MuscleMeat

Demian zo snel mogelijk buff logje

Je pakt toch vooral je core met deadlifts?
Voor obliques zou ik helemaal niks doen, zei arnold ook altijd ;)

• Topic Starter Topic Starter
Je weet toch waar die dingen zitten gast :p
Hoe dikker die worden hoe breder je middel

YOU DON'T SAY?!

Je middel moet je zo small mogelijk houden voor aesthetics, lats/delts zo wijd mogelijk

Mooi voorbeeld: Jason Huh
(prachtig fysiek btw)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Heb niet echt gedacht dat obliques voor veel bredere middel zorgen... :o

Oke zal wel stoppen met obliques dan, heb dan wel een vervanging nodig (een andere oefening voor buik)

Zou je niet te druk maken om buik man, als je gewoon zware compounds doet (waar je goed mee bezig bent) dan komt dat vanzelf, als je maar droog bent op den duur

waar dacht je dan dat die massa heenging?:p

Ik wou uiteraard wel massa, en een beetje definitie in obliques vind ik ook wel mooi, maar had er niet over nagedacht dat mijn V shape er minder van werd.

Zou je niet te druk maken om buik man, als je gewoon zware compounds doet (waar je goed mee bezig bent) dan komt dat vanzelf, als je maar droog bent op den duur

Doe verder nog decline sit ups (weighted), misschien wel iets voor onderkant doen of zou decline sit ups wel genoeg zijn? (niet dat bovenkant groter word dan onderkant)

Je kan dan ook hanging leg raises doen, of liggend leg raises op een bench
helpt ook voor onderkant

Gewoon geen gewicht pakken bij buik, gewoon hanging leg raises tot failure

Heb niet echt gedacht dat obliques voor veel bredere middel zorgen... :o

Oke zal wel stoppen met obliques dan, heb dan wel een vervanging nodig (een andere oefening voor buik)

Ik snap je redenatie wel, maar denk niet dat je je daar druk om moet maken.

- De obliquus hebben een zeer gering groeipotentieel.

- ALS ze dan al iets dikker worden, dan is dit radiaal (in alle richtingen) en niet alleen naar buiten toe/aan de zijkant.
Dwz. het is niet zo dat hypertrofie zich laat zien als er in ene een paar cm aan de zijkant bij krijgen, no way.

- De brede midsectie die je bij veel krachtatleten en top-bodybuilders ziet wordt in de regel veroorzaakt door excessief gebruik van GH e.d.
Dat heeft verder niets te maken met de grootte van de obliquus als spier zelf, maar met de groei van interne organen.(distention)

- Zwaar deadliften en squatten zal hoe dan ook sterke trainingsprikkel voor de obliquus opleveren.
Al zou het dus waar zijn, dat je door het trainen van de obliquus een on-esthetische verdikking van je taille krijgt, dan dien je ook acuut te stoppen met deze oefeningen.
Dit is Bullshit dus.

- Oefeningen zoals de deadlift en squat belasten de obliquus met name statisch, waarbij deze - samen met de andere abs - vooral een stabiliserende functie heeft van de romp/ruggengraat. (anteroflexie en anterorotatie).

- Side bends belasten de obliquus meer dynamisch en pakken ook de dieper gelegen Quadratus Lumborum, een spier de samen met de obliquus bijdraagt aan zijwaartse stabiliteit van de wervelkolom.
Kan vanuit functioneel oogpunt geen kwaad om ze te doen dus. (uiteraard mits correct uitgevoerd! : Niet te ver zakken en niet te snel bewegen)

ben jij die demian met superdude foto's op FB :D ?

Week 9 - Training 4 - Boksen

Veel beuken, zelfs nek getrained en ook even sparren met bitje :d (Doe niet heel vaak) dus was leuk!

Ik snap je redenatie wel, maar denk niet dat je je daar druk om moet maken.

- De obliquus hebben een zeer gering groeipotentieel.

- ALS ze dan al iets dikker worden, dan is dit radiaal (in alle richtingen) en niet alleen naar buiten toe/aan de zijkant.
Dwz. het is niet zo dat hypertrofie zich laat zien als er in ene een paar cm aan de zijkant bij krijgen, no way.

- De brede midsectie die je bij veel krachtatleten en top-bodybuilders ziet wordt in de regel veroorzaakt door excessief gebruik van GH e.d.
Dat heeft verder niets te maken met de grootte van de obliquus als spier zelf, maar met de groei van interne organen.(distention)

- Zwaar deadliften en squatten zal hoe dan ook sterke trainingsprikkel voor de obliquus opleveren.
Al zou het dus waar zijn, dat je door het trainen van de obliquus een on-esthetische verdikking van je taille krijgt, dan dien je ook acuut te stoppen met deze oefeningen.
Dit is Bullshit dus.

- Oefeningen zoals de deadlift en squat belasten de obliquus met name statisch, waarbij deze - samen met de andere abs - vooral een stabiliserende functie heeft van de romp/ruggengraat. (anteroflexie en anterorotatie).

- Side bends belasten de obliquus meer dynamisch en pakken ook de dieper gelegen Quadratus Lumborum, een spier de samen met de obliquus bijdraagt aan zijwaartse stabiliteit van de wervelkolom.
Kan vanuit functioneel oogpunt geen kwaad om ze te doen dus. (uiteraard mits correct uitgevoerd! : Niet te ver zakken en niet te snel bewegen)

Thanks!

ben jij die demian met superdude foto's op FB :D ?

:sad:

Je nek trainen? Dat laat ik aan mijn vriendin over:bj:

Week 9 - Training 5 - Kracht

Bench press
10x40
8x60
5,5x65 spot en 7de spot
8x60
9x60 PR

Incline barbell press
12x40 PR
8x50 PR
9x50 PR

Sitting shoulder press
10x16 PR
6,5x19 PR
7,5x18 PR
beetje goede 8 repper zoeken...

Side raises
10x14 PR weinig cheat zelfs! goed
10x14
10x14

Dips
8xbw
6,8x5 PR
7,5xbw

Close grip bench press
7x50 PR?
7x50
12x30

Stiff legged deadlift
12x50
8x70 PR
1070 PR

(one legged all) - Leg press // Calve leg press // Calve extensions leg press
10x88 // 20x124 // 20x124
10x88 // 20x142 PR // 20x142 PR
10x100 PR // 20x145 PR // 20x145 PR

Leg press gaat al tegen full stack aan... NICE!

:roflol:

Terug
Naar boven