XXL Nutrition

De trainingslog van Marrkos

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.581
nice, een squat pr is altijd a good thing

Bedankt! Ja mijn squat moet heel rap tot grotere hoogtes getild worden, want dit is gewoon belachelijk.

Ga nu weer trainen. Derde dag squaten op een rij. Licht benchen, kijken hoever ik kan gaan met de deadlift. Veel schouder rehab. Als het goed is heb ik de sportschool voor mezelf, dus dat word gezellig:D

• #1.582
Training van vandaag:

2 aspirientjes in me mik, litertje chocomel met brinta en whey d'r achteraan, en toen:

Lichte recovery training, zonder trainingsmaat, alles ff laten doorbloeden.

Squats:
opgebouwd naar 3 singles met 100kg

Banken:
Schouder is nog steeds zwaar ****ed up, dus heb me gefocust op perfecte setup en techniek.

singles, opgebouwd met baby-stapjes tot 50kg. Toen begon m'n schouder behoorlijk te b**chen, dus gestopt.

Conv. Deadlift:
Sumo ging beetje k*t, vanwege volgepompte bilspieren en hams van gister, dus maar weer 's conventional gedaan.
1x60
1x80
1x100
1x120
1x140
1x150
1x160 Toen begon wederom m'n schouder weer te b**chen, dus gestopt.

Bent Over Row:
10x40
10x45
10x50
10x55
10x60
10x65
4x8x70

Ben de coolheid van de BOR weer gaan inzien. Megapomp in m'n bovenrug, lats, biceps, onderrug. Ik prefereerde altijd lat-pulldowns of pullups, maar deze oefening is echt uber. Blijvertje.

Triceps cable pulldown:
5x10xverschillende blokjes. niet bijgehouden.

Schouder rehab:
side raises, front raises, rear delt raises, face pulls, rotator raises, seated db cleans, one arm db presses. Alles met 5kg dumbbell, 10 reps per arm per oefening, bla bla bla.

Biceps Curls:
3x10x18kg

Fijne training, fijne afwisseling om ff wat spiergroepen aan te spreken die ik normaal gesproken niet echt aanspreek. Maandag weer goede training. Schema wordt weer aangepast. Waarschijnlijk 4 dagen per week, squat dag, bank dag, deadlift dag, rust dag, contest prep dag waarop ik alledrie tegelijk doe. zware singles, baby-steps.

Sorry, maar zware bb biceps curls als je schouder in puin ligt kan ik niet bepaald verstandig noemen... Je hebt nog redelijk wat tijd richting je eerste wedstrijd, zou mooi zijn als je die haalt met een functionerende schouder :)

Ontzie dat ding gewoon even, hoe vervelend het ook is.

• #1.584
Sorry, maar zware bb biceps curls als je schouder in puin ligt kan ik niet bepaald verstandig noemen... Je hebt nog redelijk wat tijd richting je eerste wedstrijd, zou mooi zijn als je die haalt met een functionerende schouder :)

Ontzie dat ding gewoon even, hoe vervelend het ook is.

Ja ik wil 'm wel weer goed hebben zodat ik nog een respectabele bench kan neerzetten. Je bedoeld eigenlijk alles heel licht pakken, of helemaal geen upperbody oefeningen meer doen voorlopig?

Licht pakken. En je dan niet laten verleiden tot zinloze prul als zware bb biceps curls :)
Die hakken stiekem best hard op je schouders in.

Focus op rehab en doorbloeding van je schouder. Ik weet uiteraard niet precies wat er mis mee is, maar mijn ervaring is dat met een rotte schouder doorbuffelen vroeg of laat zijn tol eist. Je gebruikt die klotedingen nou eenmaal ongeveer overal bij :o

• #1.586
Licht pakken. En je dan niet laten verleiden tot zinloze prul als zware bb biceps curls :)
Die hakken stiekem best hard op je schouders in.

Focus op rehab en doorbloeding van je schouder. Ik weet uiteraard niet precies wat er mis mee is, maar mijn ervaring is dat met een rotte schouder doorbuffelen vroeg of laat zijn tol eist. Je gebruikt die klotedingen nou eenmaal ongeveer overal bij :o

Oké.. ja die biceps curls waren ook vrij onzinnig, maar ik had echt 50 minuten over m'n squat gedaan, dus wist ff niet wat ik verder zou gaan doen..

Ik ben nu bezig nieuw schema op te stellen voor de komende twee weken.. meer squat en deadlift, en licht banken, puur op techniek, en met hele lage gewichten. Kan ik gelijk oefenen op m´n setup. Schouder rehab staat al ingepland om de dag.

Naja, ik heb 4 weken terug een hele zieke trainingsweek gehad.. elke dag maxen op de bank varianten en deadlift. Toen heb ik een rare draai gemaakt toen we met een fatbar gingen maxen.. Vervolgens te weinig rust gegund, en op vakantie te agressief waterpolo gespeeld, en nu bij terugkomst te enthousiast weer begonnen met benchen.

In ieder geval bedankt voor de tips!

Wil je ff feliciteren met je mooie squat pr's!

• #1.588
Wat ben je toch een lieverd he!:D

Nee, dank je wel kerel! Ik snap nog steeds niet waarom je niet de powerlift kant opgaat. Sterk zat. Doe anders voor de lol mee 31 oktober..
Was serieus, je gaat eindelijk mooi vooruit op die squat, zeker belangrijk voor wedstrijden om punten te pakken.

Nee man ben een superdude :cool: alleen met het fysiek bezig. :jk:
Ik probeer nog voor het einde van de maand een strongman wedstrijdje te pakken. Maar een powerlift wedstrijd zal echt niks worden. Zit momenteel hoog in de reps.

• #1.590
Was serieus, je gaat eindelijk mooi vooruit op die squat, zeker belangrijk voor wedstrijden om punten te pakken.

Nee man ben een superdude :cool: alleen met het fysiek bezig. :jk:
Ik probeer nog voor het einde van de maand een strongman wedstrijdje te pakken. Maar een powerlift wedstrijd zal echt niks worden. Zit momenteel hoog in de reps.

Ja ik ben alleen heel verlegen:gay: Kan niet met complimentjes omgaan:D

Naja.. ben er zelf ook blij mee, want mijn squat was mijn weakness. Ik zie hier op 't forum stats langskomen.. jochies die 140 squaten, 160 trekken, en nog geen 80 kunnen banken..

Ik heb nu eindelijk een manier en trainingsmaat gevonden waarmee ik hard vooruit ga. Zware singles, met baby-steps van 2.5kg.

Tis zo apart bij mij.. maanden geworsteld met de techniek op de squat, blijkt nu dattie eigenlijk prima is. Ik kom altijd op diepte, strek vanuit m'n heupen ipv m'n knieen.. gaat prima. Nu blijkt dat mijn benchtechniek juist beter moet. Tis elke keer een andere lift.

Genoeg te doen dus komende tijd:D

Maar let op m'n woorden. Ooit heb ik een totaal van 700 RAW

Schouderblessures sucken hard! Heb er ff ook last van gehad en gewoon laten rusten en komt inorde.

Sindskort ook die BOR terug beginnen doen en nu vele smaller als vroeger, zo voel je echt beter je lats!! en je gans rug gaat eraan (h)

• #1.592
Schouderblessures sucken hard! Heb er ff ook last van gehad en gewoon laten rusten en komt inorde.

Sindskort ook die BOR terug beginnen doen en nu vele smaller als vroeger, zo voel je echt beter je lats!! en je gans rug gaat eraan (h)

Ja ik was er nooit zo fan van, en ik snapte de ophef die er over gemaakt werd niet zo. Pullups zijn imo nog steeds veel beter. Maaaaaarrrr aangezien ik nu echt PL train, en mooie vleugels niet meer er toe doen, en een sterke bovenrug met de nodige massa belangrijk is voor de bench en de deadlift, en ik gister lekker gepompt heb op de BOR ben ik het nut er zeker wel van gaan inzien.

Maar dan wel een heel hoog volume, en niet al te hoog gewicht zodat de onderrug niet onnodig lijdt.

Ja, tis zekers belangrijk die lats. Las onlangs dat wanneer je faalt op je bench helemaal onderin, dus wanneer ie op je borst ligt. Dit komt door te zwakke lats en niet te zwakke borst. ( dit was nieuwe info voor mij :p, maar mss wist jet al :D ) ;)

Als je je lats goed gebruikt kunnen ze idd een boost uit de bottom geven. Ik heb het nog niet helemaal door moet ik eerlijk toegeven.

• #1.595
Ja, tis zekers belangrijk die lats. Las onlangs dat wanneer je faalt op je bench helemaal onderin, dus wanneer ie op je borst ligt. Dit komt door te zwakke lats en niet te zwakke borst. ( dit was nieuwe info voor mij :p, maar mss wist jet al :D ) ;)

Naja, m'n trainingsmaat heeft het telkens over de barbell met je lats en triceps te laten zakken.. Moet nog ff uitvogelen hoe dit werkt, maar goed.

Ja d'r komt een hele hoop kijken bij al die lifts.. jaar geleden legde iemand me al uit dat je squat vanuit je hams en kont, niet vanuit je quads.. Ik snapte er helemaal niks van. Nu klinkt het allemaal heel logisch.

Natuurlijk is een brede dikke bovenrug ook fijn om goed op de bank te liggen. Ik heb tegenwoordig echt spierpijn in me traps omdat ik m;n schouderbladen naar achter trek.

Komt goed! Doe jij 31 oktober ook mee?

Nee, ik ben zwak :D beetje het sniperX achtig type :p
Ik train nu wel volledig powerlift gericht, maar een wedstrijd zal er niet direct van komen.

• #1.597
Nee, ik ben zwak :D beetje het sniperX achtig type :p
Ik train nu wel volledig powerlift gericht, maar een wedstrijd zal er niet direct van komen.

Maar dat was het oorspronkelijke doel ook van de wedstrijd. Om de drempels voor beginners lager te maken, zodat die ook eens kunnen meemaken hoe zo'n meet is, en het is geen kwalificatie ofzo.. d'r doen meerdere jongens mee die stats vergelijkbaar of zelfs lagere hebben dan die van mij. Er doet zelfs een verstandelijk gehandicapte mee.. die doet elk jaar mee, maar wordt bijna altijd laatste:D

Doe gewoon mee joh.. Tis tegelijkertijd een soort DBB-meet.

• #1.598
Goed. Nieuw schema, schouder iets beter, maar nog niet helemaal hersteld.

Squat:

Opgebouwd naar:
1x105
1x107.5
1x110
1x112.5
1x115

Close Grip Bench:
False grip, wijsvingers op het gladde gedeelte.
5xlege stang
1x30
1x40
1x50
1x60 Schouder begon pijn te doen. gestopt.

Bent Over Row:
10x40
10x50
10x60
8x70
6x80
4x90

Stiff Legged DL
8x70
8x80
8x90

Was in commerciële sportschool. Voelde weer goed. Lelijke ecto stond zich te vergapen aan de grote rode schijven op de squat.. snapte er helemaal niks meer van toen ik moeite had met een single op 40kg bij de close grip.. :D

morgen Bench, Row, Box Squat.

Als je weet dat je last van je schouder hebt, waarom begin je dan uberhaupt aan benchen?

• #1.600
Als je weet dat je last van je schouder hebt, waarom begin je dan uberhaupt aan benchen?

Doorbloeding, techniek trainen. Ik hou het heel licht, tot het echt teveel pijn doet. Ik ken m'n lichaam redelijk goed, en k weet wel wanneer ik moet stoppen, en wanneer ik kan doorgrinden.

Terug
Naar boven