XXL Nutrition

Deadlift belt nodig

Ano_91_0

Dutch Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
29
Lengte
1m85
Massa
92kg
Vetpercentage
15%
Collega's

Was laatst aan het deadliften en er kwam een instructeur van de gym waar ik
zit naar me toe omdat ik boven 140 kilo deadlifte en ik geen belt had

Ben altijd huiverig met het luisteren naar dit soort mensen dus vraag het aan de ekte experts

zijn argument was dat als je boven de 120-140 kilo deadlift je absoluut een belt nodig heb omdat je anders je rug echt beschadigd

true or false?

Het hoeft niet persee maar het is gwn gezonder voor je rug.

Bij 140kg heb je echt geen belt nodig hoor """als je de oefening maar goed uit blijft voeren!""

Het is toch ook een onderrug oefening, dan ga je je onderrug toch niet ontlasten met een riem.

techniek lijkt me veel belangrijker voor je gezondheid. bij hoger gewicht is er meer risico op mindere techniek. maar dat kun je veel beter zelf inschatten lijkt me.

Collega's

Ben altijd huiverig met het luisteren naar dit soort mensen dus vraag het aan de ekte experts

zijn argument was dat als je boven de 120-140 kilo deadlift je absoluut een belt nodig heb omdat je anders je rug echt beschadigd

true or false?

Bullshit imo

Bullshit met een riem kun je je rug net zo goed vernken en net zo makkelijk.

Ik zeg het wel vaker, maar een riem beschermt je rug niet. Een riem heeft puur als doel om je buikspieren en onderrug strakker te maken waardoor je makkelijker zwaarder kan tillen.

Zoals The Rock al zegt, een riem beschermt niet.
Een riem zorgt juist voor meer intra-abdominale druk waaronder meer spanning on de onderrug.

Die gast lult dus onzin, sowieso om een riem te verplichten boven een bepaald gewicht.

Ik pak belt op het moment dat ik het moeilijk ga krijgen mn houding te handhaven. Op hoeveel kg dat is verschilt, gaat steeds omhoog.

vraagje, hoe kan een riem gezond zijn voor je rug .. zelf voel ik er helemaal geen verschil bij

Je voelt geen verschil tussen met en zonder belt? Weet je wel zeker dat je een lifting belt gebruikt?

Collega's

true or false?

Het gewicht is verschillend, je kunt niet zeggen bij/vanaf zoveel kg heb je een belt nodig.

Haha lekker gelachen weer. Thanks man. BULLSHIT!

Het is toch ook een onderrug oefening, dan ga je je onderrug toch niet ontlasten met een riem.

Wie zegt dat een riem de onderrug ontlast?

The results indicate that subjects' mean erector spinae activity was greater (p < 0.0125) in the lumbar region of the spine when wearing weight belts (*258 SD; 69.0 analog-to-digital units) during squatting exercises than the mean activity in subjects who were not wearing weight belts (*235 SD; 71.3 analog-to-digital units).
http://forum.dutchbodybuilding.com/f93/riem-ontziet-onderrug-27650/

Een riem helpt me een beetje om goed te voelen hoe ik mijn core aanspan en mijn heupen kantel.... mijn techniek "ontlast en beschermt" mijn onderrug en de riem helpt me dat te doen.

Ik had een tijdje geleden weer eens een riem om, snel in de hoek gegooid dat ding. Hielp me voor geen meter, kreeg er alleen maar last van in mijn onder rug ipv dat ik de onderrug ontlastte.

Dus wat mij betreft BS, riem is niet nodig.

Ik vind trouwens sowieso dat je moet liften wat je kan liften zonder hulpmiddelen........als je hulpmiddelen nodig hebt kan je dat gewicht dus niet aan eigenlijk......

Laatst bewerkt:
Ik denk dat een riem voor veel mensen een psygologisch hulpmiddel is.

Volgens mij kan je je rug meer beschadigen door met slechte techniek te liften mèt riem aangezien je meer spanning opbouwt en er toch van uitgaat dat je rug meer beschermd is.

Terug
Naar boven