MuscleMeat

de Paljas log

Bezoekers in dit topic

Boven je bench in aantal kgs? Of in hoogte boven de bank? Ik bedoelde eigenlijk te vragen of je de stang weer neerlegt tussen de herhalingen door zoals hier.

Ik zag laatst ook een knakker:

Maar ja, het lijkt erop dat hij het gewicht een impuls geeft met zijn onderrug en de rest gewoon uit laat vieren. Zo train je je lats toch niet?

lijkt mij idd ook dat je de bar veel meer naar boven moet trekken. Hij trekt de bar naar zn onderbuik en persoonlijk doe ik het veel meer naar mn borst toe, anders voel je het idd niet echt aan je lats denkk.

Geloof dat ik het net zo doe als robke dus zou het zo idd eens proberen :).
 
Laatste paar workouts...

1.
Deadlift: 6x115 4x135 3x145 2x155pr 5x135
Chinup: 15x 15x 13x
BOR: 8x53 8x63pr 8x63

2.
MP: 8x53 6x58pr 5x58 5x58 7x53
Sideraise: 12x15 12x15 12x15
BB Shrugs: 15x125 15x135pr 13x135 (verloor grip)
Dips: 3x16
Triceps Overhead Barbell Extension: 12x38 8x48 6x53pr 8x48
(1-legged calve raise: 3x18)

MP gaat langzaam omhoog, ben eindelijk door die 8x50kg barriere. Ik moet zeggen, MP voelt veel beter dan zittende OP. Ik merk dat ik nog meer in zit. Er zit iets in die oefening wat je met andere oefeningen niet meeneemt, en als ik dat ontwikkel, denk ik dat ik verder kom. Schouders beginnen ook mee te groeien.

3.
BP: 15x75 5x110 5x110 5x110 5x110 5x110 pr?
Incl. DP: 8x35 8x35 7x35
Flyes: 12x20 12x20 12x20
BCurl: 10x45 6x50 4x55pr 6x50
DCurl: 10x20 10x20 10x20

Volgende chest workout ga ik proberen 130 te toppen...

Ben afgestapt van workout tracker op bb.com, te omslachtig, ook gymjournal bekeken, heeft ook vervelende nukken. Ben zelf iets aan het maken (nerd weet ik), maar da's nog niet klaar, begint er wel op te lijken. Tot die tijd nog maar even schriftje en af en toe kopiepasta in dbb forum :). Ik voer nog wel eens bodystats in op bb.com (zie link in signature).
 
Laatst bewerkt:
Eergisteren eindelijk mijn homegym ontvangen! Het heeft even geduurd, aangezien Fitness-Seller in de verhuizing zit, maar ik kreeg maandagmiddag een mailtje dat de bestelling verzonden was en de expeditie mij een belletje zou geven voor een leveringsafspraak. In plaats daarvan stond er dinsdagmorgen een 400kg wegende palet op de stoep :D. Beste man heeft de boel samen met mij in de gang gezet. Daarna mocht ik het twee trappen naar boven sjouwen :eek:. Dat was mijn cardiotraining voor de rest van het jaar.

Even wat plaatjes, rest volgt:

th_IMG_0905.jpg
th_IMG_0907.jpg
th_IMG_0909.jpg
th_IMG_0910.jpg
th_IMG_0911.jpg
th_IMG_0912.jpg
th_IMG_0913.jpg
th_IMG_0914.jpg
 
Ziet er mooi uit, als het niet aan ruimtegebrek lag zou ik ook meteen zo een hele set aan spullen bestellen, moet het nu doen met wat simpele squat standaards.
 
Ziet er mooi uit, als het niet aan ruimtegebrek lag zou ik ook meteen zo een hele set aan spullen bestellen, moet het nu doen met wat simpele squat standaards.
Thx. Squat standaards kunnen ook goed zijn. Fatsoenlijk bankje erbij...

En nog een paar plaatjes van het geheel...

th_IMG_0944.jpg
th_IMG_0941.jpg


Vanavond voor het eerst op getraind. Wat een verademing na mijn krakkemikkige smalle bankje en korte 10kg halterstang.

PS: Achterin zie trouwens mijn voormalige 'dipstation' ;).
 
Gister weer lekker getraind met mn nieuwe spulletjes... wel beetje benauwd daar op die zolder met dit weer :). Nog wel beetje aftasten met nieuw materiaal en nieuw split schema, maar mn nieuwe straps zijn geweldig (thx Fitness-Seller); kan ik tenminste doorgaan met mijn poezelige kantoorhandjes:

DL: 8x106 6x126 6x136 6x136 6x136
SLDL: 10x66 10x66 10x66 (1x keer aftasten)
PullUp: 14x 12x 12x
BOR: 8x66 8x66 8x66
Dip: 3x18x
Triceps Overhead Barbell Extension: 15x28 12x38 8x43 8x43
Cable PD: 12x30 8x35 8x35
MP: 12x36 8x46 5x56 4x56
Sideraise: 12x15 12x15 12x15
Shrugs: 15x106 15x126 15x126

Vol schema, ben ik niet meer gewend, vandaar misselijke MP.
 
Voor zover er ook maar een hond in mijn log is geinteresseerd; ik sta een tijdje koud, ben druk met andere dingen. Ik hoop dat ik snel de draad op kan pakken, want ik was eigenlijk net een beetje begonnen met de squat en de deadlift, had mijn nieuwe spulletjes etc...
 
Goeie training paljas!
 
Beterschap dan!!
 
Nou ik ben weer een beetje bijgekomen en dacht ik gooi er maar gelijk een workout tegenaan. Ik was nog niet echt fit merkte ik al snel. Vooral squats breken je dan op. Bovendien moet ik die weer opnieuw leren, ik wil ze full doen, dus dat is even rustig met de kg's:

Squat: 20x46 12x76 8x86 8x86 8x86 8x86 8x86 8x86
Single legged calve raise (met DB): 15x15 15x15 15x15
Benchpress: 30x46 12x86 5x106 5x106 5x106 5x106 5x106
Incline DB press: 8x35 7x35 6x35
EZBB Curl: 15x28 10x38 8x48 8x48 (laatste 2 reps was lomp gooien :rolleyes:)
DB Curl: 10x20 9x20 8x20 (zelfde verhaal)

Ik ben kapot, ga bakkie kwark eten.
 
lekkere squat!
 
Ik ga je log ook ff in de gaten houden, je zegt trouwens dat je stats matig zijn, maar vind je bench toch aardig impressive!
 
lekkere squat!

Thx, maar daar zit nou net het knelpunt :). Ik had een poosje geleden mezelf als doel gesteld eind dit jaar 160kg te buigen, maar ik heb er een hard hoofd in. We gaan het gewoon proberen.

Ik ga je log ook ff in de gaten houden, je zegt trouwens dat je stats matig zijn, maar vind je bench toch aardig impressive!

Thx Harm. De bench is altijd wel aardig geweest, maar je ziet mijn squat en dl lopen nog behoorlijk achter. Ook mijn MP en BOR wil ik nog omhoog.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk speeltuin heb je kerel !
Heb hetzelfde materiaal maar zonder de lat optie (geen ruimte voor)
Geeft direct wat meer motivatie tot trainen hé ;)

Gaat goed vooruit, en maak je maar geen zorgen om je squat, die trekt wel bij ;)
 
Leuk speeltuin heb je kerel !
Heb hetzelfde materiaal maar zonder de lat optie (geen ruimte voor)
Geeft direct wat meer motivatie tot trainen hé ;)

Gaat goed vooruit, en maak je maar geen zorgen om je squat, die trekt wel bij ;)

He kijk eens wie we daar hebben. Ja ik heb de ruimte voor de latoptie en ben er erg blij mee. En idd al die spullen motiveren goed, het traint gewoon lekker weg, geen afleiding (was eerst bang dat ik minder gemotiveerd zou zijn dan op de sportschool, maar das geen probleem). Ja die squat... ik wil iig de juiste vorm houden, dus vandaar maar rustig opbouwen. Mooi dat je je spul ook hebt. Hoe bevallen je straps? Ik zweer erbij.
 
He kijk eens wie we daar hebben. Ja ik heb de ruimte voor de latoptie en ben er erg blij mee. En idd al die spullen motiveren goed, het traint gewoon lekker weg, geen afleiding (was eerst bang dat ik minder gemotiveerd zou zijn dan op de sportschool, maar das geen probleem). Ja die squat... ik wil iig de juiste vorm houden, dus vandaar maar rustig opbouwen. Mooi dat je je spul ook hebt. Hoe bevallen je straps? Ik zweer erbij.

Straps gebruik ik eigenlijk niet zo veel. Enkel bij de zware DB rows omdat ik
anders last krijg van mijn onderarmen. En natuurlijk bij de zwaardere deadlifts.

Heb voor mijn vriendin die powerhooks trouwens besteld. Ook van Barbarian.
Zij is er zeer tevreden van, maar ik moet zeggen, ik heb die dingen dus
gestest bij zware gewichten en dat doet pokke zeer in je hand.

Dus ja, straps staan bij mij toch ook nog op nr 1 :p
 
Straps gebruik ik eigenlijk niet zo veel. Enkel bij de zware DB rows omdat ik
anders last krijg van mijn onderarmen. En natuurlijk bij de zwaardere deadlifts.

Heb voor mijn vriendin die powerhooks trouwens besteld. Ook van Barbarian.
Zij is er zeer tevreden van, maar ik moet zeggen, ik heb die dingen dus
gestest bij zware gewichten en dat doet pokke zeer in je hand.

Dus ja, straps staan bij mij toch ook nog op nr 1 :p

Ik gebruik je met de zwaardere deadlifts; ik glij altijd snel weg door zweethanden, hard knijpen helpt dan ook niet meer, en ik wil geen magnesium gebruiken... er staan nog meer spullen op zolder :).
 
Back
Naar boven