AndroidHealthClinic

De laatste loodjes vet kwijtraken.

Bezoekers in dit topic

SirJefferson5

Novice
Lid geworden
19 aug 2015
Berichten
4
Waardering
1
Lengte
1m88
Massa
86kg
Hallo Allemaal,

Enige tijd geleden ben ik gestart met afvallen dmv mijn voeding aan te passen.
(resultaat 96 kg naar ongeveer 90)
Toen kwam mijn vrouw na de zwangerschap met een koolhydraat arm "dieet" welke ik ook ben gaan volgen.
Ik ben 1.88 en weg momenteel 86 kg en begin aardig mager te worden.
Inmiddels ben ik dus redelijk wat afgevallen echter (zoals bij zovelen) schiet het buikvet niet echt op.
Ik wil van mijn buikje af om een sixpack te creeeren, en zodra mijn vetpercentage laag genoeg is wil ik langzaam aan gaan groeien door meer krachttraining te gaan doen.

Ik heb een dagelijkse calorie inname (ingevoerd in MyFitnessPall) van 2100 kCal, en mijn verdeling kh/eiwit/vet is 10/30/60% (max 50 gr. kh per dag)
Ik voetbal 3x per week (2x training en 1 wedstrijd) en 1x per week krachtraining thuis (dumbells/halterstang) of een HIIT.

Ik kan eindeloos op internet rondkijken naar allerlei tips maar iedereen heeft wel weer een andere mening over hoe je hier het snelste van af komt.
Daarom hier de vraag; help! Hoe kan ik net even dat laatste beetje extra vet kwijtraken?
 
Waarom wachten met meer rkachttraining doen?
Ga gelijk 4x per week knallen in de sportschool en zie hoeveel vlotter het vet verbranden gaat als de spiermassa groeit.
 
3x per week voetbal en dan 4x naar de sportschool zou kunnen, echter heb ik ook een vrouw en 3 kinderen.
Dus 7 avonden in de week van huis wordt iets te gek.
Ik snap je punt, wie wat wil bereiken moet er wat voor over hebben.
Echter zijn er natuurlijk keuzen die je maakt in het leven.
 
2 x krachttraining doen voor de voetbal training?
Weet niet welk niveau je voetbalt maar op laag niveau kan het prima.
Dan nog 2x thuis krachttrainen samen met je vrouw lekker bezig met trainen en elkaar oppeppen en stimuleren?
 
Is een idee inderdaad om van te voren krachttraining te doen!
Voetbal niet op een dermate hoog niveau dat het lichaam dat niet aan kan in elk geval.
De vrouw mag op dit moment nog niet sporten vanwege de zwangerschap dus daar moeten we nog even geduld mee hebben.
Ik ben bang dat ze niet zo fanatiek zal zijn maar ik ga dr in elk geval proberen te motiveren
 
Is een idee inderdaad om van te voren krachttraining te doen!
Voetbal niet op een dermate hoog niveau dat het lichaam dat niet aan kan in elk geval.
De vrouw mag op dit moment nog niet sporten vanwege de zwangerschap dus daar moeten we nog even geduld mee hebben.
Ik ben bang dat ze niet zo fanatiek zal zijn maar ik ga dr in elk geval proberen te motiveren

Als ze al wat complicaties heeft dan kan sporten lastig zijn en wellicht gevaarlijk maar als er niets mis is kan ze heel lang door sporten hoor. Is ook juist goed om ook weer vlotter te kunnen herstellen na de bevalling.
Hoeft ook niet direct fanatiek maar rustig aan een beetje de spieren stimuleren.

Wat niveau betreft bedoelde ik ook het niveau in het voetbalspel en de training intensiteit. Als je net zware krachttraining hebt gedaan en de voetbaltrainingen zijn ook erg zwaar dan werkt het niet goed samen.
Zorg er als je dit gaat doen wel voor dat je rondom je trainingen goed eet om voldoende energie te hebben en goed te herstellen.
 
Back
Naar boven