Fitness Seller

de Paljas log

• Topic Starter Topic Starter
Ik kwam halverwege. Maar hij voelde t*ringzwaar, al bij de 126kg had ik mijn twijfels, kwam mijn kont van de bank. Misschien als ik mij een keer sterker voel herhaal ik het feest nog eens. Volgende keer eerst weer op naar de 8x103.5kg, zo cover ik zowel mijn 1RM als mijn 8RM.

Kuithef is idd goed zwaar, daar staan mijn kuiten altijd goed strak van. Goed langzaam en gecontroleerd.

En toch is het wel een aparte oefening; het dwingt je om een bepaalde houding aan te nemen. Als je hem verkeerd trekt, dan klettert hij tegen je hams aan namelijk. Het is volgens mij ook een goede oefening als assist voor de deadlift. Het is ook eigenlijk een soort deadlift met de stang achter je. Zo leer je hoe je in de deadlift je benen maximaal kunt gebruiken. Natuurlijk is het anders dan de deadlift zelf, omdat je naar achter wordt getrokken ipv. voorover, maar zo weet je wel hoe je houding moet zijn als je meer uit je benen wil liften dan uit je onderrug. En ja, als ik er pas mee mag beginnen als ik 40 jaar heb getraind, dan had ik op mijn -9e jaar moeten beginnen :P.
;)

Ik kwam halverwege. Maar hij voelde t*ringzwaar, al bij de 126kg had ik mijn twijfels, kwam mijn kont van de bank. Misschien als ik mij een keer sterker voel herhaal ik het feest nog eens.
Goede 126kg toch?
Volgende keer beter, nu weet je tenminste waar momenteel de grens ligt.
Volgende keer eerst weer op naar de 8x103.5kg, zo cover ik zowel mijn 1RM als mijn 8RM.
Zo kan je het ook doen inderdaad.

En vrij net filmpje hoor (vorige pagina), maar ben dat wel gewend. Je kan misschien proberen je ellebogen meer naar binnen te houden.

Ik lees sommigen over French Press praten, maar dat is het niet.
Ben benieuwd naar je volgende training weer.

is idd geen french press maar zijn seated ez bar triceps extensions

die deed k vroeger ook al is, maar kreeg daar enorm last van in men ellebogen dus ben overgeschakeld op dumbbell extensions

die deed k vroeger ook al is, maar kreeg daar enorm last van in men ellebogen dus ben overgeschakeld op dumbbell extensions
Denk dat maar weinigen weten wat French Press echt is, en dat velen dit verwarren met de ingeslopen verbastering van afgelopen decennia.

Als je de stang richting keel laat zakken, ellebogen naar binnen houdt en er voor zorgt dat je bovenarmen niet onder horizontaal komen is het French Press.
Anders is het natuurlijk gewoon smaldrukken.;)

61j1.jpg

61j2.jpg

'French Press'(een hybride press/ extensie naar de keel zoals op bovenstaande foto's).

Later kwam de verbastering en zo ontstonden er ook andere oefeningen die FP werden genoemd, maar dat is het nadeel van verbastering.
De oefening op onderstaande foto werd op een begeven moment French Curl genoemd, denk dat hiermee de verbastering is ontstaan.

french-press-e.jpg

Thanks Imp. En wat de ellebogen betreft, als ik die verder naar binnen druk, krijg ik een hele onnatuurlijke houding, en het voelt dat ik dat tegen de natuur in werk, en dan verwacht ik dat ook ik last zal krijgen van de ellebogen en/of schouders, vandaar dat ik het gewoon zo doe dat de triceps goed gebruikt worden (weliswaar dan misschien een andere focus dan wanneer de ellebogen meer naar elkaar worden geduwd), en het geen press wordt/extension blijft.

Ben benieuwd naar je volgende training weer.
Inderdaad... :o
Ik noem de seated en lying triceps ext's ook al 28 jaren lang "French Press"... :o
Dat heeft ooit iemand waar ik tegenop keek tegen me gezegd, en dat had ik maar voor de waarheid aangenomen... :(
Weer iets geleerd! :thumb:

Vooral als je zwaar gaat, en de ellebogen niet "natuurlijk" houd, maar neurotisch smal bij elkaar. :rolleyes: ;)

Denk dat maar weinigen weten wat French Press echt is, en dat velen dit verwarren met de ingeslopen verbastering van afgelopen decennia.

Als je de stang richting keel laat zakken, ellebogen naar binnen houdt en er voor zorgt dat je bovenarmen niet onder horizontaal komen is het French Press.
Anders is het natuurlijk gewoon smaldrukken.;)Later kwam de verbastering en zo ontstonden er ook andere oefeningen die FP werden genoemd, maar dat is het nadeel van verbastering.
De oefening op onderstaande foto werd op een begeven moment French Curl genoemd, denk dat hiermee de verbastering is ontstaan.
:o
Nogmaals bedankt voor de les! :thumb:

Die French Press op de foto deden "we" vroeger wel eens met een "underhand" grip.
Vond ik ook al een beetje een rare oefening, die ik liever met een "overhand" grip deed, maar dat werd nooit gedaan. :rolleyes:
En dat was dan een echte French Press, go figure! :eek:

Thanks Imp. En wat de ellebogen betreft, als ik die verder naar binnen druk, krijg ik een hele onnatuurlijke houding, en het voelt dat ik dat tegen de natuur in werk, en dan verwacht ik dat ook ik last zal krijgen van de ellebogen en/of schouders, vandaar dat ik het gewoon zo doe dat de triceps goed gebruikt worden (weliswaar dan misschien een andere focus dan wanneer de ellebogen meer naar elkaar worden geduwd), en het geen press wordt/extension blijft.
I rest my case! ;)
Ik denk zelf dat soms wel eens een beetje overdreven word wat een iets andere stand van je armen of benen voor invloed heeft op een bepaalde spiergroep.
Het zal best wel hoor, dat er een verschil is, maar hoeveel, en moeten wij ons daar druk om maken..?
Ik denk het niet.
Ik ben zeker ook een tegenstander van "onnatuurlijke" houdingen en standen e.d.

Begon al met koud zweet, en weinig energie. Toch maar doorgezet, maar afgehaakt na de dips, toen werd het even te gek.

Laatste NP ging net aan. Milpres idem, beetje PP van gemaakt. 8x51 ging ook maar net. De 166kg DL was helemaal moeizaam. Eerst zelfs fail, tweede poging slechte techniek. Revgrip Pulldown ging prima! Voelde goed aan.

Date: 2009-02-15
Volume: 13048 kg

Neck Press BB Seated. | 12 x .36.0 | 10 x .46.0 | .8 x .56.0 | .6 x .61.0
Military Press....... | .8 x .46.0 | .8 x .51.0 | .7 x .56.0
Lateral Raise DB..... | 15 x ..6.5 | 15 x ..6.5 | 15 x ..6.5
Upright Row.......... | 10 x .36.0 | 10 x .46.0 | 10 x .46.0
Deadlift............. | .6 x 106.0 | .3 x 136.0 | .2 x 156.0 | .1 x 166.0 | .8 x 106.0
Reverse Grip Pulldown | 15 x .55.0 | 10 x .85.0 | .8 x 100.0 | 10 x .85.0
Front Latpull........ | 12 x .55.0 | 10 x .65.0 | 12 x .55.0
Triceps Dip.......... | 15 x ..0.0 | 15 x ..0.0 | 15 x ..0.0

goeie training paljas , sterke schoudersoef

Die deadlifts doe ik op een goede dag, dus niet getreurd jongen! :D
Het viel nog mee! ;)

Vanochtend mijn elleboog keihard gestoten aan de rand van een muurtje. Ik werd daarna beetje duizelig en misselijk, en op de plek is een beetje zwelling nu. Ik kan er niet op leunen en alle duw- en triceps extension achtige bewegingen doen flink pijn, ik zal wel een pees hebben geraakt daar. Even uitkijken dus, niet erger maken.

Vanavond geturnd, daarna nog 4km hardgelopen.

4km is niet niks ;) netjes hoor, en idd ff voorzichtig doen met je arm nu ;)
een blessure zitten we niet op te wachten ;)

Je stootte je elleboog, werd daarna duizelig en misselijk... Is het weer die tijd van de maand ;)?

Je stootte je elleboog, werd daarna duizelig en misselijk... Is het weer die tijd van de maand ;)?
Ja was uiteindelijk wel om te lachen; ik stond onder de douche, haren wassen, ogen dicht, had haast dus ik wil me snel omdraaien, ram mijn armen omlaag, zo met mijn elleboog op de rand van het tegelmuurtje. Ik was heel even de kluts kwijt, toen ging het wel weer, maar werd langzaam maar zeker steeds misselijker :D. Nu is het wat dik, lijkt wel wat vocht, en het beweegt niet lekker zoals ik al zei, maar ik denk dat het gewoon een kwestie van uitzitten is.

Ja was uiteindelijk wel om te lachen; ik stond onder de douche, haren wassen, ogen dicht, had haast dus ik wil me snel omdraaien, ram mijn armen omlaag, zo met mijn elleboog op de rand van het tegelmuurtje. Ik was heel even de kluts kwijt, toen ging het wel weer, maar werd langzaam maar zeker steeds misselijker :D. Nu is het wat dik, lijkt wel wat vocht, en het beweegt niet lekker zoals ik al zei, maar ik denk dat het gewoon een kwestie van uitzitten is.
Tennisbal opensnijden, en op het randje van het muurtje bevestigen ;)

nette training bro, goedt getrained met schouders en traps.

accidents in the shower ... mmm ... was je weer met iets aan het spelen daar? :D

Goede training kerel, hopelijk heb je er snel geen last meer van.

Wat is dat, iedereen lijkt zich wel te blesseren. Hoop dat het niets ernstigs is.

Tennisbal opensnijden, en op het randje van het muurtje bevestigen ;)

Ja alle randen rubber stootbanden bevestigen :D.

accidents in the shower ... mmm ... was je weer met iets aan het spelen daar? :D

Ik liet mijn zeepje vallen... :gay:

Wat is dat, iedereen lijkt zich wel te blesseren. Hoop dat het niets ernstigs is.

Nou ja blessure, ik heb het gewoon kapot geslagen, trekt wel weer weg ;).

Trend van Robke gevolgd en een schemaatje opgesteld volgens Ed Coan. Weinig over gelezen, maar gewoon eens met de calculator gespeeld, en de cycle sprak me wel aan. Ik heb voor bench, squat en deadlift peak cycles opgesteld, en werk daar verder met andere oefeningen omheen, gericht op dezelfde spiergroep, en wat er nog ontbreekt.

Link naar de spreadsheet.

Training van vanavond (coan in het groen):

Date: 2009-02-19
Volume: 16506 kg

Full Squat BB.............. | 10 x .51.0 | 10 x .71.0 | 10 x .86.0 | 10 x .86.0
Leg Curl................... | 15 x .45.0 | 11 x .50.0 | 10 x .50.0 | 14 x .45.0
Front Squat................ | 10 x .56.0 | 10 x .66.0 | .8 x .76.0 | .8 x .76.0
Single Calve Raise Standing | 12 x .35.0 | 12 x .35.0 | 10 x .35.0
Bench Press BB............. | 12 x .46.0 | 10 x .66.0 | 10 x .86.0 | 10 x .86.0
Bench Press Incline DB..... | .8 x .35.0 | .8 x .35.0 | .7 x .35.0
Lying Fly DB............... | 12 x .16.5 | 12 x .16.5 | 12 x .16.5

Lekkere training. De squats waren wel flink hijgen, ook omdat ik weer voor het eerst zowel fullsquats als frontsquats terug in mijn training heb, en niet alleen fronts. De bench moest volgens Coan 83.5kg zijn, heb per ongeluk 86kg gedaan, easy, dus so what.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven