Fitness Seller

De trainingslog van Marrkos

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.501
je houd maar gewoon je schoenen aan op een wedstrijd mag je ook niet met sokken dus gewoon gaan met die banaan

Zo erg stinken me sokken toch niet?:D

Dat meen je niet? Zonder schoenen lift ik makkelijk 10kg meer.
Blijf het oneerlijk vinden die deads op een wedstrijd. Je zou eigenlijk de bar bij iedere deelnemer halverwege het scheenbeen moeten leggen (dus hoogte platform stellen). Kleine personen hebben een extreem voordeel met korte benen t.o.v. lange mensen.

Mijn onderbenen zijn 3a4 cm langer dan die van mijn trainingsmaat en hij is bijna evenlang (190cm). Zou ik 3a4 cm lager mogen staan dan lift ik dus 10 a 20kg meer gewicht dan ik voorheen deed.

Mijn schoenen, waar ik zowel buiten als binnen op loop hebben hele platte zolen.. Asics Onitsuka Tigers zeg maar:rolleyes: Platter dan allstars.

Voor mij maakt het weinig uit, alleen vind ik het makkelijker staan.. meer grip op de grond etc. Om het lengte verschil hoef ik het niet te doen.

Wat je verder zegt over lengteverschil is mierenneukerij. Dan kun je overal wel moeilijk over gaan doen.. Dat jij je onderbenen op meet vind ik uberhaupt al vrij vreemd, en dat ze langer zijn, tja daar zul je nooit wat aan veranderen! Das dan maar dikke pech zeg maar:o

Ik heb ook lange benen, en ik denk dat ik daardoor ook veel moeite heb met de techniek van de conventional deadlift. Vandaar de sumo, voelt veel natuurlijk, veel fijner aan. Ook bij zware gewichten.

Iemand met in verhouding lange armen heeft ook veel nadeel met benchen.. dus daar leer je mee leven en je traint harder om het te compenseren. Of je past je grip aan zodat de ROM kleiner wordt.

Ik lift op me sokken omdat ik dat veel fijner vind.. lengteverschil is nog geen eens een centimeter.

Verhoudingen van je lichaam heb je gewoon mee te leven.. je kan je er druk over maken, of je steekt je energie in trainen:D

Wat je verder zegt over lengteverschil is mierenneukerij. Dan kun je overal wel moeilijk over gaan doen.. Dat jij je onderbenen op meet vind ik uberhaupt al vrij vreemd, en dat ze langer zijn, tja daar zul je nooit wat aan veranderen! Das dan maar dikke pech zeg maar:o

Ik heb ook lange benen, en ik denk dat ik daardoor ook veel moeite heb met de techniek van de conventional deadlift. Vandaar de sumo, voelt veel natuurlijk, veel fijner aan. Ook bij zware gewichten.
Dus als ik dan 20kg meer lift dan voorheen dan is dat mierenneukerij?

Hoe kom je erbij dat ik mijn onderbenen opmeet. :roflol:
Zijn we achter gekomen bij de rackpulls dat valt meteen op als je naar de knie kijkt. Er zat een flink verschil tussen. Schatting was 3a4 cm.

Ben blij dat ik geen pl ambitie heb want het klopt gewoon niet. Ok lange mensen zijn niet gemaakt voor de deadlift. Vandaar dat je dan beter stm kunt gaan doen. Daar zijn de deads ook nooit zo laag, dus heb je als lang persoon minder nadelen.

• #1.503
Dus als ik dan 20kg meer lift dan voorheen dan is dat mierenneukerij?

Hoe kom je erbij dat ik mijn onderbenen opmeet. :roflol:
Zijn we achter gekomen bij de rackpulls dat valt meteen op als je naar de knie kijkt. Er zat een flink verschil tussen. Schatting was 3a4 cm.

Ben blij dat ik geen pl ambitie heb want het klopt gewoon niet. Ok lange mensen zijn niet gemaakt voor de deadlift. Vandaar dat je dan beter stm kunt gaan doen. Daar zijn de deads ook nooit zo laag, dus heb je als lang persoon minder nadelen.

Als jij door 4cm verschil 20kg meer tilt.. dan zit dat volkomen tussen je oren.. 5 a 10 kg oké, maar 20.. neh.. das mind game:)

Roeien met de riemen die je hebt zeg ik maar.. Misschien ben ik niet gemaakt voor PL, maar goed.. I like it..

Was dat maar zo. Had het eerst niet eens door dat het daaraan kon liggen. Gewichten gingen gewoon een stuk eenvoudiger omhoog. Kon toen dus nog geen spraken zijn van een mindgame.;)

• #1.505
Was dat maar zo. Had het eerst niet eens door dat het daaraan kon liggen. Gewichten gingen gewoon een stuk eenvoudiger omhoog. Kon toen dus nog geen spraken zijn van een mindgame.;)

Mjah.. Ik denk dat er andere factoren een rol hebben gespeeld, maar goed.. Het kan natuurlijk altijd.

Ik heb je advies om geen straps te gebruiken wel ter harte genomen btw! Maarja, ik train nu ook in de sportschool waar lucas traint.. en daar mag je gewoon magnesium gebruiken, en dat scheelt stukken.

Commerciële sportscholen zuigen!

Zodra m'n loon er is ga ik ff kijken voor wristbands, knee wraps, en een degelijke powerliftbelt. Bench-shirts en suits heb ik nooit aangehad, maarja.. Het past niet helemaal in mijn straatje denk ik.

Ik snap dan weer niet waarom ze straps niet toestaan, en suits en shirts wel???

Idd beetje vreemd, goede investering.

Over het algemeen zijn langere mensen toch juist geschikter voor de DL, ten minste als je lange armen hebt... of vergis ik me daar in?

@thomas contest wijdte is wijsvinger op de ring wijder mag niet smaller mag wel. meeste mensen gebruiken geen eens de max wijdte maar blijven er binnen

Ik hoor weer eens niet tot de "meeste" mensen, en mijn greep is dus de wijsvinger op de ringen! ;)
Ik heb diverse manieren uitgeprobeerd en druk zo het meeste (en het resultaat teld, toch?).
Wijder mag inderdaad niet en smaller mag inderdaad wel.

Huggy leeft! Maar jij bent redelijk breed gebouwd Huggy, voor iemand met smalle schouders als de mijne valt een smallere greep te verkiezen, maar dat hangt natuurlijk ook weer af waar je de meeste kracht uit haalt....

Huggy leeft! Maar jij bent redelijk breed gebouwd Huggy, voor iemand met smalle schouders als de mijne valt een smallere greep te verkiezen, maar dat hangt natuurlijk ook weer af waar je de meeste kracht uit haalt....

Ja TGA...ik heb het enorm druk :o en dagelijks krijg ik ruim 25 berichten in mijn mailbox met nieuwe reacties van de logs op dit forum die ik probeer te volgen...soms schiet het commentaar er dan wel eens bij in.

Maar je hebt gelijk...ik zal waarschijnlijk "iets" breder dan jou zijn ;)...en ik haal de meeste kracht uit mijn borst en schouders...Anderen zijn slanker en doen wellicht weer meer uit hun triceps en verkiezen een smallere greep...allemaal niets mis mee...zolang het maar voor jou werkt! :)

• #1.511
Over het algemeen zijn langere mensen toch juist geschikter voor de DL, ten minste als je lange armen hebt... of vergis ik me daar in?
Ja oké.. maar lange benen speelt weer tegen. Langere ROM he..

Ja als jij je nou eens wat minder zorgen zou maken over je BF% en gewoon behoorlijk zou gaan vreten:D Zo smal ben je trouwens ook weer niet..

Ja TGA...ik heb het enorm druk :o en dagelijks krijg ik ruim 25 berichten in mijn mailbox met nieuwe reacties van de logs op dit forum die ik probeer te volgen...soms schiet het commentaar er dan wel eens bij in.

Maar je hebt gelijk...ik zal waarschijnlijk "iets" breder dan jou zijn ;)...en ik haal de meeste kracht uit mijn borst en schouders...Anderen zijn slanker en doen wellicht weer meer uit hun triceps en verkiezen een smallere greep...allemaal niets mis mee...zolang het maar voor jou werkt! :)

Precies! Gewoon drukken en tillen op een natuurlijke manier.. zolang het maar toegestaan is, en natuurlijk aanvoelt! Als je dan ook nog 's meer pakt is het gelijk mooi meegenomen:)

• #1.512
Cycle 3, week 1:

Sumo deadlift:
5x60
5x60
5x90

5x105
5x120
11x135 PR
Breathing style, magnesium, geen straps, schoenen aan, shitload aan ammoniak. PR heeft me chocomel opgelevert.

Leg Raises:
2x10

Standing Ab Pulldown:
8x20
8x25
8x30
8x35
6x40

Pullthroughs:
12x20
12x25
12x30
10x35
8x40

Lat Pulldown:
3 sets, beetje pompen, verschillende grips.

Ziet er naar uit dat dit schema een blijvertje wordt:) Helemaal los op de laatste set van de eerste oefening.. Beetje variëren met assistance werk, vandaag meer focus op de core..

Laatst bewerkt:
Ik eet wel man, en je moet ook om je bodyfat denken :cool: 11x135kg gedeadlift is netje trwns maatje, weet niet of ik dat zou kunnen, ben niet zo'n rep beast :o

• #1.514
Ik eet wel man, en je moet ook om je bodyfat denken :cool: 11x135kg gedeadlift is netje trwns maatje, weet niet of ik dat zou kunnen, ben niet zo'n rep beast :o

Ja dat is ook zo.. We hoeven niet allemaal vadsig rond te lopen, maar goed.

Wanneer kom je weer 'ns PR's breken bij ons?

11x135 is netjes man. :thumb:
Maar toch heb ik het idee dat je op dit moment gewoon een beetje te laag in gewicht zit.
11x is te veel vind ik...
Volgende cycle flink verhogen Markkos! ;)

• #1.516
11x135 is netjes man. :thumb:
Maar toch heb ik het idee dat je op dit moment gewoon een beetje te laag in gewicht zit.
11x is te veel vind ik...
Volgende cycle flink verhogen Markkos! ;)

Dat sowieso.. maar ga me nu gewoon heel strict aan het schema en het Ebook houden. Hoe langer je progressie kan boeken, hoe beter.. elke rep en elke 2.5kg is progressie. 135 was ook aan de lichte kant, maar als ik elke cycle kan blijven verhogen..

200 deadlift sneuvelt dit jaar nog. Evenals de 140 squat en de 130 bench.

Dat sowieso.. maar ga me nu gewoon heel strict aan het schema en het Ebook houden. Hoe langer je progressie kan boeken, hoe beter.. elke rep en elke 2.5kg is progressie. 135 was ook aan de lichte kant, maar als ik elke cycle kan blijven verhogen..

200 deadlift sneuvelt dit jaar nog. Evenals de 140 squat en de 130 bench.

AMEN, met 2 veranderingen, 140 wordt 150SQ en 130 bench wordt 110 :P
Voor mij dan :P Maar inderdaad progressie is de shit

Progressie maken door véééééls te licht te beginnen.... :rolleyes:
Ik weet dat Jimmy baby dat zegt in z'n boek, maar ik denk dat hij dan eigenlijk doelt op een max rep-out van zo'n 6-8 reps.
Voor een jonge god als jou is dat een beter streven denk ik, nu doe je eigenlijk voor je echt progressie gaat maken, gewoon een hele lange deload! :D ;)

• #1.519
Progressie maken door véééééls te licht te beginnen.... :rolleyes:
Ik weet dat Jimmy baby dat zegt in z'n boek, maar ik denk dat hij dan eigenlijk doelt op een max rep-out van zo'n 6-8 reps.
Voor een jonge god als jou is dat een beter streven denk ik, nu doe je eigenlijk voor je echt progressie gaat maken, gewoon een hele lange deload! :D ;)

Naja, Wimmos zat met een vergelijkbaar probleem.. die had de eerste 2 cycles zelfs 13 reppers enzo. Hij heeft toen mailcontact gehad met Wendler, en die vond dattie gewoon zo door moest gaan.. high rep deadlifts hebben zijn deadlift naar 710lbs gebracht..

Maarja.. die 11x135 was echt wel killing hoor!:o Was daarna helemaal gesloopt..

Ik zie het als volgt:
week 1: 10 reps ipv 5 reps
week 2: 7 a 8 reps ipv 3 reps
week 3: 5 reps ipv 1 rep.

Zolang ik maar tot het naadje ga.. en dan elke keer flink verhogen..

Als zelfs Jimmy zegt dat het goed is, hou ik beter m'n bek dicht... :o

Terug
Naar boven