26RP
Close grip pull down: 90kg/8+4+3=15RP
BOR: 12/120kg (foutje vergeten de neg. fase langzaam te doen. moet dus minder gewicht zijn.

aardige training voor 's mogens. upright row erin gedaan omdat ik niks van achter het hoofd kan duwen en de dumbbells maar tot 40 gaan.
de triceps ext was even afwachten omdat ik er altijd snel last aan m'n ellebogen van krijg maar het ging vrij goed (mede dankzij de langzame negatieve fase denk ik).
de pull down viel een beetje tegen maar dit komt volgens mij ook omdat je al aardig kapot zit voor de 2 laatste oefeningen. de bor zijn we dus vergeten de negatieve fase langzaam te doen dus die zegt helemaal niks.
 
B2:
Machine curl: 35kg/11+6+5=22RP
Cable wrist curl: 18x42,5kg
Seated calf raises: 8x45kg
SL deadlift: 9x100kg
Smith front squat: 2 x 10 alleen stang

Het was weer even zoeken naar de gewichten. De kuiten vielen me heel erg tegen. Het deed echt mega veel pijn die dik 10 sec vasthouden. Ik haalde er dus ook maar 8. SL deadlift viel ook niet mee met de langzame negatieve fase. Ik voelde em op deze manier wel ook behoorlijk in de onderrug.
Quads blijft klote en hopen dat het snel beter gaat.

Nu nog mega spierpijn van zaterdag vooral in de triceps, en ook in de buik ??? . Het is zeker dat ik nog niet aan de manier van trainen gewend ben. Maar het voelt goed aan moet ik zeggen!!
 
Back
Naar boven