MuscleMeat

deadlift onder hand rood

schuur je langs je benen ofzo tijdens deadliften?

• Topic Starter Topic Starter
gaa het doen moet je alleen weekje wachten hoop dat je zo lang kan wachten:p

Je schuurt wel met je onderarmen langs je benen als je je onderarmen bedoelt, kan niet anders.

Als het je handen zijn - doorheen bijten. Ga static holds doen met zwaardere gewichten als je het gevoel hebt dat het je deadlift tegenhoudt. Je moet gewoon ff door de fase waarin je realiseert dat trainen pijn kan doen, als je hier door heen bent stopt alleen een hernia je nog!

no offence, maar wat een thread joh.... deadliften doet altijd zeer aan je klauwen, deal with it

Je schuurt wel met je onderarmen langs je benen als je je onderarmen bedoelt, kan niet anders.

Als het je handen zijn - doorheen bijten. Ga static holds doen met zwaardere gewichten als je het gevoel hebt dat het je deadlift tegenhoudt. Je moet gewoon ff door de fase waarin je realiseert dat trainen pijn kan doen, als je hier door heen bent stopt alleen een hernia je nog!

hernia? allemaal psychologische nonsens, is nooit bewezen dat het echt bestaat :D.

Kan me nog herinneren dat toen ik begon met deadliften men onderarmen altijd rood waren en ook een dikke pomp. Na paar weken had ik dat niet meer.
Heb me eigenlijk nooit afgevraagd vanwaar het kwam. Heb dan een periode niet gedeadlift en toen ik terug begon had ik het de eerste keer ook weer.
Kzou een keer kijken of het binnen een paar weken nog zo is.

En @ de gasten met de dikke eelt: neem de bar eens dichter bij u vingers, tenzij je trots bent op je eelt.

als ik eerlijk moet zijn heb ik daar ook last van, en inderdaad lijkt het soms op bloeduitstortingen

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
nee dat heb ik niet het is echt me onderhand :p

Weet ik, maar ik vind dit fijner.. mijn grip is niet denderend namelijk :(

Het lijkt alsof je veel meer grip hebt op die manier, maar het scheelt heel weinig heb ik ondervonden.
Kzou het toch eens proberen, en niet enkel bij de deadlift maar ook bij chin ups/pull ups, bor,.. ;)

Het lijkt alsof je veel meer grip hebt op die manier, maar het scheelt heel weinig heb ik ondervonden.
Kzou het toch eens proberen, en niet enkel bij de deadlift maar ook bij chin ups/pull ups, bor,.. ;)

Heb al veel geprobeerd maar dit gaat toch het lekkerst. Die wondjes neem ik voor lief ;)

Wat ik heb ondervonden is dat ik wel degelijk langs mijn been schuur met mijn onderam.

Ik had eerst ook precies hetzelfde, stoppeltjes(bloeduitstortingen) op mijn onderarm, typish symptoom van tegen je been aanschuren.

Tijdens de deadlift zelf merk je er niks van omdat je gefocussed dat zware gewicht van de grond aan't trekken bent. Maar het gebeurd wel degelijk!

Als ik een kniebroek aan had met een spijker achtige stof dan kreeg ik bloeduitstortingen, maar sinds ik een trainingsbroek van zachte(re) stof gebruik heb ik er geen last meer van, wel schuur ik nog steeds langs mijn been. Ik had een ietwat bredere grip geprobeerd maar dat voelde niet lekker aan.

Dus misschien denk je dat je niet langs je been schuurt (Dacht ik in eerste instantie ook niet), maar als je er op gaat letten heb je groot kans dat het wel het geval is.

in ieder geval succes met deadliften. ;) En als je te extreem schuurt dan wordt het ook nog blauwig, wel een mooi zich an sich.

Heb al veel geprobeerd maar dit gaat toch het lekkerst. Die wondjes neem ik voor lief ;)

Die eelthuid die loslaat/open schiet; dat gaat echt zwaar prikken en wordt super gevoelig. Ik heb er zelf ook ervaring mee. Dan vraag ik me af hoe jij de keer daarna weer zwaar gaat shruggen of deadliften? Ik heb het zelf geprobeerd maar vond het niet te doen. Of ben ik gewoon een watje hier :p.

En @ de gasten met de dikke eelt: neem de bar eens dichter bij u vingers, tenzij je trots bent op je eelt.

Als je de bar dichter bij je vingers neemt dan is je grip veel minder sterk, dat is niet bepaald praktisch. Ik weet niet met hoe veel jij deadlift maar als jij het voor elkaar krijgt om met je 4rm max ofzo, nog flink om die stang heen te klemmen terwijl die stang, half op je vingers ligt en dus als het ware open geforceerd worden.. krijg je van mij een applaus. :D

Laatst bewerkt:
Als je de bar dichter bij je vingers neemt dan is je grip veel minder sterk, dat is niet bepaald praktisch. Ik weet niet met hoe veel jij deadlift maar als jij het voor elkaar krijgt om met je 4rm max ofzo, nog flink om die stang heen te klemmen terwijl die stang, half op je vingers ligt en dus als het ware open geforceerd worden.. krijg je van mij een applaus. :D

Het lijkt alsof je dan minder sterk bent, maar heb zelf ondervonden dat het heel weinig scheelt. Ik vind grip ook belangrijk, dus als ik fail op de deadlift is het meestal wel door de grip.
Heb onlangs nog 5x150 gedaan, pronated grip dicht bij de vingers, mijn 1rm zal wel ergens tussen de 160-170 liggen denk ik.

Terug
Naar boven