MuscleMeat

De mannen uit Arnhem

Hoeveel dagen (rust?) houden jullie tussen twee zware sessies idealiter aan dan?

Hoeveel dagen (rust?) houden jullie tussen twee zware sessies idealiter aan dan?

Meestal een week. nu waren het er 3 dagen.
Maandag middelzwaare training Kniebuigen en Deadlift
Dinsdag zwaar banken
vrijdag zwaar Kniebuigen en Deadlift

Heb jij mijn reachtie op jou mail nog gehad?

Meestal een week. nu waren het er 3 dagen.
Maandag middelzwaare training Kniebuigen en Deadlift
Dinsdag zwaar banken
vrijdag zwaar Kniebuigen en Deadlift

Heb jij mijn reachtie op jou mail nog gehad?

Ok, 3 dagen is wel echt het minimum en zeker voor mij tekort. Soms is het niet anders, maar dan kun je misschien beter een sessie overslaan.
En op gevoel is lastig want je voelt niet altijd hoe goed je hersteld bent na een zware sessie. Tenminste dat is mijn ervaring.

En nee ik heb geen reactie ontvangen nog.....:rolleyes:

• Topic Starter Topic Starter
Training @ Atlas vrijdag

Buigen: 2x70, 100x3, 125x3,150x3,175x3, 200x3
Banken: 2x70, 100x3, 120x3,140x3
Rinaldo was niet lekker ( van oud&nieuw denk ik :P ,dus was er niet )

Vandaag niet trainen ivm drukte op werk, morgen weer @multi sport in Arnhem
Groet

vooral blijven denken:mad:!!!

ps goede training:p

Ja, Wim deed het goed. Ik was niet gemotiveert om een zware training te doen. Heb Wim geholpen. 2 weken al niet of nauwelijks getraind. Dus goed uit gerust.
Nu staat er een wedstrijd gepland eind januari, en daar hen ik nog 3 zware trainingen voor nodig om een beetje in vorm te komen.

Vrijdag heb ik 3x 345 in mijn hooft met kniebuigen en 3x330 Deadlift. morgen banken zwaar 3x200+.

gister eindelijk weer getraint(paar dagen goed ziek geweest)

Sq: 3x110,3x140
Bp: 3x135,1x150,3x160,3x165
Smaldr: 3x100,3x110,3x120
frontpr: 3x70,3x80
triceps.

vrijdag ga ik weer voor wat hogere kilo's(even voelen) op de squat en deadlift

Training @ Atlas:
Ik:
Sq: 3x200,2x225 en 1x250 fail
Bp: 5x100,5x100,3x120,3x120
Dl: 3x160,1x200,1x230,2x260

Ylke:
Sq: 3x290,1x320,3x340
Bp: 5x100,5x100,3x120,3x120
Dl: 1x250,1x300,2x330

niet ontevreden,ben toch ziek geweest en heb 2wkn niet zwaar gelift mis gewoon nog wat spanning op mijn lichaam maar die is nu wel weer aardig terug.
Geen filmpjes want onze cameraman moest werken

Ik (aka De camaraman ) vandaag getraint @ multi sport met ondersteuning van Ylke.

Squat: vandaag een pr, 220 een 3tje ( ging erg makkelijk, wilde meer maar mocht niet )
BD: vandaag een pr, 130*een 3tje RAW(wilde meer maar mocht niet, ging ook makkelijk )
DL: 200*3, 230*1 ( fail ) volgende keer beter...
Volgende week bij Leon trainen en daar knallen, en kijken wat er in zit.
groeten..

Volgen jullie een bepaald schema (vast aantal reps, sets, intensiteit) en kan je dat eens posten of PM'en?

Volgen jullie een bepaald schema (vast aantal reps, sets, intensiteit) en kan je dat eens posten of PM'en?

We hebben wel een schema ( we werken van 8 jes naar 5 jes dan 3 tjes en voor de wedstrijd 1 tjes, met opbouw natuurlijk ). Ylke maakt ze voor ons, misschien kun je hem een bericht sturen dan kan hij hem mailen. Dan zul hem wel wat info moeten geven waar je nu zit met gewichten en herhalingen. Suc6

:eek:!!

Laatst bewerkt:
Hier kun je zien welk schema we draaien

Hier een paar vraagjes over het schema:

Eerst de woordenschat:
- waarvoor staat "wl" in kniebuigen wl?
- wat is kniebuigen "voor"? split squats?
- wat is "Kr uitdr a smal"
- wat is "rompen" ? goodmornings?

- Op dinsdag en vrijdag van week 1->5 staan er boven de oefeningen een aantal cijfers.. dit zijn wss singles die je maakt, maar met welke oefening?

- jullie trainen nooit met bands? Of box squat?

- Wat ik zo vreemd vind is dat jullie maar 1x per week squatten en 2x per week deadliften, terwijl hier ergens staat dat je soms 4-5 weken niet deadlift maar squatten veel belangrijker vindt?

- En de belangrijkste vraag: Hoe bepaal je wat je startgewicht is bij elk van de repreeksen? Aan de hand van een % of op gevoel? En in de laatste week van elke reprange (bvb week 5 voor de 2x8) dan ga je voor een nieuw rep record oid?

Sorry voor de vele vragen, maar ik leer graag bij en dan moet je het aan de juiste mensen vragen hé :D

Hier een paar vraagjes over het schema:

Eerst de woordenschat:
- waarvoor staat "wl" in kniebuigen wl?
- wat is kniebuigen "voor"? split squats?
- wat is "Kr uitdr a smal"
- wat is "rompen" ? goodmornings?

- Op dinsdag en vrijdag van week 1->5 staan er boven de oefeningen een aantal cijfers.. dit zijn wss singles die je maakt, maar met welke oefening?

- jullie trainen nooit met bands? Of box squat?

- Wat ik zo vreemd vind is dat jullie maar 1x per week squatten en 2x per week deadliften, terwijl hier ergens staat dat je soms 4-5 weken niet deadlift maar squatten veel belangrijker vindt?

- En de belangrijkste vraag: Hoe bepaal je wat je startgewicht is bij elk van de repreeksen? Aan de hand van een % of op gevoel? En in de laatste week van elke reprange (bvb week 5 voor de 2x8) dan ga je voor een nieuw rep record oid?

Sorry voor de vele vragen, maar ik leer graag bij en dan moet je het aan de juiste mensen vragen hé :D

Vragen mag altijd

1. Gewichthef kniebuig, knieen naar voren ipv kont naar achteren.
2. frondsqaut
3. Overhead Press
4. ja goodmorning maar dan met gebogen knieen. dan pak je meer kilo's

Ja die cijfers staan voor singels, kniebuigen. Dit was ivm een wedstrijd om wat hogen spanning op te bouwen.

Nee nooit bands of box. Ik ben van de gewone oefeningen, en hard trainen. niet te moeilijk doen.

Ik ben er van overtuigd dat als je 300 kunt kniebuigen, bouw je ook een goede basis om een sterke deadlift te zetten. Soms deadlift ik 3 of 4 weken niet. Kniebuigen is 2x in de week. op maandag en zwaar op vrijdag. als je de goede kilo's er op gooit heb je die rust echt wel nodig.

Ervaring, gevoel. het schema is ook maar een richt lijn. als ik 20kilo meer kan die dan, dan doe ik dat. voel ik me niet goed dan doe ik minder. en nee we gaan dan niet voor een nieuwe reprecord. Het blijft aanpassen en kijken wat de dag brengt.

Wordt je meteen aan het werk gezet! whehe :P

training gister:

squat: 3x110,3x140,3x160
clean pull: 3x120,3x140,3x140
Dl verhoogd: 3x170,3x170
OH-press: 3x70,3x90,3x90

Ik ben er van overtuigd dat als je 300 kunt kniebuigen, bouw je ook een goede basis om een sterke deadlift te zetten. Soms deadlift ik 3 of 4 weken niet. Kniebuigen is 2x in de week. op maandag en zwaar op vrijdag. als je de goede kilo's er op gooit heb je die rust echt wel nodig.

Idd, door blessures heb ik meer dan een jaar niet gesquat, wel nog veel gedeadlift. Gistere voor het eerst nog eens gefrontsquat en ik kon nog steeds men max frontsquatten.

training vanavond:

Bp: 3x140,2x155,3x170(PR),3x177.5(nog dikker PR!!):D
OHpress: 5x40,5x40,5x50,5x50
triceps.

ging lekker vandaag,voel me weer helemaal goed.Ben van plan om vrijdag bij Leon een nieuw pr(set) te buigen op de squat.

@multisport
BP: 2x70x8, 3x100, 1x120,1x130,140x2 raw (pr):P
SM BP:3x100x3
OHpress:5x40,5x40,5x50,5x50
triceps

@multisport
BP: 2x70x8,
OHpress:5x40,5x40,5x50,5x50
triceps

Super lichte training gedraaid omdat ik te veel pijn in mijn armen heb.
Even anderhalve week rust tot aan de wedstrijd.

Vrijdag naar Leon, weet niet wat ik er op moet gooien met buigen en deadliften.
Vorige week 3x340kg squat en 2x330 deadlift gadaan.

Wie wil me adviseren?

Terug
Naar boven