MuscleMeat

De mannen uit Arnhem

Hier kun je zien welk schema we draaien

Bijlagen

Mooi filmpje. Je hebt een hele mooie techniek. Je squat is echt fenomenaal, zo diep en hopla eruit! :cool:

Squats wissel ik van diepte. fullsquats niet te zwaar, maar dan wel met je ass to the grass en hele zware squats op 3/4 van de PL-squat.
Dat doe ik om wel de explosiviteit en kracht in me poten te krijgen, maar voor strongman gebruik je zelden diepe squats.

Ik zie jullie ook deadliften in sumo-sT. Dit mag dus nog wel op PL-wedstrijden?

Mooi filmpje. Je hebt een hele mooie techniek. Je squat is echt fenomenaal, zo diep en hopla eruit! :cool:
ja dank je wel.

Squats wissel ik van diepte. fullsquats niet te zwaar, maar dan wel met je ass to the grass en hele zware squats op 3/4 van de PL-squat.
Dat doe ik om wel de explosiviteit en kracht in me poten te krijgen, maar voor strongman gebruik je zelden diepe squats.
Daar ben ik het niet zo mee eens, ook al gebruik je geen diepesquats in je wedstrijd je word er wel sterker van, kniebanden worden sterker en je kunt meer snel heid en explosie eruit halen. kijk maar naar mijn filmpje.
Ik zie jullie ook deadliften in sumo-sT. Dit mag dus nog wel op PL-wedstrijden?
Ja deadlift is deadlift wat mij betreft. voor mij is er qa kilo's bijna geen verschil. In mijn training doe ik smaldeadliften, omdat je dan dieper met je kont moet zakken om in positie te komen, daar word mijn rug sterker van. bij mijn zwaardere sets ga ik sumo. Wat is de reden dat het bij strongman niet mag?

Daar ben ik het niet zo mee eens, ook al gebruik je geen diepesquats in je wedstrijd je word er wel sterker van, kniebanden worden sterker en je kunt meer snel heid en explosie eruit halen. kijk maar naar mijn filmpje.

Ja klopt, ik train ze wel, maar als ik dan ook zwaar odd moet trainen, ga ik keuze's maken en dan valt een PL-squat voor mij naar de achtergrond.
Zware stones kun je bijv. zien als een soort full-frontsquat ;)

Ja deadlift is deadlift wat mij betreft. voor mij is er qa kilo's bijna geen verschil. In mijn training doe ik smaldeadliften, omdat je dan dieper met je kont moet zakken om in positie te komen, daar word mijn rug sterker van. bij mijn zwaardere sets ga ik sumo. Wat is de reden dat het bij strongman niet mag?

Dat laatste weet ik eigenlijk niet precies.

Ja klopt, ik train ze wel, maar als ik dan ook zwaar odd moet trainen, ga ik keuze's maken en dan valt een PL-squat voor mij naar de achtergrond.
Zware stones kun je bijv. zien als een soort full-frontsquat ;)

Dat laatste weet ik eigenlijk niet precies.

Ja dat kan ik begrijpen. off season zou je het wel kunnen doen.

Ik heb gehoord dat het was omdat sommige sterke mannen sumo meer konden trekken dan de top van Nederland destijds.

Zeker graag zelfs, maar ik varieer wel graag, zodat je een langere periode "zwaar" kunt gaan.
Dat je een langere periode zwaar wil gaan is opzich geen bezwaar tegen, maar je moet het wel goed opbouwen.

Hoe doe jij dat dan? Doe je ook stapjes terug in je voorbereiding?
Oh ok, zou kunnen hoor. Maar Sumo is bij PL dus wel toegestaan of op sommige wedstrijden ook niet?

Ik weet niet beter dan dat het bij PL wedstrijden gewoon mag.

Ik heb voor het komende jaar een wat andere aanpak in gedachten. Dus geen langere periode zwaar, maar 4/5 weken max. Daarna een periode deload om gelijk de odd op te pakken. Daarna verschuift de focus naar de odd en train ik in de sportschool er een beetje om heen, al naar gelang hoe het herstel na zware odd-training is.

Dat is het nadeel een beetje van strongman-wedstrijden. Je kunt je niet optimaal of eigenlijk helemaal niet voorbereiden met gym-trainingen alleen.
Dat maakt PL-en best wel aantrekkelijk.
Alles wat je in de gym doet, zie je terug op de wedstrijd.

Ik heb voor het komende jaar een wat andere aanpak in gedachten. Dus geen langere periode zwaar, maar 4/5 weken max. Daarna een periode deload om gelijk de odd op te pakken. Daarna verschuift de focus naar de odd en train ik in de sportschool er een beetje om heen, al naar gelang hoe het herstel na zware odd-training is.

Dat is het nadeel een beetje van strongman-wedstrijden. Je kunt je niet optimaal of eigenlijk helemaal niet voorbereiden met gym-trainingen alleen.
Dat maakt PL-en best wel aantrekkelijk.
Alles wat je in de gym doet, zie je terug op de wedstrijd.

Idd vind het ook altijd maar een gedoe om die onderdelen te trainen, ver rijden enzo.

Maar om weer terug te komen op topic.
Ik wil zeker samen met jullie trainen, vooral deadliften.

Ik denk dat mn techniek voor verbetering vatbaar is. Bij wie beter dan bij wedstrijd PL-ers.
Zal ergens in maart worden, gezien mijn geplande opbouw.

Maar om weer terug te komen op topic.
Ik wil zeker samen met jullie trainen, vooral deadliften.

Ik denk dat mn techniek voor verbetering vatbaar is. Bij wie beter dan bij wedstrijd PL-ers.
Zal ergens in maart worden, gezien mijn geplande opbouw.

Weet je dat powerlifters helemaal niet zoveel deadliften! Als je zwaar kunt kniebuigen gaat het deadliften vanzelf. Ik heb de laastst 4/5 weken niet of nauwelijks gedeadlift. je ziet dat ik dan toch 337.5kg trek

Waarom begin je niet al in januari met mee trainien? Dan zul je zien dat je snel op een hoger nivo zit. Je doet toch ook niet pas met wedstrijden mee als je een hoog nivo hebt.

vraagje; train je wel met banden? maar niet met pak?

Maar je bent ten alle tijden van harte welkom.

Weet je dat powerlifters helemaal niet zoveel deadliften! Als je zwaar kunt kniebuigen gaat het deadliften vanzelf. Ik heb de laastst 4/5 weken niet of nauwelijks gedeadlift. je ziet dat ik dan toch 337.5kg trek

Klopt. Je hoeft ook niet zo gek veel te deadliften om er sterker in te worden. Glute Ham raise en reverse hypers zijn ook hele goede ondersteunende oefeningen, evenals zware goodmornings enz.

Waarom begin je niet al in januari met mee trainien? Dan zul je zien dat je snel op een hoger nivo zit. Je doet toch ook niet pas met wedstrijden mee als je een hoog nivo hebt.

Zou op zich wel kunnen, maar ik wil dan eerst wat lichter trainen en op submax en massa. Ik heb al vanaf augustus niet serieus en vanaf begin nov. helemaal nix meer gedaan.

Ben nu ruim 6kg lichter en vind een kratje bier al zwaar..hihi ;)

vraagje; train je wel met banden? maar niet met pak?

Maar je bent ten alle tijden van harte welkom.

Ik train zonder banden en heb nog nooit een pak aan gehad.
Wel doe ik bij echte zware sets een riem om en bij topsquats kniebandage, verder niet.

Ik train zonder banden en heb nog nooit een pak aan gehad.
Wel doe ik bij echte zware sets een riem om en bij topsquats kniebandage, verder niet.

Dan zou ik je adviseren om zeker met banden maar ook met een pak te buigen en deadliften. Ik zie namelijk een aantal voordelen;
  1. met banden om pak je al gauw 50-70kg meer gewicht, dat beteken dat je hele lijf sterker moet worden om die gewichten te dragen.
  2. Stukje veiligheid zit er ook in wat mij betreft.
  3. Je traint ik een hoger kilo gebied, of je nu setjes maakt met 200kg of met 270kg of zelfs boven 300+kilo. je zult er aanzienlijk sterker van worden, fysiek maar ook mentaal.
Het is even wennen aan banden en pak, maar als je de smaak te pakken hebt dan zal je zonder kniebanden ook makkelijker en hoger buigen.

Als ik jou tops zie kan je er van uit gaan dat je setjes van 5 gaat maken met die gewichten.

• Topic Starter Topic Starter
Ik zit onder de blauwe plekken van dat banderen van Leon, wat een sadist...:D

Terug
Naar boven