XXL Nutrition

Stelling De moskee nabij Ground Zero mag gewoon bebouwd worden

Peiling Peiling Vind jij dat de moskee nabij Ground Zero gebouwd mag worden?

• Ja

Stemmen: 36 32,7%
  • nee

Stemmen: 70 63,6%
  • Geen mening / anders

Stemmen: 4 3,6%

• Totaal stemmers
    110
  • Peiling gesloten .
Is alweer voorbij, tenminste .. Wilders zijn toespraak. :p

Als jullie ook maar iets weten van Churchill's visie over de Islam is dit niet eens zo vergezocht.

Jij weet dat ze dit niet doen? Natuurlijk, Klaatswitz is DBB.com's alleswetend orakel.

Ik ben zeker geen orakel maar het behoeft weinig expertise om te zien dat ze hem vergelijken met Churchill vanwege zijn rol in WO 2 en dan voornamelijk zijn opstelling (en speeches) na de capitulatie van Frankrijk en de ogenschijnlijke ondergang van de Russen. Daarom is het ook zo belachelijk, alsof Europa weer bedreigd wordt en dan in dezelfde mate als een halve eeuw geleden. Weet je wat? Als dit nieuw voor je is, zie me dan maar gewoon als een Orakel, is verstandiger :roflol:

Laatst bewerkt:
wat een aparte mensen wonen daar zeg. Dat je dit soort praktijken zomaar door laat gaan. Ook al zouden er moslims omgekomen zijn bij 9/11, ook al waren de terroristen rechts extremistische lui, dat keurt het gedrag van andere nog niet goed. Iets dat kapot gemaakt is door moslims ga je niet repareren met iets dat gemaakt is door moslims.

Draai het eens om. Laat een paar rechtcoïtustremistische christenen Irak Afghanistan Pakistan of een ander middeleeuws land binnen vliegen en iets kapot maken met vliegtuigen. Grote kans dat de komende 2 jaar het verboden is om christen te zijn en als je christen bent, dat je dan vervolgd wordt en gestenigd.

Ik ben zeker geen orakel maar het behoeft weinig expertise om te zien dat ze hem vergelijken met Churchill vanwege zijn rol in WO 2 en dan voornamelijk zijn opstelling na de capitulatie van Frankrijk en de ogenschijnlijke ondergang van de Russen.

En welke relevantie heeft dat met Wilders' kritiek op de islam?

Sterker nog, ik weet dat op Pamela Geller's blog al vaker is geschreven over Churchill's visie op de islam en de parallellen van hem met Wilders.

Blanke gezichten, Joden, Christenen, Moslims, Kapitalisten, Britse kolonisten, Europeanen en al het uitschot dat hedendaags een US paspoort heeft dansen vandaag nog steeds op het graf van de wezens die echt overgoten waren van liefde en nooit boven het aardse stonden, noot bruin met lange vlechten en paardrijdend. Door het lot van de natuur de enige populatie aan wie het grondgebied van de Verengde Staten toekomt.

Indianen. :heart:

En welke relevantie heeft dat met Wilders' kritiek op de islam?

Volgens mij suggereerde jij dat de gelijkenissen tussen Wilders en Churchill groot zijn en impliceerde je dat die halve garen hem een ''modern day Churchill" noemen vanwege Churchill's afkeer van de Islam. Ik zeg je dat die associatie vooral gemaakt wordt met een bewuste knipoog naar Churchill's speeches met hetzelfde sentiment als rots in de branding en de nooit opgevende protagonist als de redder in nood.

---------- Toegevoegd om 22:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:11 ----------

Door het lot van de natuur de enige populatie aan wie het grondgebied van de Verengde Staten toekomt.

Sja, wat is lot van de natuur? Is diezelfde drang naar verovering en ontdekking en vervelende noodlottige bacterieen (90% van de Indianen zijn hierdoor gestorven) niet evengoed 'het lot van de natuur' of de natuur in optima forma?

Ik verdedig de uitroeiing van de Indianen overigens niet, althans is niet mijn insteek.

Blanke gezichten, Joden, Christenen, Moslims, Kapitalisten, Britse kolonisten, Europeanen en al het uitschot dat hedendaags een US paspoort heeft dansen vandaag nog steeds op het graf van de wezens die echt overgoten waren van liefde en nooit boven het aardse stonden, noot bruin met lange vlechten en paardrijdend. Door het lot van de natuur de enige populatie aan wie het grondgebied van de Verengde Staten toekomt.

Indianen. :heart:

Scherp opgemerkt. Hoewel ik de aanslag afschuwelijk vind, en zoiets niemand toewens, hebben de Amerikanen ook aardig wat op hun geweten....

Volgens mij suggereerde jij dat de gelijkenissen tussen Wilders en Churchill groot zijn en impliceerde je dat die halve garen hem een ''modern day Churchill" noemen vanwege Churchill's afkeer van de Islam. Ik zeg je dat die associatie vooral gemaakt wordt met een bewuste knipoog naar Churchill's speeches met hetzelfde sentiment als rots in de branding en de nooit opgevende protagonist als de redder in nood.

Ik vind het nogal wat dat jij in de hoofden van deze mensen kunt kijken. Als je je iets meer verdiept in de achtergrond van deze 'halve garen', weet je dat de parallellen tussen Churchill en Wilders alleen worden getrokken op basis van hun gemeenschappelijke visie op de islam. Dat Churchill voor velen een in het oogspringende en gerespecteerde naam is doet er niks aan af. Hoe graag je dat zelf ook zou willen.

Het is natuurlijk erg makkelijk om direct alleen de conclusies te trekken die je persoonlijke vooringenomenheid bevestigen, maar je valt helaas snel door de mand.

Ik vind het nogal wat dat jij in de hoofden van deze mensen kunt kijken. Als je je iets meer verdiept in de achtergrond van deze 'halve garen', weet je dat de parallellen tussen Churchill en Wilders alleen worden getrokken op basis van hun gemeenschappelijke visie op de islam. Dat Churchill voor velen een in het oogspringende en gerespecteerde naam is doet er niks aan af. Hoe graag je dat zelf ook zou willen.

Het is natuurlijk erg makkelijk om direct alleen de conclusies te trekken die je persoonlijke vooringenomenheid bevestigen, maar je valt helaas snel door de mand.

Each to his own, ik kan er niet wakker van liggen.

Maar wat vind je nu eigenlijk zelf van de situatie en hoe kijk je tegen figuren als die Geller aan?

Wat een gelul weer allemaal, om je voor te schamen. Dat hij gaat praten over de founding fathers :roflol: Snapte iemand trouwens dat gepraat over vrijheid? Hij lult over vrijheid terwijl hij iets wilt verbieden. Ik snapte echt niet wat hij bedoelde.
je ziet ook weer hoe hij denkt: 2/3e van de moslims in Nederland blabla.
Als je echt vind dat hij een goed mens/politicus/bestuurder is ben je gewoon niet goed in je hoofd. Noem me links, betweterig elitair of weetikwat: Deze man is gewoon gestoord en als je het met hem eens bent ben je te dom voor stemrecht.

Each to his own, ik kan er niet wakker van liggen.

Maar wat vind je nu eigenlijk zelf van de situatie en hoe kijk je tegen figuren als die Geller aan?

Die moskee mag er natuurlijk grondwettelijk gezien komen. Al vind ik dat als je ook maar over een grientje etisch besef beschikt moet kunnen zien dat deze plek zeer ongelukkig gekozen is.

Tja figuren als Geller, ze hebben natuurlijk hun punten maar de schreeuwerige toon staat me niet zo aan. Ook draven ze vaak veel te ver door. Maar het is niet te ontkennen dat dit in de hedendaagse maatschappij een van de effectiefste manieren is om grote groepen mensen te bereiken.

---------- Toegevoegd om 22:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:31 ----------

Noem me links, betweterig elitair of weetikwat: Deze man is gewoon gestoord en als je het met hem eens bent ben je te dom voor stemrecht.

Arrogant is denk ik het beste woord.

edit: bij nader inzien kan daar ook het woord hypocriet bij.

Laatst bewerkt:
of noem me arrogant inderdaad.
Beter dan een mak lammetje die alles napraat wat gezegd wordt.

Ik doel niet op jou, ik heb niet veel posts van je gelezen. Maar het populistisch jargon dat Wilders gebruikt wordt door zijn electoraat altijd overgenomen, erg vermoeiend omdat het totaal inhoudsloos is.

En hypocriet? Verklaar u nader.

of noem me arrogant inderdaad.
Beter dan een mak lammetje die alles napraat wat gezegd wordt.

Er lopen gewoon enorme horden buitengewoon slecht geïnformeerde figuren met buitenproportioneel grote en vooral harde ongenuanceerde meningen rond. Had er onlangs nog over met mijn beste vriend, zijn wij nu zo arrogant geworden, van die betweters? Maar het is toch echt zo dat de gemiddelde jan met de pet in de kroeg simpelweg mentaal te lui is om werkelijk ergens goed van op de hoogte te zijn. Niet erg verder, maar denken vaak wel de waarheid in pacht te hebben.

Ik doel niet op jou, ik heb niet veel posts van je gelezen. Maar het populistisch jargon dat Wilders gebruikt wordt door zijn electoraat altijd overgenomen, erg vermoeiend omdat het totaal inhoudsloos is.

En hypocriet? Verklaar u nader.

Ach, diezelfde personen stemden 10 jaar geleden op de PvdA. Maar owee als je daar toen een woord over repte.

Hypocriet ben je omdat je alle Wilders stemmers als dom weg zet. Doet Wilders hetzelfde bij moslims dan zijn in jou ogen waarschijnlijk de rapen gaar.
En nu zul je waarschijnlijk als reflex willen stellen dat Wilders levensgevaarlijk is omdat hij bevolkinsgroepen tegen elkaar opzet, ofniet?

Terug
Naar boven