Absoluut! De competitie fase zeker. Daar ga je zelfs zo hoog als 100%. Maar als je geen wedstrijden draait, kun je na eenmalig de adaptie fase de zogenaamde accumulation (6 weken) en transmutation (5 weken) fase oneindig blijven herhalen. In de transmutation zitten je evaluatiedagen, daar kan je een nieuw 1rm pakken en ga je dus verder werken met percentages gebaseerd op je nieuwe 1rm. Als je gaandeweg ook nog eens je assistance (en main movements) leert te richten op je zwaktes, dan ben je golden.
Als je het leuk vindt om het door te lezen, heb ik wel een linkje naar de desbetreffende lay out.
Ik ken dit principe wel, maar ik heb altijd gemerkt dat na lange tijd exclusief in de 70-80% zone te trainen (wat feitelijk high volume/accumulation is) ik echt het gevoel heb helemaal 'opnieuw' te moeten beginnen als ik wil gaan pieken. Ik raak dus gewoon mijn 'display strength in the ME zone Skill' kwijt
(of in ieder geval duurt het me veel te lang voordat ik weer het neuromotorische raffinement terug heb wat ik gewend ben)
Vandaar dat ik toch liever 1x per 2-4 weken een soort Max Effort moment heb op alle main lifts, binnen een meer Volume gerichte nadruk-fase.
Dat is ook precies de reden waarom ik zelf zo'n fervent aanhanger ben van de Conjugate Sequence System als periodisatie vorm.
Stuur maar op!

).
1x sumo, 1x conventional kan sowieso geen kwaad.